REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy można przerobić samochód spalinowy na elektryczny?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
oprac. Kuba Brzeziński
czy można przerobić samochód spalinowy na elektryczny, przerobienie samochodu spalinowego na napęd elektryczny
Czy można przerobić samochód spalinowy na elektryczny?
Ennovation Technology

REKLAMA

REKLAMA

Przerobienie samochodu na napęd elektryczny staje się nośnym hasłem. Nośnym, ale czy realnym? Istnieje taka możliwość. Konwersje pojazdów spalinowych na elektryczne są jak najbardziej wykonalne. Takimi właśnie przeróbkami zajmuje się nawet polska firma.

Konwersja polega na zamianie napędu spalinowego na elektryczny. To przynosi szereg zalety. Pozwoli na wjazd auta do stref czystego transportu, poprawia jego właściwości użytkowe, ale też wydłuża cykl życia. Pozwala też uniknąć kosztownego recyklingu całego samochodu, ograniczając tym samym negatywny wpływ na system ekologiczny.

REKLAMA

REKLAMA

Ile kosztuje przerobienie samochodu na napęd elektryczny?

Jak oceniają eksperci z polskiej firmy Ennovation Technology, koszt konwersji samochodu spalinowego na elektryczny stanowi średnio mniej więcej 30 proc. kosztu zakupu nowego ciężarowego auta elektrycznego. A przecież na rynku funkcjonuje wiele pojazdów, których produkcja została już zakończona. Wymiana napędu w przyszłości będzie zatem często jedynym sposobem na ich dalsze wykorzystanie.

Dalsze wykorzystanie to dwa słowa kluczowe. Bo konwersja na napęd elektryczny wymaga inwestycji. Inwestycja ta jednak pozwala na ekonomiczne przedłużenie okresu użytkowania pojazdu.

czy można przerobić samochód spalinowy na elektryczny, przerobienie samochodu spalinowego na napęd elektryczny

Czy można przerobić samochód spalinowy na elektryczny?

Ennovation Technology

Kiedy konwersja na napęd elektryczny jest niezbędna?

Przede wszystkim wtedy, gdy auto spalinowe ma być wprowadzone do środowiska, w którym taki rodzaj napędu jest niedopuszczalny ze względów bezpieczeństwa – na przykład w kopalniach. W takich sytuacjach zastosowanie napędu elektrycznego również jest korzystnym rozwiązaniem i często jedyną alternatywą dla zamówienia nowego pojazdu.

REKLAMA

Jakie wymagania stawia użycie napędu elektrycznego w aucie spalinowym?

Tych jest naprawdę niewiele. Dla przykładu polska firma Ennovation Technology wykonuje kompleksową integrację całych układów napędowych w istniejących już podwoziach pojazdów z różnych segmentów. Odpowiada nie tylko za kwestie konstrukcyjne, ale wspiera także właścicieli aut na etapach homologacyjnych i w procesie dopuszczenia pojazdów do ruchu. Dzieje się tak z uwagi na fakt, że do konwersji dorzucana jest kompletna dokumentacja techniczna niezbędna do rejestracji samochodu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

czy można przerobić samochód spalinowy na elektryczny, przerobienie samochodu spalinowego na napęd elektryczny

Czy można przerobić samochód spalinowy na elektryczny?

Ennovation Technology

Przerobienie na napęd elektryczny drogą do elektromobilności?

Konwersja na napęd elektryczny jest oparta na wykorzystaniu gotowego pojazdu. W jego konstrukcji wystarczy zastosować nowy napęd – zgodnie z potrzebami i wymaganiami klienta. To na razie niszowe zagadnienie, ale zapotrzebowanie na takie usługi będzie rosło. To oznacza z kolei sporą szansę w kwestii napędzania rozwoju elektromobilności. Tym bardziej że mówimy nie tylko o ekologii, ale i ekonomii – konwersja napędu jest kilkukrotnie tańsza niż kupno nowego auta.

A przerobienie samochodu spalinowego na napęd elektryczny przynosi jeszcze jedną zaletę z punktu widzenia właściciela pojazdu dostawczego, ciężarowego czy specjalnego. Pozwala uniknąć długiego czasu oczekiwania na nowy samochód.

Dofinansowanie do konwersji auta spalinowego

O ile w Polsce program rządowych dopłat obejmuje jak na razie wyłącznie zakup nowych pojazdów kategorii N1, tak już w innych krajach europejskich zaczynają pojawiać się dopłaty do konwersji. Jak podaje niemiecki BALM – Federalny Urząd Logistyki i Mobilności – w Niemczech można uzyskać nawet 420 000 Euro dofinansowania do konwersji na bateryjny napęd elektryczny w aucie ciężarowym i do 520 000 Euro do konwersji na napęd z wodorowymi ogniwami paliwowymi też w aucie ciężarowym.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA