REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak rozszyfrować nowe oznaczenia silników w modelach Audi?

Hubert Krawczyk
Jak rozszyfrować nowe oznaczenia silników w modelach Audi?
Jak rozszyfrować nowe oznaczenia silników w modelach Audi?
Audi
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Producent z Ingolstadt skutecznie utrudnił możliwość rozszyfrowania oznaczeń jednostki napędowej znajdującej się w samochodach Audi. Wyjaśniamy co one znaczą.

Każdy kto interesuje się samochodami, zdążył przyzwyczaić się do oznaczeń silników na klapie bagażnika w gamie modelowej Audi i z łatwością mógł odczytać jaki dany egzemplarz ma silnik. Oznaczenia te były łatwo czytelne i oznaczały pojemność silnika np. 1.6; 2.0; 2,5 tdi,3.0 lub 4.2. Natomiast to jaki rodzaj silnika znajduję się w samochodzie wskazywał symbol TDI -(turbo diesel); SDI- (wolnossący diesel), TFSI, TSI lub FSI – turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem. Moc silnika można było rozróżnić po kolorystyce literek w oznaczeniu danego silnika. Przykładem może być oznaczenie TDI. Wszystkie srebrne literki oznaczały silnik o mocy 90 koni mechanicznych, czerwona literka „I” oznaczała silnik 110 lub 115 konny, czerwone literki „DI” to silnik 130 konny, a wszystkie czerwone literki w napisie TDI to silnik o mocy 150 koni mechanicznych.

REKLAMA

REKLAMA

Audi postanowiło trochę namieszać i pozmieniać terminologie oznaczeń silników. Oficjalnie miało to na celu wprowadzić pewnego rodzaju porządek w nazewnictwie. Natomiast nie oficjalnie jest to zabieg mający na celu odwrócenie uwagi klienta od pojemności silnika. Obecna moda na ekologię która w motoryzacji objawia się pomniejszaniem pojemności silników, czyli downsizingiem, nie przystoi i ma negatywny wydźwięk w samochodach klasy premium do jakiego zalicza się Audi.

Jak wiadomo mniejsze silniki muszą być bardziej wysilone, aby ich moc dorównywała silnikom o większej pojemności . Wiąże się to oczywiście z ograniczoną trwałością jednostek napędowych i ich większą awaryjnością, a na tak zły wizerunek po aferze (dieselgate) marka z Ingolstadt nie może sobie pozwolić.

Producent skutecznie utrudnił rozszyfrowanie silnika jaki znajduje się w samochodzie. Nowe oznaczenia to zupełnie inna bajka i każdy kto będzie chciał wiedzieć jaki silnik drzemie pod maską danego modelu Audi zmuszony będzie zapamiętać kilka informacji. Oznaczenia segregowane są na kilka kategorii mocy i składa się z dwóch cyfr wskazujących konkretną moc silnika, wyrażoną w kilowatach, które należy przełożyć na konie mechaniczne.

REKLAMA

Nowe oznaczenia silników Audi

Liczba 25 silnik o mocy ( do 80 kW) - do 109 KM

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Liczba 30 silniki o mocy (81 do 96 kW) - od 110 do 130 KM

Liczba 35 silnik o mocy (110 - 119 kW) - od 150 do 163 KM

Liczba 40 silnik o mocy (125 - 150 kW) - od 170 do 204 KM

Liczba 45 silnik o mocy (169 - 185 kW) - od 230 do 252 KM

Liczba 50 silnik o mocy (210 - 230 kW) - od 286 a 313 KM

Liczba 55 silnik o mocy (244 – 275 kW) - od 333 do 374 KM

Liczba 70 silniki o mocy większej niż (400 kW) - 544 KM

Obok oznaczeń dwucyfrowych usytuowany będzie również symbol składający się z liter określający silnik danego typu jaki znajduje się pod maską pojazdu. A zatem :TFSI oznacza silnik benzynowy, TDI-diesla, G-Tron- silnik zasilany gazem ziemnym i E-Tron – silnik hybrydowy i elektryczny.

W praktyce w Audi A7 55 TFSI znajduje się benzynowy silnik o pojemności 2995ccm o mocy 340 koni mechanicznych (250 kW). Natomiast w Audi A6 45 TDI zamontowano silnik o pojemności 1968 ccm zasilany olejem napędowym, który generuje moc 204 KM (150kW).

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

REKLAMA

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA