REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe Audi A5: Systemy multimedialne

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Tujaka
Dla wszystkich trzech wariantów nadwozia Audi A5, czyli Sportback, Coupe i Kabrio,  oferowany jest system multimedialny o modułowej strukturze. Fot. Audi A5
Dla wszystkich trzech wariantów nadwozia Audi A5, czyli Sportback, Coupe i Kabrio, oferowany jest system multimedialny o modułowej strukturze. Fot. Audi A5

REKLAMA

REKLAMA

Dla wszystkich trzech wariantów nadwozia Audi A5, czyli Sportback, Coupe i Kabrio, oferowany jest system multimedialny o modułowej strukturze.

Seryjnie A5 wyposażone są w system radiowy „Concert” z odtwarzaczem CD i mp3, czytnikiem kart SDHC i złączem Aux-In oraz w osiem głośników. Podwójny tuner współpracuje z dwoma antenami, tak że odbiera zawsze najlepszy dostępny sygnał. Radio obsługiwane jest zgodnie z koncepcją obsługi MMI i posiada 6,5-calowy wyświetlacz.

REKLAMA

REKLAMA

Kolejna opcja to radio symphony oraz system MMI Navigation. W tym przypadku mapy wczytywane są z płyty DVD, napęd odtwarza także płyty CD z muzyką.

W A5 Coupé i A5 Sportback kierowca może wprowadzić do nawigacji adres docelowy w formie polecenia głosowego.

Zobacz też: Nowe Audi A5: Systemy bezpieczeństwa

REKLAMA

MMI Navigation Plus to najbardziej rozbudowana opcja systemu multimedialnego. Obok napędu DVD system ten dysponuje twardym dyskiem o pojemności 60 GB, którego jedna trzecia, czyli 20 GB zarezerwowana jest jako pamięć dla danych telefonu i plików muzycznych. Procesor graficzny generuje trójwymiarowe obrazy najwyższej jakości. Mapy wyświetlane są w formie szczegółowego model terenu 3D, dla wielu miast dostępne są zdjęcia ciekawych obiektów i innych interesujących miejsc.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Umieszczony centralnie monitor ma przekątną 7 cali. Dzięki wysokiej rozdzielczości 800 x 480 pikseli wyświetla ostry obraz w intensywnych kolorach. Oprócz map może wyświetlać także okładki płyt. W A5 Coupé i A5 Sportback udoskonalona funkcja obsługi głosowej pozwala na wprowadzanie miejscowości i ulicy w jednym poleceniu. Funkcja ta obejmuje także obsługę danych telefonu
i plików muzycznych zapisanych na twardym dysku. Liczba przycisków menu głównego została zredukowana z ośmiu do czterech, w pokrętle regulacji głośności umieszczono funkcję „skip” pozwalającą przejść do następnego utworu.

Na życzenie można zamówić A5 z Audi sound system. Sześciokanałowy wzmacniacz o mocy całkowitej 180 W steruje dziesięcioma głośnikami, w tym subwooferem i głośnikiem centralnym.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowe Audi A5 Coupe

Jeszcze lepsze brzmienie gwarantuje Bang & Olufsen Sound System. Jego dziesięciokanałowy wzmacniacz o mocy 505 W współpracuje z 14 wysokiej klasy głośnikami (w A5 Cabriolet – dwanaście głośników); pokrywy głośników zdobią aluminiowe aplikacje. W połączeniu z MMI Navigation plus z napędu DVD może być odtwarzana muzyka w systemie 5.1 Surround.

Ofertę systemów Infotainment uzupełniają zmieniarka płyt CD w podręcznym schowku, podwójny tuner z cyfrowym odbiorem radiowym (digital audio broadcasting, DAB, oraz DAB+ i DMB Audi), cyfrowy tuner TV oraz Audi music interface, pozwalający na podłączenie przenośnych odtwarzaczy lub iPhone. Komfortowe prowadzenie rozmów telefonicznych umożliwia złącze Bluetooth oraz przygotowanie do montażu telefonu komórkowego wraz z zestawem głośnomówiącym i obsługą głosową (nie w A5 Cabriolet).

Audi connect

Technologią komunikacyjną w A5 oferującą najwięcej opcji jest telefon samochodowy online z Bluetooth, który poprzez moduł UMTS łączy się z internetem. Nazwa tego systemu to Audi connect. Jest to kolejna dziedzina techniki, w której marka z czterema pierścieniami wyprzedziła swoich konkurentów.

Moduł UMTS wbudowany w MMI Navigation plus pobiera na bieżąco z Google specjalnie przygotowane wiadomości, informacje dla podróżnych, informacje o pogodzie oraz o poszczególnych obiektach. Kierowca może zaplanować podróż na domowym komputerze, zapisać w odpowiednim miejscu na stronie www.audi.de i pobrać dane w momencie rozpoczęcia podróży. Wystarczy wciśnięcie przycisku, aby wyświetlona została mapa ze zdjęciami lotniczymi i satelitarnymi z Google Earth, pobranymi przez UMTS do systemu samochodu.

Zobacz też: Pierwsza jazda Audi Q3: oferta dla wymagających

Telefon samochodowy online z Bluetooth obsługiwany jest poleceniami głosowymi (z wyjątkiem A5 Cabriolet), przez terminal MMI Navigation plus lub na kierownicy wielofunkcyjnej. Dyskretne prowadzenie rozmów telefonicznych umożliwia oddzielna słuchawka telefoniczna z Bluetooth. Sygnał jest przenoszony przez antenę dachową. Hotspot WLAN, kolejna atrakcyjna opcja tego systemu, pozwala pasażerom na połączenie z Internetem nawet ośmiu przenośnych urządzeń.

Aby połączyć się z Internetem kierowca musi wsunąć do czytnika kartę SIM
z opcją transmisji danych. Może również podłączyć swój telefon komórkowy poprzez Bluetooth jeżeli posiada SIM Access Profile. Dodatkowe opłaty lub specjalne umowy z operatorem nie są konieczne, jednak ze względu na dużą ilość przesyłanych danych Audi zaleca wybór odpowiedniego abonamentu.

Najbardziej aktualne informacje: informacja drogowa Audi online

Wraz z internetowym telefonem w Audi A5 dostępna będzie kolejna usługa wysokiej klasy – informacja drogowa Audi online, która wprowadza do map nawigacji najnowsze dane dotyczące natężenia ruchu. Jeżeli na wybranej trasie nie ma zbyt dużego ruchu, zostanie ona przedstawiona na monitorze w kolorze zielonym; przy większym natężeniu ruchu jej kolor będzie żółty, kolejny kolor
to pomarańczowy i w końcu czerwony, gdy na trasie wystąpi korek. W przypadku korka usługa opisuje rodzaj zakłócenia ruchu w postaci tekstu i znajduje ewentualną trasę zastępczą.

Zobacz też: Audi wyróżnione jako „Brand of the Year”

System Audi działa szybciej i dokładniej, niż dotychczasowe rozwiązania TMC i TMC pro, uwzględnia bowiem zarówno drogi krajowe jak i miasta. Podstawą informacji są setki tysięcy smartphonów i urządzeń nawigacyjnych, które z dużą częstotliwością wysyłają dane o swojej pozycji do sieci telefonii komórkowych.

Na bazie tych danych powstaje zróżnicowany obraz obciążenia dróg. Informacja drogowa Audi online została uruchomiona niedawno w Europie Środkowej, Francji i Włoszech, wkrótce dołączone zostaną także inne kraje.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA