REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak jeździć zimą z tylnym napędem? Mamy kilka rad!

Jak jeździć zimą z tylnym napędem
Jak jeździć zimą z tylnym napędem

REKLAMA

REKLAMA

Jak jeździć zimą z tylnym napędem? Po opanowaniu kilku podstawowych zasad kierowca nie powinien mieć problemu podczas prowadzenia auta RWD.

Czy napęd na tył jest bezpieczny?

Oczywiście że jest. Pod warunkiem jednak, że kierowca zrozumie specyfikę jego działania, a do tego zastosuje się do podstawowych zasad. Bo to, że pojazd zachowuje się inaczej jak przy napędzie na przód czy 4x4, wcale nie znaczy że zachowuje się źle. Podstawy? Delikatne operowanie gazem i delikatne hamowanie. Lepiej hamować odpuszczając gaz lub za sprawą redukcji biegów (tzw. hamowanie silnikiem).

REKLAMA

Warto pamiętać o tym, że współczesne auta z napędem RWD są pełne elektronicznych wspomagaczy. Te nie będą myśleć za kierowcę, ale mogą go wspierać w sytuacji uślizgu kół.

Napęd na tył: jak jeździć w autach RWD?

Podstawą w przypadku samochodu RWD, FWD czy AWD eksploatowanego zimą są oczywiście... opony zimowe. I warto pamiętać o ich montażu nie tylko w przypadku osi napędowej czy sterującej. Kluczowy jest pełen komplet! Poza tym kierowca powinien pamiętać o tym, że tylny napęd zwłaszcza w warunkach, w których na drodze zalega śnieg lub wilgoć sprzyja powstawaniu nadsterowności. Konieczne jest zatem uważniejsze dawkowanie gazu w przypadku pokonywania zakrętów czy ruszania. Przesadzenie z prędkością w zakręcie oznacza poślizg. Przekazanie zbyt dużej mocy w czasie ruszania może wiązać się z ugrzęźnięciem w kopnym śniegu.

Jak wyjść z poślizgu: tylny napęd ogranicza możliwości?

Napęd na tył w warunkach zimowych może przyspieszyć uślizg kół. Nie ogranicza jednak możliwości kierowcy. Co powinien zrobić? Gdy zauważy, że tylna oś ucieka, powinien na początek założyć kontrę (przy uślizgu w prawo skręca się kołami w prawo, a w lewo w lewo). Jeżeli to nie pomoże - bo na drodze zalega lód, warto z wyczuciem odjąć gazu. To często - a właściwie przy niższej prędkości - powoduje ustabilizowanie toru jazdy auta. Czasami pomocne może być też dodanie gazu - gdy poślizg wynika z nagłego zdjęcia nogi z pedału przyspieszenia w zakręcie.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Elektryki jeździły po Warszawie już pół wieku temu

Samochody elektryczne to wcale nie nowość. Już w latach 70. można było zwiedzać Warszawę takim autem. Do celów obsługi ruchu turystycznego wykorzystywano krajowe melexy. Takie zwiedzanie cieszyło się dużym zainteresowaniem.

Polacy kupują coraz częściej używane auta z silnikiem elektrycznym, jakich marek najczęściej

Używane auta z takim napędem nie są zbyt chętnie kupowane, a z pewnością duży wpływ na to ma fakt, iż dopłaty do elektryków dotyczą wyłącznie nowych pojazdów. Używane samochody chętnie kupują mieszkańcy bloków, a tam nie ma warunków do ładowania. I to jest zapewne druga przyczyna.

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk?

Rynek używanych samochodów w Polsce. Jak wygląda przeciętny używany elektryk? Co z programem dopłat do zakupu samochodów elektrycznych? Czemu Polacy nie są przekonani do samochodów elektrycznych? Które samochody elektryczne są w Polsce najpopularniejsze?

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce

Karać urzędników jak kierowców? Pomysł, który może zrewolucjonizować drogi w Polsce. Kto odpowiada za stan dróg? Czy urzędnicy powinni płacić mandaty? Co by było gdyby istniał urząd zamykający dziurawe ulice?

REKLAMA

KGP: 99 430 interwencji, 275 wypadków drogowych, 21 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 430 interwencji. Byli wzywani do 275 wypadków drogowych.

Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

REKLAMA

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

REKLAMA