BMW E46: wymiana pompy wspomagania
REKLAMA
REKLAMA
Gdy już uda nam się zakupić nową pompę możemy rozpocząć jej wymianę od odkręcenia zbiornika z płynem. Odkręcamy śrubokrętem opaskę zaciskową przewodu wysokiego ciśnienia i spuszczamy z niego płyn. Następnie zakładamy z powrotem przewód na króciec i odkręcamy drugi przewód, z którego również spuszczamy płyn. Kluczami 19 i 21mm odkręcamy śruby mocujące pompę. Kluczem 13mm z grzechotką odkręcamy napinacz paska, żeby go poluzować. Za pomocą młotka należy lekko obruszyć pompę w celu łatwiejszego jej wydostania.
REKLAMA
Zobacz również: BMW E36: wymiana pompy wspomagania
Nową pompę najpierw lekko przykręcamy do silnika, aby łatwiej nam było założyć pasek. Kluczem 19mm przykręcamy śrubę perzy napinaczu oraz nakrętkę napinacza tak, aby pasek nie był zbyt mocno napięty. Zapamiętując wcześniej położenie uszczelek zakładamy je i wsuwamy przewody na pompę. Dokręcamy opaski zaciskowe oraz śruby mocujące pompę do korpusu silnika.
Zobacz również: Jak wymienić świece żarowe w silniku TDI?
Na koniec wlewamy do zbiornika nowy płyn i zapalamy silnik. Poruszając kierownicą dolewamy co jakiś czas płyn do uzupełnienia.
REKLAMA
REKLAMA