REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używana Dacia Logan: opis modelu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Łukasz Szewczyk
Dacię Logan z pierwszych lat produkcji uda się kupić za 10-12 tysięcy złotych.
Dacię Logan z pierwszych lat produkcji uda się kupić za 10-12 tysięcy złotych.
Dacia

REKLAMA

REKLAMA

Używana Dacia Logan to dobry samochód za rozsądne pieniądze. Nie jest pozbawiona wad, ale niskie koszty eksploatacji rekompensują je z nawiązką. Warta uwagi jest także wersja MCV - jedno z największych kombi na rynku.

Należąca do koncernu Renault Dacia oferuje proste i funkcjonalne samochody ze sprawdzoną technologią. Plany zakładały, że produkty Dacii znajdą odbiorców przede wszystkim w krajach rozwijających się, jednak okazało się, że docenili je również kierowcy z lepiej sytuowanych państw. Trójbryłowa Dacia Logan jest produkowana od końca 2004 roku. Dwa lata później gamę uzupełniło kombi, czyli Logan MCV. W 2008 roku rumuński samochód przeszedł facelifting, który nieznacznie odmienił wygląd przedniej i tylnej części nadwozia oraz wystrój wnętrza.

REKLAMA

REKLAMA

Mimo że Dacia Logan powstała na płycie podłogowej Clio, w kabinie nie brakuje miejsca. Rekordowo przestronne są natomiast bagażniki. Kufer sedana pomieści 510 litrów, natomiast wersji MCV 200 litrów w 7-osobowej konfiguracji, 700 litrów przy dwóch rzędach siedzeń i maksymalnie 2350 litrów!

Zawieszenie Dacii Logan składa się z kolumn MacPhersona oraz belki skrętnej. Nie zapewnia wyjątkowych właściwości jezdnych, ale duży skok i miękkie zestrojenie owocują sporym komfortem podróżowania. Podwozie dzielnie znosi trudy jazdy po polskich drogach. Przebiegi rzędu 100 tysięcy kilometrów bez konieczności wymiany elementów nie należą do rzadkości. Atutem Logana są również wygodne przednie fotele. W wielu egzemplarzach dokuczają wyrobione mocowania fotela kierowcy, które skutkują "bujaniem" podczas zmian prędkości.

Co pod maską piszczy?

Do napędu Logana użyto benzynowych i wysokoprężnych silników Renault. Pierwsze z wymienionych reprezentują jednostki 1.2 16V (75 KM), 1.4 (75 KM), 1.6 (87 i 105 KM). Bazowy silnik jest stosunkowo rzadko spotykany wśród polskich ofert, podobnie jak najmocniejszy motor. Z kolei popularna jednostka 1,4 zapewnia akceptowalne osiągi i - podobnie jak 87-konny 1.6 - dobrze współpracuje z instalacjami gazowymi. Użytek zrobiła z tego nawet Dacia, oferując na wybranych rynkach auta z seryjnymi instalacjami LPG. To ważne, gdyż w mieście zasilany benzyną Logan potrafi zużyć nawet 10 l/100km.

REKLAMA

Diesle 1.5 dCi są znacznie bardziej oszczędne. W trasie można uzyskać rezultaty nieznacznie przekraczające 4 l/100km. W mieście zużycie ropy rośnie o dwa litry, co wciąż jest bardzo przyzwoitym wynikiem. Zakup Logana z jednostką 1.5 dCi warto jednak dokładnie przekalkulować. Turbodiesel z Common Railem jest oszczędny, ale użytkownicy samochodów z nimi sygnalizują, że bywa też kapryśny. Szczególnie podatny na uszkodzenia jest układ zasilania. Trwałością nie grzeszy również elektronika. W motorach 1.5 dCi zdarzały się również obrócone panewki na wale korbowym oraz szybko kapitulujące turbosprężarki. Dacia Logan otrzymała jednak udoskonalone wersje silników. Czas pokaże, na ile zdadzą się poprawki. Podwyższonych kosztów eksploatacji z pewnością należy oczekiwać w przypadku Loganów spełniających normę emisji Euro 5, których wyposażenie obejmuje filtr FAP.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Opinie kierowców o Dacii Logan

Poza tym trudno wskazać większe wady Dacii Logan. Konstrukcja pojazdu została uproszczona do maksimum, co w przypadku używanych egzemplarzy ma niepodważalną zaletę - mniejszą liczbę części, które mogą ulec awarii. Samochód nie rozpieszcza ergonomią, dobrym wyciszeniem i atrakcyjną stylizacją. Trzeba mieć jednak na uwadze, że Logan jest produktem budżetowym, którego głównym zadaniem jest możliwie tanie przemieszczanie się z punktu A do punktu B. Realizację zadania ułatwiają niskie koszty serwisowania. Pod względem technicznym samochód jest bardzo blisko spokrewniony z Clio II. W rezultacie nabycie zamienników części oraz znalezienie warsztatu, który podejmie się naprawy nie będzie stanowiło większego wyzwania.

Doceniony przez ADAC

Rumuński samochód z francuską technologią zajmuje przyzwoite miejsce w statystykach awaryjności niemieckiego ADAC. Dacia okazała się mniej zawodna od Citroena C4, Peugeota 307, Opla Zafiry oraz Toyoty Corolli. ADAC podaje, że w Loganie najczęściej zawodzi osprzęt silników - m.in. czujniki położenia wału korbowego, wtryskiwacze, przewody zapłonowe oraz pompy paliwa.

Zobacz też: Limuzyna za dwie dychy

Dacię Logan z pierwszych lat produkcji uda się kupić za 10-12 tysięcy złotych. Najtańsze egzemplarze mają jednak często bujną historię lub straszą ubogim wyposażeniem. Dacia wymagała dopłat m.in. za ABS, wspomaganie kierownicy oraz poduszkę powietrzną pasażera. Samochody z klimatyzacją, elektrycznie sterowanymi szybami oraz instalacją gazową kosztują zazwyczaj 15-20 tysięcy złotych. Sprzedaż nowych Loganów w Polsce nie należy do wysokich, a klienci, którzy decydują się na zakup zazwyczaj planują dłuższą eksploatację pojazdu. W efekcie liczba używanych Dacii na rynku wtórnym jest ograniczona.

Ceny części: 

Komplet klocków hamulcowych przednich – 50-80 złotych
Tarcze hamulcowe – 70-110 zł
Reflektor – 150 zł
Kompletne sprzęgło – 200-400 zł
Tłumik – 90-120 zł

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA