REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 1.3 VVT-i Toyota - awarie, problemy, opinie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Silnik 1.3 VVT-i Toyota - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.3 VVT-i Toyota - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Małolitrażowy benzyniak, legendarne oznaczenie VVT-i i Yaris pierwszej generacji. Takie połączenie elementów sprawia, że silnik 1.3 VVT-i Toyoty już na starcie robi dobre wrażenie.

W drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych Toyota zintensyfikowała prace nad nowych hatchbackiem segmentu B. I choć jasne było to, że hitem sprzedaży pod maską auta stanie się litrowy benzyniak, Japończycy chcieli zaproponować kierowcom również mocniejszą wersję. I tak do palety Toyoty Yaris I trafił motor 1.3 VVT-i o oznaczeniu 2NZ-FE. Opis? Pojemność to dokładnie 1299 cm3. Na tą składają się 4 cylindry i 16 zaworów. Poza tym standardem jest bardzo charakterystyczny dla japońskich benzyniaków w latach 90. układ zmiennych faz rozrządu, a sam rozrząd został oparty o bezobsługowy łańcuch.

REKLAMA

REKLAMA

Warto w tym punkcie odróżnić motor 1.3 VVT-i od 1.33 dual VVT-i. To dwie różne konstrukcje. Auto z drugą jednostką było oferowane dopiero od roku 2008.

Silnik 1.3 VVT-i Toyota - czy nadaje się do LPG?

Motor 2NZ-FE był w swoim czasie dość mocno zaawansowany technologicznie. A jako że wyważał to wszystko z dobrymi osiągami i rozsądnie wykalkulowanym spalaniem, w roku 2000 otrzymał tytuł Międzynarodowego Silnika Roku w kategorii o pojemności od 1.0 do 1.4 litra. Procedury serwisowe? Silnik 1.33 VVT-i Toyoty nie jest mocno wymagający. I tak naprawdę poza wymianą oleju i filtrów raz w roku lub co 15 tysięcy kilometrów kierowca powinien pamiętać też o regularnej kontroli luzu zaworowego. Jej interwał najlepiej ustawić na 100 tysięcy kilometrów. Luz jest regulowany mechanicznie, co oznacza że w razie wykrycia odchyleń, mechanik powinien wymienić sztywne, stalowe szklanki.

Zobacz również: Używana Toyota Yaris I i II: miejskie auto

REKLAMA

Kierowcy dysponujący lekką nogą mogli liczyć na wybitną wręcz oszczędność silnika 1.3 VVT-i Toyoty. Ci, którzy stawiali na bardziej dynamiczny styl, powinni spodziewać się spalania w mieście oscylującego w granicy 8,5 litra. Oszczędności? Montaż LPG to w przypadku jednostki 2NZ-FE szerszy temat. Bo choć Japończycy zastosowali w motorze wtrysk wielopunktowy pozwalający na tanie założenie instalacji gazowej, znane są przypadki szybkiego wypalenia gniazd zaworowych podczas jazdy na LPG. Jak ochronić silnik 1.3 VVT-i? Należy przede wszystkim skrócić interwał kontroli luzu zaworowego nawet o połowę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Warto powiedzieć to głośno. Toyota Yaris 1.3 benzyna może pracować na gazie. Mimo wszystko wymaga wzmożonej uwagi. A samochody eksploatowane w Polsce często nie są zadbane w takim stopniu jak powinny. Skutek? Gdy gaz już był przed zakupem zamontowany np. w Yarisie II, to może zwiastować kosztowne usterki. Co ważne, Yaris oferowany z fabrycznym gazem nigdy nie był.

Silnik 1.3 VVT-i Toyota - modele samochodów:

  • Toyota Yaris I
  • Toyota Yaris II
  • Toyota Yaris Verso

Silnik 1.3 VVT-i Toyota - dane techniczne producenta:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w litrach na 100 km
Yaris I 86 KM 124 Nm 10,7 s. 175 km/h 6,0
Yaris Verso 86 KM 124 Nm 11,9 s. 165 km/h 6,5

Zobacz również: Używane: Toyota Yaris II (2005 - 2011) - opinie i typowe usterki

Silnik 2NZ-FE jest chwalony za naprawdę dobre osiągi, a do tego wyjątkową trwałość. Mimo wszystko jednostka ma dwie wady. Pierwsza? Ta dotyczy kultury pracy. O ile na wolnych obrotach kierowca może odnieść wrażenie, że silnik nie pracuje w ogóle, o tyle na wysokich hałas bywa nieznośny! Najgłośniej benzyniak zachowuje się np. podczas jazdy po trasach szybkiego ruchu. Po drugie mimo iż silnik 1.3 VVT-i ma japoński rodowód, trapi go pewna powtarzalna usterka. Dotyczy ona wycieków oleju spod dekla pod zaworami, czyli jest drobiazgiem. Naprawa? Nowa uszczelka kosztuje jakieś 40 złotych, robocizna maksymalnie 100 złotych. I to chyba najsłabszy punkt, jaki ma Toyota Yaris 1 3 benzyna.

Silnik 1.3 VVT-i Toyota - podsumowanie:

Małolitrażowy benzyniak to przykład japońskiego silnika w starym stylu. Oferuje dość dobre osiągi, a do tego jest w stanie pokonać setki tysięcy kilometrów bez zasadniczych usterek. A to najlepsza laurka, na jaką mógł liczyć silnik Toyota Yaris 1.3 VVT-i. Opinie nie są bezpodstawne, choć motor ma też pewne wady. Okazuje się hałaśliwy na wysokich obrotach i wymaga mechanicznej regulacji luzu zaworowego. To jednak nie zmienia faktu, że zadbany egzemplarz Toyoty Yaris napędzany silnikiem 1.3 VVT-i 2NZ-FE nie będzie długo czekał na nowego właściciela! A żeby się przekonać ile prawdy jest w naszym podsumowaniu, wystarczy zrobić prostą rzecz. Należy wpisać w wyszukiwarkę hasło: Toyota Yaris 1.3 opinie forum. Wyniki będą zaskakująco pozytywne.

Zobacz również: Silnik 1.33 Dual VVT-i Toyota - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.3 VVT-i Toyota - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 10 zł
  • filtr powietrza - od 8 zł
  • filtr paliwa - od 24 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 246 zł
  • pasek wielorowkowy - od 12 zł
  • sprzęgło komplet - od 210 zł
  • świeca zapłonowa - od 7 zł
  • cewka zapłonowa - od 85 zł
  • sonda lambda - od 129 zł

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

REKLAMA

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

REKLAMA

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

REKLAMA