Alfa Romeo 166: wymiana tulei w zwrotnicy tylnej. Poradnik
REKLAMA
REKLAMA
Co będzie nam potrzebne do wymiany tulei pływających w zwrotnicy tylnej w Alfie Romeo 166?
REKLAMA
• Klucze rozmiar od 10 do 24
• 2 młotki
• WD-40
Zobacz też: Fiat Stilo: jak zamontować osłonę silnika. Poradnik
REKLAMA
Wymianę tulei pływającej w zwrotnicy tylnej polecamy wykonywać przy pomocy kanału, jednak w przypadku braku takiej możliwości można wykonać naprawę również z pozycji standardowego podnośnika. Zabezpieczamy przód samochodu, unosimy go i zdejmujemy tylne koło. Dla bezpieczeństwa polecamy podłożenie drewnianego klocka pod samochód. Następnie zaciągamy hamulec ręczny i odkręcamy bolec na tarczy za pomocą klucza nr 12.
Teraz spuszczamy samochód z ręcznego i przechodzimy do odkręcania mocowania klocków. Zacisk hamulcowy zamocowany jest za pomocą dwóch śrub. Wykręcamy je i przystępujemy do demontażu. Za pomocą dwóch śrubokrętów należy podważyć i zdjąć zacisk. W tym momencie zdejmujemy tarczę. Obracamy ją i uderzamy młotkiem w powierzchnie styku z felgą. Kolejny krok to wyczyszczenie miejsca łączenia tarczy z piastą. Robimy to za pomocą małego śrubokręta i preparatu WD-40.
Alfa Romeo 166: demontaż osłony tarczy
REKLAMA
Pozostaje nam demontaż śrubki mocującej blaszaną osłonę tarczy - odkręcamy ją kluczem nr 10. Teraz odkręcamy także czujnik ABS. Będzie nam do tego potrzebny klucz imbusowy. Następnie wybijamy czujnik od drugiej strony za pomocą małego młotka, najlepiej przez kawałek drewna. Warto poluzować mocowania dolnego wahacza, nie ma potrzeby całkowitego wyjmowania. Natomiast wykręcamy całkowicie następujące śruby: wahacza pionowego, wahacza dolnego (długa śruba) oraz łącznik stabilizatora i mocowanie amortyzatora.
Kiedy wyjmiemy wahacz pionowy, montujemy z powrotem jego śrubę przednią. Następnie uderzamy w nią i wybijamy wahacz (tak zwany banan) ze zwrotnicy. Kolejny element to amortyzator, wyciągamy go z tulejki zwrotnicy. Teraz pozostaje nam wybicie starej tulei pływającej w zwrotnicy tylnej. Tutaj polecamy wykonać tą czynność na prasie. Oczywiście można samemu próbować wybijać jednak jest przy tym bardzo dużo pracy i łatwo uszkodzić nową tuleję.
Problem leży w gumowym kołnierzu. Przy wybijaniu nie przeszkadza, bo i tak wymieniamy tuleję. W przypadku montażu nowej nie można pozwolić sobie na uszkodzenie kołnierza tulei.
Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i na koniec zabieramy naszą Alfę Romeo 166 na ustawienie zbieżności kół.
Zobacz też: Hyundai S coupe: naprawa nadkoli. Poradnik
REKLAMA
REKLAMA