REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Top 10: ID.Charger. Co powinieneś wiedzieć o ładowarce Volkswagena?

Top 10: ID.Charger. Co powinieneś wiedzieć o ładowarce Volkswagena?
Top 10: ID.Charger. Co powinieneś wiedzieć o ładowarce Volkswagena?
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Najtańszy ID.Charger kosztuje 1729 złotych, w zasadzie nie ma większych wymogów dotyczących montażu, a do tego... może naładować 58-kWh baterię niemieckiego elektryka ID.3 już w 6 godzin. Co jeszcze warto wiedzieć o tym urządzeniu?

Ile kosztuje ID.Charger?

Bazowa wersja ładowarki ID.Charger została wyceniona przez Volkswagena na 1729 złotych. To najprostszy model, w którym do zainicjowania ładowania konieczne jest wyłącznie wpięcie wtyczki do auta. W sprzedaży funkcjonują jednak również wersje bardziej zaawansowane. ID.Charger Connect kosztuje 2599 złotych, ID.Charger Connect z LTE 3468 złotych, a ID.Charger Pro 3669 złotych.

REKLAMA

Jak szybko ID.Charger ładuje samochód elektryczny?

REKLAMA

Moc ładowania zależy od sposobu podłączenia ładowarki do instalacji elektrycznej. Jest niższa, gdy kupujący zdecyduje się na przyłącze jednofazowe (7,4 kW) i wyższa, gdy istnieje możliwość skonfigurowania wallboxa z przyłączem trójfazowym (11 kW).

Wyliczenia Volkswagena wskazują na to, że przy mocy ładowania 11 kW ID.Charger naładuje baterię modelu ID.3 do 80 proc. pojemności w 6 godzin. Gdy moc ładowania spadnie do 7,4 kW, pełne uzupełnienie zapasów energii w baterii o pojemności 58 kWh potrwa całą noc.

Ile dla porównania zajmuje ładowanie z gniazdka?

ID.Charger w znaczący sposób skraca czas ładowania samochodu elektrycznego. W porównaniu do klasycznego gniazdka wallbox jest w stanie uzupełniać zapasy energii w baterii elektryka nawet 8-krotnie szybciej.

Zobacz również: Zakup samochodu przez internet. Wymysł koronawirusa?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czym różnią się modele ID.Charger - bazowa, Connect i Pro?

  1. ID.Charger - wersja bazowa:
    • klasyczna ładowarka,
    • wystarczy podłączyć do wtyczki dowolny pojazd i rozpoczyna się ładowanie.
  2. ID.Charger Connect:
    • komunikacja WiFi lub Ethernet,
    • sterowanie dostępem poprzez RFID,
    • zdalny dostęp przez aplikację mobilną,
    • autoryzacja pojazdów - nieautoryzowane nie będą się mogły ładować.
  3. ID.Charger Connect LTE:
    • opcje Connect, a dodatkowo komunikacja w standardzie LTE.
  4. ID.Charger Pro:
    • ​​​​​​​​​​​​​​opcje Connect, a dodatkowo rejestracja zużycia prądu i rozliczenie z certyfikacją MID, np. dla użytkowników samochodów służbowych.

Jaką wtyczkę zamontowaną na stałe posiada ID.Charger?

ID.Charger powstał z myślą o samochodach Volkswagena. A to oznacza, że standardowy kabel wychodzący z wallboxa kończy się wtyczką typu 2. Ta pasuje do dotychczasowych elektryków marki oraz będzie pasować do wszystkich modeli zaprezentowanych w przyszłości. Na tym jednak możliwości się nie kończą, bo typ 2 to standard Unii Europejskiej. W ten sposób ID.Charger może być kompatybilny również z Renault Zoe, Skodą Citigo-e, Volvo V60 i XC90 PHEV, Oplem Corsą-e, elektrycznym Smartem czy Teslami dedykowanymi rynkowi UE.

Zobacz również: Ładowarki GreenWay przy autostradach A1, A2 i A4

Czy każdy może zamontować ID.Charger?

REKLAMA

ID.Charger choć stawia pewne warunki przed kupującymi, warunki te nie są raczej zasadnicze. Na początek kupujący musi posiadać swoje miejsce parkingowe lub garaż. Następnie należy upewnić się, że w garażu lub miejscu jest źródło prądu lub takowe da się podłączyć. Trzeci z warunków dotyczy domów wielorodzinnych. W ich przypadku konieczna jest również jednogłośna zgoda wszystkich, pozostałych właścicieli.

Aby upewnić się, że miejsce planowanego montażu spełnia wszystkie wymogi, najlepiej przed zakupem ID.Chargera skontaktować się z przedstawicielami Volkswagena. Oni rozwieją wszelkie wątpliwości.

ID.Charger. Jak długi jest przewód w ładowarce?

ID.Charger posiada kabel do ładowania zamontowany na stałe. Jak długi jest przewód? To zależy od opcji wybranej przez kierowcę. Niemcy standardowo wyposażają wallboxa w kabel o długości 4,5 metra. Za dopłatą dostępna jest jednak wersja 7,5-metrowa. Ile kosztuje ta opcja? Została wyceniona na jakieś 340 złotych. Przed zamówieniem ID.Chargera warto dobrze przemyśleć długość przewodu. Musi uwzględnić odległość między miejscem parkowania pojazdu a gniazdem ładowania.

Zobacz również: Punkty ładowania - prawo zmusi do ich budowy!

ID.Charger - czy muszę montować go sam?

Volkswagen daje kierowcom dwie opcje do wyboru. Po pierwsze kupujący może nabyć samo urządzenie ID.Charger. W takim przypadku ciężar montażu spoczywa na jego barkach - może wykonać go sam (jeżeli posiada odpowiednią wiedzę) lub wynająć firmę instalacyjną. Po drugie możliwa jest dopłata za serwis instalacyjny dostarczany przez Volkswagena.

ID.Charger - ile kosztuje serwis instalacyjny?

Wybór serwisu instalacyjnego niestety jest jedną z droższych opcji. Volkswagen wycenia bowiem opcję na 4540 złotych - tak, to więcej od topowego wariantu ładowarki! Skąd ta cena? Niemcy tłumaczą, że decyduje o niej zakres usługi. Bo kupujący wybierający ID.Charger wraz z serwisem instalacyjnym tak naprawdę nie musi się martwić o nic! Instalatorzy dostarczą urządzenie, będą mieli wszystkie urządzenia i materiały konieczne do montażu, zastosują instalację ochrony przed prądem różnicowym, wykonają do dwóch przebić przez ścianę, przeprowadzą test urządzenia oraz posprzątają opakowanie i odpady.

Zobacz również: Volkswagen ID.4 - elektryczny SUV z Niemiec

ID.Charger w hali garażowej. Jak ograniczyć dostęp do ładowania?

Ładowarkę ID.Charger można umieścić np. w hali garażowej umieszczonej pod nowoczesnym blokiem. To jednak stwarza pewien problem. A ten polega na tym, że do urządzenia dostęp mają wszyscy użytkownicy hali. Jak go ograniczyć? ID.Charger w wersji Connect daje możliwość stworzenia listy autoryzowanych pojazdów. Jeżeli auto zawarte na niej zostanie podłączone do wtyczki, ładowanie rozpocznie się automatycznie. W sytuacji, w której pojazd nie będzie miał autoryzacji, urządzenie np. poprzez aplikację mobilną poprosi właściciela stacji o udzielenie zgody na ładowanie. Bez niej uzupełnianie zapasów energii nie będzie możliwe.

Gdzie kupić ID.Charger?

Volkswagen przygotował dla swoich klientów dwa kanały dostępu. Pierwszym jest strona internetowa dedykowana ładowarce - ze specjalnym konfiguratorem. Drugim oczywiście salony dealerskie. Druga z opcji jest o tyle wygodna, że u dealera kierowca zasięgnie fachowej porady oraz... będzie mógł na żywo zobaczyć ładowarkę. Poza tym w tym przypadku przed zakupem przedstawiciel salonu sprawdzi czy we wskazanej przez klienta lokalizacji możliwy jest montaż wallboxa.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

REKLAMA

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.

REKLAMA