REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Silnik

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Silnik 1.0 MPi i 1.0 TSI VAG - oznaczenia i opis konstrukcji

Niska pojemność i trzy cylindry - to dwie cechy nowych benzyniaków Grupy Volkswagena z rodziny EA211. Silniki 1.0 MPi i 1.0 TSI występują w kilku wariantach oraz cieszą się dobrą opinią.

Z tymi silnikami mogą być problemy: 2.2 Direct Opel

Opel wpadł na pomysł zastosowania wtrysku bezpośredniego jeszcze zanim stało się to modne! I choć jednostka 2.2 Direct była zdecydowanie bardziej udana od konstrukcji 2.0 IDE Renault czy 2.0 HPI produkcji Citroena, nadal jej eksploatacja była daleka od ideału.

Oznaczenia silników BMW - kodowe oznaczenia silników benzynowych

Dla kierowcy to 2-litrowy benzyniak, oznaczenia silników BMW wskazują jednak, że motor nosi nazwę N20B20. Dziś rozkodujemy nazwy spotykane przede wszystkim w serwisach.

2.0 si BMW - awarie, problemy, opinie

Silnik 2.0 si BMW o oznaczeniu N45B20S do tej pory powoduje popłoch wśród fanów bawarskiej marki. Inspiracja silnikami wyścigowymi skróciła jego trwałość do zaledwie… 50 tysięcy kilometrów.

REKLAMA

Co musisz wiedzieć o Castrol Fluid Titanium?

Technologia Castrol Fluid Titanium była testowana diamentowym imadłem! Wnioski? Pozwala o 20 proc. obniżyć siłę tarcia i uwolnić pełne możliwości jednostki napędowej.

Silnik 1.2 PureTech - awarie, problemy, opinie

Małolitrażowy benzyniak jest francuską odpowiedzią na downsizing. Ma 3 cylindry, 12 zaworów, spełnia normę Euro 6, a do tego powstał przy wykorzystaniu 120 patentów.

Z tymi silnikami mogą być problemy: 2.8 V6 GM

Silnik 2.8 V6 markowany logo General Motors oferuje nawet 325 koni mechanicznych i był montowany głównie w Oplach, Saabach i Cadillacach.

Wskaźnik zmiany biegu - na ile jego wskazania są optymalne?

Nowoczesność oznacza dla silników nie tylko zaawansowaną technologię wtryskową, turbodoładowanie czy koło dwumasowe. Nowoczesność to też asystenci, którzy podpowiadają kierowcy jak najbardziej optymalnie wykorzystać możliwości jednostki napędowej. Jednym z takich asystentów jest wskaźnik zmiany biegów. W tym materiale odpowiedzmy sobie na zasadnicze pytanie: na ile jego wskazania są dogmatem, a na ile mogą stanowić wyłącznie sugestię?

REKLAMA

Opel Insignia dostępny z nowym silnikiem

Ciągłe zaostrzanie norm emisji spalin zmuszają producentów aut do wprowadzania nowych jednostek napędowych. Jednym z nowoczesnych i spełniających surowe kryteria silników jest nowy motor, dostępny w Oplu Insignii.

Układ start-stop – czy jest bezpieczny dla silnika?

Wielu kierowców nie ma zaufania do systemu oszczędzającego paliwo start-stop, nawet w jego najnowszych odsłonach. Jeżeli jest taka możliwość, najczęściej go na stale wyłączają. Czy naprawdę jest się czego bać? Układ start/stop pomaga czy szkodzi?

Jak rozszyfrować nowe oznaczenia silników w modelach Audi?

Producent z Ingolstadt skutecznie utrudnił możliwość rozszyfrowania oznaczeń jednostki napędowej znajdującej się w samochodach Audi. Wyjaśniamy co one znaczą.

Kultowe silniki japońskich marek

Kultowe japońskie silniki nie bez powodów zdobyły na świecie rzesze fanów, którzy doceniają nie tylko ich niezawodność, ale również dużą podatność na modyfikacje. Oto lista kilku jednostek napędowych, które są obiektami marzeń wielu motoryzacyjnych maniaków.

Od września samochody z silnikami benzynowymi będą miały obowiązkowy filtr GPF

Kierowcy znowu zapłacą za troskę o środowisko, ponieważ drogie filtry cząstek stałych montowane będą nie tylko w dieslach. Zgodnie z decyzją Komisji Europejskiej, od września 2018 roku w autach z silnikami benzynowymi obowiązkowo będzie montowany filtr cząstek stałych GPF.

Volvo XC40 już niebawem także z trzycylindrowym silnikiem

Nowa jednostka napędowa jest pierwszym trzycylindrowym silnikiem w 91-letniej historii marki. Benzynowy, turbodoładowany motor będzie montowany w nowym Volvo XC40.

Z tymi silnikami mogą być problemy: 2,0 M47 BMW

Bawarczycy z pełną dumą zaprezentowali w roku 1998 nowoczesny silnik diesla. 2-litrowy motor o oznaczeniu M47 był szczególnie ważny ze sprzedażowego punktu widzenia. Czemu? Otóż miał wejść do oferty najnowszej odsłony BMW serii 3 - sedana, który w założeniach powinien stać się hitem sprzedaży niemieckiej gamy. Motor rzeczywiście znalazł szerokie grono odbiorców. Nie był jednak tak bezawaryjny, jak po biało-niebieskiej szachownicy na masce można było się spodziewać.

Z tymi silnikami mogą być problemy: 1,8 TS Alfa Romeo

Samochody Alfy Romeo od lat kipią emocjami. Prezentują się powabnie, mają sportowe wnętrza i wyśmienite zawieszenia. Niestety od lat też mają serię wad. Są podatne na korozje i nigdy nie były chwalone za bezawaryjność. Dokładnie taki sam jest silnik 1,8 Twin Spark. Emocjonujący, ale też powodujący serię problemów technicznych. Problemów, które postaramy się dziś przybliżyć.

Z tymi silnikami mogą być problemy: 3,0 Di Nissan

Rasowy samochód terenowy potrzebuje mocnego silnika diesla. Motor wysokoprężny zagwarantuje mu wysoki moment obrotowy i sprawi, że żadna przeszkoda go nie zatrzyma. Dobrym przykładem takiej jednostki jest ropniak 3,0 Di montowany pod maską m.in. Patrola. To jednak przykład dobry, choć niezbyt trwały. Zaskakiwał i do tej pory zaskakuje właścicieli japońskiego auta naprawdę poważnymi awariami. Jakimi? Sprawdźcie.

Z tymi silnikami mogą być problemy: 3,2 DI-D Mitsubishi

Dziejowe wpadki z silnikami zdarzyły się chyba każdemu producentowi działającemu na rynku pojazdów popularnych. Tym samym nie ominęły również Mitsubishi. Japoński gigant szczególnie „poślizgnął” się na motorze wysokoprężnym o oznaczeniu 3,2 DI-D. Diesel choć miał dużą pojemność, oferował tylko 4 cylindry i całą masę kosztownych problemów z pompą wtryskową.

Z tymi silnikami mogą być problemy: 2,7 HDi PSA/Ford

Silnik 2,7 HDi nie jest szeroko znany na rynku wtórnym. Z całą pewnością nie był jednak produktem niszowym. Montowano go w całej serii Jaguarów, Land Roverów, Peugeotów i Citroenów, a roczna produkcja oscylowała w granicy 150 tysięcy sztuk. Możliwości i osiągi wysokoprężnej V-szóstki brzmią naprawdę zachęcająco. Do motoru można mieć tylko jedno zastrzeżenie. Nie sprawuje się najlepiej podczas eksploatacji.

Z tymi silnikami mogą być problemy: 2,5 TD VM Motori

2,5-litrowy diesel zbudowany przez VM Motori ma naprawdę bogatą historię. Otrzymał cztery głowice, powstał z myślą o łodziach, a gdy trafił na drogi, okazał się najszybszym silnikiem wysokoprężnym świata! Niestety na tym kończą się mocne strony jednostki. Radość z jazdy dosyć szybko kierowcom odbierał bowiem wysoki wskaźnik awaryjności. Dodatkowo uśmiech z ich twarzy na długo ścierały koszty koniecznych do wykonania napraw.

Z tymi silnikami mogą być problemy: 2,0 JTS Alfa Romeo

Włosi z całą pewnością wiedzą czym są emocje. Jak nikt rozumieją też potrzebę motoryzacyjnej pasji. W tym samym czasie popełniają całą masę błędów, za które kierowcy przychodzi słono płacić podczas eksploatacji. Nie inaczej jest również w przypadku silników. Jednostka 2,0 JTS choć nowoczesna i mocna, nigdy nie stanie się wzorem trwałości ani niskiego zapotrzebowania na paliwo.

Z tymi silnikami mogą być problemy: 1,2 TSI VAG

Segment B nadal jest jednym z popularniejszych na rynku motoryzacyjnym w Europie. A to sprawia, że producenci nie mogą go ignorować. Właśnie dlatego Volkswagen w roku 2009 wprowadził do oferty Polo nowoczesny, downsizingowany motor 1,2 TSI. Małolitrażowy benzyniak zaoferował kierowcom moc, oszczędność i niestety serię problemów. Te na szczęście ustąpiły już w roku 2012 za sprawą gruntownej modernizacji.

Z tymi silnikami mogą być problemy: 1,2 MPI VAG

Na początku nowego millenium segment B był najpopularniejszy w Europie. A to oznaczało, że spora część mocy przerobowych producentów została skierowana właśnie na prace nad małymi hatchbackami. Przykładem takiego podejścia może być premiera nowego benzyniaka Grupy Volkswagena w roku 2001. Motor 1,2 MPI miał przynieść rewolucję, a dał przesadę. Niestety przesadę i to w kilku wymiarach. Silnik był zbyt hałaśliwy, zbyt słaby i zbyt awaryjny.

Z tymi silnikami mogą być problemy: 2.2 JTS Alfa Romeo

Silnik 2.2 JTS Alfa Romeo, wzorowany na jednostce General Motors choć był chętnie wybierany przez kupujących, szybko obnażył kilka wpadek konstruktorów. Poważnych wpadek.

Z tymi silnikami mogą być problemy: 2.0 D Subaru

Debiutowi pierwszego na świecie silnika Diesla o przeciwsobnym układzie cylindrów, jednostki 2.0 D zaprezentowanej przez Subaru towarzyszył duży szum medialny. Jednostka dawała kierowcom Imprez, Legacy, Outbacków i Foresterów moc, oszczędność i… serię poważnych problemów technicznych. Motor psuł się na tyle często, że już po dwóch latach musieli interweniować inżynierowie.

Z tymi silnikami mogą być problemy: 2.0 IDE Renault

Jednostka 2.0 IDE miała być dla Renault przełomem. Niestety, dosyć szybko okazało się, że producent popełnił poważny błąd. Debiut skończył się porażką, a jednostka zeszła ze sceny po cichu i tylnymi drzwiami.

Z tymi silnikami mogą być problemy: Silnik 2.5 T Subaru

Jednostka EJ20, trafiła do sprzedaży w roku 2005 i stała się częścią nie tylko Imprezy WRX STI. Doładowany benzyniak służył również do napędu Foresterów, Legacy i Outback’ów. Silnik był oferowany w kilku wersjach mocy. Podstawowy model o oznaczeniu EJ255 dysponował stadem od 210 do 265 koni mechanicznych. Topowy nazwany EJ257 rozwijał moc oscylującą w granicy 300 koni mechanicznych. Co z jego trwałością?

Z tymi silnikami mogą być problemy: 4.5 V8 Porsche

4,5-litrowa jednostka V8 pojawiła się wraz z debiutem Porsche Cayenne. Choć architektura była dosyć nietypowa dla niemieckiego producenta, zwiastowała potężną moc i piękne brzmienie. Z czasem motor niestety ujawnił też swoją drugą twarz. Poważne usterki oraz koszty naprawy dochodzące do 30 tysięcy złotych!

Z tymi silnikami mogą być problemy: 5.0 V10 TDI VAG

Silnik 5.0 V10 TDI VAG zadebiutował wraz z wprowadzeniem do oferty modeli VW Tuareg i Phaeton. 10 cylindrowa jednostka zapewnia świetną dynamikę ale okazała się bardzo awaryjna.

Z tymi silnikami mogą być problemy: 1.8 TSI/TFSI VAG

Silnik 1.8 TSI z grupy oznaczonej symbolem EA888 miał stanowić odpowiedź na nowe potrzeby kierowców w XXI wieku w gamie Grupy Volkswagena. Niestety jednostka napędowa stała się jednym z jaskrawych przykładów technologicznego niedopracowania.

Z tymi silnikami mogą być problemy: 1.5 dCi Renault

Silnik 1.5 dCi jest stosunkowo często występującym napędem w autach wystawionych na sprzedaż. Niestety nie jest wolny od wad. Jakie są typowe problemy z tą jednostką?

Z tymi silnikami mogą być problemy: 2,0 TDI Volkswagen AG

O problemach z silnikiem 2.0 TDI krążą już legendy. Ile jest w nich prawdy i czy ewentualne problemy dotyczą każdej odmiany jednostki 2.0 TDI?

Z tymi silnikami mogą być problemy: silniki 0,6 i 0,7 R3 Smart

Silniki samochodów Smart są oszczędne, a zakup używanego Smarta to ciekawa alternatywa dla komunikacji miejskiej. Jednak warto mieć na uwadze fakt, że generalny remont silnika Smarta trzeba robić stosunkowo szybko.

Z tymi silnikami mogą być problemy: 1,6 THP PSA/BMW

Silnik 1.6 THP choć wyposażony w najnowsze zdobycze techniki, tak naprawdę już od początku miał problemy z trwałością. Jakie są główne problemy z tą jednostką napędową?

Czy system start-stop działa efektywnie?

Od co najmniej kilku lat systemy start-stop stają się coraz powszechniejsze. Ile paliwa można zaoszczędzić korzystając z nich? Czy są efektywne?

Jak dbać zimą o silnik maszyny budowlanej?

Bez względu na to, czy zimą nasze maszyny budowlane mają przestój, czy wciąż pracują warto odpowiednio zadbać o ich układ napędowy, zwłaszcza silnik. Jak to zrobić?

Co to jest cykl Atkinsona w silniku spalinowym?

Co to jest cykl Atkinsona w silniku spalinowym? Co kryje się pod tym enigmatycznym stwierdzeniem i dlaczego ma to wpływ na ograniczenie zużycia paliwa?

Wtrysk wody do silnika spalinowego - jak to działa?

Czy możliwe jest zasilanie silnika wodą? Okazuje się, że Bosch wspólnie z BMW, chcą zastosować specjalny wtrysk wody do jednostki napędowej aby zwiększyć jej moc i ograniczyć zużycie paliwa. Brzmi nierealnie!

Dlaczego silnik może się zatrzeć?

Zatarcie silnika jest najpoważniejszą z awarii jaka może się nam przydarzyć. Naprawa w takim przypadku jest bardzo kosztowna i czasochłonna, a niejednokrotnie zupełnie nieopłacalna. Dlaczego silnik samochodu czy motocykla ulega zatarciu?

Hondowski silnik o regulowanej pojemności skokowej

Prawdziwy przełom w zakresie konstrukcji silnikowych szykuje Honda. Według danych jakie przeciekły do sieci, japoński koncern chce wdrożyć do produkcji seryjnej silniki o regulowanej pojemności skokowej. Ma być to racjonalna alternatywa dla małolitrażowych, lecz wysilonych silników z ery tzw. downsizingu.

Najczęstsze usterki silnika

Jakie są najczęstsze usterki silników (zarówno Diesla, jak i benzynowego)? Czy można się przed nimi ustrzec?

Jak działa silnik z technologią Wankla?

Jak działa silnik z technologią Wankla? Czym różni się silnik rotorowy od silnika z tłokami wykonującymi ruchy posuwisto-zwrotne?

Continental dostarcza technologię do silników

Continental, firma znana przede wszystkim z produkcji ogumienia, dostarcza zaawansowane technologie układów napędowych wykorzystywane do konstrukcji silników.

Do czego służy olej silnikowy?

Do czego służy olej silnikowy? Według 37% kierowców głównie do chłodzenia silnika. Takie są wnioski z badania przeprowadzonego przez Instytut PBS wykonane na zlecenie marki Castrol.

Jak długo należy rozgrzewać silnik?

Jak długo trzeba rozgrzewać silnik po uruchomieniu? Czy należy od razu ruszyć z miejsca, czy odczekać aż silnik rozgrzeje się do jakiejś temperatury? Badania Instytutu PBS wykonane na zlecenie marki Castrol udowodniły, że 30% kierowców twierdzi, że rozgrzanie silnika trwa 5 minut. Jaka jest prawda?

Silnik W12 TSI biturbo: ponad 600 KM mocy

Volkswagen wprowadza na rynek nową wersję silnika W12. Zakres modyfikacji jest ogromny, a ich efektem jest wysoka moc motoru i niska emisja CO2. Co zostało zmienione w nowym W12 TSI?

Peugeot zwiększa produkcję silnika 1.2 EB PureTech

Olej silnikowy do auta miejskiego

Silnik samochodu użytkowanego na krótkim dystansie zużywa się

Jakie mogą być przyczyny spadku mocy silnika?

Gorsze osiągi auta spowodowane spadkiem mocy silnika mogą mieć wielorakie przyczyny. Czasem o słabszej efektywności pracy układu napędowego decyduje drobna usterka, dlatego warto sprawdzić podstawowe elementy pojazdu. Oto najczęstsze powody pogorszonych osiągów auta.

Przepalona uszczelka pod głowicą - jakie są objawy i sposoby naprawy?

Jak sprawdzić czy auto ma uszkodzoną uszczelkę pod głowicą? Jakie są objawy braku kompresji? Zaraz właśnie o tym opowiemy.

REKLAMA