REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Silnik

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak dbać o silnik wyposażony w turbosprężarkę?

Turbosprężarka jest bardzo skomplikowanym mechanizmem narażonym na działanie ogromnych sił i bardzo wysoką temperaturę. Odpowiednie smarowanie jest niezbędne do zachowania sprawności turbosprężarki, choć nie tylko.

Jak wymienić turbosprężarkę?

Ci, którzy zdecydują się na samodzielną wymianę turbosprężarki powinni unikać tzw. suchego startu. To nic innego jak uruchomienie silnika z nowo zamontowaną turbosprężarką na niewystarczającej ilości oleju smarującego.

Jak dobrze wybrać koło pasowe?

Przy wyborze koła pasowego należy kierować się technologią stosowaną przez producenta pojazdu. W tym przypadku nie warto oszczędzać na zakupie tańszych kół metalowych.

Co powoduje przeciążenie termiczne uszczelki głowicy cylindrów?

Mocno napęczniały materiał miękki przy kanałach wody w uszczelce pod głowicą może być efektem niedostatecznego odpowietrzenia systemu chłodzenia silnika. Może to prowadzić do uszkodzenia uszczelki pod głowicą cylindrów.

REKLAMA

Jak działają cylindry w silniku?

Cylindry to niezbędna część każdego silnika tłokowego. To w nich zaczyna się praca silnika, w nich poruszają się tłoki i zachodzi spalanie. Podpowiadamy, jak działają.

Wady i zalety silnika Wankla

Silnik Wankla nie jest jeszcze popularną jednostką napędową dla samochodów. Dzieje się tak dlatego, że prace nad nim zostały dość niedawno wznowione. Podpowiadamy, jakie są wady i zalety takiego silnika.

Wady i zalety silnika dwusuwowego

Silnik dwusuwowy jest bardzo wydajny w porównaniu do silnika czterosuwowego, ale ma też swoje wady. Są one powodem wycofania tego typu silników z rynków samochodowych. Przybliżamy więc zarówno wady, jak i zalety tych konstrukcji.

Wady i zalety silnika czterosuwowego

Silnik czterosuwowy to obecnie najpopularniejsza jednostka napędowa dla samochodów osobowych. Podpowiadamy, jak działa taki motor.

REKLAMA

Wady i zalety silnika benzynowego i wysokoprężnego

Każde z rozwiązań ma swoje wady i zalety. Stając dzisiaj przed wyborem samochodu z silnikiem benzynowym lub Diesla, musimy zastanowić się, co dla nas jest najważniejsze.

Jak wygląda i pracuje tłok silnika czterosuwowego?

Silnik to serce naszego samochodu. Składa się z wielu różnych części, a napędzanie kół samochodu jest możliwe dzięki ruchom tłoków. Przybliżamy, jak to działa.

Jak pracuje rozrząd i zawory w silniku?

Zadaniem układu rozrządu i zaworów jest doprowadzenie mieszanki paliwowo-powietrznej do komory spalania, a także prawidłowe odprowadzenie spalin do układu wydechowego. Podpowiadamy, jak to działa.

Jak działa tłok w silniku dwusuwowym?

Silnik dwusuwowy znacznie różni się od czterosuwowego, szczególnie pod względem działania. Tłok również jest inaczej skonstruowany ze względu na połączenie dwóch suwów w jeden.

Jak działa tłok w silniku czterosuwowym?

Tłoki to jeden z głównych elementów silnika. Napędzają pośrednio ruch kół naszego samochodu. Przybliżamy poniżej jak działają.

Jak działa silnik Wankla?

Silnik Wankla dla niektórych może być jeszcze zagadką. Wynaleziony został dawno, ale udoskonalany jest dopiero w dzisiejszych czasach. Podpowiadamy więc jak działa.

Czym różni się silnik benzynowy od wysokoprężnego?

Silnik Diesla w porównaniu do jednostki benzynowej ma większą sprawność. Nie oznacza to jednak, że jest lepszym rozwiązaniem dla auta. Dlaczego? O tym dowiecie się w poniższym artykule.

Co to jest silnik Wankla?

Wankel - w środowisku motoryzacyjnym ostatnio często słyszy się tą nazwę silnika. Jest to jednostka napędowa z wirującym tłokiem, którego zasada działania znacznie różni się od tradycyjnego silnika spalinowego. Podpowiadamy więc, co to jest silnik Wankla.

Suzuki Kizashi: nowy gracz w segmencie D

Slogan reklamowy firmy Suzuki (Albo Suzuki, albo nic), w przypadku Kizashi bliski jest prawdy. Nowy, flagowy model ujrzał światło dzienne w 2010 roku. Pozycjonowany w segmencie D samochód ma wielu uznanych konkurentów.

Hyundai S Coupe: demontaż turbosprężarki

Uszkodzona turbosprężarka oznacza wymianę na nową lub jej regenerację. Czytając ten poradnik dowiesz się, jak zdemontować turbo w Hyundaiu S Coupe.

Fiat Punto 1.1: czyszczenie silnika krokowego


Problem z silnikiem krokowym spotyka prawie każdego kierowcę. Mechanicy za wyczyszczenie pobierają wysokie opłaty. W poradniku tym podpowiemy, jak to zrobić samemu.

Test Škody Roomster 1.2 TSI: Sportowa ciężarówka

Przód jak ze sportowego auta, właściwie prawie jak z samolotu, tył jakby z minivana – to pierwsze skojarzenie, kiedy patrzy się na Roomstera. Czy tak nietypowe połączenie może być udane?

Fiat Punto: wymiana pompy paliwa

Jak wiadomo pompa paliwa w Fiacie Punto nie psuje się sama z siebie. Powodem uszkodzeń jest zazwyczaj słabej jakości paliwo. Z nami sam wymienisz uszkodzoną pompę paliwa.

Dacia Duster minimalizm za małą cenę


Dacia Duster to już szósty model rumuńskiej marki. Mały SUV zadebiutował na polskim rynku w maju 2010. Koncern oferuje nam dwie wersje napędowe: na cztery i na dwa koła.

Volkswagen Jetta na europejskie drogi


Kilka miesięcy temu w Nowym Jorku zaprezentowano nowego Volkswagena Jetta przeznaczonego na rynek w USA. Teraz pokazano europejską wersje auta. Różnią się one przede wszystkim ofertą jednostek napędowych.

Nowy Citroen C4

Citroena C4 nowej generacji zaprojektowano zwracając szczególną uwagę na bezpieczeństwo i przestronność wnętrza.

MINI One D z silnikiem diesla


Oferta silnikowa europejskich modeli spod znaku MINI we wrześniu 2009 roku została wzbogacona o ekonomicznego diesla, który montowany będzie w podstawowej wersji MINI One D.

Co może być przyczyną nierównej pracy silnika?

Jeżeli Twój „benzyniak” na niskich obrotach pracuje nierówno powodem może być zabrudzenie korpusu przepustnicy.

Kiedy warto odwiedzić hamownię?

Testowanie samochodu na hamowni wcale nie jest fanaberią maniaków tuningu. Warto odwiedzić to miejsce, gdyż dzięki niemu w ciągu godziny możemy dowiedzieć się o stanie silnika więcej niż podczas kilku jazd próbnych.

Peugeot 206

Peugeot 206 to ładne i zgrabne francuskie autko, które z jednej strony do dziś zasila szeregi miejskich samochodzików, z drugiej zaś - stało się dawcą karoserii do jednego z najlepszych aut WRC.

VW Golf IV TDI: wymiana świec żarowych

Żeby zachować równą i prawidłową prace silnika na wszystkich cylindrach należy, co około 50 tysięcy kilometrów, wymieniać świece żarowe w Volkswagenie Golfie IV z silnikiem Diesla TDi.

BMW E46: wymiana pompy wspomagania

Awaria pompy wspomagania podczas jazdy po mieście może być bardzo kłopotliwą usterką, której raczej nie powinniśmy ignorować. Koszta serwisu ASO BMW mogą być dość wysokie, dlatego spróbujmy wymienić ją sami.

Ford Fiesta 1.4: wymiana pompy wody

Podczas podróży autem awaria pompy wody może szybko i niepostrzeżenie doprowadzić do przegrzania silnika w Fordzie Fiesta 1,4. Wiąże się to z poważnym uszkodzeniem, z powodu, którego możemy narazić się na konieczność naprawy silnika.

Opel Vectra 2.5 V6: wymiana termostatu

Uszkodzenie termostatu może doprowadzić do przegrzania silnika. Gdy termostat jest niesprawny, może nie załączać głównego obwodu chłodzącego w jednostce napędowej. Oto jak wymienić termostat w Oplu Vectrze 2,5 V6.

Fiat Panda: naprawa mechanizmu wycieraczek

Jednym z najczęstszych powodów uszkodzenia mechanizmu wycieraczek jest pęknięty przegub kulowy. Pomimo skomplikowanego dostępu do mechanizmu, pokażemy jak we własnym zakresie dokonać jego wymiany.

Opel Vectra 2,5 V6: wymiana termostatu

Uszkodzenie termostatu może doprowadzić do przegrzania silnika, a co za tym idzie do jego poważnego remontu. Koszta takiej naprawy mogą w dużym stopniu przekroczyć wartość silnika w naszym Oplu.

Awaria zaworu n75 w VW Passat 1.9TDi – jak to naprawić?

Podczas jazdy autem z wysokoprężnym silnikiem diesla z turbo, wyczuwalnym problemem jest turbo dziura. Niekiedy ta przypadłość jest bardziej odczuwalna, a to za sprawą uszkodzonego zaworu N75. Oto jak naprawić zawór N75 w Volkswagenie Passacie 1,9 TDi.

Strażnik na nowo - Ford Ranger

Nowy Ford Ranger to najnowsza propozycja w coraz szerszej gamie modeli Forda opracowywanych z myślą o rynku globalnym. Auto po zmianach zadebiutowało podczas salonu samochodowego w Sydney.

Czyszczenie termostatu w Fordzie Focus 1.6 - jak to zrobić?

Czyszczenie termostatu w Fordzie Focusie 1,6 wbrew pozorom nie jest tak trudne. Każdy z podstawowym zestawem narzędzi może sprawnie i bezpiecznie przeprowadzić taką operację.

Jak wyczyścić przepustnice w Renault Kangoo 1.2 16v?

Przyczyną nierównej pracy motoru, w Renault z tym silnikiem może być zanieczyszczona przepustnica. Na szczęście jest to proste zadnie. Do wyczyszczenia potrzebować będziemy kilku narzędzi oraz godzinę wolnego czasu.

Naprawa pompy wody w Oplu Astra F 1.4

Jedną z seryjnych usterek Astry jest uszkodzenie króćca pompy wody, który w pierwszych latach produkcji produkowany był z plastiku.

Jak wymienić pasek wielorowkowy w Alfie Romeo 147 2.0TS?

Okresowa wymiana paska wielorowkowego w Alfie Romeo 147 2,0 TS może odbyć się bez potrzeby ingerencji mechanika. W ciągu około 30 minut, nawet niedoświadczony właściciel auta, może własnoręcznie dokonać wymiany paska.

Czyszczenie silniczka wolnych obrotów w Mitsubishi Galant

Jednym z ważnych elementów eksploatacji silników starszego typu jest konserwacja silniczka wolnych obrotów. Oto, jak wyczyścić silniczek wolnych obrotów w Mitsubishi Galant.

Jak wyczyścić silnik krokowy w Fordzie Focus 1.6?

W momencie kiedy silnik zaczyna nierówno pracować, a obroty zaczynają bez przyczyny falować, oznaczać może to zanieczyszczenie silnika krokowego.

Jak wyczyścić nagrzewnicę w Oplu Omega B?

Po wymianie płynu chłodzącego w Omedze często dochodzi do awarii nagrzewnicy.

Czyszczenie zaworu EGR w Oplu Astra G 1.7 DTI

Okresowe czyszczenie zaworu EGR w Oplu Astrze G 1,7 DTI ma znaczący wpływ na pracę i eksploatację silnika. Zaniedbanie może doprowadzić do trwałego uszkodzenia zaworu, a wymiana to koszt wynoszący nawet 1500 złotych.

Lexus CT 200h: kompaktowo i ekologicznie

Ekologia nie musi być tylko praktyczna, teraz jest również luksusowa. Nowa hybryda Lexusa w 2011 roku pojawi się w sprzedaży.

Citroën Xsara


Całkiem zwykłe, niepozorne auto, nie rzuca się w oczy. Szkoda, bo to na nim pewien Francuz trzykrotnie zdobył tytuł rajdowego Mistrza Świata.

Land Rover Discovery I i II

Bez większej przesady można powiedzieć, że Discovery jest dla offroadu tym, czym Lancer Evo i Subaru Impreza STI dla rajdów. Wsiadasz i od razu możesz jechać w teren. Ba, złoisz skórę wielu innym samochodom!

Alfa Romeo 166 JTD: wymiana środkowej poduszki silnika

Objawy uszkodzenia środkowej poduszki silnika w Alfie Romeo 166 JTD to dość wyraźne i odczuwalne stukanie w okolicach nóg pasażera. Wymiany możemy podjąć się sami jeśli mamy dostęp do kanału i narzędzi.

Ford Escort 1.5 Mk5: regeneracja termostatu

Regeneracja termostatu w Fordzie Escorcie 1,5 Mk5 polega na wyczyszczeniu zarówno jego obudowy jak i samego termostatu. Oto, jak to zrobić.

Pompowtryskiwacze - jak je eksploatować i co zrobić w razie awarii?

Usterki wtryskiwaczy paliwa nie należą do rzadkości. Brak elementarnej wiedzy z zakresu ich działania i eksploatacji powoduje, że ulegają one często przedwczesnemu zużyciu. Jak zatem dbać o pompowtryskiwacze paliwa?

REKLAMA