REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo 166: wymiana tulei w zwrotnicy tylnej. Poradnik

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Alfa Romeo 166: wymiana tulei w zwrotnicy tylnej. fot. Alfa Romeo
Alfa Romeo 166: wymiana tulei w zwrotnicy tylnej. fot. Alfa Romeo

REKLAMA

REKLAMA


W poradniku tym przeprowadzimy wymianę tulei pływających w zwrotnicy tylnej. Konieczność wymiany tulei w Alfie Romeo 166 objawia się najczęściej zbyt dużym zewnętrznym pochyleniem tylnych kół.

Co będzie nam potrzebne do wymiany tulei pływających w zwrotnicy tylnej w Alfie Romeo 166?

REKLAMA

• Klucze rozmiar od 10 do 24
• 2 młotki
• WD-40

Zobacz też: Fiat Stilo: jak zamontować osłonę silnika. Poradnik

REKLAMA

Wymianę tulei pływającej w zwrotnicy tylnej polecamy wykonywać przy pomocy kanału, jednak w przypadku braku takiej możliwości można wykonać naprawę również z pozycji standardowego podnośnika. Zabezpieczamy przód samochodu, unosimy go i zdejmujemy tylne koło. Dla bezpieczeństwa polecamy podłożenie drewnianego klocka pod samochód. Następnie zaciągamy hamulec ręczny i odkręcamy bolec na tarczy za pomocą klucza nr 12.

Teraz spuszczamy samochód z ręcznego i przechodzimy do odkręcania mocowania klocków. Zacisk hamulcowy zamocowany jest za pomocą dwóch śrub. Wykręcamy je i przystępujemy do demontażu. Za pomocą dwóch śrubokrętów należy podważyć i zdjąć zacisk. W tym momencie zdejmujemy tarczę. Obracamy ją i uderzamy młotkiem w powierzchnie styku z felgą. Kolejny krok to wyczyszczenie miejsca łączenia tarczy z piastą. Robimy to za pomocą małego śrubokręta i preparatu WD-40.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Alfa Romeo 166: demontaż osłony tarczy

REKLAMA

Pozostaje nam demontaż śrubki mocującej blaszaną osłonę tarczy - odkręcamy ją kluczem nr 10. Teraz odkręcamy także czujnik ABS. Będzie nam do tego potrzebny klucz imbusowy. Następnie wybijamy czujnik od drugiej strony za pomocą małego młotka, najlepiej przez kawałek drewna. Warto poluzować mocowania dolnego wahacza, nie ma potrzeby całkowitego wyjmowania. Natomiast wykręcamy całkowicie następujące śruby: wahacza pionowego, wahacza dolnego (długa śruba) oraz łącznik stabilizatora i mocowanie amortyzatora.

Kiedy wyjmiemy wahacz pionowy, montujemy z powrotem jego śrubę przednią. Następnie uderzamy w nią i wybijamy wahacz (tak zwany banan) ze zwrotnicy. Kolejny element to amortyzator, wyciągamy go z tulejki zwrotnicy. Teraz pozostaje nam wybicie starej tulei pływającej w zwrotnicy tylnej. Tutaj polecamy wykonać tą czynność na prasie. Oczywiście można samemu próbować wybijać jednak jest przy tym bardzo dużo pracy i łatwo uszkodzić nową tuleję.

Problem leży w gumowym kołnierzu. Przy wybijaniu nie przeszkadza, bo i tak wymieniamy tuleję. W przypadku montażu nowej nie można pozwolić sobie na uszkodzenie kołnierza tulei.

Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i na koniec zabieramy naszą Alfę Romeo 166 na ustawienie zbieżności kół.

Zobacz też: Hyundai S coupe: naprawa nadkoli. Poradnik

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

REKLAMA

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

REKLAMA