Strażnik na nowo - Ford Ranger
REKLAMA
REKLAMA
Od czasu swojej premiery w Europie w 1997 roku Ford Ranger stale cieszy się sporym powodzeniem wśród nabywców na Starym Kontynencie. W ciągu ostatnich 20 lat Ford Ranger okazał się też jednym z najbardziej popularnych modeli pick-upów Forda na pozostałych kontynentach, gdzie miliony zadowolonych użytkowników nauczyły się cenić nieprzeciętne walory tego samochodu: możliwość przewożenia dużych ładunków i holowania przyczep, a także solidną konstrukcję i wytrzymałość, dzięki którym Ford Ranger nic sobie nie robi nawet z najgorszych dróg.
REKLAMA
Zobacz też: Toyota Hilux 2012 – nowa twarz nieśmiertelnego pick-upa
Nowy Ford Ranger imponuje jeszcze lepszymi walorami użytkowymi, a przy tym prezentuje nowoczesną „muskularną” linię, która świadczy o solidnej, wytrzymałej konstrukcji i drzemiącej w tym samochodzie mocy. Auto otrzymało zupełnie nową ramę podwozia, całkowicie nowo skonstruowane przednie i tylne zawieszenie oraz nowy układ kierowniczy. Dzięki temu, nowy pick-up legitymuje się większą ładownością i doskonale sprawdza się jako pojazd holujący przyczepy. Źródłem napędu są dwa nowe, bardzo oszczędne silniki Diesel common rail dobrze znanej rodziny Ford Duratorq TDCi. Napęd jest przenoszony na koła za pośrednictwem 6- stopniowej przekładni automatycznej lub ręcznej skrzyni biegów. Jeżeli dodamy do tego kolejne zaawansowane rozwiązania w konstrukcji układu jezdnego oraz rozbudowane systemy zwiększające bezpieczeństwo, czołowe miejsce Forda Ranger w segmencie samochodów typu pick-up staje się tak samo wyraziste, jak wyrazista jest dynamiczna i emanująca mocą linia nowego modelu.
Zobacz też: Mini Countryman John Cooper Works WRC
REKLAMA
Ostatnia transformacja, jakiej poddano ten model jest najbardziej widoczna w nowym wnętrzu, dzięki któremu nabywcy kompaktowego pick-upa będą mogli cieszyć się nie tylko znacznie większą przestronnością, ale także większym komfortem jazdy przy niższym poziomie hałasu. Ford Ranger imponuje także bogactwem i nowoczesnością wyposażenia – pod względem zaawansowania technicznego dostępnych funkcji i urządzeń rzeczywiście trudno będzie mu dorównać.
Pokazany w Sydney, lśniący błękitnym lakierem w odcieniu Aurora Blue, Ford Ranger XLT z podwójną kabiną, jest napędzany mocnym lecz zarazem oszczędnym, nowym silnikiem Ford Duratorq TDCi o pojemności 2,2-litra. Jednostka ta rozwija moc 150 KM i dysponuje imponującym momentem obrotowym 375 Nm.
Zobacz też: Chevrolet Malibu zawitał w Europie
„Nowy Ford Ranger idealnie wpisuje się w oczekiwania użytkowników pick-upów na całym świecie. Dzieje się tak również dlatego, iż został on zaprojektowany przez zespół konstruktorów dysponujących ogromną wiedzą i doświadczeniem w tej dziedzinie. Ford Ranger jest zresztą na co dzień poddawany próbom w najtrudniejszych warunkach eksploatacji, na pięciu kontynentach, w regionach świata gdzie panują najcięższe warunki, udowadniając w ten sposób swoje najwyższe kwalifikacje. Ford Ranger szanuje użytkowników pick-upów i tak samo, swoją niezawodnością dzień w dzień, zasłuży sobie na ich szacunek” - powiedział Gary Boes, dyrektor odpowiedzialny w firmie Ford za nową linię modeli powstających na nowej platformie samochodów typu pick-up.
źródlo: Mototarget.pl
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.