REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Top 10: ID.Charger. Co powinieneś wiedzieć o ładowarce Volkswagena?

Top 10: ID.Charger. Co powinieneś wiedzieć o ładowarce Volkswagena?
Top 10: ID.Charger. Co powinieneś wiedzieć o ładowarce Volkswagena?
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Najtańszy ID.Charger kosztuje 1729 złotych, w zasadzie nie ma większych wymogów dotyczących montażu, a do tego... może naładować 58-kWh baterię niemieckiego elektryka ID.3 już w 6 godzin. Co jeszcze warto wiedzieć o tym urządzeniu?

Ile kosztuje ID.Charger?

Bazowa wersja ładowarki ID.Charger została wyceniona przez Volkswagena na 1729 złotych. To najprostszy model, w którym do zainicjowania ładowania konieczne jest wyłącznie wpięcie wtyczki do auta. W sprzedaży funkcjonują jednak również wersje bardziej zaawansowane. ID.Charger Connect kosztuje 2599 złotych, ID.Charger Connect z LTE 3468 złotych, a ID.Charger Pro 3669 złotych.

REKLAMA

REKLAMA

Jak szybko ID.Charger ładuje samochód elektryczny?

Moc ładowania zależy od sposobu podłączenia ładowarki do instalacji elektrycznej. Jest niższa, gdy kupujący zdecyduje się na przyłącze jednofazowe (7,4 kW) i wyższa, gdy istnieje możliwość skonfigurowania wallboxa z przyłączem trójfazowym (11 kW).

Wyliczenia Volkswagena wskazują na to, że przy mocy ładowania 11 kW ID.Charger naładuje baterię modelu ID.3 do 80 proc. pojemności w 6 godzin. Gdy moc ładowania spadnie do 7,4 kW, pełne uzupełnienie zapasów energii w baterii o pojemności 58 kWh potrwa całą noc.

Ile dla porównania zajmuje ładowanie z gniazdka?

ID.Charger w znaczący sposób skraca czas ładowania samochodu elektrycznego. W porównaniu do klasycznego gniazdka wallbox jest w stanie uzupełniać zapasy energii w baterii elektryka nawet 8-krotnie szybciej.

REKLAMA

Zobacz również: Zakup samochodu przez internet. Wymysł koronawirusa?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czym różnią się modele ID.Charger - bazowa, Connect i Pro?

  1. ID.Charger - wersja bazowa:
    • klasyczna ładowarka,
    • wystarczy podłączyć do wtyczki dowolny pojazd i rozpoczyna się ładowanie.
  2. ID.Charger Connect:
    • komunikacja WiFi lub Ethernet,
    • sterowanie dostępem poprzez RFID,
    • zdalny dostęp przez aplikację mobilną,
    • autoryzacja pojazdów - nieautoryzowane nie będą się mogły ładować.
  3. ID.Charger Connect LTE:
    • opcje Connect, a dodatkowo komunikacja w standardzie LTE.
  4. ID.Charger Pro:
    • ​​​​​​​​​​​​​​opcje Connect, a dodatkowo rejestracja zużycia prądu i rozliczenie z certyfikacją MID, np. dla użytkowników samochodów służbowych.

Jaką wtyczkę zamontowaną na stałe posiada ID.Charger?

ID.Charger powstał z myślą o samochodach Volkswagena. A to oznacza, że standardowy kabel wychodzący z wallboxa kończy się wtyczką typu 2. Ta pasuje do dotychczasowych elektryków marki oraz będzie pasować do wszystkich modeli zaprezentowanych w przyszłości. Na tym jednak możliwości się nie kończą, bo typ 2 to standard Unii Europejskiej. W ten sposób ID.Charger może być kompatybilny również z Renault Zoe, Skodą Citigo-e, Volvo V60 i XC90 PHEV, Oplem Corsą-e, elektrycznym Smartem czy Teslami dedykowanymi rynkowi UE.

Zobacz również: Ładowarki GreenWay przy autostradach A1, A2 i A4

Czy każdy może zamontować ID.Charger?

ID.Charger choć stawia pewne warunki przed kupującymi, warunki te nie są raczej zasadnicze. Na początek kupujący musi posiadać swoje miejsce parkingowe lub garaż. Następnie należy upewnić się, że w garażu lub miejscu jest źródło prądu lub takowe da się podłączyć. Trzeci z warunków dotyczy domów wielorodzinnych. W ich przypadku konieczna jest również jednogłośna zgoda wszystkich, pozostałych właścicieli.

Aby upewnić się, że miejsce planowanego montażu spełnia wszystkie wymogi, najlepiej przed zakupem ID.Chargera skontaktować się z przedstawicielami Volkswagena. Oni rozwieją wszelkie wątpliwości.

ID.Charger. Jak długi jest przewód w ładowarce?

ID.Charger posiada kabel do ładowania zamontowany na stałe. Jak długi jest przewód? To zależy od opcji wybranej przez kierowcę. Niemcy standardowo wyposażają wallboxa w kabel o długości 4,5 metra. Za dopłatą dostępna jest jednak wersja 7,5-metrowa. Ile kosztuje ta opcja? Została wyceniona na jakieś 340 złotych. Przed zamówieniem ID.Chargera warto dobrze przemyśleć długość przewodu. Musi uwzględnić odległość między miejscem parkowania pojazdu a gniazdem ładowania.

Zobacz również: Punkty ładowania - prawo zmusi do ich budowy!

ID.Charger - czy muszę montować go sam?

Volkswagen daje kierowcom dwie opcje do wyboru. Po pierwsze kupujący może nabyć samo urządzenie ID.Charger. W takim przypadku ciężar montażu spoczywa na jego barkach - może wykonać go sam (jeżeli posiada odpowiednią wiedzę) lub wynająć firmę instalacyjną. Po drugie możliwa jest dopłata za serwis instalacyjny dostarczany przez Volkswagena.

ID.Charger - ile kosztuje serwis instalacyjny?

Wybór serwisu instalacyjnego niestety jest jedną z droższych opcji. Volkswagen wycenia bowiem opcję na 4540 złotych - tak, to więcej od topowego wariantu ładowarki! Skąd ta cena? Niemcy tłumaczą, że decyduje o niej zakres usługi. Bo kupujący wybierający ID.Charger wraz z serwisem instalacyjnym tak naprawdę nie musi się martwić o nic! Instalatorzy dostarczą urządzenie, będą mieli wszystkie urządzenia i materiały konieczne do montażu, zastosują instalację ochrony przed prądem różnicowym, wykonają do dwóch przebić przez ścianę, przeprowadzą test urządzenia oraz posprzątają opakowanie i odpady.

Zobacz również: Volkswagen ID.4 - elektryczny SUV z Niemiec

ID.Charger w hali garażowej. Jak ograniczyć dostęp do ładowania?

Ładowarkę ID.Charger można umieścić np. w hali garażowej umieszczonej pod nowoczesnym blokiem. To jednak stwarza pewien problem. A ten polega na tym, że do urządzenia dostęp mają wszyscy użytkownicy hali. Jak go ograniczyć? ID.Charger w wersji Connect daje możliwość stworzenia listy autoryzowanych pojazdów. Jeżeli auto zawarte na niej zostanie podłączone do wtyczki, ładowanie rozpocznie się automatycznie. W sytuacji, w której pojazd nie będzie miał autoryzacji, urządzenie np. poprzez aplikację mobilną poprosi właściciela stacji o udzielenie zgody na ładowanie. Bez niej uzupełnianie zapasów energii nie będzie możliwe.

Gdzie kupić ID.Charger?

Volkswagen przygotował dla swoich klientów dwa kanały dostępu. Pierwszym jest strona internetowa dedykowana ładowarce - ze specjalnym konfiguratorem. Drugim oczywiście salony dealerskie. Druga z opcji jest o tyle wygodna, że u dealera kierowca zasięgnie fachowej porady oraz... będzie mógł na żywo zobaczyć ładowarkę. Poza tym w tym przypadku przed zakupem przedstawiciel salonu sprawdzi czy we wskazanej przez klienta lokalizacji możliwy jest montaż wallboxa.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA