REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo 166: wymiana tulei w zwrotnicy tylnej. Poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Alfa Romeo 166: wymiana tulei w zwrotnicy tylnej. fot. Alfa Romeo
Alfa Romeo 166: wymiana tulei w zwrotnicy tylnej. fot. Alfa Romeo

REKLAMA

REKLAMA


W poradniku tym przeprowadzimy wymianę tulei pływających w zwrotnicy tylnej. Konieczność wymiany tulei w Alfie Romeo 166 objawia się najczęściej zbyt dużym zewnętrznym pochyleniem tylnych kół.

Co będzie nam potrzebne do wymiany tulei pływających w zwrotnicy tylnej w Alfie Romeo 166?

REKLAMA

REKLAMA

• Klucze rozmiar od 10 do 24
• 2 młotki
• WD-40

Zobacz też: Fiat Stilo: jak zamontować osłonę silnika. Poradnik

Wymianę tulei pływającej w zwrotnicy tylnej polecamy wykonywać przy pomocy kanału, jednak w przypadku braku takiej możliwości można wykonać naprawę również z pozycji standardowego podnośnika. Zabezpieczamy przód samochodu, unosimy go i zdejmujemy tylne koło. Dla bezpieczeństwa polecamy podłożenie drewnianego klocka pod samochód. Następnie zaciągamy hamulec ręczny i odkręcamy bolec na tarczy za pomocą klucza nr 12.

REKLAMA

Teraz spuszczamy samochód z ręcznego i przechodzimy do odkręcania mocowania klocków. Zacisk hamulcowy zamocowany jest za pomocą dwóch śrub. Wykręcamy je i przystępujemy do demontażu. Za pomocą dwóch śrubokrętów należy podważyć i zdjąć zacisk. W tym momencie zdejmujemy tarczę. Obracamy ją i uderzamy młotkiem w powierzchnie styku z felgą. Kolejny krok to wyczyszczenie miejsca łączenia tarczy z piastą. Robimy to za pomocą małego śrubokręta i preparatu WD-40.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Alfa Romeo 166: demontaż osłony tarczy

Pozostaje nam demontaż śrubki mocującej blaszaną osłonę tarczy - odkręcamy ją kluczem nr 10. Teraz odkręcamy także czujnik ABS. Będzie nam do tego potrzebny klucz imbusowy. Następnie wybijamy czujnik od drugiej strony za pomocą małego młotka, najlepiej przez kawałek drewna. Warto poluzować mocowania dolnego wahacza, nie ma potrzeby całkowitego wyjmowania. Natomiast wykręcamy całkowicie następujące śruby: wahacza pionowego, wahacza dolnego (długa śruba) oraz łącznik stabilizatora i mocowanie amortyzatora.

Kiedy wyjmiemy wahacz pionowy, montujemy z powrotem jego śrubę przednią. Następnie uderzamy w nią i wybijamy wahacz (tak zwany banan) ze zwrotnicy. Kolejny element to amortyzator, wyciągamy go z tulejki zwrotnicy. Teraz pozostaje nam wybicie starej tulei pływającej w zwrotnicy tylnej. Tutaj polecamy wykonać tą czynność na prasie. Oczywiście można samemu próbować wybijać jednak jest przy tym bardzo dużo pracy i łatwo uszkodzić nową tuleję.

Problem leży w gumowym kołnierzu. Przy wybijaniu nie przeszkadza, bo i tak wymieniamy tuleję. W przypadku montażu nowej nie można pozwolić sobie na uszkodzenie kołnierza tulei.

Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i na koniec zabieramy naszą Alfę Romeo 166 na ustawienie zbieżności kół.

Zobacz też: Hyundai S coupe: naprawa nadkoli. Poradnik

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA