REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Silnik 1.6 8v K7M Dacia - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.6 8v K7M Dacia - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Dacia

REKLAMA

REKLAMA

Dacia nigdy nie była synonimem wyrafinowania. Silnik 1.6 8v K7M sprawił jednak, że zaczęła się kojarzyć z trwałością i niskimi kosztami eksploatacji.

Silnik 1.6 8v K7M stał się częścią np. Dacii Sandero dopiero w roku 2007. To jednak nie zmienia faktu, że konstrukcyjnie pamięta jeszcze połowę lat dziewięćdziesiątych. 8-zaworowy benzyniak był montowany w takich legendach z gamy Renault jak Megane pierwszej generacji, pionierski Scenic czy Clio drugiej generacji. Przestarzała konstrukcja nie stanowiła przeszkody? W gamie Dacii była raczej jednym z największych atutów. Bo po pierwsze nie windowała ceny wyprodukowania pojazdu, a po drugie sprawiała że serwis auta stawał się zdecydowanie mniej problematyczny.

REKLAMA

REKLAMA

Silnik 1.6 8v K7M Dacia - prosta technologia, niska… moc

Jednostka K7M ma 1598 cm3 pojemności, 4 cylindry i 8 zaworów. Choć blok jest odlany z żeliwa, budulcem dla głowicy stało się aluminium. Moc? Zdarzały się wersje, które oferowały tylko 75 koni mechanicznych. Te pojawiały się jednak głównie w gamie Renault i to też przede wszystkim pod koniec lat dziewięćdziesiątych. W przypadku Dacii standem było już raczej stado 86 koni mechanicznych. Moment obrotowy? Ten był symboliczny. W okolicy 3000 obr./min. pod prawym pedałem do dyspozycji kierowcy pozostawało 128 Nm.

Zobacz również: Renault 1.6 16v K4M - awarie, problemy, opinie

Pomijając prostotę, dużą zaletą silnika 1.6 8v K7M Dacii jest mało problematyczny serwis. Podstawą udanej eksploatacji benzyniaka jest regularna wymiana oleju silnikowego. Tą należy powtarzać co 15 tysięcy kilometrów, ewentualnie raz w roku. Co 40 tysięcy kilometrów właściciel samochodu powinien kontrolować luz zaworowy, a co 120 tysięcy kilometrów zmieniać pasek rozrządu. Podstawowy serwis silnika 1.6 8v Dacii nie jest drogi. Dla przykładu zestaw nowego paska rozrządu potrafi kosztować niespełna 100 złotych.

REKLAMA

Silnik 1.6 8v K7M Dacia - modele samochodów:

  • Renault: Megane, Renault Scenic, Renault Clio II
  • Dacia: Logan I, Dacia Sandero I, Dacia Lodgy, Dacia Dokker

Silnik 1.6 8v K7M Dacia - przykładowe dane techniczne:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie paliwa
Logan I 86 KM 128 Nm 14,3 s. 163 km/h 7,3 l.
Sandero I 86 KM 128 Nm 11,5 s. 174 km/h 7,0 l.

Silnik 1.6 8v Dacii nie jest typem jeżdżącym na kropelce. Realnie w przypadku miejskiej eksploatacji Logana spalanie sięgnie 10 litrów benzyny. W dzisiejszych czasach taki wynik jest abstrakcyjny. Mimo wszystko jeszcze nie dyskredytuje jednostki. Szczególnie że z dużą łatwością i przy ograniczonych kosztach można przerobić go na zasilanie LPG. A w takim przypadku koszt pokonania każdych stu kilometrów spadnie dokładnie o… połowę! Co ciekawe, kupujący może poszukać np. Loganów czy Sandero, które zostały wyposażone w instalację gazową już w salonie sprzedaży.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Silnik Malucha - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.6 8v K7M Dacia - problemy z chłodzeniem? Zdarzają się…

Z technologicznego punktu widzenia silnik 1.6 8v jest spartaninem. To jednak nie oznacza, że okazuje się całkowicie wolny od wad. Jeden z większych problemów dotyczy np. układu chłodzenia. Zbyt słaba pompa wody może doprowadzić do przegrzania jednostki. Skutek? Tym będzie wypalenie uszczelki pod głowicą i konieczność przeprowadzenia remontu wraz z planowaniem głowicy. Znane są też przypadki, w których po mniej więcej 60 tysiącach kilometrów uszkadzają się łożyska wałka rozrządu. Wtedy silnik staje się hałaśliwy. Niezbyt długo wytrzymuje też dolna poduszka zawieszenia.

Popularnym problemem w silniku 1.6 8v K7M Dacii i Renault są wycieki oleju. Przy przebiegu na poziomie 100 tysięcy kilometrów do tych dochodzi najczęściej w okolicy napędu rozrządu. Nieszczelności w tym miejscu warto się szybko pozbyć. Po pierwsze mogą doprowadzić do zatarcia motoru, a po drugie są groźne dla paska - może się ześlizgnąć podczas pracy silnika i doprowadzić do unieruchomienia jednostki. Popularne usterki dotyczą też cewek zapłonowych oraz silniczka krokowego. Uszkodzenia obydwu elementów są na szczęście łatwe w zdiagnozowaniu, a do tego tanie w naprawie.

Zobacz również: Silnik 1.2 16v D4F Renault - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.6 8v K7M Dacia - podsumowanie:

Silnik 1.6 8v K7M Dacii to prosa technologicznie jednostka, która sprawdza się latami i pozwala na raczej bezproblemową eksploatację. Ograniczenie skomplikowanego osprzętu do minimum sprawia, że czas życia jednostki został określony przez inżynierów Renault na 400 tysięcy kilometrów. A to wartość, która daje największą gwarancję jakości wolnossącego benzyniaka ze stajni francusko-rumuńskiej marki.

Silnik 1.6 8v K7M Dacia - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 10 zł
  • filtr powietrza - od 18 zł
  • filtr paliwa - od 13 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 90 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 148 zł
  • sprzęgło komplet - od 199 zł
  • zawór EGR - od 367 zł
  • świeca zapłonowa - od 8 zł
  • cewka zapłonowa - od 102 zł
  • sonda lambda - od 105 zł

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA