REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Silnik 1.8 VVT-i 1ZZ-FE Toyota - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.8 VVT-i 1ZZ-FE Toyota - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Silnik 1.8 VVT-i 1ZZ-FE Toyoty jest dość mocny, ma rozsądną pojemność i przyzwoite spalanie. Ideał? Z całą pewnością nie. Motor ma bowiem też jeden, ale dość kluczowy problem z trwałością. Może się zatrzeć!

Przy okazji prezentacji poliftingowej wersji Toyoty Avensis I Japończycy pokazali nową jednostkę napędową. Mowa o silniku 1.8 VVT-i 1ZZ-FE. Motor ma 4 cylindry, 16 zaworów, wielopunktowy wtrysk paliwa i zmienne fazy rozrządu. Do tego z pojemności 1794 cm3 rozwija aż 129 koni mechanicznych. To klasyczny silnik wolnossący. To oznacza, że moc jest osiągana przy wysokim rejestrze obrotów. Mimo wszystko motor był chwalony przez kierowców za wysoką kulturę pracy, dobre osiągi i rozsądne spalanie. Silnik Toyoty był produkowany w Kanadzie w Ontario. Jego montaż trwał od roku 2000 do grudnia roku 2007.

REKLAMA

REKLAMA

Silnik 1.8 VVT-i 1ZZ-FE Toyoty - modele:

  • Toyota Avensis I
  • Toyota Avensis II
  • Toyota Corolla Verso II
  • Toyota RAV4 II

Silnik 1.8 VVT-i 1ZZ-FE Toyoty - dane techniczne:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie  0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w litrach na 100 km
RAV4 II 125 KM 161 Nm 12,2 s. 175 km/h 7,4
Corolla Verso II 129 KM 170 Nm 10,8 s. 195 km/h 7,7
Avensis II 129 KM 170 Nm 10,3 s. 200 km/h 7,2

Zobacz również: Toyota Avensis II

Jeżeli chodzi o procedury serwisowe, kierowca musi tak naprawdę pamiętać o dwóch. Pierwszą jest regularna wymiana oleju i filtrów. Druga zakłada regulację luzu zaworowego - mechanicznie poprzez zmianę stalowych szklanek. Co ważne, silnik 1.8 VVT-i Toyoty posiada bezobsługowy łańcuch rozrządu. Jak jednostka 1ZZ-FE radzi sobie z LPG? Przeróbka z uwagi na zastosowanie wtrysku wielopunktowego nie jest przesadnie droga. Wymaga jednak od kierowcy wzmożenia uwagi. Konieczny jest regularny serwis silnika, jak i instalacji, a do tego skrócenie interwału regulacji luzu zaworowego. Warto też stosować dodatki do paliwa - te odwlekają w czasie usterkę polegającą na wypaleniu gniazd zaworowych.

Silnik 1.8 VVT-i 1ZZ-FE Toyoty - uwaga na zatarcie!

Silnik 1.8 VVT-i 1ZZ-FE Toyoty choć kojarzony z solidną, japońską technologią, niestety może mieć dość poważny problem. Ten dotyczy układu smarowania. Po pierwsze jednostka zużywa duże ilości oleju. To wynika w bezpośredni sposób z wadliwej konstrukcji dolnej części bloku. Po drugie na skutek ubywania oleju smarowanie staje się niewystarczające, a to z kolei prowadzi do przyspieszonego zużycia tak kluczowych elementów, jak pierścienie tłokowe czy wał lub wałki rozrządu. Skutek jest dość łatwy do przewidzenia. Konieczny jest remont silnika warty co najmniej 3 tysiące złotych.

REKLAMA

Zobacz również: Używana Toyota Avensis I: jakość ponad wszystko

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Toyota po kilku latach zorientowała się, że klienci nagminnie zgłaszają problemy z motorem o oznaczeniu 1ZZ-FE. Właśnie dlatego z czasem zaczęła modyfikować blok. Zmiana konstrukcyjna pojawiła się w roku 2005 i polegała w dużej mierze na dołożeniu dodatkowego kanału olejowego. Co więcej, Toyota w razie pojawienia się problemów wymieniała silniki 1.8 VVT-i na gwarancji oraz wydłużyła na nie ochronę producencką do 7 lat. Usterki najczęściej pojawiały się w modelach Avensis I i II sprzed liftingu. Wynika to z faktu, że w tych autach motor był najczęściej montowany.

Silnik 1.8 VVT-i - jak uniknąć problemów?

Co ma zrobić kierowca, który kupi samochód z wadliwym silnikiem 1.8 VVT-i 1ZZ-FE? Zdaniem mechaników metoda zapobiegania awarii tak naprawdę jest jedna. A ta polega na regularnej kontroli poziomu smarowidła. Właściciel pojazdu powinien co najmniej raz w miesiącu sprawdzać stan oleju i uzupełniać ewentualne braki. Poza tym konieczne jest dbanie o interwały serwisowe. Raz w roku lub co 15 tysięcy kilometrów należy wymieniać olej na nowy oraz zmienić zestaw filtrów.

Zobacz również: Toyota RAV4

Silnik 1.8 VVT-i 1ZZ-FE Toyoty ma japońskie korzenie. To jednak jeszcze nie dało eksploatującym go kierowcom gwarancji trwałości. Szczególnie że problemy ze smarowaniem są poważne i prowadzą do zatarcia. Na szczęście metodą zaradczą jest w tym przypadku zakup auta z poprawioną wersją jednostki, ewentualnie świadomość możliwych problemów. W takim przypadku kierowca jest w stanie kontrolować np. poziom oleju oraz może dość skutecznie zapobiegać ewentualnym problemom z pierścieniami tłokowymi czy wałkami rozrządu.

Silnik 1.8 VVT-i 1ZZ-FE Toyoty - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 9 zł
  • filtr powietrza - od 9 zł
  • filtr paliwa - od 25 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 204 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 275 zł
  • sprzęgło komplet - od 223 zł
  • koło zamachowe - od 781 zł
  • świeca zapłonowa - od 8 zł
  • cewka zapłonowa - od 103 zł
  • sonda lambda - od 125 zł

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA