REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 1.4 MPi G4FA Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.4 MPi G4FA Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.4 MPi G4FA Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Hyundai

REKLAMA

REKLAMA

To jeden z popularniejszych silników w segmencie C w gamie Kii i Hyundaia. Na ile jednak jest godny polecenia? Wolnossąca konstrukcja daje gwarancję niskiej awaryjności. Motor niestety ma też i wady. Jakie?

Prezentacja pierwszej generacji Cee`da w gamie Kii i i30 w gamie Hyundaia były dziejowymi wydarzeniami. Dlatego? Decyduje o tym nie tylko późniejszy sukces sprzedażowy modeli, ale przede wszystkim nowe podejście technologiczne. Auta zaprojektowano w Niemczech oraz wyposażono je w nową rodzinę silników Gamma. Ich produkcja została ulokowana na Węgrzech. Jednym z kluczowych członków tego klanu stał się motor 1.4 MPi o oznaczeniu G4FA. Wersja o mocy 109 koni mechanicznych została pokazana w roku 2006 i była produkowana do roku 2012. Model 100-konny zadebiutował w roku 2008.

REKLAMA

Silnik 1.4 MPi G4FA Kia Hyundai - wersje mocy:

109 KM 6300 obr./min. 137 Nm 4200 obr./min. 2006 - 2012 r.
100 KM 5500 obr./min. 137 Nm 4200 obr./min. od 2008 r.

Silnik Kii i Hyundaia o oznaczeniu G4FA ma 1396 cm3 pojemności, 4 cylindry i 16 zaworów. Motor posiada też zmienne fazy rozrządu i wielopunktowy wtrysk, a napęd rozrządu został oparty o łańcuch. Benzyniak 1.4 MPi był montowany w całej serii hitów sprzedaży. W gamie Kii są to trzy generacje Cee`da i np. Rio. W przypadku Hyundaia benzyniak napędzał trzy wersje i30 oraz mniejszego hatchbacka i20. Skąd tak duża popularność? W końcu 100-konna konstrukcja nie oferuje wybitnych osiągów. Ma jednak inne zalety, które mocno doceniają kierowcy. Idealnym przykładem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.

Zobacz również: Używane: Kia Cee`d II (2012 - 2018) - opinie i typowe usterki

Silnik 1.4 MPi G4FA Kia Hyundai - dane techniczne:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
Cee`d II 100 KM 137 Nm 12,8 s. 182 km/h 7,9/6,0/4,9
i30 I 109 KM 137 Nm 11,7 s. 187 km/h 7,6/6,1/5,2

Konstrukcja silnika 1.4 MPi G4FA Kii i Hyundaia jest naprawdę prosta. A to sprawia, że jednostka podczas eksploatacji okazuje się naprawdę bezproblemowa. Potwierdzenie bezawaryjności można znaleźć na rynku wtórnym. Aż jedna trzecia używanych Cee`dów II jest napędzana wolnossącym benzyniakiem. Jakie ewentualnie awarię zdarzają się w tej jednostce napędowej? Jako pierwszy może się poddać silniczek krokowy. Jego usterki pojawiały się już przy przebiegu na poziomie 3 - 4 tysięcy kilometrów. Objawem jest falowanie obrotów, przy czym sama wymiana na ogół była załatwiana na gwarancji.

Zobacz również: Używany Hyundai i30 (2007 - 2012) - długa droga do niezawodności

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik 1.4 MPi G4FA Kia Hyundai - a co z cewkami?

REKLAMA

Przy przebiegu na poziomie 160 tysięcy kilometrów mogą się pojawić pierwsze problemy z cewkami zapłonowymi. W jaki sposób je rozpoznać? Silnik na ogół traci moc, ewentualnie jego sterownik przechodzi w tryb awaryjny. Cewki są stosunkowo tanie - cena startuje już od blisko 80 złotych. Do tego ich wymiana nie nastręcza większych problemów. Pomijając wymianę oleju raz do roku lub co 15 tysięcy kilometrów, kierowca powinien regularnie sprawdzać naciągnięcie łańcucha rozrządu. Koreańczycy zalecają aby powtarzać procedurę co 100 tysięcy kilometrów.

Przypadki rozciągnięcia napędu rozrządu zdarzają się rzadko w silniku 1.4 MPi G4FA. Z drugiej strony rozciągnięty łańcuch w Kii zazwyczaj nie hałasuje. A jako że usterka przebiega praktycznie bezobjawowo, jest duże ryzyko że doprowadzi do zerwania łańcucha, zniszczeniem silnika i wartego kilka tysięcy złotych remontu. Kontrola w tej perspektywie uspokoi kierowcę i upewni go, że z silnikiem jest wszystko dobrze, a z drugiej stanie się tanim środkiem zaradczym zapobiegającym drogiej usterce.

Zobacz również: Używane: Kia Rio III (2011 - 2017) - opinie i typowe usterki

Silnik 1.4 MPi G4FA Kia Hyundai - podsumowanie:

Silnik 1.4 MPi G4FA Kii i Hyundaia to jednostka stworzona w zgodzie z zasadami „starej szkoły”. Jest wolnossący, mało skomplikowany i posiada niski wskaźnik wysilenia. A to wszystkie te cechy, które z jednej strony dają możliwość taniego dostosowania do zasilania LPG, a z drugiej ograniczają ilość potencjalnych usterek do minimum. Czy zatem ten motor można polecić? Jeżeli kierowca jest gotowy na poświęcenie osiągów, z całą pewnością tak.

Silnik 1.4 MPi G4FA Kia Hyundai - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 13 zł
  • filtr powietrza - od 16 zł
  • filtr paliwa - od 35 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 350 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 126 zł
  • sprzęgło komplet - od 300 zł
  • świeca zapłonowa - od 11 zł
  • cewka zapłonowa - od 78 zł
  • sonda lambda - od 148 zł
  • czujnik położenia wału korbowego - od 59 zł

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Konfiskata samochodów nie odstraszyła kierowców. Na "podwójnym gazie" złapano w tym roku 34 tys. osób

Policja skonfiskowała już prawie 1,6 tys. samochodów od kierowców, którzy prowadzili pod wpływem alkoholu. Ta kara nie spowodowała jednak znaczącego spadku liczby pijanych kierowców na drogach - informuje "Rzeczpospolita".

Znaczące spadki cen paliw. Ile zapłacimy za benzynę, olej czy gaz?

Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują, że w najbliższym tygodniu skala spadków cen paliw na stacjach może być znacząca. Przewidują, że litr benzyny 95 może średnio kosztować od 6,45 do 6,57 zł, a oleju napędowego - od 6,46 do 6,59 zł.

Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

Cud na rynku nowych samochodów w kwietniu 2024: sprzedaż rośnie, auta tanieją

Zazwyczaj zwiększony popyt na określony towar winduje jego cenę w górę. Tymczasem na rynku nowych samochodów, zwłaszcza dostawczych i z segmentu premium, mimo dużej dynamiki sprzedaży obserwujemy obniżkę cen.

REKLAMA

Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Polacy zdecydowali

Według badania przeprowadzonego przez SW Research dla "Wprost", prawie połowa Polaków (48,1 proc.) popiera zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Jednakże, 35 proc. respondentów jest przeciwnego zdania, a niespełna 17 proc. nie ma wyrobionego zdania na ten temat.

Prawo jazdy dla czternastolatka? Tak, ale tylko kategorii AM: na jakie pojazdy

Prawo jazdy kategorii AM to pierwszy krok dla młodzieży do aktywnego uczestnictwa w ruchu drogowym. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu młodzi ludzie mogą nie tylko czerpać korzyści z nowych form transportu, ale również robić to w sposób bezpieczny i świadomy.

Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

REKLAMA

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA