REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Samochód elektryczny na mrozie. Przy -18 stopniach padają jak muchy!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
samochód elektryczny na mrozie
Samochód elektryczny na mrozie. Przy -18 stopniach padają jak muchy!
carmaster_cg
Instagram

REKLAMA

REKLAMA

W sieci pojawił się filmik, który pokazuje serię unieruchomionych samochodów elektrycznych przy drodze. Pojazdy przegrały z mrozem sięgającym -18 stopni Celsjusza. Czy tak właśnie ma wyglądać motoryzacja przyszłości w Europie?

Już w 2035 r. w Europie mają być dostępne wyłącznie samochody elektryczne. Sprzedaż nowych spalinówek się zakończy. W ten sposób będziemy ratować planetę i odkrywać nową wersję motoryzacji. To być może i dobra informacja. Nie wszystkie są jednak równie optymistyczne.

REKLAMA

Samochód elektryczny na mrozie może nie dojechać do celu

REKLAMA

W serwisie Instagram na koncie o nazwie carmaster_cg pojawił się ostatnio ciekawy filmik. Przestawia on podróż w zimowych warunkach jednego z członków zespołu Auto Montenegro. Droga jest mocno zaśnieżona, a do tego temperatura otoczenia wynosi -18 stopni Celsjusza. Skutek? Tak silny mróz unieruchomił kilka samochodów elektrycznych. Na filmiku widać ich 8. Stoją bez objawów życia na poboczu w różnych punktach drogi.

Po obejrzeniu tego nagrania właścicielom samochodów elektrycznych nie będzie do śmiechu. Mi jednak jest. Zwłaszcza że do podkreślenia tej sytuacji, Auto Montenegro w charakterze tła muzycznego wybrało piosenkę "Time to say goodbye" z frazą śpiewaną przez Sarah Brightman.

Czemu samochód elektryczny nie lubi mrozów?

REKLAMA

Oczywiście można mówić o konfabulacji. Można też mówić o tym, że filmik przedstawia głównie azjatyckie modele, a do tego pewnie jest związany z mało rozbudowaną siecią stacji ładowania w Czarnogórze. Warto jednak pamiętać o tym, że jego główna teza wcale fałszywa nie jest. I wykazały to m.in. ostatnie badania American Automobile Association. Zdaniem amerykańskiej organizacji zasięg np. Mercedesa EQS 450 już przy -4 stopniach Celsjusza maleje o 461 km. W takich warunkach Volkswagen ID.Buzz "traci" np. 205 km zasięgu. A to przecież tylko -4 stopnie. Na filmie mróz jest prawie pięciokrotnie silniejszy.

Samochody elektryczne nie lubią mrozów i dzieje się tak z kilku powodów. Pierwszy jest taki, że w czasie niskiej temperatury dużą ilość energii pobiera ogrzewanie. Drugi jest taki, że prąd jest także wykorzystywany do ogrzewania baterii. Tak, ogrzewania. Chodzi o to, aby poprawić jej sprawność. Trzeci jest taki, że w czasie silnych mrozów bateria, identycznie jak samochodowy akumulator, "ukrywa" część swojego potencjału. A to wcale sytuacji nie poprawia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Samochód elektryczny ochroni przed mrozem globalne ocieplenie!

Wniosek płynący z tej sytuacji jest paradoksalny. Bo jeżeli Europejczycy muszą przesiadać się na samochody elektryczne, ich zimowym wybawieniem może się okazać tak mocno zwalczane... globalne ocieplenie! To ono sprawi, że zimy staną się cieplejsze i mniej mroźne. A przez to eksploatacja elektryków w sezonie chłodnym będzie zdecydowanie łatwiejsza. Tylko czy o to właśnie miało chodzić w ekologicznej rewolucji w Europie? Ktoś chyba nie przemyślał tego zbyt dobrze...

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA