REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lód spadł na samochód? Co w takim przypadku?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Lód spadł na samochód
Lód spadł na samochód

REKLAMA

REKLAMA

Lód spadł na samochód z ciężarówki? To scenariusz aktualny głównie poza miastem zimą. Jak właściciel auta ma dochodzić swoich praw? Sprawdź.

Zima często oznacza opady śniegu, a opady śniegu powodują, że na dachu ciężarówek i ich naczep zaczyna zalegać gruba warstwa lodu. Jazda z lodem na dachu jest jednak złamaniem przepisów - te wyraźnie mówią bowiem, że "pojazd ma być tak utrzymany, aby nie zagrażał bezpieczeństwu innych uczestników ruchu". Czy usunięcie zalegającego lodu jest możliwe przed jazdą? Raczej nie. Wymagałoby to użycia podnośnika, jakiś maszyn i posiadania przez kierowcę... uprawnień do pracy na wysokości. W efekcie prowadzący TIR-a ruszają w trasę i gdy wyjadą poza miasto oraz zwiększą prędkość, bryły zaczynają spadać z dachu ich pojazdu na drogę i poruszające się nią auta.

REKLAMA

Lód spadł z ciężarówki - to poważny problem!

Lód spadający z dachu ciężarówki stanowi poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa jazdy. Pół biedy jeżeli warstwa jest cienka i powoduje jedynie zadrapania na karoserii oraz strach u kierowcy samochodu osobowego. Zdarza się jednak, że tafle są naprawdę grube. A w takim przypadku mogą spowodować nawet przecięcie czołowej szyby, poważne uszkodzenia ciała u pasażerów oraz doprowadzić do wypadku drogowego. 

Bryła lodu spadła na samochód. Jak dochodzić swoich praw?

Sytuacja, w której bryła lodu spada na samochód i doprowadza do jego uszkodzenia sprawia, że poszkodowanemu kierowcy należy się odszkodowanie z OC sprawcy - zupełnie jak w przypadku kolizji. Problemem może być jego dochodzenie. Bo ciężarówkę, która spowodowała uszkodzenie należy zatrzymać (jechać za nią np. na stację benzynową lub zmusić do zatrzymania na poboczu), opisać sytuację jej kierowcy (bo mógł nawet nie wiedzieć o spadającym z dachu lodu) i poprosić go o spisanie stosownego oświadczenia. To stanie się podstawą do dochodzenia odszkodowania, ewentualnie pokrycia kosztu naprawy pojazdu.

Lód spadający z ciężarówki. A gdy kierowca się nie przyzna?

Jeżeli prowadzący ciężarówkę nie przyzna się do winy, zaczyna się problem - i to dość poważny tak naprawdę. Bo właściciel samochodu osobowego musi wezwać policję. I gdy nie będzie miał zamontowanej kamery rejestrującej jazdę, jego zeznania staną się słowem przeciwko słowu. A to sprawia, że funkcjonariuszom trudno może być rozstrzygnąć kwestię winy na miejscu - skierują prawdopodobnie wniosek do sądu o rozstrzygnięcie odpowiedzialności. Co może pomóc? W razie braku kamery rejestrującej głównie zeznania świadków - czyli np. innych kierowców lub przechodniów.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA