REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Twindosing TDI w Volkswagenie. Czyli spaliny jeszcze czystsze!

Twindosing TDI w Volkswagenie. Czyli spaliny jeszcze czystsze!
Twindosing TDI w Volkswagenie. Czyli spaliny jeszcze czystsze!
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Diesle stają się coraz czystsze. Przykład? Technologia Twindosing stosowana w silnikach TDI Volkswagena. Ta zakłada podwójny wtrysk AdBlue i zastosowanie dwóch filtrów SCR.

Silniki diesla najpierw miały problem z czarnym dymem wydobywającym się z rury wydechowej, a później z wizerunkiem. A wszystko za sprawą afery z dieslami TDI. I choć najprostszym rozwiązaniem byłoby wycofać ropniaki ze sprzedaży, nie zawsze jest to możliwe. Ciężko bowiem wyobrazić sobie np. segment pojazdów dostawczych bez jednostek wysokoprężnych. Skutek? Inżynierowie cały czas pracują nad dieslami i cały czas starają się o to, aby ich spaliny były coraz czystsze. A idealnym przykład daje technologia Twindosing zastosowana przez Volkswagena w silnikach TDI.

REKLAMA

Twindosing SCR - czyli dwa wtryski AdBlue w TDI!

Rozwiązanie zadebiutowało w dieslach stosowanych pod maską poliftingowej wersji Passata B8, później pojawiło się w Golfie ósmej generacji, a teraz nowym Caddy. Na czym polega ta technologia? Niemcy zastosowali nie jeden, a dwa konwertery katalityczne SCR. Pierwszy pojawia się zupełnie jak do tej pory zaraz za turbosprężarką. Drugi staje się elementem dalszego odcinka układu wydechowego - w przypadku jednostki 2.0 TDI evo (EA288 EVO) jest umieszczony zaraz za elastycznym złączem. Dwupunktowość dotrysku AdBlue przynosi dwie zasadnicze zalety. Po pierwsze pozwala na obniżenie temperatury spalin.

Zobacz również: Silnik 2.0 TDI CR VAG - awarie, problemy, opinie

Gazy wydechowe trafiające do układu wydechowego mogą być nawet o 100 stopni Celsjusza chłodniejsze. A to tworzy dość zasadniczą różnicę i sprawia, że zestaw ekologicznych filtrów montowanych w dieslach może pracować bardziej efektywnie w zróżnicowanym zakresie warunków drogowych. Przykład? Tlenki azotu będą katalizowane równie skuteczne na zimnym silniku zaraz po rozruchu, co w czasie szybkiej jazdy po autostradzie. Po drugie dwupunktowe cedzenie cząsteczek tlenków azotu sprawia, że spaliny trafiające do atmosfery są zdecydowanie czystsze niż w klasycznych układach napędowych. Dzięki temu motor jest w stanie spełnić wymogi normy Euro 6d-Temp.

Twindosing TDI w Volkswagenie - w jakich silnikach się pojawia?

W technologii Twindosing montowanej w silnikach TDI Volkswagena niezwykle ważne jest to, że 80-proc. redukcja tlenków azotu ze spalin nie jest osiągana w testach laboratoryjnych, a... drogowych. Znajduje to potwierdzenie w badaniach RDE prowadzonych przez pracowników niemieckiego koncernu. W jakich dieslach montowany jest Twindosing? Jako pierwszy technologię otrzymał 2-litrowy motor o oznaczeniu EA288 EVO i mocy 150 koni mechanicznych. Wraz z prezentacją nowego Caddy, do palety dołączyły też warianty o mocy wynoszącej od 75 do 122 koni mechanicznych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA