REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Oznaczenia silników Audi A3 8L. Diesel czy benzyna?

Oznaczenia silników Audi A3 8L. Diesel czy benzyna?
Oznaczenia silników Audi A3 8L. Diesel czy benzyna?
Audi

REKLAMA

REKLAMA

To jeden z pierwszych luksusowych hatchbacków na świecie! Samochód powstał na świetnie znanej dziś płycie podłogowej PQ34, a do tego korzysta z uznanych jednostek Grupy Volkswagena. Jakie są oznaczenia silników Audi A3 8L?

Audi A3 generacji 8L zostało zaprezentowane w roku 1996. To pierwszy luksusowy hatchback spod znaku marki z czterema pierścieniami w logo. Konstrukcja? Model korzysta ze sprawdzonej technologii Grupy Volkswagena, która później stała się częścią m.in. Golfa czwartej generacji. Paleta silnikowa składa się z konstrukcji 4-cylindrowych. Benzyniaki są i wolnossące, i doładowane. Bazowe diesle natomiast korzystają jeszcze z pompy rotacyjnej.

REKLAMA

Audi A3 8L - oznaczenia diesli:

  • 1.9 TDI - ALH, AGR - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1896 cm3 z układem wtryskowym opartym o pompę wtryskową rotacyjną, dysponujący mocą 90 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 210 Nm, produkowany w latach 1996 - 2001
  • 1.9 TDI - ATD, AXR - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1896 cm3 z układem wtryskowym opartym o pompowtryskiwacze, dysponujący mocą 100 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 240 Nm, produkowany w latach 2001 - 2003
  • 1.9 TDI - AHF, ASV - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1896 cm3 z układem wtryskowym opartym o pompę wtryskową rotacyjną, dysponujący mocą 110 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 235 Nm, produkowany w latach 1997 - 2001
  • 1.9 TDI - ASZ - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 1896 cm3 z układem wtryskowym opartym o pompowtryskiwacze, dysponujący mocą 130 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 310 Nm, produkowany w latach 2000 - 2003

Aud A3 8L - oznaczenia silników benzynowych:

  • 1.6 MPi - AKL, AEH, APF - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1595 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 101 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 145 Nm, produkowany w latach 1996 - 2000
  • 1.6 MPi - AVU, BFQ - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1595 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 102 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 148 Nm, produkowany w latach 2000 - 2003
  • 1.8 20v - APG, AGN - 4-cylindrowy, 20-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1781 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 125 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 170 Nm, produkowany w latach 1996 - 2003
  • 1.8T - AGU, AUM, ARZ, ARX, AQA - 4-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1781 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 150 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 210 Nm, produkowany w latach 1996 - 2003
  • 1.8T - AJQ, APP, ARY, AUQ - 4-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1781 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 180 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 235 Nm, produkowany w latach 1999 - 2003
  • S3 - APY, AMK, AUL - 4-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1781 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 210 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 270 Nm, produkowany w latach 1999 - 2001
  • S3 - BAM - 4-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1781 cm3 z układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 225 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 280 Nm, produkowany w latach 2001 - 2003

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

REKLAMA

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

REKLAMA

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

Od 17 czerwca 2024 roku polskie prawo jazdy - nowe przepisy dla kierowcy

Kierowcy muszą przygotować się na nowe przepisy, które wchodzą w życie już 17 czerwca 2024 roku. Od tej daty akceptowane będzie tylko polskie prawo jazdy. Jakie jeszcze zmiany będą obowiązywać?

REKLAMA