REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Dacię Logan z pierwszych lat produkcji uda się kupić za 10-12 tysięcy złotych.
Dacię Logan z pierwszych lat produkcji uda się kupić za 10-12 tysięcy złotych.
Dacia

REKLAMA

REKLAMA

Używana Dacia Logan to dobry samochód za rozsądne pieniądze. Nie jest pozbawiona wad, ale niskie koszty eksploatacji rekompensują je z nawiązką. Warta uwagi jest także wersja MCV - jedno z największych kombi na rynku.

Należąca do koncernu Renault Dacia oferuje proste i funkcjonalne samochody ze sprawdzoną technologią. Plany zakładały, że produkty Dacii znajdą odbiorców przede wszystkim w krajach rozwijających się, jednak okazało się, że docenili je również kierowcy z lepiej sytuowanych państw. Trójbryłowa Dacia Logan jest produkowana od końca 2004 roku. Dwa lata później gamę uzupełniło kombi, czyli Logan MCV. W 2008 roku rumuński samochód przeszedł facelifting, który nieznacznie odmienił wygląd przedniej i tylnej części nadwozia oraz wystrój wnętrza.

REKLAMA

REKLAMA

Mimo że Dacia Logan powstała na płycie podłogowej Clio, w kabinie nie brakuje miejsca. Rekordowo przestronne są natomiast bagażniki. Kufer sedana pomieści 510 litrów, natomiast wersji MCV 200 litrów w 7-osobowej konfiguracji, 700 litrów przy dwóch rzędach siedzeń i maksymalnie 2350 litrów!

Zawieszenie Dacii Logan składa się z kolumn MacPhersona oraz belki skrętnej. Nie zapewnia wyjątkowych właściwości jezdnych, ale duży skok i miękkie zestrojenie owocują sporym komfortem podróżowania. Podwozie dzielnie znosi trudy jazdy po polskich drogach. Przebiegi rzędu 100 tysięcy kilometrów bez konieczności wymiany elementów nie należą do rzadkości. Atutem Logana są również wygodne przednie fotele. W wielu egzemplarzach dokuczają wyrobione mocowania fotela kierowcy, które skutkują "bujaniem" podczas zmian prędkości.

Co pod maską piszczy?

Do napędu Logana użyto benzynowych i wysokoprężnych silników Renault. Pierwsze z wymienionych reprezentują jednostki 1.2 16V (75 KM), 1.4 (75 KM), 1.6 (87 i 105 KM). Bazowy silnik jest stosunkowo rzadko spotykany wśród polskich ofert, podobnie jak najmocniejszy motor. Z kolei popularna jednostka 1,4 zapewnia akceptowalne osiągi i - podobnie jak 87-konny 1.6 - dobrze współpracuje z instalacjami gazowymi. Użytek zrobiła z tego nawet Dacia, oferując na wybranych rynkach auta z seryjnymi instalacjami LPG. To ważne, gdyż w mieście zasilany benzyną Logan potrafi zużyć nawet 10 l/100km.

REKLAMA

Diesle 1.5 dCi są znacznie bardziej oszczędne. W trasie można uzyskać rezultaty nieznacznie przekraczające 4 l/100km. W mieście zużycie ropy rośnie o dwa litry, co wciąż jest bardzo przyzwoitym wynikiem. Zakup Logana z jednostką 1.5 dCi warto jednak dokładnie przekalkulować. Turbodiesel z Common Railem jest oszczędny, ale użytkownicy samochodów z nimi sygnalizują, że bywa też kapryśny. Szczególnie podatny na uszkodzenia jest układ zasilania. Trwałością nie grzeszy również elektronika. W motorach 1.5 dCi zdarzały się również obrócone panewki na wale korbowym oraz szybko kapitulujące turbosprężarki. Dacia Logan otrzymała jednak udoskonalone wersje silników. Czas pokaże, na ile zdadzą się poprawki. Podwyższonych kosztów eksploatacji z pewnością należy oczekiwać w przypadku Loganów spełniających normę emisji Euro 5, których wyposażenie obejmuje filtr FAP.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Opinie kierowców o Dacii Logan

Poza tym trudno wskazać większe wady Dacii Logan. Konstrukcja pojazdu została uproszczona do maksimum, co w przypadku używanych egzemplarzy ma niepodważalną zaletę - mniejszą liczbę części, które mogą ulec awarii. Samochód nie rozpieszcza ergonomią, dobrym wyciszeniem i atrakcyjną stylizacją. Trzeba mieć jednak na uwadze, że Logan jest produktem budżetowym, którego głównym zadaniem jest możliwie tanie przemieszczanie się z punktu A do punktu B. Realizację zadania ułatwiają niskie koszty serwisowania. Pod względem technicznym samochód jest bardzo blisko spokrewniony z Clio II. W rezultacie nabycie zamienników części oraz znalezienie warsztatu, który podejmie się naprawy nie będzie stanowiło większego wyzwania.

Doceniony przez ADAC

Rumuński samochód z francuską technologią zajmuje przyzwoite miejsce w statystykach awaryjności niemieckiego ADAC. Dacia okazała się mniej zawodna od Citroena C4, Peugeota 307, Opla Zafiry oraz Toyoty Corolli. ADAC podaje, że w Loganie najczęściej zawodzi osprzęt silników - m.in. czujniki położenia wału korbowego, wtryskiwacze, przewody zapłonowe oraz pompy paliwa.

Zobacz też: Limuzyna za dwie dychy

Dacię Logan z pierwszych lat produkcji uda się kupić za 10-12 tysięcy złotych. Najtańsze egzemplarze mają jednak często bujną historię lub straszą ubogim wyposażeniem. Dacia wymagała dopłat m.in. za ABS, wspomaganie kierownicy oraz poduszkę powietrzną pasażera. Samochody z klimatyzacją, elektrycznie sterowanymi szybami oraz instalacją gazową kosztują zazwyczaj 15-20 tysięcy złotych. Sprzedaż nowych Loganów w Polsce nie należy do wysokich, a klienci, którzy decydują się na zakup zazwyczaj planują dłuższą eksploatację pojazdu. W efekcie liczba używanych Dacii na rynku wtórnym jest ograniczona.

Ceny części: 

Komplet klocków hamulcowych przednich – 50-80 złotych
Tarcze hamulcowe – 70-110 zł
Reflektor – 150 zł
Kompletne sprzęgło – 200-400 zł
Tłumik – 90-120 zł

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA