REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe Audi A5: Systemy multimedialne

Jakub Tujaka
Dla wszystkich trzech wariantów nadwozia Audi A5, czyli Sportback, Coupe i Kabrio,  oferowany jest system multimedialny o modułowej strukturze. Fot. Audi A5
Dla wszystkich trzech wariantów nadwozia Audi A5, czyli Sportback, Coupe i Kabrio, oferowany jest system multimedialny o modułowej strukturze. Fot. Audi A5

REKLAMA

REKLAMA

Dla wszystkich trzech wariantów nadwozia Audi A5, czyli Sportback, Coupe i Kabrio, oferowany jest system multimedialny o modułowej strukturze.

Seryjnie A5 wyposażone są w system radiowy „Concert” z odtwarzaczem CD i mp3, czytnikiem kart SDHC i złączem Aux-In oraz w osiem głośników. Podwójny tuner współpracuje z dwoma antenami, tak że odbiera zawsze najlepszy dostępny sygnał. Radio obsługiwane jest zgodnie z koncepcją obsługi MMI i posiada 6,5-calowy wyświetlacz.

REKLAMA

Kolejna opcja to radio symphony oraz system MMI Navigation. W tym przypadku mapy wczytywane są z płyty DVD, napęd odtwarza także płyty CD z muzyką.

W A5 Coupé i A5 Sportback kierowca może wprowadzić do nawigacji adres docelowy w formie polecenia głosowego.

Zobacz też: Nowe Audi A5: Systemy bezpieczeństwa

REKLAMA

MMI Navigation Plus to najbardziej rozbudowana opcja systemu multimedialnego. Obok napędu DVD system ten dysponuje twardym dyskiem o pojemności 60 GB, którego jedna trzecia, czyli 20 GB zarezerwowana jest jako pamięć dla danych telefonu i plików muzycznych. Procesor graficzny generuje trójwymiarowe obrazy najwyższej jakości. Mapy wyświetlane są w formie szczegółowego model terenu 3D, dla wielu miast dostępne są zdjęcia ciekawych obiektów i innych interesujących miejsc.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Umieszczony centralnie monitor ma przekątną 7 cali. Dzięki wysokiej rozdzielczości 800 x 480 pikseli wyświetla ostry obraz w intensywnych kolorach. Oprócz map może wyświetlać także okładki płyt. W A5 Coupé i A5 Sportback udoskonalona funkcja obsługi głosowej pozwala na wprowadzanie miejscowości i ulicy w jednym poleceniu. Funkcja ta obejmuje także obsługę danych telefonu
i plików muzycznych zapisanych na twardym dysku. Liczba przycisków menu głównego została zredukowana z ośmiu do czterech, w pokrętle regulacji głośności umieszczono funkcję „skip” pozwalającą przejść do następnego utworu.

Na życzenie można zamówić A5 z Audi sound system. Sześciokanałowy wzmacniacz o mocy całkowitej 180 W steruje dziesięcioma głośnikami, w tym subwooferem i głośnikiem centralnym.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowe Audi A5 Coupe

REKLAMA

Jeszcze lepsze brzmienie gwarantuje Bang & Olufsen Sound System. Jego dziesięciokanałowy wzmacniacz o mocy 505 W współpracuje z 14 wysokiej klasy głośnikami (w A5 Cabriolet – dwanaście głośników); pokrywy głośników zdobią aluminiowe aplikacje. W połączeniu z MMI Navigation plus z napędu DVD może być odtwarzana muzyka w systemie 5.1 Surround.

Ofertę systemów Infotainment uzupełniają zmieniarka płyt CD w podręcznym schowku, podwójny tuner z cyfrowym odbiorem radiowym (digital audio broadcasting, DAB, oraz DAB+ i DMB Audi), cyfrowy tuner TV oraz Audi music interface, pozwalający na podłączenie przenośnych odtwarzaczy lub iPhone. Komfortowe prowadzenie rozmów telefonicznych umożliwia złącze Bluetooth oraz przygotowanie do montażu telefonu komórkowego wraz z zestawem głośnomówiącym i obsługą głosową (nie w A5 Cabriolet).

Audi connect

Technologią komunikacyjną w A5 oferującą najwięcej opcji jest telefon samochodowy online z Bluetooth, który poprzez moduł UMTS łączy się z internetem. Nazwa tego systemu to Audi connect. Jest to kolejna dziedzina techniki, w której marka z czterema pierścieniami wyprzedziła swoich konkurentów.

Moduł UMTS wbudowany w MMI Navigation plus pobiera na bieżąco z Google specjalnie przygotowane wiadomości, informacje dla podróżnych, informacje o pogodzie oraz o poszczególnych obiektach. Kierowca może zaplanować podróż na domowym komputerze, zapisać w odpowiednim miejscu na stronie www.audi.de i pobrać dane w momencie rozpoczęcia podróży. Wystarczy wciśnięcie przycisku, aby wyświetlona została mapa ze zdjęciami lotniczymi i satelitarnymi z Google Earth, pobranymi przez UMTS do systemu samochodu.

Zobacz też: Pierwsza jazda Audi Q3: oferta dla wymagających

Telefon samochodowy online z Bluetooth obsługiwany jest poleceniami głosowymi (z wyjątkiem A5 Cabriolet), przez terminal MMI Navigation plus lub na kierownicy wielofunkcyjnej. Dyskretne prowadzenie rozmów telefonicznych umożliwia oddzielna słuchawka telefoniczna z Bluetooth. Sygnał jest przenoszony przez antenę dachową. Hotspot WLAN, kolejna atrakcyjna opcja tego systemu, pozwala pasażerom na połączenie z Internetem nawet ośmiu przenośnych urządzeń.

Aby połączyć się z Internetem kierowca musi wsunąć do czytnika kartę SIM
z opcją transmisji danych. Może również podłączyć swój telefon komórkowy poprzez Bluetooth jeżeli posiada SIM Access Profile. Dodatkowe opłaty lub specjalne umowy z operatorem nie są konieczne, jednak ze względu na dużą ilość przesyłanych danych Audi zaleca wybór odpowiedniego abonamentu.

Najbardziej aktualne informacje: informacja drogowa Audi online

Wraz z internetowym telefonem w Audi A5 dostępna będzie kolejna usługa wysokiej klasy – informacja drogowa Audi online, która wprowadza do map nawigacji najnowsze dane dotyczące natężenia ruchu. Jeżeli na wybranej trasie nie ma zbyt dużego ruchu, zostanie ona przedstawiona na monitorze w kolorze zielonym; przy większym natężeniu ruchu jej kolor będzie żółty, kolejny kolor
to pomarańczowy i w końcu czerwony, gdy na trasie wystąpi korek. W przypadku korka usługa opisuje rodzaj zakłócenia ruchu w postaci tekstu i znajduje ewentualną trasę zastępczą.

Zobacz też: Audi wyróżnione jako „Brand of the Year”

System Audi działa szybciej i dokładniej, niż dotychczasowe rozwiązania TMC i TMC pro, uwzględnia bowiem zarówno drogi krajowe jak i miasta. Podstawą informacji są setki tysięcy smartphonów i urządzeń nawigacyjnych, które z dużą częstotliwością wysyłają dane o swojej pozycji do sieci telefonii komórkowych.

Na bazie tych danych powstaje zróżnicowany obraz obciążenia dróg. Informacja drogowa Audi online została uruchomiona niedawno w Europie Środkowej, Francji i Włoszech, wkrótce dołączone zostaną także inne kraje.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan!

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan! W ocenie Ministerstwa Infrastruktury, projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym ma zapewnić bezpieczeństwo ruchu drogowego. Projekt trafił do konsultacji.

Auta autonomiczne na drogach publicznych. MI chce testować

Z projektu noweli ustawy Prawo o ruchu drogowym, opublikowanego w poniedziałek na stronie Rządowego Centrum Legislacyjnego (RCL) wynika, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić możliwość testowania pojazdów półautonomicznych i autonomicznych na publicznych drogach.

System RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o włączeniu systemu RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer. Czym jest system RedLight i jak działa? Kto otrzyma mandat?

Lekkie pojazdy elektryczne - co warto o nich wiedzieć

Większe miasto to zakorkowane ulice, duża emisja dwutlenku węgla i przeciętna prędkość jazdy km/h. Ponadto średnia liczba pasażerów w samochodach poruszających się po miastach to zaledwie 1,3 osoby. Czy lekkie pojazdy elektryczne zrewolucjonizują sposób poruszania się po mieście? 

REKLAMA

KGP: 99 221 interwencji, 380 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 221 interwencji. Byli wzywani do 380 wypadków drogowych.

Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA