REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Top 10: ID.Charger. Co powinieneś wiedzieć o ładowarce Volkswagena?

Subskrybuj nas na Youtube
Top 10: ID.Charger. Co powinieneś wiedzieć o ładowarce Volkswagena?
Top 10: ID.Charger. Co powinieneś wiedzieć o ładowarce Volkswagena?
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Najtańszy ID.Charger kosztuje 1729 złotych, w zasadzie nie ma większych wymogów dotyczących montażu, a do tego... może naładować 58-kWh baterię niemieckiego elektryka ID.3 już w 6 godzin. Co jeszcze warto wiedzieć o tym urządzeniu?

Ile kosztuje ID.Charger?

Bazowa wersja ładowarki ID.Charger została wyceniona przez Volkswagena na 1729 złotych. To najprostszy model, w którym do zainicjowania ładowania konieczne jest wyłącznie wpięcie wtyczki do auta. W sprzedaży funkcjonują jednak również wersje bardziej zaawansowane. ID.Charger Connect kosztuje 2599 złotych, ID.Charger Connect z LTE 3468 złotych, a ID.Charger Pro 3669 złotych.

REKLAMA

REKLAMA

Jak szybko ID.Charger ładuje samochód elektryczny?

Moc ładowania zależy od sposobu podłączenia ładowarki do instalacji elektrycznej. Jest niższa, gdy kupujący zdecyduje się na przyłącze jednofazowe (7,4 kW) i wyższa, gdy istnieje możliwość skonfigurowania wallboxa z przyłączem trójfazowym (11 kW).

Wyliczenia Volkswagena wskazują na to, że przy mocy ładowania 11 kW ID.Charger naładuje baterię modelu ID.3 do 80 proc. pojemności w 6 godzin. Gdy moc ładowania spadnie do 7,4 kW, pełne uzupełnienie zapasów energii w baterii o pojemności 58 kWh potrwa całą noc.

Ile dla porównania zajmuje ładowanie z gniazdka?

ID.Charger w znaczący sposób skraca czas ładowania samochodu elektrycznego. W porównaniu do klasycznego gniazdka wallbox jest w stanie uzupełniać zapasy energii w baterii elektryka nawet 8-krotnie szybciej.

REKLAMA

Zobacz również: Zakup samochodu przez internet. Wymysł koronawirusa?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czym różnią się modele ID.Charger - bazowa, Connect i Pro?

  1. ID.Charger - wersja bazowa:
    • klasyczna ładowarka,
    • wystarczy podłączyć do wtyczki dowolny pojazd i rozpoczyna się ładowanie.
  2. ID.Charger Connect:
    • komunikacja WiFi lub Ethernet,
    • sterowanie dostępem poprzez RFID,
    • zdalny dostęp przez aplikację mobilną,
    • autoryzacja pojazdów - nieautoryzowane nie będą się mogły ładować.
  3. ID.Charger Connect LTE:
    • opcje Connect, a dodatkowo komunikacja w standardzie LTE.
  4. ID.Charger Pro:
    • ​​​​​​​​​​​​​​opcje Connect, a dodatkowo rejestracja zużycia prądu i rozliczenie z certyfikacją MID, np. dla użytkowników samochodów służbowych.

Jaką wtyczkę zamontowaną na stałe posiada ID.Charger?

ID.Charger powstał z myślą o samochodach Volkswagena. A to oznacza, że standardowy kabel wychodzący z wallboxa kończy się wtyczką typu 2. Ta pasuje do dotychczasowych elektryków marki oraz będzie pasować do wszystkich modeli zaprezentowanych w przyszłości. Na tym jednak możliwości się nie kończą, bo typ 2 to standard Unii Europejskiej. W ten sposób ID.Charger może być kompatybilny również z Renault Zoe, Skodą Citigo-e, Volvo V60 i XC90 PHEV, Oplem Corsą-e, elektrycznym Smartem czy Teslami dedykowanymi rynkowi UE.

Zobacz również: Ładowarki GreenWay przy autostradach A1, A2 i A4

Czy każdy może zamontować ID.Charger?

ID.Charger choć stawia pewne warunki przed kupującymi, warunki te nie są raczej zasadnicze. Na początek kupujący musi posiadać swoje miejsce parkingowe lub garaż. Następnie należy upewnić się, że w garażu lub miejscu jest źródło prądu lub takowe da się podłączyć. Trzeci z warunków dotyczy domów wielorodzinnych. W ich przypadku konieczna jest również jednogłośna zgoda wszystkich, pozostałych właścicieli.

Aby upewnić się, że miejsce planowanego montażu spełnia wszystkie wymogi, najlepiej przed zakupem ID.Chargera skontaktować się z przedstawicielami Volkswagena. Oni rozwieją wszelkie wątpliwości.

ID.Charger. Jak długi jest przewód w ładowarce?

ID.Charger posiada kabel do ładowania zamontowany na stałe. Jak długi jest przewód? To zależy od opcji wybranej przez kierowcę. Niemcy standardowo wyposażają wallboxa w kabel o długości 4,5 metra. Za dopłatą dostępna jest jednak wersja 7,5-metrowa. Ile kosztuje ta opcja? Została wyceniona na jakieś 340 złotych. Przed zamówieniem ID.Chargera warto dobrze przemyśleć długość przewodu. Musi uwzględnić odległość między miejscem parkowania pojazdu a gniazdem ładowania.

Zobacz również: Punkty ładowania - prawo zmusi do ich budowy!

ID.Charger - czy muszę montować go sam?

Volkswagen daje kierowcom dwie opcje do wyboru. Po pierwsze kupujący może nabyć samo urządzenie ID.Charger. W takim przypadku ciężar montażu spoczywa na jego barkach - może wykonać go sam (jeżeli posiada odpowiednią wiedzę) lub wynająć firmę instalacyjną. Po drugie możliwa jest dopłata za serwis instalacyjny dostarczany przez Volkswagena.

ID.Charger - ile kosztuje serwis instalacyjny?

Wybór serwisu instalacyjnego niestety jest jedną z droższych opcji. Volkswagen wycenia bowiem opcję na 4540 złotych - tak, to więcej od topowego wariantu ładowarki! Skąd ta cena? Niemcy tłumaczą, że decyduje o niej zakres usługi. Bo kupujący wybierający ID.Charger wraz z serwisem instalacyjnym tak naprawdę nie musi się martwić o nic! Instalatorzy dostarczą urządzenie, będą mieli wszystkie urządzenia i materiały konieczne do montażu, zastosują instalację ochrony przed prądem różnicowym, wykonają do dwóch przebić przez ścianę, przeprowadzą test urządzenia oraz posprzątają opakowanie i odpady.

Zobacz również: Volkswagen ID.4 - elektryczny SUV z Niemiec

ID.Charger w hali garażowej. Jak ograniczyć dostęp do ładowania?

Ładowarkę ID.Charger można umieścić np. w hali garażowej umieszczonej pod nowoczesnym blokiem. To jednak stwarza pewien problem. A ten polega na tym, że do urządzenia dostęp mają wszyscy użytkownicy hali. Jak go ograniczyć? ID.Charger w wersji Connect daje możliwość stworzenia listy autoryzowanych pojazdów. Jeżeli auto zawarte na niej zostanie podłączone do wtyczki, ładowanie rozpocznie się automatycznie. W sytuacji, w której pojazd nie będzie miał autoryzacji, urządzenie np. poprzez aplikację mobilną poprosi właściciela stacji o udzielenie zgody na ładowanie. Bez niej uzupełnianie zapasów energii nie będzie możliwe.

Gdzie kupić ID.Charger?

Volkswagen przygotował dla swoich klientów dwa kanały dostępu. Pierwszym jest strona internetowa dedykowana ładowarce - ze specjalnym konfiguratorem. Drugim oczywiście salony dealerskie. Druga z opcji jest o tyle wygodna, że u dealera kierowca zasięgnie fachowej porady oraz... będzie mógł na żywo zobaczyć ładowarkę. Poza tym w tym przypadku przed zakupem przedstawiciel salonu sprawdzi czy we wskazanej przez klienta lokalizacji możliwy jest montaż wallboxa.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

REKLAMA

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

REKLAMA

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

REKLAMA