REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Oznaczenia silników BMW serii 3 E46. Diesel czy benzyna?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
BMW 3
BMW 3
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Paleta silnikowa BMW serii 3 E46 to w sumie 16 jednostek napędowych. W sześciu przypadkach mowa o silnikach diesla. W dziesięciu sercem auta stał się motor benzynowy.

BMW generacji E46 to jeden z bardziej popularnych modeli serii 3. Auto zadebiutowało na rynku latem roku 1998 i urzekało przede wszystkim nowoczesną jak na tamte czasy stylizacją. Poza tym bawarski sedan posiadał ładnie zaprojektowane wnętrze, szeroką paletę silnikową i jeszcze szerszą listę wyposażenia dodatkowego. I choć BMW serii 3 E46 jako nowe było wyłącznie marzeniem ściętej głowy, dziś samochody wycenione już na kilka tysięcy złotych tłumnie tłoczą się w ogłoszeniach sprzedaży.

REKLAMA

Oznaczenia silników - BMW serii 3 E46 z dieslem:

  • 318d - M47 D20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1951 cm3 z układem wtryskowym opartym o pompę wtryskową, dysponujący mocą 116 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 265 Nm, produkowany w latach 1999 - 2001
  • 318d - M47 D20TU - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1995 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 116 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 280 Nm, produkowany w latach 2002 - 2005
  • 320d - M47 D20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1951 cm3 z układem wtryskowym opartym o pompę wtryskową, dysponujący mocą 136 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 280 Nm, produkowany w latach 1998 - 2001
  • 320d - M47 D20TU - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1995 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 150 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 330 Nm, produkowany w latach 2001 - 2005
  • 330d/330xd - M57 D30 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, doładowany silnik diesla zbudowany w architekturze rzędowej, o pojemności 2926 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 184 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 390 Nm, produkowany w latach 1999 - 2002
  • 330d/330xd - M57 D30TU - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, doładowany silnik diesla zbudowany w architekturze rzędowej, o pojemności 2993 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 204 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 410 Nm, produkowany w latach 2003 - 2005

Oznaczenia silników - BMW serii 3 E46 z motorem benzynowym:

  • 316i - M43 B19 - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1895 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 105 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 165 Nm, produkowany w latach 1999 - 2001
  • 316i - N42, N46 B18 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1796 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 115 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 175 Nm, produkowany w latach 2001 - 2005
  • 318i - M43 B19 - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1895 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 118 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 180 Nm, produkowany w latach 1998 - 2001
  • 318i - N42 B20 - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1995 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 143 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 200 Nm, produkowany w latach 2001 - 2005
  • 320i - M52 B20 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy zbudowany w układzie rzędowym o pojemności 1991 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 150 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 190 Nm, produkowany w latach 1998 - 2000
  • 320i - M54 B22 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy zbudowany w układzie rzędowym o pojemności 2171 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 170 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 210 Nm, produkowany w latach 2000 - 2005
  • 323i - M52 B25 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy zbudowany w układzie rzędowym o pojemności 2494 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 170 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 245 Nm, produkowany w latach 1998 - 2000
  • 325i/325xi - M54 B25 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy zbudowany w układzie rzędowym o pojemności 2494 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 192 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 245 Nm, produkowany w latach 2000 - 2005
  • 328i - M52 B28 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy zbudowany w układzie rzędowym o pojemności 2793 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 193 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 280 Nm, produkowany w latach 1998 - 2000
  • 330i/330xi - M54 B30 - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy zbudowany w układzie rzędowym o pojemności 2979 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 231 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 300 Nm, produkowany w latach 2000 - 2005

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA