Jak wymienić pasek wielorowkowy w Alfie Romeo 147 2.0TS?
REKLAMA
REKLAMA
Zaczynamy od znalezienia kanału, na którym będziemy mogli dokonać wymiany. Następnie, gdy już będziemy mogli znaleźć się pod autem, zaczynamy zdejmowanie dolnej osłony silnika, która jest przykręcona na kilka śrubek krzyżakowych. Teraz za pomocą płaskiego klucza 15mm, odciągamy napinacz obluzowując pasek. Sam pasek możemy już swobodnie zdjąć, a następnie sprawdzić rolki prowadzące, czy nie mają luzów.
REKLAMA
Zobacz również: Jak sprawdzić termostat układu chłodzenia?
W momencie zakładania nowego paska wielorowkowego warto jest dokładnie sprawdzić, czy dobrze się ułożył we wszystkich rolkach.
Po dokręceniu napinacza możemy odpalić silnik i sprawdzić czy nowy pasek nie piszczy. Na ogół, jeśli zakupimy nowy oryginalny pasek w ASO, nie powinno być z nim żadnego problemu. Jednak gdy postanowimy zaoszczędzić i kupić tańszy odpowiednik, możemy spodziewać się, że nowy pasek będzie piszczał. Jednak nie zawsze jakość paska będzie przyczyną jego piszczenia, dlatego warto podczas wymiany paska zmienić również jego napinacz, który często może być przyczyną tego dokuczliwego dźwięku.
Zobacz również: Jak uruchomić silnik, który nie chce „zaskoczyć”?
REKLAMA
REKLAMA