REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo 166: wymiana tulei w zwrotnicy tylnej. Poradnik

Robert Kuśpiel
Alfa Romeo 166: wymiana tulei w zwrotnicy tylnej. fot. Alfa Romeo
Alfa Romeo 166: wymiana tulei w zwrotnicy tylnej. fot. Alfa Romeo

REKLAMA

REKLAMA


W poradniku tym przeprowadzimy wymianę tulei pływających w zwrotnicy tylnej. Konieczność wymiany tulei w Alfie Romeo 166 objawia się najczęściej zbyt dużym zewnętrznym pochyleniem tylnych kół.

Co będzie nam potrzebne do wymiany tulei pływających w zwrotnicy tylnej w Alfie Romeo 166?

REKLAMA

REKLAMA

• Klucze rozmiar od 10 do 24
• 2 młotki
• WD-40

Zobacz też: Fiat Stilo: jak zamontować osłonę silnika. Poradnik

Wymianę tulei pływającej w zwrotnicy tylnej polecamy wykonywać przy pomocy kanału, jednak w przypadku braku takiej możliwości można wykonać naprawę również z pozycji standardowego podnośnika. Zabezpieczamy przód samochodu, unosimy go i zdejmujemy tylne koło. Dla bezpieczeństwa polecamy podłożenie drewnianego klocka pod samochód. Następnie zaciągamy hamulec ręczny i odkręcamy bolec na tarczy za pomocą klucza nr 12.

REKLAMA

Teraz spuszczamy samochód z ręcznego i przechodzimy do odkręcania mocowania klocków. Zacisk hamulcowy zamocowany jest za pomocą dwóch śrub. Wykręcamy je i przystępujemy do demontażu. Za pomocą dwóch śrubokrętów należy podważyć i zdjąć zacisk. W tym momencie zdejmujemy tarczę. Obracamy ją i uderzamy młotkiem w powierzchnie styku z felgą. Kolejny krok to wyczyszczenie miejsca łączenia tarczy z piastą. Robimy to za pomocą małego śrubokręta i preparatu WD-40.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Alfa Romeo 166: demontaż osłony tarczy

Pozostaje nam demontaż śrubki mocującej blaszaną osłonę tarczy - odkręcamy ją kluczem nr 10. Teraz odkręcamy także czujnik ABS. Będzie nam do tego potrzebny klucz imbusowy. Następnie wybijamy czujnik od drugiej strony za pomocą małego młotka, najlepiej przez kawałek drewna. Warto poluzować mocowania dolnego wahacza, nie ma potrzeby całkowitego wyjmowania. Natomiast wykręcamy całkowicie następujące śruby: wahacza pionowego, wahacza dolnego (długa śruba) oraz łącznik stabilizatora i mocowanie amortyzatora.

Kiedy wyjmiemy wahacz pionowy, montujemy z powrotem jego śrubę przednią. Następnie uderzamy w nią i wybijamy wahacz (tak zwany banan) ze zwrotnicy. Kolejny element to amortyzator, wyciągamy go z tulejki zwrotnicy. Teraz pozostaje nam wybicie starej tulei pływającej w zwrotnicy tylnej. Tutaj polecamy wykonać tą czynność na prasie. Oczywiście można samemu próbować wybijać jednak jest przy tym bardzo dużo pracy i łatwo uszkodzić nową tuleję.

Problem leży w gumowym kołnierzu. Przy wybijaniu nie przeszkadza, bo i tak wymieniamy tuleję. W przypadku montażu nowej nie można pozwolić sobie na uszkodzenie kołnierza tulei.

Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i na koniec zabieramy naszą Alfę Romeo 166 na ustawienie zbieżności kół.

Zobacz też: Hyundai S coupe: naprawa nadkoli. Poradnik

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA