REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dlaczego auto nie odpala? Czyli mrozy wróciły, a wraz z nimi zimowe problemy kierowców

dlaczego auto nie odpala zimą, problem z rozruchem silnika zimą, mrozy problem z rozruchem silnika
Dlaczego auto nie odpala? Czyli mrozy wróciły, a wraz z nimi zimowe problemy kierowców
wirestock
freepik.com

REKLAMA

REKLAMA

Kierowca po mroźnej nocy schodzi do samochodu. Otwiera drzwi, wkłada kluczyk do stacyjki, przekręca go i niewiele się dzieje. Dlaczego auto nie odpala? W czasie mrozów powodów takiej sytuacji może być wiele.

Temperatury w Polsce wyraźnie spadły poniżej zera. A to dopiero początek siarczystych mrozów. Ich pojawienie się być może jest naturalne zimą, jednak oznacza też poważne problemy dla kierowców. Bo w takich warunkach samochód parkowany nocą pod blokiem może o poranku nie odpalić.

REKLAMA

Auto nie odpala na mrozie. To często wynik "braku prądu"

Samochód z silnikiem diesla i benzynowym do rozruchu potrzebuje prądu. To on zasila rozrusznik, ale także np. świece żarowe czy zapłonowe. Brak prądu lub niska jego wartość oznacza problem z odpaleniem auta. Problem w tym przypadku może dotyczyć tak naprawdę kilku kwestii. Mowa o:

  • zużytym lub za słabo naładowanym akumulatorem. Ten podczas działania mrozów ukrywa część swojego potencjału, co tylko pogarsza położenie kierowcy.
  • słabym ładowaniu w wyniku zużycia alternatora.
  • problemach wygenerowanych przez kierowcę. To np. pozostawienie pojazdu na noc na światłach.

Skąd kierowca ma wiedzieć, że auto nie odpala na mrozie z uwagi na problemy z brakiem prądu? Po przekręceniu stacyjki kontrolki na tablicy zegarów mogą przygasać. Poza tym praca rozrusznika będzie powolna, a czasami urządzenie nie zaskoczy wcale.

Akumulator jest sprawny, a auto nie odpala?

Akumulator jest sprawny, a silnik w samochodzie mimo wszystko odpalić nie chce. Co to oznacza? Tu pole do popisu jest większe. Problem może bowiem oznaczać zużycie świec zapłonowych, kłopoty z układem paliwowym, ale także klemami akumulatora. Może się bowiem okazać, że jedna z klem jest poluzowana lub zaśniedziała. W takim przypadku nie charakteryzuje się wystarczającym przewodnictwem prądu. Źródła usterki bywają zatem naprawdę mało znaczące.

Problemy z rozruchem zimą a paliwo. Diesel i benzyna

REKLAMA

Może się zdarzyć, że auto nie odpali na mrozie z uwagi na zamarznięte paliwo. Stanie się tak w trzech przypadkach. Po pierwsze wtedy, gdy samochód będzie rzadko eksploatowany i będzie miał w baku jeszcze paliwo letnie. Po drugie wtedy, gdy kierowca zatankuje chrzczone paliwo. Zamarznie w nim woda. Po trzecie wtedy, gdy kierowca tankuje paliwo w małych ilościach. Wtedy będzie ono rozcieńczane przez wilgoć zebraną w zbiorniku. W przypadku benzyny to oznacza wytrącenie się kryształków lodu, które zatkają przewody paliwowe. Z oleju napędowego wytrącić się może natomiast parafina. Ona również zatka przepływ paliwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gdy to paliwo jest winne brakowi rozruchu silnika, kierowca po przekręceniu kluczyka usłyszy normalną pracę rozrusznika. Silnik mimo wszystko nie odpali. Objaw będzie wyglądał trochę tak, jakby benzyny czy oleju napędowego w baku nie było wcale.

Jak uruchomić silnik samochodu zimą?

Podczas porannego rozruchu silnika w czasie silnych mrozów warto pamiętać o całej procedurze odpalania motoru. To ułatwi mu start i sprawi, że ten będzie minimalnie obciążający. Poniżej kilka kluczowych punktów.

  • Przed przekręceniem kluczyka w stacyjce wyłącz wszystkie zbędne odbiorniki prądu, a więc ogrzewanie, światła czy radio. Niech prąd zebrany w akumulatorze skumuje się na układzie rozruchowym.
  • Przekręć klucz na drugą pozycję stacyjki i poczekaj chwilę. Możesz nawet powtórzyć procedurę dwukrotnie. W dieslu to pozwoli jeszcze lepiej nagrzać komorę spalania. W benzyniaku sprawi, że do komory trafi większa dawka benzyny.
  • Nie kręć rozrusznikiem dłużej, niż przez 10 sekund. Próbę powtórz trzy, może cztery razy. Gdy silnik nie odpali, odpuść.
  • Po rozruchu silnika odczekaj kilkanaście sekund i rusz z miejsca. Delikatnie i z wyczuciem. Nie rozgrzewaj silnika na postoju. To nie ma większego sensu.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od 1 lipca w Warszawie zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu. Czy Polacy przesiądą się na hulajnogi?

Już od poniedziałku, 1 lipca, w Warszawie zostanie wprowadzona Strefa Czystego Transportu (SCT). To oznacza, że na wyznaczonym obszarze ruch pojazdów niespełniających określonych norm emisji spalin będzie ograniczony. 

Robot-taksówka pojedzie ulicami tego miasta już w przyszłym roku. Kto będzie odpowiedzialny za kolizję?

W przyszłym roku na ulice Zagrzebia ma wyjechać pierwsza robotaksówka. Najpierw jednak muszą nastąpić zmiany w przepisach mające uregulować kwestie bezpieczeństwa. Kto będzie odpowiadał za ewentualną kolizję taksówki? 

Rząd oświadcza kierowcom: wciąż 99 zł a nie 430 zł opłaty od 1 lipca 2024 r. Nie ma się co martwić

98 zł to opłata za badania techniczne pojazdów. Według informacji krążących po Internecie od 1 lipca 2024 r. opłata ta miała zostać podniesiona do 430 zł. Rząd wyjaśnił, że takiej podwyżki jednak nie będzie.

Rekordowe kary za brak OC od 1 lipca 2024 r. Tak drogo jeszcze nie było. Ile zapłacimy?

Wzrost kary za brak obowiązkowego ubezpieczenia OC w 2024 roku jest związany z rosnącą płacą minimalną. Od 1 lipca 2024 roku nowe stawki będą obowiązywać. Ile zapłacimy za zwłokę? Nowe stawki mogą zaskakiwać.

REKLAMA

Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

REKLAMA