REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo 166: wymiana tylnej piasty. Poradnik

Robert Kuśpiel
mechanik
mechanik

REKLAMA

REKLAMA

Model 166 jest dosyć duży, jednak samodzielna wymiana piasty w tej limuzynie nie powinna sprawić problemów. Oto opis pokazujący jak dokonać tego szybko i skutecznie.

Co będzie nam potrzebne?
• Nowa piasta
• Klucz do kół
• Lewarek
• Klucz płaski 12, 15
• Klucz nasadowy 36
• Ściągacz do łożysk
• Przecinak
• Młotek
• WD40

REKLAMA

Zobacz też: Alfa Romeo 1.8 TS: wymiana świec

REKLAMA

Pierwszy krok to poluzowanie śrub koła tylnego, podłożenie klinów zabezpieczających pod przód auta i uniesienie go. Odkręcamy śruby do końca i zdejmujemy koło. Teraz demontujemy zacisk hamulcowy. W tym celu musimy wykręcić dwie śruby mocujące, które znajdują się za tarczą hamulcową. Następnie odkręcamy szpilkę mocującą tarczę do piasty. Nie ma potrzeby odpinania linki i przewodów hamulcowych, wystarczy odłożyć wszystko na bok tak, żeby wąż nie był naprężony - w tym celu przyda się mały stołek.

Demontujemy dekiel z osi i odkręcamy nakrętkę, do której potrzebny nam będzie klucz 36. Proponujemy zaopatrzyć się w długą przedłużkę, dzięki której nie powinno być żadnych problemów. Zdejmujemy piastę razem z częścią łożyska, które jest stożkowe, a więc łatwo schodzi.

REKLAMA

Nie zapominamy również o odkręceniu osłony tarczy. Na osi pozostaje sama bieżnia łożyska, dosunięta do powierzchni oporowej osi. Ma identyczną średnicę. Polewamy ją WD40 i podejmujemy próbę wbicia noża pomiędzy oś a bieżnie. Odsunięcie na pewną odległość pozwoli na zamontowanie ściągacza. Przykręcamy osłonę i zakładamy nową piastę. Ważne jest, żeby ją dobrze ułożyć i wbić na taką odległość, żeby załapać nakrętką gwint osi. Piasta wchodzi z pewnym oporem, jednak kiedy uda nam się założyć nakrętkę, piasta będzie się posuwać bez problemu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po dokręceniu nakrętki piasty zaklepujemy dokładnie kołnierz na rowku osi. Na to wszystko nakładamy dużą warstwę smaru i wbijamy dekielek ochronny. Teraz zakładamy tarcze i przykręcamy zacisk za pomocą dwóch śrub. Wszystkie mocowania sprawdzamy dwa razy - śruby muszą być solidnie dokręcone. Dlatego najlepiej dysponować kluczem dynamometrycznym, którego nakrętka centralna powinna być dokręcona momentem 260Nm. Kiedy mamy tą pewność zakładamy koło i opuszczamy auto.

Jeżeli jest wymagana wymiana po drugiej stronie auta to postępujemy analogicznie. Efektem takiej wymiany powinna być cisza podczas jazdy. Podczas tej pracy warto także skontrolować stan tarczy i klocków hamulcowych.

Zobacz też: Test Alfa Romeo Giulietta: Piękna Włoszka

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

REKLAMA