REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Silnik 2.0 Skyactiv-G Mazda - awarie, problemy, opinie
Silnik 2.0 Skyactiv-G Mazda - awarie, problemy, opinie
Fot. Mazda

REKLAMA

REKLAMA

Silnik 2.0 Skyactiv-G Mazdy pracuje w cyklu Atkinsona, spala benzynę jak diesel i ma bezpośredni wtrysk paliwa. Czy wyrafinowana technologia z Japonii jest też trwała? To zasadnicze pytanie z punktu widzenia rynku wtórnego.

Japończycy w roku 2012 zaprezentowali nowy typ silnika benzynowego. Motor 2.0 Skyactiv-G Mazdy był dość rewolucyjny, bo choć nie oferuje doładowania, ma bezpośredni wtrysk (wtryskiwacze wielootworowe) i niespotykanie wysoką wartość stopnia sprężania na poziomie 14.0:1. Co więcej, jednostka napędowa pracuje trochę na zasadzie diesla. Za sprawą wysokiego ciśnienia i temperatury dokonuje samozapłonu benzyny. Kluczem do sukcesu okazuje się też eliminacja spalania stukowego - osiągnięta poprzez nowy kształt tłoków i dłuższe kolektory wydechowe zapobiegające dodatkowemu nagrzewaniu się bloku.

REKLAMA

REKLAMA

Silnik 2.0 Skyactiv-G Mazdy - trochę z hybrydy, trochę z diesla, trochę z… F1!

Na tym jednak nie kończy się lista innowacji silnika Skyactiv-G Mazdy. Bo jednostka pracuje w oparciu o cykl… Atkinsona. To ten sam, który szeroko wykorzystują chociażby hybrydy Toyoty. Niedomykanie zaworów w początkowym cyklu pracy gwarantuje wysoką sprawność benzyniakowi. Poza tym niektóre wersje Mazdy 6 były uzupełniane systemem i-ELOOP. To rozwiązanie inspirowane Formułą 1, które odzyskuje energię kinetyczną podczas jazdy samochodem. Silnik 2.0 Skyactiv-G Mazdy ma 1998 cm3 pojemności, cztery cylindry ustawione w rzędzie, łańcuch rozrządu oraz aluminiową głowicę i blok.

Charakterystyka pracy silnika 2.0 Skyactiv-G Mazdy jest dość specyficzna. Silnik choć wolnossący, może mieć nawet 165 koni mechanicznych mocy. Poza tym ma płasko przebiegający moment obrotowy oraz oferuje dobrą dynamikę, jednak w szczególności przy niższych prędkościach. Gdy samochód porusza się np. po autostradzie, przyspieszanie staje się coraz bardziej leniwe. Szczególnie w przypadku, w którym kierowca podczas konfigurowania pojazdu zdecyduje się na przekładnię automatyczną - ta choć ma łopatki, nie w każdej sytuacji pozwala kierowcy np. na redukcję przełożenia. Zalety? Benzyniak jest cichy i naprawdę oszczędny.

Zobacz również: Test: Mazda 3 Hikari 2.0 Skyactiv-G - jest stylowa, ale nie… szybka

REKLAMA

Silnik 2.0 Skyactiv-G Mazda - wersje mocy:

  • 120 KM, 210 Nm
  • 122 KM, 213 Nm
  • 145 KM, 210 Nm
  • 150 KM, 204 Nm
  • 165 KM, 210 Nm

Silnik 2.0 Skyactiv-G Mazda - modele:

  • Mazda 3
  • Mazda CX-3
  • Mazda CX-30
  • Mazda 5
  • Mazda 6
  • Mazda CX-5
  • Mazda MX-5

Silnik 2.0 Skyactiv-G Mazda - dane techniczne producenta:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w litrach na 100 km
Mazda 3 III 120 KM 210 Nm 8,9 s. 195 km/h 5,1
Mazda CX-3 150 KM 204 Nm 8,7 s. 200 km/h 6,4
Mazda 6 III 165 KM 210 Nm 9,1 s. 216 km/h 6,0

Na koniec powstaje zasadnicze pytanie. Jak ten nowoczesny benzyniak sprawdza się w praktyce? Aby przekonać się jak wygląda kwestia awaryjności silnika 2.0 Skyactiv-G Mazdy, przejrzałem fora fanów japońskiej marki. Wnioski? W postach przewijały się głównie informacje o trzech typach usterek. Kierowcy opowiadali m.in. o przypadku, w którym jednostka napędowa zaraz po rozruchu gasła. Powodem takiego stanu rzeczy nie był jednak akumulator czy immobiliser - na takie przyczyny w pierwszej kolejności stawiają mechanicy. Winny okazał się uszkodzony przepływomierz. Wystarczy odłączyć urządzenie od silnika, a ten zaczyna pracować normalnie - tak w ramach sprawdzenia. Ostatecznie konieczna jest i tak wymiana.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Używane: Mazda 6 III GJ GL (od 2012) - opinie i typowe usterki

Silnik 2.0 Skyactiv-G Mazdy - spadek mocy? Powody są dwa!

Druga z usterek dotyczyła wyraźnego spadku mocy silnika 2.0 Skyactiv-G Mazdy oraz pogorszenia osiągów. Powód? Bardzo często o niesprawności decyduje nieszczelność układu dolotowego. Dodatkowa porcja powietrza trafiająca do komory spalania zmienia skład mieszanki paliwowej i sprawia, że proces spalania przebiega mniej efektywnie. W tym przypadku warto zaznaczyć, że pęknięcia pojawiające się na kolektorze dolotowym często mają charakter mikro. A to oznacza, że w pierwszym momencie nie zostaną dostrzeżone przez kierowcę czy mechanika.

Trzeci problem z silnikiem 2.0 Skyactiv-G Mazdy dotyczy zaworu odmy. Usterka jest ekstremalnie trudna w zdiagnozowaniu. Objawy? Głośniejsza praca jednostki oraz brak mocy. Warsztaty działając trochę na oślep na ogół w takim przypadku najpierw wymieniają świece, a później np. czujnik spalania stukowego. Druga z procedur jest wyjątkowo droga - sama sonda kosztuje jakieś 700 złotych, a do tego za jej wymianę - z uwagi na fakt, że jest głęboko schowana w silniku - trzeba zapłacić często kolejne 700 złotych. Jak poznać uszkodzenie zaworu odmy? Należy stwierdzić niewielkie śladu oleju w dolocie. Te przedostają się do komory spalania i powodują spalanie stukowe - źródło dźwięków i niskiej mocy.

Zobacz również: Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Silnik 2.0 Skyactiv-G Mazdy - mało awarii i duże przebiegi

W postach odnalezionych na forum zapaleńców Mazdy interesujące są dwie rzeczy. Po pierwsze wszelkie usterki, które udało mi się namierzyć, dotyczą samochodów z przebiegiem niższym niż 100 tysięcy kilometrów. Po drugie nie brakuje informacji od kierowców, którzy eksploatują Mazdę z silnikiem 2.0 Skyactiv-G na dystansie 200 - 300 tysięcy kilometrów i do tej pory nie mieli żadnej usterki! A to świadczy tylko i wyłącznie o tym, że japońska jednostka napędowa potrafi być naprawdę trwała. Jak utrzymać ją w dobrej kondycji? Oczywiście poprzez regularny serwis - Mazda zaleca wymianę oleju i filtrów co 20 tysięcy kilometrów lub raz w roku.

Jak silnik 2.0 Skyactiv-G Mazdy wróży na przyszłość? Potencjalnie i z eksploatacyjnego punktu widzenia dostrzec można dwa główne problemy. To bez wątpienia niezwykle trwała konstrukcja. To jednak oznacza, że ciężko liczyć na bogatą ofertę części zamiennych. W efekcie części takie jak wcześniej wspomniany zawór odmy będą dostępne prawdopodobnie głównie w ASO w postaci naprawdę drogiego oryginału. Poza tym warto pamiętać, że japoński wolnossak to mimo wszystko nowoczesna i dość nietypowa konstrukcja. Tym samym nie każdy mechanik będzie ją znał i nie każdy będzie ją w stanie naprawić.

Silnik 2.0 Skyactiv-G Mazdy - podsumowanie:

Od premiery silnika 2.0 Skyactiv-G Mazdy minęło parę lat, a do tego jednostka jest montowana w serii modeli popularnych. Optymistyczne jest to, że jak na razie nie ma zbyt wielu informacji mówiących o nadmiernej awaryjności konstrukcji. A jako że do tego motor oferuje zadowalające osiągi i charakteryzuje się niskim spalaniem, staje się jednym z tych benzyniaków, które można polecić kupującym na rynku wtórnym.

Silnik 2.0 Skyactiv-G Mazdy - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 13 zł
  • filtr powietrza - od 11 zł
  • filtr paliwa - od 78 zł
  • filtr kabinowy - od 23 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 325 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 114 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 75 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 63 zł
  • łącznik stabilizatora - od 37 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 41 zł
  • amortyzator - od 188 zł
  • sprzęgło komplet - od 620 zł
  • cewka zapłonowa - od 332 zł
  • świeca zapłonowa - od 30 zł
  • sonda lambda - od 604 zł

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA