REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 1.0 MPI VAG - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.0 MPI VAG - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.0 MPI VAG - awarie, problemy, opinie
INFOR

REKLAMA

REKLAMA

W roku 2012 Niemcy zaprezentowali silnik 1.0 MPI. Ten ma tylko 3 cylindry, wolnossącą konstrukcję i maksymalnie 75 koni mechanicznych mocy. Potworna jednostka? Nic z tych rzeczy. Benzyniak ma bowiem serię naprawdę mocnych zalet!

Niemcy w nowym millenium nie mieli najlepszej passy na rynku jednostek małolitrażowych. Przykład? Najlepszym jest motor 1.2 MPI. Miał 3 cylindry, potwornie hałasował w czasie jazdy, a do tego otrzymał łańcuch rozrządu, który oferował niższą trwałość niż… paski! W roku 2012 Grupa Volkswagena zdecydowała się na nową ofensywę w segmencie A i B. Tą reprezentować miał silnik 1.0 MPI pochodzący z rodziny EA211. Benzyniak miał dokładnie 999 cm3 pojemności, 3 cylindry ustawione w rzędzie oraz oferował od 60 do 75 koni mechanicznych. I tak, moc zdecydowanie nie porażała. A to był tak naprawdę dopiero pierwszy z problemów.

REKLAMA

Silnik 1.0 MPI VAG - oznaczenia:

  • 1.0 MPi 60 KM - CHYA
  • 1.0 MPi 65 KM - CHYC
  • 1.0 MPi 75 KM - CHYB
  • 1.0 MPi CNG 68 KM - CPGA

Zobacz również: Z tymi silnikami mogą być problemy: 1,2 MPI VAG

Silnik 1.0 MPI VAG - modele samochodów:

  • Seat Mii
  • Seat Ibiza
  • Skoda Citigo
  • Skoda Fabia
  • Volkswagen Up!
  • Volkswagen Polo

Niemcy po złych doświadczeniach z łańcuchem rozrządu postanowili w motorze 1.0 MPI powrócić do paska. Ten pracuje w olejowej kąpieli. W ten sposób jego trwałość producent określa na 240 tysięcy kilometrów. Poza tym 12-zaworowy motor stawia na kilka dość specyficznych rozwiązań. Pierwszym jest połączenie aluminiowej głowicy z kolektorem wydechowym. W ten sposób płyn chłodniczy zaraz po rozruchu jest rozgrzewany przez spaliny i skraca czas potrzebny na osiągnięcie temperatury roboczej przez silnik. Z drugiej strony uszkodzenie kolektora oznacza zatem jednoczesną wymianę głowicy. Drugim jest umieszczenie łożysk wałków rozrządu w nierozbieralnym module odlanym z aluminium.

Silnik 1.0 MPI VAG - dane techniczne:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w litrach na 100 km
VW Up! 60 KM 95 Nm 14,4 s. 160 km/h 4,5
Skoda Fabia 60 KM 95 Nm 15,7 s. 160 km/h 4,7
Seat Ibiza 75 KM 95 Nm 14,7 s. 167 km/h 4,9

Zobacz również: Silnik 1.0 MPi i 1.0 TSI VAG - oznaczenia i opis konstrukcji

Silnik 1.0 MPI VAG jest też hałaśliwy i raczej nie poraża osiągami. Z drugiej strony nie brakuje mu zalet! Po pierwsze potrafi być naprawdę oszczędny. Dane techniczne wskazują, że 60-konne Citigo spala w mieście tylko 5,6 litra paliwa. Po drugie jednostka korzysta z wtrysku wielopunktowego. A to oznacza mniej więcej tyle, że idealnie nadaje się do zasilania gazem - Skoda oferowała nawet instalacje „fabryczne” montowane w ASO! Wtedy niskie spalanie sprawia, że małolitrażowy benzyniak zaczyna jeździć za grosze. Przykład? Pokonanie każdych 100 kilometrów w mieście wcześniej wspomnianym Citigo oznacza dla właściciela wydatek sięgający jakiś niespełna 11 złotych. Taniej się chyba nie da…

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik 1.0 MPI VAG - oszczędny i… trwały!

Po trzecie silnik 1.0 MPI VAG jest bezawaryjnym tytanem pracy. To wyjątkowo trwały motor, który przy zachowaniu regularnych interwałów przeglądów olejowych potrafi pokonać bezawaryjnie setki tysięcy kilometrów. I dowodu wcale długo nie trzeba szukać. A wystarczy rozejrzeć się na ulicy za czerwonymi Fabiami z logo Coli. Modele posiadające fabryczny gaz w ciągu nieco ponad dwóch lat pokonywały przeszło 200 tysięcy kilometrów. Tak, być może motor po tym przebiegu zaczynał powodować nieco więcej wibracji. Lista usterek była jednak absolutnie marginalna i większość z nich usuwano na gwarancji.

Zobacz również: Test: Skoda Fabia Style 1.0 MPi - czy to auto ma sens?

Jaka jest lista awarii silnika 1.0 MPI? Jako pierwszą pozycję warto wpisać uszkodzenia pompy cieczy chłodzącej. Zużyty mechanizm zaczyna głośno pracować. Po drugie kierowcy zwracają uwagę na skrzynię biegów szarpiącą podczas zmiany przełożeń. Część wychodzi z założenia, że taka jest uroda pracy mechanizmu. Część właścicieli Skód, Seatów i Volkswagenów szuka rozwiązania problemu. Co może być winne? Pomagają naprawdę różne „terapie”. Czasami szarpanie skutecznie usuwa wymiana tarczy sprzęgła, a czasami problem ustaje dopiero po wymianie kół zębatych.

Silnik 1.0 MPI VAG - podsumowanie:

Grupa Volkswagena bez wątpienia może wpisać silnik 1.0 MPI na listę technologicznych sukcesów i umieścić go zaraz obok takiej legendy jak 1.9 TDI. To świetna jednostka, która bezawaryjnie potrafi jeździć latami. Czemu nadaje się głównie do miasta? Decydują o tym w pierwszej kolejności mizerne osiągi. W drugiej sama konstrukcja. W ruchu miejskim prosty benzyniak pozbawiony bezpośredniego wtrysku, doładowania, filtra cząstek stałych czy koła dwumasowego będzie się czuł jak ryba w wodzie. Szczególnie w wersji zasilanej tanim LPG.

Silnik 1.0 MPI VAG - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 16 zł
  • filtr powietrza - od 31 zł
  • filtr paliwa - od 51 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 265 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 171 zł
  • sprzęgło komplet- od 300 zł
  • świeca zapłonowa - od 8 zł
  • cewka zapłonowa - od 116 zł
  • filtr cząstek stałych
  • sonda lambda - od 302 zł

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polacy kupują coraz częściej używane auta z silnikiem elektrycznym, jakich marek najczęściej

Używane auta z takim napędem nie są zbyt chętnie kupowane, a z pewnością duży wpływ na to ma fakt, iż dopłaty do elektryków dotyczą wyłącznie nowych pojazdów. Używane samochody chętnie kupują mieszkańcy bloków, a tam nie ma warunków do ładowania. I to jest zapewne druga przyczyna.

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk?

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk? Co z programem dopłat do zakupu samochodów elektrycznych? Czemu Polacy nie są przekonani do samochodów elektrycznych? Które samochody elektryczne są w Polsce najpopularniejsze?

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce. Kto odpowiada za stan dróg? Czy urzędnicy powinni płacić mandaty? Co by było gdyby istniał urząd zamykający dziurawe ulice?

KGP: 99 430 interwencji, 275 wypadków drogowych, 21 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 430 interwencji. Byli wzywani do 275 wypadków drogowych.

REKLAMA

Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

REKLAMA

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

REKLAMA