REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo 166 JTD: wymiana środkowej poduszki silnika

Rafał Sztoner
Alfa Romeo 166 JTD: wymiana środkowej poduszki silnika Fot. Alfa Romeo
Alfa Romeo 166 JTD: wymiana środkowej poduszki silnika Fot. Alfa Romeo

REKLAMA

REKLAMA

Objawy uszkodzenia środkowej poduszki silnika w Alfie Romeo 166 JTD to dość wyraźne i odczuwalne stukanie w okolicach nóg pasażera. Wymiany możemy podjąć się sami jeśli mamy dostęp do kanału i narzędzi.

Koszt nowej poduszki silnika do Alfy Romeo 166 JTD to około 150 złotych. Naprawa u zwykłego mechanika to dodatkowy koszt 100 złotych. Zaangażowanie 2 godzin to oszczędność pieniędzy i czasu potrzebnego na odstawienie auta i odebranie go z serwisu, a dodatkowo satysfakcja i przyjemność z własnoręcznego wykonania zadania. Oprócz nowej poduszki potrzebne nam będą jeszcze:

REKLAMA

  • klucz z grzechotką i kilkoma przedłużkami
  • nasadki 16 i 17 mm
  • klucz płaski 16mm
  • podnośnik hydrauliczny

Poduszkę silnika zobaczymy po odkręceniu osłony silnika. Przykręcona jest trzema śrubami 16mm i jedną centralną. Od spodu niestety wszystkie trzy nakrętki są przyspawane do uchwytu ramienia więc odkręcenie jest możliwe tylko od góry i do tego przydadzą nam się właśnie przedłużki do klucza nasadowego. Pierwszą centralną śrubę odkręcamy od góry za pomocą grzechotki, podobnie jest z dwiema bocznymi.

Zobacz też: Alfa Romeo 166: wymiana tylnej piasty. Poradnik

REKLAMA

W przypadku trzeciej śruby, najbardziej kłopotliwej, musimy podnieść auto, zdjąć koło i nadkole, a następnie odkręcić ją za pomocą płaskiego klucza 16mm. Później podnosimy silnik, podkładając podnośnik pod miskę olejową i odkręcamy delikatnie górne mocowanie silnika, aby silnik mógł swobodnie się troszkę unieść. Z wyjęciem poduszki nie powinno być większego problemu niż z wymontowaniem z niej śruby, którą będziemy użyć ponownie do zamontowania nowej. Śrubę należy wybić wyciągając starą poduszkę.

Z montażem nowej jest inaczej. Ponieważ mamy mało miejsca, najpierw musimy włożyć śrubę z podkładką, a następnie dopiero poduszkę. Reszta zadania polega tylko na skręceniu wszystkich elementów w odwrotnej kolejności i odbyciu próbnej jazdy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak wymienić pompę paliwa w Alfa Romeo 166?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA