REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kia Optima: dane techniczne i wyposażenie

Jakub Tujaka
Kia Optima pojawi się w salonach sprzedaży na początku 2012 roku. Fot. KIA
Kia Optima pojawi się w salonach sprzedaży na początku 2012 roku. Fot. KIA

REKLAMA

REKLAMA

Kia Optima pojawi się w salonach sprzedaży na początku 2012 roku. W początkowym okresie auto będzie dostępne jedynie z silnikiem diesla, a po kilku miesiącach do oferty dołączy jednostka zasilana benzyną. Klienci będą wybierać z trzech wersji wyposażeniowych.

Kia Optima: dane techniczne

Karoseria i podwozie Kii Optimy

REKLAMA

Kia Optima to czterodrzwiowy, pięcioosobowy sedan z segmentu D, z w pełni stalowym nadwoziem o konstrukcji skorupowej. Do wyboru: usytuowany poprzecznie silnik Diesla lub (od maja 2012 r.) silnik benzynowy przekazujący napęd na przednie koła za pośrednictwem sześciostopniowej ręcznej lub automatycznej skrzyni biegów. Wersja hybrydowa benzynowo-elektryczna dostępna na wybranych rynkach od drugiej połowy 2012 r.

Zobacz też: Audi A1 Sportback 2012

Silniki dostępne w modelu Optima

1,7-litrowy silnik Diesla o mocy 136 KM (dostępny od momentu wprowadzenia modelu na rynek)

Nazwa                        „U-II”

Rodzaj                        DOHC, czterocylindrowy rzędowy, 16-zaworowy z jedną turbosprężarką o zmiennej geometrii (VGT)

Pojemność                 1,7 litra, 1685 cm³

Maksymalna moc      136 KM (100 kW) @ 4000 obr./min

Maksymalny moment obrotowy       325 Nm (33,1 kgfm) @ 2000 obr./min

Średnica x skok tłoka 77,2 x 90,0 mm

Stopień sprężania       17,0: 1

Podawanie paliwa      wtrysk paliwa Common Rail CRDi

Konstrukcja                Żeliwny blok silnika i aluminiowa głowica

Klasa emisji spalin      Euro 5 (w zależności od kraju)

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowa Kia Optima

2,0-litrowy silnik benzynowy o mocy 170 KM (dostępny od maja 2012 r.)

Nazwa                        „Nu”

Rodzaj                         DOHC, czterocylindrowy rzędowy, 16-zaworowy z systemem zmiennych faz rozrządu CVVL

Pojemność                 2,0 litry, 1999 cm³

Maksymalna moc      170 KM

Podawanie paliwa      MPI (wtrysk wielopunktowy)

Konstrukcja                Aluminiowy blok silnika i aluminiowa głowica

Klasa emisji spalin      Euro 5 (w zależności od kraju)

Skrzynie biegów Kii Optimy

Silnik                         1,7D                            2,0B

Ręczna                       6 st.                             6 st.

Automatyczna            6 st.                             6 st.

Zobacz też: Nowa Kia Rio: cennik i wyposażenie

Układ kierowniczy Kii Optimy

Rodzaj                        Przekładnia zębatkowa z elektrycznym wspomaganiem

Ogólne przełożenie    15,3:1

Liczba obrotów           2,94 obrotu między skrajnymi pozycjami

Średnica skrętu          10,9 metra

Zawieszenie i amortyzacja Kii Optimy

Przód                           W pełni niezależne dzięki montowanym pod ramą kolumnom MacPhersona, ze sprężynami śrubowymi i dwururowymi amortyzatorami gazowymi.

Stabilizator poprzeczny o średnicy 22 mm.

Tył                               W pełni niezależne dzięki montowanemu pod ramą zawieszeniu wielowahaczowemu, sprężynom śrubowym i dwururowym amortyzatorom gazowym ASD.

Stabilizator poprzeczny o średnicy 18 mm.

Hamulce

Zasilanie                      Pojedynczy 10,5-calowy zawór wspomagający uruchamianie hamulców

Przód                           Tarcze wentylowane 280, 300 lub 320 x 28 mm (w zależności od modelu)

Tył                              Tarcze lite 262 lub 284 x 10 mm (w zależności od modelu)

Hamulec parkingowy             Dźwignia obsługiwana ręcznie (samochody z ręczną skrzynią biegów)

Pedał obsługiwany stopą (samochody z automatyczną skrzynią biegów)

Felgi i opony

Standard                     Felgi aluminiowe 16 cali x 6,5J         Opony 205/65 R16

Wyższe wersje           Felgi aluminiowe 17 cali x 6,5J         Opony 215/55 R17

                       Felgi aluminiowe 18 cali x 7,5J         Opony 225/45 R18

Koło zapasowe (standard)     Pełnowymiarowe koło zapasowe z oponą

Zobacz też: Kia ujawnia ceny Optimy

Wymiary Kii Optimy

Na zewnątrz (mm)

Całkowita długość                  4845                Całkowita szerokość* 1830

Całkowita wysokość              1455                Rozstaw osi                2795

Rozstaw kół przednich           1601**             Rozstaw kół tylnych   1601**

Zwis przedni                           965                  Zwis tylny                   1085

Prześwit pod pojazdem          135

*bez lusterek bocznych, ** od 1591 do 1601 mm, w zależności od kół

Zobacz też: Pierwsza jazda: Kia Rio – postrach konkurencji

REKLAMA

Wewnątrz (mm)                                 Przód              Tył

Wolna przestrzeń dla głowy               1028                965

Miejsce na nogi                                  1155                880

Szerokość na wysokości ramion      1455                1415

Szerokość na wysokości bioder        1388                1384

Pojemności

Zbiornik paliwa                       70 litrów

Bagażnik (VDA)                     505 litrów / (SAE) 437 litrów

Masa (kg)                  1,7D ręczna / automatyczna                       2,0B ręczna / automatyczna

Masa własna (minimalna)      1484 / 1506                            do ustalenia

Masa całkowita                      2050 / 2050                            do ustalenia

Osiągi                        1,7D ręczna / automatyczna                       2,0B ręczna / automatyczna

Prędkość maksymalna (km/h) 202 / 297                             do ustalenia

od 0 do 100 km/h (s)              do ustalenia / do ustalenia      do ustalenia

Spalanie (l/100 km)   1,7D ręczna / automatyczna                       2,0B ręczna / automatyczna

Cykl mieszany                       5,1 / 6,0                                  do ustalenia

Z ISG                                     4,9 / -----                                 -----

CO2 g/km                               133 / 158                                do ustalenia

Z ISG                                     128 / -----                                -----

Zobacz też: Kia Soul – którą wybrać? Poradnik kupującego

WYPOSAŻENIE STANDARDOWE NA RYNKU POLSKIM

Kia Optima – wersja wyposażenia M

Na zewnątrz

    Felgi aluminiowe 16,0 x 6,5-cala z oponami 205/65 R16
    Chromowany grill chłodnicy
    Zderzaki w kolorze nadwozia (odporne na uderzenia z prędkością 4,0 km/h / 2,5 mph)
    Klamki i listwy progowe w kolorze nadwozia
    Przyciemniane szyby
    Reflektory projekcyjne
    Czarne oprawy reflektorów
    Czarne listwy szyby przedniej, dachu i szyby tylnej
    Jasne chromowane listwy słupków od A do C
    Podgrzewana tylna szyba
    Antena radiowa zamontowana na tylnej szybie
    Diodowe światło stopu zamontowane w górnej części tylnej szyby
    Diodowe kierunkowskazy zamontowane w oprawach lusterek bocznych
    Przednie i tylne lampy przeciwmgłowe

Autosalon24.pl - Kia Soul 1.6 CRDi, nawet 11% taniej. Sprawdź teraz!

Komfort i wygoda

    Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja z automatycznym systemem usuwania zaparowania
    Wysokiej jakości amortyzatory
    Elektrycznie regulowane szyby i lusterka boczne
    Wyświetlacz temperatury zewnętrznej
    Komputer pokładowy i licznik kilometrów
    Zdalnie sterowany centralny zamek z alarmem, funkcją automatycznego ryglowania zamków
    Elektryczny zamek klapki wlewu paliwa
    Opóźnienie wyłącznika wewnętrznego oświetlenia
    Oświetlenie bagażnika
    Haki na bagaż
    Wskaźnik „wrzuć wyższy bieg” w przypadku ręcznej skrzyni biegów

Wnętrze

   Trójramienna kierownica obszyta skórą
    Obszyty skórą drążek zmiany biegów
    Regulacja nachylenia i wysunięcia kierownicy
    Regulacja wysokości fotela kierowcy
    Elektryczna regulacja oparcia lędźwiowego w fotelu kierowcy
    Beżowa lub czarna tapicerka siedzeń pokryta tkaniną
    Kieszenie z tyłu oparć przednich siedzeń
    Kieszenie i uchwyty na butelki na drzwiach przednich
    Osłona przeciwsłoneczna z lusterkiem, podświetleniem i rozsuwanym rozszerzeniem
    Schowek z podświetleniem, opcją chłodzenia i zamkiem
    Schowek w konsoli środkowej z podłokietnikiem
    Umieszczony w środku podłokietnik z uchwytem na kubek z tyłu
    Dwa uchwyty na kubki z przodu
    Cyfrowy zegarek
    Radio z RDS i odtwarzaczem CD odtwarzającym pliki MP3
    6,5-calowe głośniki w drzwiach przednich i tylnych
    Dwa 2,5-calowe głośniki wysokotonowe z przodu
    Sterowanie systemem audio i tempomatem zamontowane na kierownicy
    Zestaw głośnomówiący bluetooth, złącze AUX, port USB
    Składane oparcie tylnej kanapy, dzielone w stosunku 60/40

Bezpieczeństwo

    Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla pięciu podróżujących
    Sygnał dźwiękowy dotyczący zapięcia pasów bezpieczeństwa (dla wszystkich siedzeń)
    Zagłówki o regulowanej wysokości (dla wszystkich siedzeń)
    Podwójne przednie, podwójne boczne i kurtynowe poduszki powietrzne
    Blokada wewnętrznych klamek tylnych drzwi
    Zaczepy na fotelik dziecięcy na tylnej kanapie
    Bezpieczne elektryczne szyby w drzwiach przednich (automatyczne zamykanie/otwieranie)
    System ABS z układem EBD
    Elektroniczny system kontroli jazdy ESP
    System zarządzający stabilnością pojazdu VSM
    System sygnalizacji awaryjnego hamowania ESS
    HAC — system wspomagający pokonywanie podjazdów
    Immobilizer silnika

Kia Optima – wersja wyposażenia L

Dodatkowe fabrycznie montowane wyposażenie standardowe ponad wyposażenie modelu standardowego

    Felgi aluminiowe 17,0 x 6,5-cala z oponami 215/55 R17
    Diodowe światła do jazdy dziennej ze statycznymi światłami doświetlającymi zakręty
    Automatyczny system usuwający zaparowanie przedniej szyby
    Tapicerka typu PREMIUM (materiał/skóra)
    Elektrycznie regulowany fotel kierowcy z funkcją pamięci
    Podgrzewane przednie siedzenia i chłodzony (wentylowany) fotel kierowcy
    Przednie i tylne systemy wspomagające parkowanie
    Automatyczny asystent parkowania równoległego
    Automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu
    Automatyczne światła z czujnikiem zmroku
    Wykończenie elementów wnętrza materiałem imitującym carbon
    Skórzane panele wykończeniowe drzwi
    Chromowane wewnętrzne klamki drzwi
    Elektrycznie podgrzewane i sterowane składane lusterka boczne
    Zestaw wskaźników Supervision
    Lampki do czytania nad tylnymi siedzeniami
    Elektryczny hamulec parkingowy (w standardzie z automatyczną skrzynią biegów)
    Tylne wyloty wentylacji (w standardzie z automatyczną skrzynią biegów)
    Łopatki do zmiany biegów (w standardzie z automatyczną skrzynią biegów)

Zobacz też: Lancia Thema - mięśniak we włoskich ciuszkach

Kia Optima – wersja wyposażenia XL

Dodatkowe fabrycznie montowane wyposażenie standardowe ponad wyposażenie modelu średniego

    System wspomagający pozostawanie na danym pasie
    System monitoringu ciśnienia w oponach (wersja high line)
    Felgi aluminiowe 18,0 x 7,5-cala z oponami 225/45 R18
    Tarcze hamulcowe o większej średnicy z przodu i z tyłu
    Sportowa stylistyka atrapy chłodnicy, zderzaków, nakładki na progi w kolorze nadwozia
    Tylne lampy wykonane w technologii LED
    Reflektory ksenonowe
    Szyby hydrofobowe
    Klimatyczne podświetlenie wnętrza
    Skórzana tapicerka foteli
    Inteligentny kluczyk z przyciskiem uruchamiania samochodu
    System nawigacyjny z kamerą cofania
    System multimedialny Infinity (firmy Harman), 550 W, 11 głośników i subwoofer

Kolory Kii Optimy

Na rynku europejskim nowa Optima jest dostępna w następującej gamie dziewięciu kolorów:

Niemetaliczny

    Ebony Black

Metaliczny

    Bright Silver
    Satin Metal
    Light Graphite
    Spicy Red

Perłowy

    Snow White
    Platinum Graphite
    Metal Bronze
    Santorini Blue

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA