REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Z tymi silnikami mogą być problemy: 2,0 JTS Alfa Romeo

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
2,0 JTS Alfa Romeo
2,0 JTS Alfa Romeo

REKLAMA

REKLAMA

Włosi z całą pewnością wiedzą czym są emocje. Jak nikt rozumieją też potrzebę motoryzacyjnej pasji. W tym samym czasie popełniają całą masę błędów, za które kierowcy przychodzi słono płacić podczas eksploatacji. Nie inaczej jest również w przypadku silników. Jednostka 2,0 JTS choć nowoczesna i mocna, nigdy nie stanie się wzorem trwałości ani niskiego zapotrzebowania na paliwo.

Silniki benzynowe montowane przez Alfę Romeo zawsze miały piękny dźwięk, nigdy nie brakowało im mocy, od zawsze też były jednak paliwożerne. Na początku nowego millenium Włosi postanowili to zmienić. Właśnie dlatego zaprezentowali serię motorów o oznaczeniu JTS, które zostały wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa. W przypadku jednostki o pojemności 2-litrów debiutującej w roku 2002 pod maską Alfy Romeo 156 producent obiecywał aż 10-procentowe obniżenie spalania.

REKLAMA

2,0 JTS Alfa Romeo

Szumnie brzmiące deklaracje niestety nie do końca przekładały się na realne warunki. Bo w tych sedan potrafił „wypić” w mieście nawet 12 litrów paliwa. A taki wynik ciężko nazwać nawet zadowalającym. I większego usprawiedliwienia nie dawały osiągi. 165-konny motor oferował 206 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu rozpędzał Alfę 156 do pierwszej setki w 8,2 sekundy. Silnik 2,0 JTS był montowany również w modelach GTV, Spider i GT. Gama modelowa była dosyć ograniczona - np. nigdy nie trafił pod maskę 147-ki czy 166-tki.

2,0 JTS Alfa Romeo - włoski motor nie bił rekordów popularności

Czemu? Włosi dosyć szybko odkryli, że nowoczesna jednostka za sprawą bezpośredniego wtrysku i aluminiowej głowicy jest dosyć droga w produkcji. A na początku nowego millenium dodatkowe koszty były ostatnią rzeczą, na którą pogrążona w kryzysie Alfa Romeo mogła sobie pozwolić. Motor był produkowany od 2002 do 2011 roku. W tym czasie nie okazał się specjalnie popularny. Kierowcy dużo chętniej wybierali diesla o pojemności 1,9 litra. Ten co prawda gwarantował nieco gorsze osiągi, mimo wszystko zdecydowanie lepiej spisywał się na polu wyników spalania.

Zobacz również: Paliwa

REKLAMA

Zbyt duży apetyt choć skutecznie zniechęcał kierowców do silnika 2,0 JTS, nie był jedynym problemem benzyniaka. W wersjach wyprodukowanych do 2004 roku kłopotliwe jest nagminne zbieranie się nagaru na gniazdach zaworowych. Osad sprawia, że samochód z czasem traci część mocy i potrafi ospale reagować na wciśnięcie pedału gazu. Aby usunąć usterkę, głowicę oczywiście należy wyczyścić. A na to są dwie metody. Nieinwazyjna zakłada zastosowanie specjalnego środka chemicznego. W tym przypadku kierowca musi się liczyć z wydatkiem na poziomie około 300 złotych. Sposób inwazyjny dotyczy rozkręcenia głowicy i mechanicznego sczyszczenia nagaru. W tej sytuacji wydatek zostanie oszacowany na około 2 tysiące złotych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik 2,0 JTS jest mocno spowinowacony z jednostką 2,0 TS. O ile poprzednik korzystał z dwóch świec na cylinder, o tyle następca w miejsce tego systemu zyskał wtrysk bezpośredni. Konstrukcja otrzymała modernizację, ale ta nie usunęła pewnej wady poprzednika. A ta dotyczy niskiej trwałości wariatora zmiennych faz rozrządu. Objawem usterki mechanizmu jest hałas pojawiający się przy rozruchu jednostki - tzw. dieslowski rozruch. A szybkie zużycie nastawnika wynika z działania prostego mechanizmu - silnik spala duże ilości oleju, a niski poziom smarowidła przyspiesza zużycie mechanizmu zmiany faz rozrządu.

2,0 JTS Alfa Romeo - olej trzeba wymieniać częściej

REKLAMA

Aby maksymalnie wydłużyć życie wariatora, absolutną świętością powinna być dla kierowcy regularna kontrola poziomu oleju. Należy m.in. sprawdzać stan smarowidła za każdym razem, gdy auto przez dłuższy czas jechało przy wysokim obciążeniu autostradą. Ewentualne ubytki trzeba oczywiście niezwłocznie uzupełniać. Poza tym mechanicy zalecają częstszą wymianę oleju. Interwał warto skrócić do 10 - 12 tysięcy kilometrów, dzięki czemu silnik cały czas będzie smarowany świeżym smarowidłem.

Usterki silnika 2,0 JTS mogą mieć również tło elektroniczne. Po pierwsze awarię często sygnalizuje jedna z sond lambda - w silniku występują cztery. Najczęściej komputer wskazuje uszkodzenie czujnika zamontowanego zaraz przy kolektorze wydechowym. Kontrolka ostrzegawcza zazwyczaj nie ma jednak wiele wspólnego z rzeczywistym uszkodzeniem obwodu, a nerwowa reakcja komputera wynika z przegrzania złącza sondy. Alfiarze zalecają przesunięcie kabli w miejsce, w którym występują mniejsze obciążenia termiczne. To ponoć pomaga w trwałym usunięciu problemu.

Po drugie popularne jest pojawianie się komunikatu mówiącego o uszkodzeniu czujnika położenia przepustnicy, ewentualnie pedału przyspieszenia. W takim przypadku winne nie są same sondy, a kostka zamontowana w okolicy przepustnicy. Mechanicy w pierwszej kolejności zalecają czyszczenie złącza. Jeżeli to nie pomoże, autoryzowana stacja obsługi z całą pewnością zdecyduje się na jego wymianę. Alfiarze mają jednak lepszy - i dużo tańszy - pomysł. Rozcinają kable idące do kostki i je po prostu lutują. To pozwala na stałe zlikwidować odczyty o nieprawidłowej pracy czujników.

2,0 JTS Alfa Romeo - inwestuj w części dedykowane!

Kierowcy podczas eksploatacji Alfy Romeo wyposażonej w silnik 2,0 JTS przydać się może jeszcze jedna wskazówka. Motor posiada mocno wrażliwy układ zapłonowy. Aby uniknąć jego niesprawności, należy dbać o regularną wymianę świec i cewek zapłonowych. Poza tym podczas wizyty w warsztacie warto pomyśleć o zainwestowaniu chociażby w świece dostosowane do wymogów silnika z serii JTS. Te będą kosztować około 300 złotych za zestaw, pozwolą jednak jednostce na wykorzystanie swojego pełnego potencjału.

Logo Alfy Romeo od lat oznacza pasję. Niestety pasję w wersji specjalnej troski. Ta sama zasada ma zastosowanie w przypadku silnika 2,0 JTS. Benzyniak rodem z Włoch ma solidne podstawy i kupę nowoczesnego osprzętu. Mimo wszystko inżynierowie musieli popełnić kilka błędów. Błędów, które dziś sprawiają, że motor wymaga wzmożonej uwagi od kierowcy i od czasu do czasu potrafi zaglądać do serwisu na bardzo kosztowne wizyty.

Ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 16 zł
  • filtr powietrza - od 28 zł
  • filtr paliwa - od 22 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 200 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 320 zł
  • sprzęgło komplet - od 519 zł
  • świeca zapłonowa - od 10 zł
  • cewka zapłonowa - od 232 zł
  • sonda lambda - od 195 zł
  • przepływomierz powietrza - od 217 zł

2,0 JTS Alfa Romeo
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

KGP: 114 678 interwencji, 483 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 678 interwencji. Byli wzywani do 483 wypadków drogowych.

Masz wadę wzroku? W 2025 możesz stracić prawo jazdy. Sprawdź, co oznacza symbol 04-O

W 2025 roku coraz więcej kierowców traci prawo jazdy z powodu problemów ze wzrokiem – nawet jeśli wcześniej nie było przeciwwskazań. Powód? Nowe zasady badań i większa ostrożność lekarzy orzeczników. Wystarczy, że nie spełnisz jednego z wymagań: ostrości widzenia, odpowiedniego pola widzenia lub zdolności do prowadzenia auta po zmroku. Szczególnie narażone są osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności ze symbolem 04-O, a także pacjenci z zaćmą, jaskrą i zwyrodnieniem plamki żółtej (AMD). Sprawdź, kiedy lekarz może cofnąć Twoje uprawnienia i jak się przed tym zabezp

REKLAMA

Tankujesz E10? Sprawdź, czy Twoje auto sobie z nią poradzi – mechanicy ostrzegają

Zatankował i… żałował. Mechanicy ostrzegają: E10 niszczy starsze auta. W 2025 roku wielu kierowców wciąż nie zdaje sobie sprawy, że ich silnik może ulec poważnej awarii. Sprawdź, czy Twoje auto jest na liście zagrożonych – naprawa może kosztować nawet 8 tys. zł.

Zanim ruszysz w trasę. Praktyczne rady na wakacyjne podróże samochodem

Odpowiednie przygotowanie do podróży ma kluczowe znaczenie dla bezpiecznego przebiegu wakacyjnej trasy. Regularna kontrola stanu technicznego samochodu, przemyślane pakowanie, zaplanowanie trasy oraz zadbanie o wygodę kierowcy mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo – zarówno nasze, jak i innych osób na drodze.

REKLAMA