REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Dacię Logan z pierwszych lat produkcji uda się kupić za 10-12 tysięcy złotych.
Dacię Logan z pierwszych lat produkcji uda się kupić za 10-12 tysięcy złotych.
Dacia

REKLAMA

REKLAMA

Używana Dacia Logan to dobry samochód za rozsądne pieniądze. Nie jest pozbawiona wad, ale niskie koszty eksploatacji rekompensują je z nawiązką. Warta uwagi jest także wersja MCV - jedno z największych kombi na rynku.

Należąca do koncernu Renault Dacia oferuje proste i funkcjonalne samochody ze sprawdzoną technologią. Plany zakładały, że produkty Dacii znajdą odbiorców przede wszystkim w krajach rozwijających się, jednak okazało się, że docenili je również kierowcy z lepiej sytuowanych państw. Trójbryłowa Dacia Logan jest produkowana od końca 2004 roku. Dwa lata później gamę uzupełniło kombi, czyli Logan MCV. W 2008 roku rumuński samochód przeszedł facelifting, który nieznacznie odmienił wygląd przedniej i tylnej części nadwozia oraz wystrój wnętrza.

REKLAMA

REKLAMA

Mimo że Dacia Logan powstała na płycie podłogowej Clio, w kabinie nie brakuje miejsca. Rekordowo przestronne są natomiast bagażniki. Kufer sedana pomieści 510 litrów, natomiast wersji MCV 200 litrów w 7-osobowej konfiguracji, 700 litrów przy dwóch rzędach siedzeń i maksymalnie 2350 litrów!

Zawieszenie Dacii Logan składa się z kolumn MacPhersona oraz belki skrętnej. Nie zapewnia wyjątkowych właściwości jezdnych, ale duży skok i miękkie zestrojenie owocują sporym komfortem podróżowania. Podwozie dzielnie znosi trudy jazdy po polskich drogach. Przebiegi rzędu 100 tysięcy kilometrów bez konieczności wymiany elementów nie należą do rzadkości. Atutem Logana są również wygodne przednie fotele. W wielu egzemplarzach dokuczają wyrobione mocowania fotela kierowcy, które skutkują "bujaniem" podczas zmian prędkości.

Co pod maską piszczy?

Do napędu Logana użyto benzynowych i wysokoprężnych silników Renault. Pierwsze z wymienionych reprezentują jednostki 1.2 16V (75 KM), 1.4 (75 KM), 1.6 (87 i 105 KM). Bazowy silnik jest stosunkowo rzadko spotykany wśród polskich ofert, podobnie jak najmocniejszy motor. Z kolei popularna jednostka 1,4 zapewnia akceptowalne osiągi i - podobnie jak 87-konny 1.6 - dobrze współpracuje z instalacjami gazowymi. Użytek zrobiła z tego nawet Dacia, oferując na wybranych rynkach auta z seryjnymi instalacjami LPG. To ważne, gdyż w mieście zasilany benzyną Logan potrafi zużyć nawet 10 l/100km.

REKLAMA

Diesle 1.5 dCi są znacznie bardziej oszczędne. W trasie można uzyskać rezultaty nieznacznie przekraczające 4 l/100km. W mieście zużycie ropy rośnie o dwa litry, co wciąż jest bardzo przyzwoitym wynikiem. Zakup Logana z jednostką 1.5 dCi warto jednak dokładnie przekalkulować. Turbodiesel z Common Railem jest oszczędny, ale użytkownicy samochodów z nimi sygnalizują, że bywa też kapryśny. Szczególnie podatny na uszkodzenia jest układ zasilania. Trwałością nie grzeszy również elektronika. W motorach 1.5 dCi zdarzały się również obrócone panewki na wale korbowym oraz szybko kapitulujące turbosprężarki. Dacia Logan otrzymała jednak udoskonalone wersje silników. Czas pokaże, na ile zdadzą się poprawki. Podwyższonych kosztów eksploatacji z pewnością należy oczekiwać w przypadku Loganów spełniających normę emisji Euro 5, których wyposażenie obejmuje filtr FAP.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Opinie kierowców o Dacii Logan

Poza tym trudno wskazać większe wady Dacii Logan. Konstrukcja pojazdu została uproszczona do maksimum, co w przypadku używanych egzemplarzy ma niepodważalną zaletę - mniejszą liczbę części, które mogą ulec awarii. Samochód nie rozpieszcza ergonomią, dobrym wyciszeniem i atrakcyjną stylizacją. Trzeba mieć jednak na uwadze, że Logan jest produktem budżetowym, którego głównym zadaniem jest możliwie tanie przemieszczanie się z punktu A do punktu B. Realizację zadania ułatwiają niskie koszty serwisowania. Pod względem technicznym samochód jest bardzo blisko spokrewniony z Clio II. W rezultacie nabycie zamienników części oraz znalezienie warsztatu, który podejmie się naprawy nie będzie stanowiło większego wyzwania.

Doceniony przez ADAC

Rumuński samochód z francuską technologią zajmuje przyzwoite miejsce w statystykach awaryjności niemieckiego ADAC. Dacia okazała się mniej zawodna od Citroena C4, Peugeota 307, Opla Zafiry oraz Toyoty Corolli. ADAC podaje, że w Loganie najczęściej zawodzi osprzęt silników - m.in. czujniki położenia wału korbowego, wtryskiwacze, przewody zapłonowe oraz pompy paliwa.

Zobacz też: Limuzyna za dwie dychy

Dacię Logan z pierwszych lat produkcji uda się kupić za 10-12 tysięcy złotych. Najtańsze egzemplarze mają jednak często bujną historię lub straszą ubogim wyposażeniem. Dacia wymagała dopłat m.in. za ABS, wspomaganie kierownicy oraz poduszkę powietrzną pasażera. Samochody z klimatyzacją, elektrycznie sterowanymi szybami oraz instalacją gazową kosztują zazwyczaj 15-20 tysięcy złotych. Sprzedaż nowych Loganów w Polsce nie należy do wysokich, a klienci, którzy decydują się na zakup zazwyczaj planują dłuższą eksploatację pojazdu. W efekcie liczba używanych Dacii na rynku wtórnym jest ograniczona.

Ceny części: 

Komplet klocków hamulcowych przednich – 50-80 złotych
Tarcze hamulcowe – 70-110 zł
Reflektor – 150 zł
Kompletne sprzęgło – 200-400 zł
Tłumik – 90-120 zł

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA