REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 1.6 DIG-T Nissan - awarie, problemy, opinie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Silnik 1.6 DIG-T Nissan - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.6 DIG-T Nissan - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Jest nowoczesny, mocny i powinien być oszczędny. Ile z tych cech rzeczywiście sprawdza się w codziennej eksploatacji? Zobaczmy jak eksploatuje się silnik 1.6 DIG-T Nissana.

Choć w tytule materiału pojawia się nazwa Nissan, warto zaznaczyć że motor 1.6 DIG-T nie jest wyłączną pracą japońskich inżynierów. Bardzo ważne miejsce w biurze projektowym mieli bowiem twórcy z Francji - a konkretnie z bratniej firmy Renault. Motor o pojemności 1618 cm3 ma 4 cylindry ustawione w rzędzie, aluminiowy blok i głowicę, podwójne zmienne fazy rozrządu, turbosprężarkę i intercooler oraz bezpośredni wtrysk paliwa. Jednostka była oferowana w szerokiej gamie samochodów Nissana i Renault. Jest znana pod dwoma oznaczeniami. Pracownicy ASO nazywają ją M5M lub MR16DDT.

REKLAMA

REKLAMA

Silnik 1.6 DIG-T zadebiutował w roku 2010 pod maską Nissana Juke. W roku 2014 zasilił też wersję Nismo miejskiego crossovera. Pod maską modeli Renault 1.6-litrowy benzyniak zagościł mniej więcej w roku 2015. Co można powiedzieć o specyfikacji? Jednostka występowała w kilku wariantach mocy - 150, 163, 188, 190, 191, 200, 205 lub nawet 215 koni mechanicznych. Co więcej, miała opinię wyrywnej na niskich obrotach. Motor został skonfigurowany w taki sposób, aby bardzo nisko - niczym diesel - rozwijał maksymalny moment obrotowy. W wersji 163 KM moment jest dostępny już przy 1750 obr./min.

Silnik 1.6 DIG-T Nissan - modele samochodów:

  • Nissan: Juke, Tiida, Qashqai, X-Trail, Teana
  • Renault: Clio, Samsung SM5, Talisman, Megane, Kadjar, Espace

Silnik 1.6 DIG-T Nissan - dane techniczne producenta:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie paliwa w l na 100 km
Qashqai II 163 KM 240 Nm 9,1 s. 200 km/h 5,8
Juke Nismo 215 KM 250 Nm 8,0 s. 200 km/h 7,4
Kadjar 163 KM 240 Nm 9,2 s. 207 km/h 6,2

Silnik 1.6 DIG-T i 1.6 TCe z miejsca zaczął być montowany w modelach o charakterze wolumenowym. Jego popularność - szczególnie w gamie Nissana - jest zatem wysoka. Niestety pierwsze zauroczenie dość dobrymi osiągami, szybko przeradzało się wśród kierowców rozczarowaniem spalaniem. O ile podczas spokojnej jazdy poza terenem zabudowanym zapotrzebowanie na paliwo rzeczywiście można utrzymać nieco powyżej 6 litrów, o tyle dynamiczna jazda w mieście oznacza apetyt dochodzący do 9 - 10 litrów. A na tym tak naprawdę problemy z japońskim benzyniakiem nie kończą się.

Silnik 1.6 DIG-T Nissan - zmora sondy lambda!

W sieci bardzo ciężko znaleźć doniesienia mówiące o awaryjności silnika 1.6 DIG-T. Żeby znaleźć informacje, kierowca musi zgłębić forum właścicieli Nissanów. Ci wymieniają się historiami dotyczącymi nawet kilkunastokrotnej wymiany sondy lambda w ramach gwarancji. Powód? Oficjalnie przedstawiciele ASO tłumaczą sytuację niefortunnym umieszczeniem czujnika. Ten ponoć jest zalewany wodą pochodzącą np. z kałuży i po prostu przestaje działać. Kierowcy są jednak innego zdania. Twierdzą że serwisy wymieniają sondy, bo takie mają zalecenie producenta, a usterki winne tak naprawdę jest oprogramowanie.

REKLAMA

W jaki sposób właściciele potwierdzają swoje stanowisko? W niektórych przypadkach tak właściwie nie ma fazy usunięcia problemu. Samochody często niedługo po opuszczeniu ASO i wymianie sondy powracają do stanu poprzedniego - konkretnie na tablicy zegarów zaświeca się kontrola silnika. Kolejny z problemów zgłaszanych przez właścicieli Nissanów dotyczy skrzyni biegów. Manualna przekładnia haczy podczas zmiany z jedynki na dwójkę, a do tego boryka się z drżącym sprzęgłem. Kierowcy mówią również o tym, że podczas wrzucania jedynki, w aucie słychać głuche puknięcie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik 1.6 DIG-T Nissan - podsumowanie:

Rozwój technologiczny pełni w motoryzacji dość ważną rolę - powoduje, że podróżujemy szybciej, wygodniej i oszczędniej. Niestety czasami zdarza się tak, że założenia konstruktorów nie do końca odnajdują odzwierciedlenie w rzeczywistości. I tak właśnie stało się w przypadku silnika 1.6 DIG-T Nissana. Co tu zawiodło? W pierwszej kolejności technologia. W drugiej jednak inżynierowie, którzy zamiast iść w kierunku realnego rozwiązania problemu, skazują kierowców na remedia pozorne potęgujące wyłącznie poziom frustracji.

Silnik 1.6 DIG-T Nissan - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 11 zł
  • filtr powietrza - od 29 zł
  • filtr paliwa - od 28 zł
  • pasek wielorowkowy - od 40 zł
  • sprzęgło komplet - od 711 zł
  • koło dwumasowe - od 2492 zł
  • świeca zapłonowa - od 64 zł
  • sonda lambda - od 213 zł

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA