REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen e-Bulli - flower power w wersji elektrycznej

Volkswagen e-Bulli - flower power w wersji elektrycznej
Volkswagen e-Bulli - flower power w wersji elektrycznej
Materiały prasowe Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Niemcy czasami potrafią wykazać się wielką fantazją. Przykład? Wzięli Volkswagena T1 Samba Bus z roku 1966, a następnie uzupełnili go napędem elektrycznym pochodzącym z roku 2020. I tak powstał niesamowicie wyglądający e-Bulli.

Elektryczna rewolucja na rynku motoryzacyjnym wcale nie oznacza, że samochody klasyczne muszą odejść do lamusa. Szczególnie jeżeli poświęci się im nieco technologicznej uwagi. Volkswagen wraz ze swoim partnerem - firmą eClassic postanowił stworzyć zasilaną prądem wersję modelu T1. Do tego celu nie został jednak wybrany byle jaki model - padło na wersję Samba Bus wyprodukowaną w Hanowerze w roku 1966. Auto przez 50 lat poruszało się po drogach Kalifornii. Ze słonecznego wybrzeża Stanów Zjednoczonych powróciło do Europy i tam zaczęła się modyfikacja.

REKLAMA

Volkswagen e-Bulli - dwa razy więcej mocy!

REKLAMA

Inżynierowie eClassic w pierwszej kolejności pozbyli się silnika spalinowego. 44-konny boxer został zastąpiony 83-konnym agregatem elektrycznym znanym chociażby z e-Upa. Kolejnym elementem stała się jednobiegowa skrzynia automatyczna oraz akumulator litowo-jonowy o pojemności 45 kWh. Volkswagen e-Bulli za sprawą silnika elektrycznego rozpędza się nawet do 130 km/h. Jeżeli chodzi o zasięg na jednym ładowaniu, ten wynosi 200 kilometrów. Bateria minivana jest ładowana za pomocą systemu rekuperacji lub z gniazdka. Wybór stacji 50 kW pozwala na uzupełnienie zapasów prądu w 80 proc. już w 40 minut.

Konstruktorzy Volkswagena e-Bulli nie ograniczyli się jednak do zmian wykonanych w obrębie jednostki napędowej. Całkowicie nowe jest też resorowanie - teraz przednia i tylna oś składa się z zestawu wahaczy oraz zawiera gwintowane zawieszenie z rozpórkami. Poza tym samochód posiada elektroniczny wyświetlacz pomiędzy analogowymi zegarami, a także centrum rozrywki z systemem We Connect czy Bluetooth. Nadwozie jest dwukolorowe i wykończone w barwach Energetic Orange Metallic i Golden Sand Metallic MATTE. Co ciekawe, na bazie e-Bulli eClassics stworzyło usługę przebudowy T1 oraz paletę kompletnych T1. Auta mogą zamawiać wszyscy klienci.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA