REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 1.2 Turbo Toyota - awarie, problemy, opinie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Silnik 1.2 Turbo Toyota - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.2 Turbo Toyota - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Toyota

REKLAMA

REKLAMA

W roku 2015 Japończycy wkroczyli do segmentu małolitrażowych, doładowanych benzyniaków. Zrobili to jednak w swoim stylu, który wyraża przede wszystkim wysoka dawka nowych technologii.

Toyota bardzo długo upierała się przy silnikach wolnossących. I o ile Japończykom udało się zmusić takie konstrukcje jak chociażby 1.6 Valvematic do spełniania restrykcyjnych norm emisji spalin, benzyniak nie potrafił jednego. Nadal okazywał się mało dynamiczny! W roku 2015 nowoczesność nabrała nowego znaczenia w ofercie Toyoty. To w tym momencie do sprzedaży wszedł nowy silnik benzynowy o pojemności 1.2 litra. Motor ma 4 cylindry, 16 zaworów i rozrząd sterowany za pomocą łańcucha. Został jednak uzupełniony turbosprężarką i intercoolerem oraz bezpośrednim wtryskiem paliwa D-4T.

REKLAMA

REKLAMA

Z pojemności na poziomie 1196 cm3 Japończykom udało się wygenerować 116 koni mechanicznych mocy. Wartość ta jest osiągana w przedziale 5200 - 5600 obr./min. Moment obrotowy wynosi 185 Nm. Jednostka daje dostęp do niego w przedziale 1500 - 4000 obr./min. Suche możliwości benzyniaka 1.2 Turbo o oznaczeniu 8NR-FTS stanowią dopiero wprowadzenie. Szczególnie że silnik wyróżniał się też na rynku pod względem efektywności termicznej i paliwowej. W pierwszym przypadku osiągał wskaźnik na poziomie 36 proc. - a był to jeden z lepszych wyników na rynku motoryzacyjnym w roku 2015.

Zobacz również: Test Toyota Auris 1.2 Turbo 116 KM

Silnik 1.2 Turbo D-4T Toyota - co daje VVT-iW?

Poza tym częścią nowej jednostki napędowej Toyoty stał się również system VVT-iW, czyli Variable Valve Timing - intelligent Wide. To już kolejny raz, w którym Japończycy ingerują w fazy rozrządu. Co zrobili tym razem? Za jego nowoczesnego układu sterownik silnika może regulować otwarcie zaworów dolotowych i wylotowych. To oznacza mniej więcej tyle, że istnieje możliwość przełączenia motoru z pracy w cyklu Otto na pracę w cyklu Atkinsona. Skutek? W ten sposób Toyocie udało się mocno obniżyć zapotrzebowanie motoru na paliwo, a do tego poprawione zostały osiągi.

REKLAMA

Silnik 1.2 Turbo Toyoty pioniersko zaczął być montowany w modelu Auris drugiej generacji w wersji po liftingu. Następnie trafił pod maskę m.in. hitowego C-HR-a oraz Corolli sprzedawanej na rynku chińskim. Wprowadzenie do oferty motoru 1.2 D-4T okazało się strzałem w dziesiątkę. Szczególnie że jednostka do tej pory cieszy się świetnymi opiniami kierowców. Jedyny wymóg? Prowadzący musi pamiętać o regularnych wizytach serwisowych. Olej powinien wymieniać średnio co 15 tysięcy kilometrów, ewentualnie raz w roku. Razem ze smarowidłem należy zmienić część filtrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Używane: Toyota Auris II (od 2012) - opinie użytkowników i tyowe usterki

Silnik 1.2 Turbo Toyota - dane techniczne producenta:

Model Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
Auris II 10,1 s. 200 km/h 5,9/4,8/4,2
C-HR 10,9 s. 190 km/h 7,4/6,0/5,2

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

REKLAMA

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA