Czyszczenie silniczka wolnych obrotów w Mitsubishi Galant
REKLAMA
REKLAMA
Do wyczyszczenia silnika krokowego w Mitsubishi Galant potrzebne nam będzie kilka rzeczy:
REKLAMA
- śrubokręt krzyżakowy,
- śrubokręt płaski,
- kombinerki,
- klucz nasadowy 12mm,
- smar techniczny z dodatkiem teflonu,
- benzyna do czyszczenia,
- środek odrdzewiający.
Zaczynamy od odpięcia linki gazu, kości silniczka wolnych obrotów i wtyczki od wtryskiwaczy zwanej wtyczką TPS. Następnie kluczem 12mm odkręcamy cztery śruby mocujące przepustnicę. Śrubokrętem odkręcamy dwie opaski zaciskowe na 2 wężach prowadzących do przepustnicy i trzy wychodzące z przepustnicy do kolektora dolotowego.
Zobacz również: Jak zabezpieczyć się przed opadnięciem maski podczas prac przy silniku?
Przy takiej czynności producent zaleca wymianę uszczelki na łączeniu kolektora z przepustnicą. Śruby silniczka należy obficie opryskać płynem penetrującym, ponieważ odkręca się je za pomocą wkrętaka, a dostępność do nich jest utrudniona. Za pomocą płaskiego wkrętaka lub noża, podważamy pokrywę obudowy, uważając przy tym aby nie wypadły nam plastikowe tryby silniczka. Możemy wyciągnąć delikatnie wszystkie tryby i wykręcić trzpień aby wszystko dokładnie wyczyścić benzyną i nasmarować smarem technicznym. Na koniec składamy wszystkie elementy w analogicznej kolejności.
Zobacz również: Jak zlokalizować i usunąć podejrzane stuki w komorze silnika?
REKLAMA
REKLAMA