REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 1.4 MPi G4FA Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Silnik 1.4 MPi G4FA Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.4 MPi G4FA Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Hyundai

REKLAMA

REKLAMA

To jeden z popularniejszych silników w segmencie C w gamie Kii i Hyundaia. Na ile jednak jest godny polecenia? Wolnossąca konstrukcja daje gwarancję niskiej awaryjności. Motor niestety ma też i wady. Jakie?

Prezentacja pierwszej generacji Cee`da w gamie Kii i i30 w gamie Hyundaia były dziejowymi wydarzeniami. Dlatego? Decyduje o tym nie tylko późniejszy sukces sprzedażowy modeli, ale przede wszystkim nowe podejście technologiczne. Auta zaprojektowano w Niemczech oraz wyposażono je w nową rodzinę silników Gamma. Ich produkcja została ulokowana na Węgrzech. Jednym z kluczowych członków tego klanu stał się motor 1.4 MPi o oznaczeniu G4FA. Wersja o mocy 109 koni mechanicznych została pokazana w roku 2006 i była produkowana do roku 2012. Model 100-konny zadebiutował w roku 2008.

REKLAMA

Silnik 1.4 MPi G4FA Kia Hyundai - wersje mocy:

109 KM 6300 obr./min. 137 Nm 4200 obr./min. 2006 - 2012 r.
100 KM 5500 obr./min. 137 Nm 4200 obr./min. od 2008 r.

Silnik Kii i Hyundaia o oznaczeniu G4FA ma 1396 cm3 pojemności, 4 cylindry i 16 zaworów. Motor posiada też zmienne fazy rozrządu i wielopunktowy wtrysk, a napęd rozrządu został oparty o łańcuch. Benzyniak 1.4 MPi był montowany w całej serii hitów sprzedaży. W gamie Kii są to trzy generacje Cee`da i np. Rio. W przypadku Hyundaia benzyniak napędzał trzy wersje i30 oraz mniejszego hatchbacka i20. Skąd tak duża popularność? W końcu 100-konna konstrukcja nie oferuje wybitnych osiągów. Ma jednak inne zalety, które mocno doceniają kierowcy. Idealnym przykładem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.

Zobacz również: Używane: Kia Cee`d II (2012 - 2018) - opinie i typowe usterki

Silnik 1.4 MPi G4FA Kia Hyundai - dane techniczne:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
Cee`d II 100 KM 137 Nm 12,8 s. 182 km/h 7,9/6,0/4,9
i30 I 109 KM 137 Nm 11,7 s. 187 km/h 7,6/6,1/5,2

Konstrukcja silnika 1.4 MPi G4FA Kii i Hyundaia jest naprawdę prosta. A to sprawia, że jednostka podczas eksploatacji okazuje się naprawdę bezproblemowa. Potwierdzenie bezawaryjności można znaleźć na rynku wtórnym. Aż jedna trzecia używanych Cee`dów II jest napędzana wolnossącym benzyniakiem. Jakie ewentualnie awarię zdarzają się w tej jednostce napędowej? Jako pierwszy może się poddać silniczek krokowy. Jego usterki pojawiały się już przy przebiegu na poziomie 3 - 4 tysięcy kilometrów. Objawem jest falowanie obrotów, przy czym sama wymiana na ogół była załatwiana na gwarancji.

Zobacz również: Używany Hyundai i30 (2007 - 2012) - długa droga do niezawodności

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik 1.4 MPi G4FA Kia Hyundai - a co z cewkami?

REKLAMA

Przy przebiegu na poziomie 160 tysięcy kilometrów mogą się pojawić pierwsze problemy z cewkami zapłonowymi. W jaki sposób je rozpoznać? Silnik na ogół traci moc, ewentualnie jego sterownik przechodzi w tryb awaryjny. Cewki są stosunkowo tanie - cena startuje już od blisko 80 złotych. Do tego ich wymiana nie nastręcza większych problemów. Pomijając wymianę oleju raz do roku lub co 15 tysięcy kilometrów, kierowca powinien regularnie sprawdzać naciągnięcie łańcucha rozrządu. Koreańczycy zalecają aby powtarzać procedurę co 100 tysięcy kilometrów.

Przypadki rozciągnięcia napędu rozrządu zdarzają się rzadko w silniku 1.4 MPi G4FA. Z drugiej strony rozciągnięty łańcuch w Kii zazwyczaj nie hałasuje. A jako że usterka przebiega praktycznie bezobjawowo, jest duże ryzyko że doprowadzi do zerwania łańcucha, zniszczeniem silnika i wartego kilka tysięcy złotych remontu. Kontrola w tej perspektywie uspokoi kierowcę i upewni go, że z silnikiem jest wszystko dobrze, a z drugiej stanie się tanim środkiem zaradczym zapobiegającym drogiej usterce.

Zobacz również: Używane: Kia Rio III (2011 - 2017) - opinie i typowe usterki

Silnik 1.4 MPi G4FA Kia Hyundai - podsumowanie:

Silnik 1.4 MPi G4FA Kii i Hyundaia to jednostka stworzona w zgodzie z zasadami „starej szkoły”. Jest wolnossący, mało skomplikowany i posiada niski wskaźnik wysilenia. A to wszystkie te cechy, które z jednej strony dają możliwość taniego dostosowania do zasilania LPG, a z drugiej ograniczają ilość potencjalnych usterek do minimum. Czy zatem ten motor można polecić? Jeżeli kierowca jest gotowy na poświęcenie osiągów, z całą pewnością tak.

Silnik 1.4 MPi G4FA Kia Hyundai - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 13 zł
  • filtr powietrza - od 16 zł
  • filtr paliwa - od 35 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 350 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 126 zł
  • sprzęgło komplet - od 300 zł
  • świeca zapłonowa - od 11 zł
  • cewka zapłonowa - od 78 zł
  • sonda lambda - od 148 zł
  • czujnik położenia wału korbowego - od 59 zł

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od lipca 2025 roku jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin na prawo jazdy wynikiem negatywnym – bez możliwości dokończenia jazdy. Zobacz, co się zmieniło, które błędy kończą egzamin natychmiast i jak się do niego przygotować.

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

REKLAMA

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

KGP: 122 159 interwencji, 550 wypadków drogowych, 37 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 159 interwencji. Byli wzywani do 550 wypadków drogowych.

Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

REKLAMA

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

REKLAMA