REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 1.4 TCe H4Jt Renault - awarie, problemy, opinie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Silnik 1.4 TCe H4Jt Renault - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.4 TCe H4Jt Renault - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Renault

REKLAMA

REKLAMA

Ma małą pojemność, sporą moc, cztery cylindry i wtrysk typu MPI. Dla Renault silnik 1.4 TCe H4Jt stał się receptą napęd w segmencie C. Czemu jednak motor został wycofany z produkcji już po 4 latach?

Pod koniec roku 2008 Francuzi przygotowali niezwykle ważną premierę. To wtedy światło dzienne ujrzała trzecia generacja hitowego Megane. Kompakt otrzymał nowoczesną stylizację oraz nową bazę technologiczną. A jej elementem stał się benzyniak 1.4 TCe. Silnik ma 4 cylindry, 16 zaworów i doładowanie. Turbosprężarka mimo niewielkiej pojemności daje mu optymalną moc 130 koni mechanicznych. Francuski, downsizingowany motor ma wysoką kulturę pracy i rozsądne spalanie. Jednocześnie nie otrzymał np. bezpośredniego wtrysku. Paliwo do cylindrów dostarcza układ pośredni typu MPI.

REKLAMA

REKLAMA

Silnik 1.4 TCe H4Jt Renault choć zaprezentowany pod koniec roku 2008, tak naprawdę z pełną parą wszedł do produkcji w roku 2009. Jego kariera niestety nie trwała długo. Zaczął być wycofywany z linii produkcyjnej w roku 2011 i ze sprzedaży w roku 2012. Serwisowanie? Renault zaleca wymianę oleju co 2 lata, ewentualnie 30 tysięcy kilometrów. Tak długi interwał w nowoczesnym silniku doładowanym to jednak raczej… żart! Lepiej skrócić okresy międzyprzeglądowe. Olej w silniku 1.4 TCe lepiej zmieniać maksymalnie raz w roku lub co 10 - 15 tysięcy kilometrów.

Zobacz również: Używane Renault Megane III (2008 - )-nowe otwarcie

Silnik 1.4 TCe Renault - modele samochodów:

  • Renault Megane III
  • Renault Scenic III
  • Renault Grand Scenic II

Silnik 1.4 TCe Renault - dane techniczne:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w litrach na 100 km
Megane III 130 KM 190 Nm 9,6 s. 200 km/h 6,6
Scenic III 130 KM 190 Nm 10,5 s. 190 km/h 7,3

Silnik 1.4 TCe Renault jest bez wątpienia nowoczesny. Mimo wszystko Francuzi nie postawili na bezpośredni wtrysk paliwa. Informacja jest świetna z punktu widzenia kierowców. Szczególnie że w ten sposób istnieje możliwość stosunkowo taniego przerobienia motoru za zasilanie LPG. Zalety? W takim przypadku koszty tankowania spadają o połowę! Aby gaz nie zniszczył silnika 1.4 TCe warto pamiętać o dwóch rzeczach. Pierwszą jest zakup instalacji zawierającej dobre komponenty i wybór właściwego gazownika. Sposób dogrania instalacji z silnikiem jest tym, na czym nigdy nie warto oszczędzać.

REKLAMA

Dynamiczny silnik benzynowy przerobiony na gaz, a do tego często modele posiadające bogate wyposażenie. Czyli w takiej konfiguracji kierowca może stworzyć naprawdę idealny samochód dla rodziny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik 1.4 TCe: co z regulacją luzu zaworowego?

Po drugie kierowca powinien pamiętać o regulacji luzu zaworowego. W silniku 1.4 TCe Renault regulacja jest mechaniczna. Interwał? Producent nie określa go w oficjalnej specyfikacji. Procedurę należy zatem wykonać wtedy, gdy staje się konieczna. Mechanicy na ogół kontrolują luz zaworowy i takie elementy jak wałki czy szklanki w silniku 1.4 TCe podczas wymian rozrządu. I doświadczenie pokazuje, że w samochodach z przebiegiem na poziomie 200 - 250 tysięcy kilometrów na ogół stan szklanek jest dobry. Nie ma zatem konieczności ich wymiany.

Zobacz również: Używane: Renault Scenic III (2009 - 2016) - opinie i typowe usterki

W silnikach 1.4 TCe Renault znane są przypadki wydmuchiwania uszczelek pod głowicą. Uszkodzenie sprawia, że przez uszczelkę płyn chłodzący przedostaje się do bloku i prowadzi do pęknięcia jednej z jego ścian - na ogół między 3 a 4 cylindrem. Powód występowania usterki? Część kierowców wskazuje na wadę materiałową - niskiej jakości uszczelkę. Mechanicy uważają jednak, że awaria ma dużo wspólnego z nawykami kierowców - konkretnie intensywną eksploatacją na zimnym silniku. Pękanie bloku występuje raczej sporadycznie. W Polsce było zaledwie kilka przypadków. Mimo wszystko z obowiązku warto wspomnieć o tym problemie - szczególnie że naprawa kosztuje kilka tysięcy złotych.

Samochody z silnikiem 1.4 TCe nie są przesadnie problematyczne. Mimo wszystko w skrajnym przypadku może w nich pęknąć blok silnika. Kupujący o takich przypadkach powinien wiedzieć i powinien sprawdzić przed zakupem np. kompresję.

Silnik 1.4 TCe Renault - korozja gruszki turbiny?

Lektura opowieści kierowców samochodów Renault wpisywanych na forach sprawia, że na listę potencjalnych usterek silnika 1.4 TCe wpisać można np. uszkodzenia gruszki turbiny. Element koroduje i staje się nieszczelny, a w efekcie podczas jazdy zdecydowanie powiększa się turbodziura. Aby silnik zaczął chętniej przyspieszać przy niskich obrotach, gruszkę należy wymienić. Ta jednak występuje w zestawie w turbiną… Na szczęście do dyspozycji kierowców pozostają warsztaty poza ASO. A te często mają już wypracowane sposoby na rozebranie modułu doładowania i wymianę samej gruszki.

Francuzi podczas projektowania silnika 1.4 TCe Renault postawili na łańcuch rozrządu. I choć łańcuch kojarzy się z wybitną trwałością, w przypadku tego benzyniaka hasło nie zawsze jest aktualne. Przeciętnie napęd wyciąga się co jakieś 150 - 180 tysięcy kilometrów. Objaw? Po odpaleniu silnika pojawia się metaliczny hałas - tzw. dieslowski rozruch. Całe szczęście łańcuch rozrządu nie jest skomplikowany w wymianie. Z zadaniem poradzi sobie praktycznie każdy mechanik. Nieco mniej optymistyczny jest koszt zakupu części zamiennych. Zestaw konieczny podczas prac kosztuje co najmniej 655 złotych.

Silnik 1.4 TCe H4Jt Renault - podsumowanie:

Silnik 1.4 TCe Renault może mieć pewne problemy techniczne. Te nie są jednak pewnikiem i w dużej mierze zależą od tego, jak benzyniaka będzie traktował kierowca. Optymistyczna informacje? Nie brakuje zadowolonych użytkowników, a w tym takich, którzy Megane z silnikiem 1.4 TCe pokonali nawet przeszło 400 tysięcy kilometrów - przy czym 300 tysięcy kilometrów na LPG. A to prowadzi do prostego wniosku - jednostka jest godna zainteresowania, szczególnie że po przeróbce na gaz pozwala poważnie obniżyć koszty eksploatacji, a do tego dynamiczny silnik daje frajdę w czasie jazdy.

Silnik 1.4 TCe Renault - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 10 zł
  • filtr powietrza - od 22 zł
  • filtr paliwa - od 13 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 655 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 293 zł
  • sprzęgło komplet - od 524 zł
  • koło zamachowe - od 1716 zł
  • świeca zapłonowa - od 12 zł
  • cewka zapłonowa - od 157 zł
  • sonda lambda - od 141 zł
  • turbosprężarka - od 3711 zł

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

REKLAMA

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

REKLAMA