REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co zrobić gdy auto zakopie się w śniegu?

Co zrobić gdy auto zakopie się w śniegu?
Co zrobić gdy auto zakopie się w śniegu?
Nokian

REKLAMA

REKLAMA

Co zrobić gdy auto zakopie się w śniegu? W dobie obecnej pogody zimowej to dość ważne pytanie. Sprawdźmy co może zrobić kierowca.
rozwiń >

Zimowa pogoda może oznaczać auto zakopane w śniegu

Przy intensywnych opadach śniegu nawet uliczki osiedlowe potrafią zamienić się w zwałowiska białego puchu. W takich warunkach nietrudno o zakopanie samochodu, ewentualnie poślizg i wpadnięcie z zaspy. Co powinien zrobić kierujący w sytuacji, w której auto utknie w śniegu? To pytanie, na które poszukamy odpowiedzi w kolejnych akapitach tego materiału.

REKLAMA

Auto zakopane w śniegu. Nie gazuj, to nie ma sensu

W sytuacji, w które samochód zakopał się w śniegu i nie chce ruszyć, miarowe dociskanie gazu na niewiele się zda. Może się okazać, że w takim przypadku auto zacznie zagrzebywać się głębiej. Utknie zatem na tyle, że zacznie ocierać podwoziem o zaspę. To raz. Dwa pracujące w miejscu koła ubiją śnieg i sprawią, że zamieni się on w śliską powierzchnię. W takim przypadku samochód z pewnością nie wyjedzie z pułapki...

Jak wyciągnąć auto z zaspy? Rozbujaj auto silnikiem

Pierwszą z technik jest wyjazd na bujanego. Chodzi o to, aby kierujący delikatnie i z wyczuciem dodał gazu, następnie delikatnie wcisnął sprzęgło i ponownie dodał gazu. W efekcie samochód będzie podjeżdżać do przodu i cofać się. Amplituda tego ruchu z czasem stanie się coraz większa. W pewnym momencie na tyle duża, że samochód wydostanie się ze śnieżnej pułapki. Wyjeżdżając z zaspy zawsze trzymajcie koła wyprostowane.

Co zrobić gdy auto zakopie się w śniegu? Niech ktoś cię wypchnie

Jak nie na bujanego, to może na pych... Kierujący zawsze może poprosić o pomoc pasażera, przechodnia lub innego kierowcę. On siada w aucie i dawkuje gaz, a pomocnicy próbują wypchnąć samochód z zaspy. Dodatkowo mogą starać się też dociążyć ciężarem swojego ciała oś napędową. Taka technika często okazuje się skuteczna.

Co podłożyć pod koła? Piach, dywaniki lub gałęzie

Drugim ze sposobów jest poszukanie przyczepności w śniegu. W tym celu można podsypać piasek pod koła pojazdu. Tyle że nie zawsze jest on łatwo dostępny w miejscu, w którym auto zakopie się w śniegu. Alternatywnym wyjściem jest zatem podłożenie pod koła pędne dywaników spod nóg lub gałęzi, ewentualnie delikatne odkopanie zaspy. Do odkopania konieczna jest jednak łopata. Tą nie każdy wozi w pojeździe. Zwiększenie trakcji powinno sprawić, że auto bez problemu wyjedzie z zaspy.

Ostatnią deską ratunku w zaspie jest hol

Gdy wszystkie powyższe techniki zawiodą, kierującemu nie pozostanie nic innego jak poproszenie o pomoc kierowcy innego pojazdu. Ten za pomocą linki holowniczej może postarać się wydostać auto zakopane w śniegu. Dodatkowy zestaw kół pędnych korzystając z przyczepności gwarantowanej przez drogę może dostarczyć siły potrzebnej do uwolnienia zasypanego pojazdu.

Jak można wyjechać z zaspy automatem?

W przypadku samochodów wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów kierujący powinien pamiętać o jednym. Nie można zbyt mocno dociskać gazu w miejscu, ewentualnie zbyt długo próbować wyjechać na bujanego. To może bowiem doprowadzić do przegrzania przekładni. Skutkiem takiego stanu stanie się zatem konieczność przeprowadzenia kosztownej naprawy. Skrzynia może bowiem zacząć np. szarpać w czasie zmiany biegów.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(1)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Pablo
    2023-01-10 14:36:10
    podstawa to są dobre zimówki, poważnie. jeździłem i na słabych, starszych gumach i na nowszych z porządnym bieżnikiem i różnica jest. poza tym warto wiedzieć w jakim stanie w ogóle mamy auto, ale jeszcze przed zimą, zwłaszcza hamulce. Robię przegląd co roku w warsztacie, który namierzyłem na motointegratorze i nigdy nie mam problemu.
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

REKLAMA

Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

REKLAMA

Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

REKLAMA