REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.
Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.
Intensywne opady śniegu w sobotę 11 i niedzielę 12 stycznia, które sparaliżowały wiele regionów naszego kraju, obnażyły braki w przygotowaniu do zimy. Choć meteorolodzy ostrzegali przed trudnymi warunkami, które nadchodzą, rzeczywistość okazała się jeszcze bardziej dotkliwa. Zamiast cieszyć się zimowymi krajobrazami, kierowcy zmagali się z nieodśnieżonymi drogami.
Bezpieczne hamowanie zimą to nie tylko kwestia naciśnięcia na pedał w samochodzie. To też czas reakcji, sposób hamowania, prędkość czy nawet ustawienie fotela. Sprawdźcie, o czym pamiętać wytracając prędkość podczas jazdy po ośnieżonej drodze.
REKLAMA
Pogoda w ostatnich dniach jest zmienna. W ciągu dnia świeci słońce i jest ciepło, a wieczorem atakuje mróz. To prowadzi do sytuacji, w której w aucie mogą przymarznąć drzwi. Jak je otworzyć o poranku?
Mrozy wróciły. A wraz z nimi poranne problemy kierowców z rozruchem silnika. Czy da się coś na nie poradzić? Kierowcy mają trzy niezawodne metody. Odpalają silnik na kable, z pychu lub na plaka. Sprawdźmy, na ile bezpieczne są to sposoby.
Zimowy niezbędnik kierowcy to sposób na zadbanie o bezpieczeństwo jazdy w najtrudniejszym drogowo sezonie. To też metoda na uniknięcie kosztownego mandatu. W skrajnym przypadku mandat wypisany przez policjanta może sięgnąć kwoty 5 tys. zł.
Kierowca po mroźnej nocy schodzi do samochodu. Otwiera drzwi, wkłada kluczyk do stacyjki, przekręca go i niewiele się dzieje. Dlaczego auto nie odpala? W czasie mrozów powodów takiej sytuacji może być wiele.
REKLAMA
Zima to okres mocno specyficzny z eksploatacyjnego punktu widzenia. Oznacza nowe wyzwania dla kierowców. Jak dbać o samochód zimą? Oto kilka punktów, o których powinien pamiętać każdy kierowca.
W sieci pojawił się filmik, który pokazuje serię unieruchomionych samochodów elektrycznych przy drodze. Pojazdy przegrały z mrozem sięgającym -18 stopni Celsjusza. Czy tak właśnie ma wyglądać motoryzacja przyszłości w Europie?
Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.
Pytanie o to, czy można jeździć rowerem zimą, jest o tyle zasadnicze, że warunki pogodowe stają się coraz trudniejsze. Jaką odpowiedź przynoszą przepisy? I jakie kierującym grożą mandaty?
Zima coraz śmielej zagląda do Polski. A to oznacza, że policjanci zaczną uważniej przyglądać się zachowaniom kierowców. Jakie są popularne, zimowe mandaty i jakie kwoty oznaczają w 2023 r.?
Październik wybił w kalendarzu z pełną stanowczością. A to czas, w którym kierowcy zaczynają coraz częściej myśleć o sezonowej wymianie ogumienia. Kiedy wymienić opony na zimowe w 2023 r.? Pogoda płata nam letnie figle. Odpowiedź na to pytanie nie jest zatem taka łatwa.
Zima – kojarzy się z białym szaleństwem na stoku i bywa, że jej piękno zapiera nam dech w piersiach. Ale stanowi również wyzwanie dla kierowców. Nie chodzi jednak tylko o utrudnione warunki jazdy, za które odpowiadają np. zalegający śnieg lub oblodzone drogi. Zimą kierujący pojazdami narażeni są na „dodatkowe” kary i mandaty.
Ruszanie z dwójki zimą? Jest "przesąd" mówiący o tym, że to lepsze w przypadku śliskiej drogi. Ile w tym prawdy, a ile mitu? Sprawdźmy to.
REKLAMA