REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Oznaczenia silników BMW serii 3 E46. Diesel czy benzyna?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
BMW 3
BMW 3
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Paleta silnikowa BMW serii 3 E46 to w sumie 16 jednostek napędowych. W sześciu przypadkach mowa o silnikach diesla. W dziesięciu sercem auta stał się motor benzynowy.

BMW generacji E46 to jeden z bardziej popularnych modeli serii 3. Auto zadebiutowało na rynku latem roku 1998 i urzekało przede wszystkim nowoczesną jak na tamte czasy stylizacją. Poza tym bawarski sedan posiadał ładnie zaprojektowane wnętrze, szeroką paletę silnikową i jeszcze szerszą listę wyposażenia dodatkowego. I choć BMW serii 3 E46 jako nowe było wyłącznie marzeniem ściętej głowy, dziś samochody wycenione już na kilka tysięcy złotych tłumnie tłoczą się w ogłoszeniach sprzedaży.

REKLAMA

REKLAMA

Oznaczenia silników - BMW serii 3 E46 z dieslem:

  • 318d - M47 D20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1951 cm3 z układem wtryskowym opartym o pompę wtryskową, dysponujący mocą 116 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 265 Nm, produkowany w latach 1999 - 2001
  • 318d - M47 D20TU - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1995 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 116 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 280 Nm, produkowany w latach 2002 - 2005
  • 320d - M47 D20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1951 cm3 z układem wtryskowym opartym o pompę wtryskową, dysponujący mocą 136 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 280 Nm, produkowany w latach 1998 - 2001
  • 320d - M47 D20TU - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1995 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 150 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 330 Nm, produkowany w latach 2001 - 2005
  • 330d/330xd - M57 D30 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, doładowany silnik diesla zbudowany w architekturze rzędowej, o pojemności 2926 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 184 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 390 Nm, produkowany w latach 1999 - 2002
  • 330d/330xd - M57 D30TU - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, doładowany silnik diesla zbudowany w architekturze rzędowej, o pojemności 2993 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 204 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 410 Nm, produkowany w latach 2003 - 2005

Oznaczenia silników - BMW serii 3 E46 z motorem benzynowym:

  • 316i - M43 B19 - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1895 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 105 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 165 Nm, produkowany w latach 1999 - 2001
  • 316i - N42, N46 B18 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1796 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 115 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 175 Nm, produkowany w latach 2001 - 2005
  • 318i - M43 B19 - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1895 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 118 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 180 Nm, produkowany w latach 1998 - 2001
  • 318i - N42 B20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1995 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 143 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 200 Nm, produkowany w latach 2001 - 2005
  • 320i - M52 B20 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy zbudowany w układzie rzędowym o pojemności 1991 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 150 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 190 Nm, produkowany w latach 1998 - 2000
  • 320i - M54 B22 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy zbudowany w układzie rzędowym o pojemności 2171 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 170 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 210 Nm, produkowany w latach 2000 - 2005
  • 323i - M52 B25 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy zbudowany w układzie rzędowym o pojemności 2494 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 170 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 245 Nm, produkowany w latach 1998 - 2000
  • 325i/325xi - M54 B25 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy zbudowany w układzie rzędowym o pojemności 2494 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 192 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 245 Nm, produkowany w latach 2000 - 2005
  • 328i - M52 B28 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy zbudowany w układzie rzędowym o pojemności 2793 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 193 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 280 Nm, produkowany w latach 1998 - 2000
  • 330i/330xi - M54 B30 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy zbudowany w układzie rzędowym o pojemności 2979 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 231 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 300 Nm, produkowany w latach 2000 - 2005

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

REKLAMA

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

REKLAMA

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

REKLAMA