REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Silnik 1.6 DIG-T Nissan - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.6 DIG-T Nissan - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Jest nowoczesny, mocny i powinien być oszczędny. Ile z tych cech rzeczywiście sprawdza się w codziennej eksploatacji? Zobaczmy jak eksploatuje się silnik 1.6 DIG-T Nissana.

Choć w tytule materiału pojawia się nazwa Nissan, warto zaznaczyć że motor 1.6 DIG-T nie jest wyłączną pracą japońskich inżynierów. Bardzo ważne miejsce w biurze projektowym mieli bowiem twórcy z Francji - a konkretnie z bratniej firmy Renault. Motor o pojemności 1618 cm3 ma 4 cylindry ustawione w rzędzie, aluminiowy blok i głowicę, podwójne zmienne fazy rozrządu, turbosprężarkę i intercooler oraz bezpośredni wtrysk paliwa. Jednostka była oferowana w szerokiej gamie samochodów Nissana i Renault. Jest znana pod dwoma oznaczeniami. Pracownicy ASO nazywają ją M5M lub MR16DDT.

REKLAMA

REKLAMA

Silnik 1.6 DIG-T zadebiutował w roku 2010 pod maską Nissana Juke. W roku 2014 zasilił też wersję Nismo miejskiego crossovera. Pod maską modeli Renault 1.6-litrowy benzyniak zagościł mniej więcej w roku 2015. Co można powiedzieć o specyfikacji? Jednostka występowała w kilku wariantach mocy - 150, 163, 188, 190, 191, 200, 205 lub nawet 215 koni mechanicznych. Co więcej, miała opinię wyrywnej na niskich obrotach. Motor został skonfigurowany w taki sposób, aby bardzo nisko - niczym diesel - rozwijał maksymalny moment obrotowy. W wersji 163 KM moment jest dostępny już przy 1750 obr./min.

Silnik 1.6 DIG-T Nissan - modele samochodów:

  • Nissan: Juke, Tiida, Qashqai, X-Trail, Teana
  • Renault: Clio, Samsung SM5, Talisman, Megane, Kadjar, Espace

Silnik 1.6 DIG-T Nissan - dane techniczne producenta:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie paliwa w l na 100 km
Qashqai II 163 KM 240 Nm 9,1 s. 200 km/h 5,8
Juke Nismo 215 KM 250 Nm 8,0 s. 200 km/h 7,4
Kadjar 163 KM 240 Nm 9,2 s. 207 km/h 6,2

Silnik 1.6 DIG-T i 1.6 TCe z miejsca zaczął być montowany w modelach o charakterze wolumenowym. Jego popularność - szczególnie w gamie Nissana - jest zatem wysoka. Niestety pierwsze zauroczenie dość dobrymi osiągami, szybko przeradzało się wśród kierowców rozczarowaniem spalaniem. O ile podczas spokojnej jazdy poza terenem zabudowanym zapotrzebowanie na paliwo rzeczywiście można utrzymać nieco powyżej 6 litrów, o tyle dynamiczna jazda w mieście oznacza apetyt dochodzący do 9 - 10 litrów. A na tym tak naprawdę problemy z japońskim benzyniakiem nie kończą się.

Silnik 1.6 DIG-T Nissan - zmora sondy lambda!

W sieci bardzo ciężko znaleźć doniesienia mówiące o awaryjności silnika 1.6 DIG-T. Żeby znaleźć informacje, kierowca musi zgłębić forum właścicieli Nissanów. Ci wymieniają się historiami dotyczącymi nawet kilkunastokrotnej wymiany sondy lambda w ramach gwarancji. Powód? Oficjalnie przedstawiciele ASO tłumaczą sytuację niefortunnym umieszczeniem czujnika. Ten ponoć jest zalewany wodą pochodzącą np. z kałuży i po prostu przestaje działać. Kierowcy są jednak innego zdania. Twierdzą że serwisy wymieniają sondy, bo takie mają zalecenie producenta, a usterki winne tak naprawdę jest oprogramowanie.

REKLAMA

W jaki sposób właściciele potwierdzają swoje stanowisko? W niektórych przypadkach tak właściwie nie ma fazy usunięcia problemu. Samochody często niedługo po opuszczeniu ASO i wymianie sondy powracają do stanu poprzedniego - konkretnie na tablicy zegarów zaświeca się kontrola silnika. Kolejny z problemów zgłaszanych przez właścicieli Nissanów dotyczy skrzyni biegów. Manualna przekładnia haczy podczas zmiany z jedynki na dwójkę, a do tego boryka się z drżącym sprzęgłem. Kierowcy mówią również o tym, że podczas wrzucania jedynki, w aucie słychać głuche puknięcie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik 1.6 DIG-T Nissan - podsumowanie:

Rozwój technologiczny pełni w motoryzacji dość ważną rolę - powoduje, że podróżujemy szybciej, wygodniej i oszczędniej. Niestety czasami zdarza się tak, że założenia konstruktorów nie do końca odnajdują odzwierciedlenie w rzeczywistości. I tak właśnie stało się w przypadku silnika 1.6 DIG-T Nissana. Co tu zawiodło? W pierwszej kolejności technologia. W drugiej jednak inżynierowie, którzy zamiast iść w kierunku realnego rozwiązania problemu, skazują kierowców na remedia pozorne potęgujące wyłącznie poziom frustracji.

Silnik 1.6 DIG-T Nissan - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 11 zł
  • filtr powietrza - od 29 zł
  • filtr paliwa - od 28 zł
  • pasek wielorowkowy - od 40 zł
  • sprzęgło komplet - od 711 zł
  • koło dwumasowe - od 2492 zł
  • świeca zapłonowa - od 64 zł
  • sonda lambda - od 213 zł

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA