REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Top 10: ID.Charger. Co powinieneś wiedzieć o ładowarce Volkswagena?

Subskrybuj nas na Youtube
Top 10: ID.Charger. Co powinieneś wiedzieć o ładowarce Volkswagena?
Top 10: ID.Charger. Co powinieneś wiedzieć o ładowarce Volkswagena?
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Najtańszy ID.Charger kosztuje 1729 złotych, w zasadzie nie ma większych wymogów dotyczących montażu, a do tego... może naładować 58-kWh baterię niemieckiego elektryka ID.3 już w 6 godzin. Co jeszcze warto wiedzieć o tym urządzeniu?

Ile kosztuje ID.Charger?

Bazowa wersja ładowarki ID.Charger została wyceniona przez Volkswagena na 1729 złotych. To najprostszy model, w którym do zainicjowania ładowania konieczne jest wyłącznie wpięcie wtyczki do auta. W sprzedaży funkcjonują jednak również wersje bardziej zaawansowane. ID.Charger Connect kosztuje 2599 złotych, ID.Charger Connect z LTE 3468 złotych, a ID.Charger Pro 3669 złotych.

REKLAMA

REKLAMA

Jak szybko ID.Charger ładuje samochód elektryczny?

Moc ładowania zależy od sposobu podłączenia ładowarki do instalacji elektrycznej. Jest niższa, gdy kupujący zdecyduje się na przyłącze jednofazowe (7,4 kW) i wyższa, gdy istnieje możliwość skonfigurowania wallboxa z przyłączem trójfazowym (11 kW).

Wyliczenia Volkswagena wskazują na to, że przy mocy ładowania 11 kW ID.Charger naładuje baterię modelu ID.3 do 80 proc. pojemności w 6 godzin. Gdy moc ładowania spadnie do 7,4 kW, pełne uzupełnienie zapasów energii w baterii o pojemności 58 kWh potrwa całą noc.

Ile dla porównania zajmuje ładowanie z gniazdka?

ID.Charger w znaczący sposób skraca czas ładowania samochodu elektrycznego. W porównaniu do klasycznego gniazdka wallbox jest w stanie uzupełniać zapasy energii w baterii elektryka nawet 8-krotnie szybciej.

REKLAMA

Zobacz również: Zakup samochodu przez internet. Wymysł koronawirusa?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czym różnią się modele ID.Charger - bazowa, Connect i Pro?

  1. ID.Charger - wersja bazowa:
    • klasyczna ładowarka,
    • wystarczy podłączyć do wtyczki dowolny pojazd i rozpoczyna się ładowanie.
  2. ID.Charger Connect:
    • komunikacja WiFi lub Ethernet,
    • sterowanie dostępem poprzez RFID,
    • zdalny dostęp przez aplikację mobilną,
    • autoryzacja pojazdów - nieautoryzowane nie będą się mogły ładować.
  3. ID.Charger Connect LTE:
    • opcje Connect, a dodatkowo komunikacja w standardzie LTE.
  4. ID.Charger Pro:
    • ​​​​​​​​​​​​​​opcje Connect, a dodatkowo rejestracja zużycia prądu i rozliczenie z certyfikacją MID, np. dla użytkowników samochodów służbowych.

Jaką wtyczkę zamontowaną na stałe posiada ID.Charger?

ID.Charger powstał z myślą o samochodach Volkswagena. A to oznacza, że standardowy kabel wychodzący z wallboxa kończy się wtyczką typu 2. Ta pasuje do dotychczasowych elektryków marki oraz będzie pasować do wszystkich modeli zaprezentowanych w przyszłości. Na tym jednak możliwości się nie kończą, bo typ 2 to standard Unii Europejskiej. W ten sposób ID.Charger może być kompatybilny również z Renault Zoe, Skodą Citigo-e, Volvo V60 i XC90 PHEV, Oplem Corsą-e, elektrycznym Smartem czy Teslami dedykowanymi rynkowi UE.

Zobacz również: Ładowarki GreenWay przy autostradach A1, A2 i A4

Czy każdy może zamontować ID.Charger?

ID.Charger choć stawia pewne warunki przed kupującymi, warunki te nie są raczej zasadnicze. Na początek kupujący musi posiadać swoje miejsce parkingowe lub garaż. Następnie należy upewnić się, że w garażu lub miejscu jest źródło prądu lub takowe da się podłączyć. Trzeci z warunków dotyczy domów wielorodzinnych. W ich przypadku konieczna jest również jednogłośna zgoda wszystkich, pozostałych właścicieli.

Aby upewnić się, że miejsce planowanego montażu spełnia wszystkie wymogi, najlepiej przed zakupem ID.Chargera skontaktować się z przedstawicielami Volkswagena. Oni rozwieją wszelkie wątpliwości.

ID.Charger. Jak długi jest przewód w ładowarce?

ID.Charger posiada kabel do ładowania zamontowany na stałe. Jak długi jest przewód? To zależy od opcji wybranej przez kierowcę. Niemcy standardowo wyposażają wallboxa w kabel o długości 4,5 metra. Za dopłatą dostępna jest jednak wersja 7,5-metrowa. Ile kosztuje ta opcja? Została wyceniona na jakieś 340 złotych. Przed zamówieniem ID.Chargera warto dobrze przemyśleć długość przewodu. Musi uwzględnić odległość między miejscem parkowania pojazdu a gniazdem ładowania.

Zobacz również: Punkty ładowania - prawo zmusi do ich budowy!

ID.Charger - czy muszę montować go sam?

Volkswagen daje kierowcom dwie opcje do wyboru. Po pierwsze kupujący może nabyć samo urządzenie ID.Charger. W takim przypadku ciężar montażu spoczywa na jego barkach - może wykonać go sam (jeżeli posiada odpowiednią wiedzę) lub wynająć firmę instalacyjną. Po drugie możliwa jest dopłata za serwis instalacyjny dostarczany przez Volkswagena.

ID.Charger - ile kosztuje serwis instalacyjny?

Wybór serwisu instalacyjnego niestety jest jedną z droższych opcji. Volkswagen wycenia bowiem opcję na 4540 złotych - tak, to więcej od topowego wariantu ładowarki! Skąd ta cena? Niemcy tłumaczą, że decyduje o niej zakres usługi. Bo kupujący wybierający ID.Charger wraz z serwisem instalacyjnym tak naprawdę nie musi się martwić o nic! Instalatorzy dostarczą urządzenie, będą mieli wszystkie urządzenia i materiały konieczne do montażu, zastosują instalację ochrony przed prądem różnicowym, wykonają do dwóch przebić przez ścianę, przeprowadzą test urządzenia oraz posprzątają opakowanie i odpady.

Zobacz również: Volkswagen ID.4 - elektryczny SUV z Niemiec

ID.Charger w hali garażowej. Jak ograniczyć dostęp do ładowania?

Ładowarkę ID.Charger można umieścić np. w hali garażowej umieszczonej pod nowoczesnym blokiem. To jednak stwarza pewien problem. A ten polega na tym, że do urządzenia dostęp mają wszyscy użytkownicy hali. Jak go ograniczyć? ID.Charger w wersji Connect daje możliwość stworzenia listy autoryzowanych pojazdów. Jeżeli auto zawarte na niej zostanie podłączone do wtyczki, ładowanie rozpocznie się automatycznie. W sytuacji, w której pojazd nie będzie miał autoryzacji, urządzenie np. poprzez aplikację mobilną poprosi właściciela stacji o udzielenie zgody na ładowanie. Bez niej uzupełnianie zapasów energii nie będzie możliwe.

Gdzie kupić ID.Charger?

Volkswagen przygotował dla swoich klientów dwa kanały dostępu. Pierwszym jest strona internetowa dedykowana ładowarce - ze specjalnym konfiguratorem. Drugim oczywiście salony dealerskie. Druga z opcji jest o tyle wygodna, że u dealera kierowca zasięgnie fachowej porady oraz... będzie mógł na żywo zobaczyć ładowarkę. Poza tym w tym przypadku przed zakupem przedstawiciel salonu sprawdzi czy we wskazanej przez klienta lokalizacji możliwy jest montaż wallboxa.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA