REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Samochód elektryczny na mrozie. Przy -18 stopniach padają jak muchy!

samochód elektryczny na mrozie
Samochód elektryczny na mrozie. Przy -18 stopniach padają jak muchy!
carmaster_cg
Instagram

REKLAMA

REKLAMA

W sieci pojawił się filmik, który pokazuje serię unieruchomionych samochodów elektrycznych przy drodze. Pojazdy przegrały z mrozem sięgającym -18 stopni Celsjusza. Czy tak właśnie ma wyglądać motoryzacja przyszłości w Europie?

Już w 2035 r. w Europie mają być dostępne wyłącznie samochody elektryczne. Sprzedaż nowych spalinówek się zakończy. W ten sposób będziemy ratować planetę i odkrywać nową wersję motoryzacji. To być może i dobra informacja. Nie wszystkie są jednak równie optymistyczne.

REKLAMA

Samochód elektryczny na mrozie może nie dojechać do celu

REKLAMA

W serwisie Instagram na koncie o nazwie carmaster_cg pojawił się ostatnio ciekawy filmik. Przestawia on podróż w zimowych warunkach jednego z członków zespołu Auto Montenegro. Droga jest mocno zaśnieżona, a do tego temperatura otoczenia wynosi -18 stopni Celsjusza. Skutek? Tak silny mróz unieruchomił kilka samochodów elektrycznych. Na filmiku widać ich 8. Stoją bez objawów życia na poboczu w różnych punktach drogi.

Po obejrzeniu tego nagrania właścicielom samochodów elektrycznych nie będzie do śmiechu. Mi jednak jest. Zwłaszcza że do podkreślenia tej sytuacji, Auto Montenegro w charakterze tła muzycznego wybrało piosenkę "Time to say goodbye" z frazą śpiewaną przez Sarah Brightman.

Czemu samochód elektryczny nie lubi mrozów?

REKLAMA

Oczywiście można mówić o konfabulacji. Można też mówić o tym, że filmik przedstawia głównie azjatyckie modele, a do tego pewnie jest związany z mało rozbudowaną siecią stacji ładowania w Czarnogórze. Warto jednak pamiętać o tym, że jego główna teza wcale fałszywa nie jest. I wykazały to m.in. ostatnie badania American Automobile Association. Zdaniem amerykańskiej organizacji zasięg np. Mercedesa EQS 450 już przy -4 stopniach Celsjusza maleje o 461 km. W takich warunkach Volkswagen ID.Buzz "traci" np. 205 km zasięgu. A to przecież tylko -4 stopnie. Na filmie mróz jest prawie pięciokrotnie silniejszy.

Samochody elektryczne nie lubią mrozów i dzieje się tak z kilku powodów. Pierwszy jest taki, że w czasie niskiej temperatury dużą ilość energii pobiera ogrzewanie. Drugi jest taki, że prąd jest także wykorzystywany do ogrzewania baterii. Tak, ogrzewania. Chodzi o to, aby poprawić jej sprawność. Trzeci jest taki, że w czasie silnych mrozów bateria, identycznie jak samochodowy akumulator, "ukrywa" część swojego potencjału. A to wcale sytuacji nie poprawia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Samochód elektryczny ochroni przed mrozem globalne ocieplenie!

Wniosek płynący z tej sytuacji jest paradoksalny. Bo jeżeli Europejczycy muszą przesiadać się na samochody elektryczne, ich zimowym wybawieniem może się okazać tak mocno zwalczane... globalne ocieplenie! To ono sprawi, że zimy staną się cieplejsze i mniej mroźne. A przez to eksploatacja elektryków w sezonie chłodnym będzie zdecydowanie łatwiejsza. Tylko czy o to właśnie miało chodzić w ekologicznej rewolucji w Europie? Ktoś chyba nie przemyślał tego zbyt dobrze...

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

REKLAMA

Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

REKLAMA