Samochód cabrio: zima wymaga pewnych przygotowań!

REKLAMA
REKLAMA
Otwarcie dachu i pojawienie się wiatru we włosach podczas jazdy latem daje poczucie wolności. Nie ma się zatem co dziwić, że nawet w polskim klimacie nie brakuje kierowców, którzy decydują się na zakup samochodu typu cabriolet. Co jednak z soft topami dzieje się zimą? Tak naprawdę nic. Nadal można nimi jeździć. Pod warunkiem, że wcześniej kierujący przygotuje się do sezonu. To pozwoli mu zredukować liczbę niedogodności.
REKLAMA
REKLAMA
Cabriolet zimą: po pierwsze zadbaj o dach!
Bez względy na fakt czy dach w kabriolecie jest składany mechanicznie, czy elektrycznie, nadal to nie tylko płachta materiału, ale i mechanizm. Warto obydwa te elementy przygotować na specyficzne warunki zimowe. W jaki sposób? Mechanizm dachu należy dokładnie nasmarować. Tak, aby zabezpieczyć przed mrozem poszczególne połączenia. Jeżeli chodzi o brezent lub inny materiał, trzeba go zabezpieczyć przed wodą i temperaturą (stosuje się impregnaty wypierające wodę). W przeciwnym razie już po jednym sezonie zimowym może się okazać, że materiał poszywający dach zacznie pękać i będzie wymagał kosztownej wymiany.
Nałożenie impregnatu jest proste. Dach należy umyć i osuszyć. Następnie sam kierowca może nałożyć warstwę ochronną.
Samochód cabrio: zima to też problem z uszczelkami
Niskie temperatury to spore wyzwanie dla uszczelek - i to nie tylko w cabriolecie. Kierowca powinien zatem pomyśleć o ich zabezpieczeniu. W jaki sposób? Należy nasmarować preparatem natłuszczającym uszczelki drzwi i dachu. W ten sposób właściciel cabrioletu uniknie problemów z ich przymarzaniem. Co ważne, procedurę trzeba wykonać przed pojawieniem się pierwszych mrozów.
REKLAMA
Samochód cabrio: zima? Jaka zima?
Jedną z lepszych metod zabezpieczenia cabrioleta na zimę jest zastąpienie dachu brezentowego tzw. hard topem. W takim przypadku materiałowe pokrycie nie jest poddawane działaniu chociażby soli drogowej czy lodu. Z niekorzystnymi warunkami musi się mierzyć na stałe założony dach wykonany z tworzyw sztucznych. Hard top ma jednak jeszcze jedną zaletę. Jest dużo bardziej dopracowany pod względem odporności termicznej. Lepiej utrzymuje ciepło w kabinie podczas jazdy i sprawia, że kierowca oraz pasażer otrzymają wyższy komfort akustyczny w czasie podróżowania.
Cabriolet zimą: a więc jeszcze kilka drobiazgów
Warto pamiętać o tym, że cabriolet jest takim samym samochodem, jak każdy inny. Jest zatem cały szereg procedur, które identycznie jak w hatchbacku czy sedanie, należy wykonać również w nim. Przykłady to:
- wymiana opon na zimowe,
- wymiana płynu do spryskiwaczy na zimowy,
- kontrola płynu chłodnicznego,
- kontrola świec żarowych w dieslu,
- kontrola stanu naładowania akumulatora,
- stosowanie zimowego paliwa.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA