REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 1.6 8v K7M Dacia - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.6 8v K7M Dacia - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.6 8v K7M Dacia - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Dacia

REKLAMA

REKLAMA

Dacia nigdy nie była synonimem wyrafinowania. Silnik 1.6 8v K7M sprawił jednak, że zaczęła się kojarzyć z trwałością i niskimi kosztami eksploatacji.

Silnik 1.6 8v K7M stał się częścią np. Dacii Sandero dopiero w roku 2007. To jednak nie zmienia faktu, że konstrukcyjnie pamięta jeszcze połowę lat dziewięćdziesiątych. 8-zaworowy benzyniak był montowany w takich legendach z gamy Renault jak Megane pierwszej generacji, pionierski Scenic czy Clio drugiej generacji. Przestarzała konstrukcja nie stanowiła przeszkody? W gamie Dacii była raczej jednym z największych atutów. Bo po pierwsze nie windowała ceny wyprodukowania pojazdu, a po drugie sprawiała że serwis auta stawał się zdecydowanie mniej problematyczny.

REKLAMA

Silnik 1.6 8v K7M Dacia - prosta technologia, niska… moc

Jednostka K7M ma 1598 cm3 pojemności, 4 cylindry i 8 zaworów. Choć blok jest odlany z żeliwa, budulcem dla głowicy stało się aluminium. Moc? Zdarzały się wersje, które oferowały tylko 75 koni mechanicznych. Te pojawiały się jednak głównie w gamie Renault i to też przede wszystkim pod koniec lat dziewięćdziesiątych. W przypadku Dacii standem było już raczej stado 86 koni mechanicznych. Moment obrotowy? Ten był symboliczny. W okolicy 3000 obr./min. pod prawym pedałem do dyspozycji kierowcy pozostawało 128 Nm.

Zobacz również: Renault 1.6 16v K4M - awarie, problemy, opinie

Pomijając prostotę, dużą zaletą silnika 1.6 8v K7M Dacii jest mało problematyczny serwis. Podstawą udanej eksploatacji benzyniaka jest regularna wymiana oleju silnikowego. Tą należy powtarzać co 15 tysięcy kilometrów, ewentualnie raz w roku. Co 40 tysięcy kilometrów właściciel samochodu powinien kontrolować luz zaworowy, a co 120 tysięcy kilometrów zmieniać pasek rozrządu. Podstawowy serwis silnika 1.6 8v Dacii nie jest drogi. Dla przykładu zestaw nowego paska rozrządu potrafi kosztować niespełna 100 złotych.

Silnik 1.6 8v K7M Dacia - modele samochodów:

  • Renault: Megane, Renault Scenic, Renault Clio II
  • Dacia: Logan I, Dacia Sandero I, Dacia Lodgy, Dacia Dokker

Silnik 1.6 8v K7M Dacia - przykładowe dane techniczne:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie paliwa
Logan I 86 KM 128 Nm 14,3 s. 163 km/h 7,3 l.
Sandero I 86 KM 128 Nm 11,5 s. 174 km/h 7,0 l.

Silnik 1.6 8v Dacii nie jest typem jeżdżącym na kropelce. Realnie w przypadku miejskiej eksploatacji Logana spalanie sięgnie 10 litrów benzyny. W dzisiejszych czasach taki wynik jest abstrakcyjny. Mimo wszystko jeszcze nie dyskredytuje jednostki. Szczególnie że z dużą łatwością i przy ograniczonych kosztach można przerobić go na zasilanie LPG. A w takim przypadku koszt pokonania każdych stu kilometrów spadnie dokładnie o… połowę! Co ciekawe, kupujący może poszukać np. Loganów czy Sandero, które zostały wyposażone w instalację gazową już w salonie sprzedaży.

Zobacz również: Silnik Malucha - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.6 8v K7M Dacia - problemy z chłodzeniem? Zdarzają się…

REKLAMA

Z technologicznego punktu widzenia silnik 1.6 8v jest spartaninem. To jednak nie oznacza, że okazuje się całkowicie wolny od wad. Jeden z większych problemów dotyczy np. układu chłodzenia. Zbyt słaba pompa wody może doprowadzić do przegrzania jednostki. Skutek? Tym będzie wypalenie uszczelki pod głowicą i konieczność przeprowadzenia remontu wraz z planowaniem głowicy. Znane są też przypadki, w których po mniej więcej 60 tysiącach kilometrów uszkadzają się łożyska wałka rozrządu. Wtedy silnik staje się hałaśliwy. Niezbyt długo wytrzymuje też dolna poduszka zawieszenia.

Popularnym problemem w silniku 1.6 8v K7M Dacii i Renault są wycieki oleju. Przy przebiegu na poziomie 100 tysięcy kilometrów do tych dochodzi najczęściej w okolicy napędu rozrządu. Nieszczelności w tym miejscu warto się szybko pozbyć. Po pierwsze mogą doprowadzić do zatarcia motoru, a po drugie są groźne dla paska - może się ześlizgnąć podczas pracy silnika i doprowadzić do unieruchomienia jednostki. Popularne usterki dotyczą też cewek zapłonowych oraz silniczka krokowego. Uszkodzenia obydwu elementów są na szczęście łatwe w zdiagnozowaniu, a do tego tanie w naprawie.

Zobacz również: Silnik 1.2 16v D4F Renault - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.6 8v K7M Dacia - podsumowanie:

Silnik 1.6 8v K7M Dacii to prosa technologicznie jednostka, która sprawdza się latami i pozwala na raczej bezproblemową eksploatację. Ograniczenie skomplikowanego osprzętu do minimum sprawia, że czas życia jednostki został określony przez inżynierów Renault na 400 tysięcy kilometrów. A to wartość, która daje największą gwarancję jakości wolnossącego benzyniaka ze stajni francusko-rumuńskiej marki.

Silnik 1.6 8v K7M Dacia - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 10 zł
  • filtr powietrza - od 18 zł
  • filtr paliwa - od 13 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 90 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 148 zł
  • sprzęgło komplet - od 199 zł
  • zawór EGR - od 367 zł
  • świeca zapłonowa - od 8 zł
  • cewka zapłonowa - od 102 zł
  • sonda lambda - od 105 zł

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    REKLAMA

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    REKLAMA

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    Typy ładowarek samochodowych. Moc ważniejsza od liczby punktów! Przynajmniej dla ciężarówek

    Elektryfikacja oznacza konieczność rozbudowy sieci stacji ładowania. Dziś jednak coraz jaśniejsze staje się to, że do tej pory Europa szła w złym kierunku. Bo na mapie nie liczy się wcale ilość punktów, a oferowania przez nie moc.

    REKLAMA