REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 1.6 MIVEC 4A92 Mitsubishi - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.6 MIVEC 4A92 Mitsubishi - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.6 MIVEC 4A92 Mitsubishi - awarie, problemy, opinie
Fot. Mitsubishi

REKLAMA

REKLAMA

Ma rozsądną pojemność, zmienne fazy rozrządu i 117 koni mechanicznych. To też japoński hit sprzedaży montowany w tak popularnym aucie, jak Mitsubishi ASX. Co można powiedzieć o tej jednostce napędowej?

Opowiadając historię silnika 1.6 4A92 Mitsubishi należy się cofnąć do roku 1992. To wtedy na rynku zadebiutował system MIVEC. Co to takiego? Nic innego jak Mitsubishi Innovative Valve timing and lift Electronic Control, czyli system zmiennych faz rozrządu, który stopniowo jest w stanie regulować i wznios zaworowy, i czas otwarcia zaworów. Systematycznie modernizowane rozwiązanie w roku 2010 stało się częścią nowego, wolnossącego benzyniaka stworzonego przez inżynierów Mitsubishi. Początkowo silnik 1.6 litra pojawił się pod maską hitowego crosovera - ASX. Z czasem trafił też pod maskę Lancera. A na tym historia nie skończyła się.

REKLAMA

Silnik 4A92 Mitsubishi - z Japonii wprost do… Chin!

Już w roku 2011 konstrukcją zainteresowali się… Chińczycy! I tak benzyniak o oznaczeniu 4A92 zaczął być montowany w pojazdach takich firm, jak Dongfeng Motor, Brilliance czy Zotye. Motor ma dokładnie 1590 cm3 pojemności. Do tego generuje moc za pomocą 4 cylindrów ustawionych w rzędzie, 16 zaworów i wtrysku wielopunktowego. Napęd rozrządu został oparty o łańcuch. Element jest na tyle trwały, że Japończycy nie przewidują konieczności jego wymiany przez całe życie silnika. Dodatkowo w konstrukcji pojawiła się pewna ekologiczna nowość, a mianowicie system Automatic Stop & Go, który gasi benzyniaka podczas postoju.

Zobacz również: Używane: Mitsubishi ASX (od 2010) - opinie i typowe usterki

Silnik 1.6 MIVEC 4A92 pod maską ASX-a i Lancera nie jest demonem prędkości. Oferuje tylko 117 koni mechanicznych, a to tak naprawdę dopiero początek problemów. Moc jest bowiem dostępna dopiero przy 6000 obr./min. Niewiele lepiej sprawa wygląda w przypadku momentu obrotowego. Maksymalna jego wartość to 154 Nm, przy czym jest ona osiągana dopiero przy 4000 obr./min. W mieście osiągi silnika benzynowego Mitsubishi są całkowicie wystarczające. Jednostka staje się wyraźnie za słaba dopiero podczas jazdy w trasie. Do wyprzedzenia konieczna jest redukcja, a po zdjęciu jednego lub dwóch przełożeń motor staje się naprawdę hałaśliwy.

Silnik 1.6 MIVEC Mitsubishi - dane techniczne producenta:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w litrach na 100 km
ASX 117 KM 154 Nm 11,5 s. 183 km/h 5,7
Lancer 117 KM 154 Nm 10,7 s. 191 km/h 5,7

Mitsubishi przez lata słynęło z solidnej technologii. I technologia budowy silnika 1.6 MIVEC wydaje się naprawdę dopracowana! Motor został wykonany w zgodzie z zasadami tzw. starej szkoły inżynieryjnej, a jedyną fanaberią tak naprawdę okazuje się układ start/stop. Skutek? Przy zachowaniu regularnych interwałów podstawowego serwisu, jednostka powinna spokojnie pokonać bez poważnych napraw nawet 500 czy 600 tysięcy kilometrów. Kierowca musi pamiętać np. o wymianie oleju raz w roku lub co 20 tysięcy kilometrów oraz wymianie oleju w skrzyni biegów co 200 tysięcy kilometrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Używane: Mitsubishi Lancer VIII (2007 - 2017) - opinie i typowe usterki

Silnik 1.6 MIVEC a instalacja LPG?

REKLAMA

Silnik 1.6 MIVEC 4A92 z całą pewnością nie jest benzyniakiem, który bezproblemowo współpracuje z instalacjami LPG. To motor, który choć da się zagazować, będzie wymagać specjalnej troski. Mechanicy w pierwszej kolejności zalecają skrócenie interwału regulacji luzu zaworowego. Ten należy kontrolować maksymalnie co 40 tysięcy kilometrów. W przeciwnym razie już po pokonaniu 60 do 100 tysięcy kilometrów może dość do wypalenia gniazd zaworowych i kosztownej naprawy! Poza tym znane są przypadki, w których silnik 1.6 MIVEC faluje obrotami podczas zasilania LPG.

W japońskim benzyniaku niezwykle ważne jest to, że pomijając małą sympatię do zasilania gazem i raczej ospałą charakterystykę przepływu mocy, ten silnik tak naprawdę nie ma większych wad. Awarie? Konstrukcja jest użytkowana przez kierowców od dekady. W tym czasie mechanicy zarejestrowali tylko jeden problem. W niektórych modelach jednostki 4A92 Mitsubishi pojawia się niesprawność polegająca na niedomaganiu sterownika silnika. Urządzenia na szczęście nie trzeba wymieniać. Wystarczy wykonać wartą maksymalnie 200 - 250 złotych aktualizację programu sterującego.

Zobacz również: S-AWC Mitsubishi - jak działa japońskie 4x4?

Silnik 1.6 MIVEC 4A92 Mitsubishi - podsumowanie:

Podczas prac nad silnikiem 1.6 MIVEC Japończycy wykonali kawał dobrej pracy. Benzyniak podczas spokojnej jazdy może być oszczędny i świetnie sprawdza się w mieście. A do tego jest absolutnie bezawaryjny i pozwala na pokonanie naprawdę potężnych przebiegów. Warto jednak pamiętać o tym, że trwałość ma w tym przypadku swoją cenę. A tą są… osiągi. Jednostka o oznaczeniu 4A92 to zdecydowanie propozycja dla spokojnych kierowców.

Silnik 1.6 MIVEC Mitsubishi - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 9 zł
  • filtr powietrza - od 18 zł
  • filtr paliwa - od 89 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 257 zł
  • pasek wielorowkowy - od 32 zł
  • sprzęgło komplet - od 729 zł
  • świeca zapłonowa - od 41 zł
  • cewka zapłonowa - od 129 zł
  • sonda lambda - od 134 zł

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA