REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak rozszyfrować nowe oznaczenia silników w modelach Audi?

Hubert Krawczyk
Jak rozszyfrować nowe oznaczenia silników w modelach Audi?
Jak rozszyfrować nowe oznaczenia silników w modelach Audi?
Audi
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Producent z Ingolstadt skutecznie utrudnił możliwość rozszyfrowania oznaczeń jednostki napędowej znajdującej się w samochodach Audi. Wyjaśniamy co one znaczą.

REKLAMA

Każdy kto interesuje się samochodami, zdążył przyzwyczaić się do oznaczeń silników na klapie bagażnika w gamie modelowej Audi i z łatwością mógł odczytać jaki dany egzemplarz ma silnik. Oznaczenia te były łatwo czytelne i oznaczały pojemność silnika np. 1.6; 2.0; 2,5 tdi,3.0 lub 4.2. Natomiast to jaki rodzaj silnika znajduję się w samochodzie wskazywał symbol TDI -(turbo diesel); SDI- (wolnossący diesel), TFSI, TSI lub FSI – turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem. Moc silnika można było rozróżnić po kolorystyce literek w oznaczeniu danego silnika. Przykładem może być oznaczenie TDI. Wszystkie srebrne literki oznaczały silnik o mocy 90 koni mechanicznych, czerwona literka „I” oznaczała silnik 110 lub 115 konny, czerwone literki „DI” to silnik 130 konny, a wszystkie czerwone literki w napisie TDI to silnik o mocy 150 koni mechanicznych.

REKLAMA

Audi postanowiło trochę namieszać i pozmieniać terminologie oznaczeń silników. Oficjalnie miało to na celu wprowadzić pewnego rodzaju porządek w nazewnictwie. Natomiast nie oficjalnie jest to zabieg mający na celu odwrócenie uwagi klienta od pojemności silnika. Obecna moda na ekologię która w motoryzacji objawia się pomniejszaniem pojemności silników, czyli downsizingiem, nie przystoi i ma negatywny wydźwięk w samochodach klasy premium do jakiego zalicza się Audi.

Jak wiadomo mniejsze silniki muszą być bardziej wysilone, aby ich moc dorównywała silnikom o większej pojemności . Wiąże się to oczywiście z ograniczoną trwałością jednostek napędowych i ich większą awaryjnością, a na tak zły wizerunek po aferze (dieselgate) marka z Ingolstadt nie może sobie pozwolić.

Producent skutecznie utrudnił rozszyfrowanie silnika jaki znajduje się w samochodzie. Nowe oznaczenia to zupełnie inna bajka i każdy kto będzie chciał wiedzieć jaki silnik drzemie pod maską danego modelu Audi zmuszony będzie zapamiętać kilka informacji. Oznaczenia segregowane są na kilka kategorii mocy i składa się z dwóch cyfr wskazujących konkretną moc silnika, wyrażoną w kilowatach, które należy przełożyć na konie mechaniczne.

Nowe oznaczenia silników Audi

Liczba 25 silnik o mocy ( do 80 kW) - do 109 KM

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Liczba 30 silniki o mocy (81 do 96 kW) - od 110 do 130 KM

Liczba 35 silnik o mocy (110 - 119 kW) - od 150 do 163 KM

Liczba 40 silnik o mocy (125 - 150 kW) - od 170 do 204 KM

Liczba 45 silnik o mocy (169 - 185 kW) - od 230 do 252 KM

Liczba 50 silnik o mocy (210 - 230 kW) - od 286 a 313 KM

Liczba 55 silnik o mocy (244 – 275 kW) - od 333 do 374 KM

Liczba 70 silniki o mocy większej niż (400 kW) - 544 KM

REKLAMA

Obok oznaczeń dwucyfrowych usytuowany będzie również symbol składający się z liter określający silnik danego typu jaki znajduje się pod maską pojazdu. A zatem :TFSI oznacza silnik benzynowy, TDI-diesla, G-Tron- silnik zasilany gazem ziemnym i E-Tron – silnik hybrydowy i elektryczny.

W praktyce w Audi A7 55 TFSI znajduje się benzynowy silnik o pojemności 2995ccm o mocy 340 koni mechanicznych (250 kW). Natomiast w Audi A6 45 TDI zamontowano silnik o pojemności 1968 ccm zasilany olejem napędowym, który generuje moc 204 KM (150kW).

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu – fakty, analiza i konsekwencje

Warszawa już wprowadziła Strefę Czystego Transportu (SCT), Kraków się do tego przygotowuje, a kolejne miasta analizują możliwość wdrożenia podobnych rozwiązań. Ale czy SCT to rzeczywiście skuteczna metoda na poprawę jakości powietrza? A może to kolejny projekt, który w teorii brzmi dobrze, ale w praktyce może przynieść więcej problemów niż korzyści?

Od 29 marca 2025 r. Panek zawiesza na czas nieokreślony usługę Panek CarSharing. Chodzi o realia biznesowe. Co dalej?

Od 29 marca 2025 r. Panek zawiesza na czas nieokreślony usługę Panek CarSharing. Chodzi o realia biznesowe. Co dalej? Zarząd Panek S.A. wydał oświadczenie w tej sprawie. Jakie są kluczowe powody zawieszenia usługi współdzielenia samochodów?

KGP: 106 796 interwencji, 339 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 796 interwencji. Byli wzywani do 339 wypadków drogowych.

Komunikat MI: Zachodnia Obwodnica Szczecina coraz bliżej. Jest decyzja. Nowa trasa będzie miała blisko 50 km długości

Resort infrastruktury w przesłanym w piątek, 14 marca 2025 r. komunikacie poinformował, że Wojewoda Zachodniopomorski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla wszystkich trzech odcinków Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6.

REKLAMA

Popyt na nowe samochody już nie tak mocny jak rok temu. Jakich nowych aut poszukują Polacy: napęd, marka i model

Toyota nadal dominuje, ale pozostałe marki gonią ją coraz zacieklej. Amatorzy nowych samochodów wciąż największy apetyt mają na auta napędzane tradycyjnymi silnikami – na benzynę, olej napędowy ewentualnie autogaz.

684 zł średnio wynosiła średnia cena OC w Polsce w lutym 2025 r.

684 zł średnio wynosiła średnia cena OC w Polsce w lutym 2025 r. Kierowcy w podziale na miasta wojewódzkie płacili od 644 zł do 963 zł za OC. Gdzie OC było najdroższe? Gdzie najtańsze? Jakie są kary za brak OC?

REKLAMA