REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: Audi A6 3.0 TDI - Przewaga dzięki technice?

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

W nowym Audi A6 zastosowano prawie wszystkie najbardziej zaawansowane technologicznie rozwiązania, jakie producent z Ingolstadt ma w tej chwili w ofercie.Więcej można dostać tylko w modelu A8.

Nie wszystkim przypadnie do gustu wygląd najnowszego produktu Audi – modelu A6. Zwłaszcza, gdy zerkniemy w stronę bardzo mocnej pod tym względem konkurencji (chociażby BMW serii 5). Styliści mocno upodobnili model A6 do obecnych już na rynku A4 oraz A8, czyniąc z najnowszej limuzyny auto o bardzo stonowanym wyglądzie.
Typowe cechy wspomnianej serii modeli Audi to m.in. długa maska silnika oraz linia okien nawiązująca do nadwozia typu coupé.
Nowa limuzyna ma 4,92 metra długości, 1,87 metra szerokości i 1,46 metra wysokości. Rozstaw osi wynosi 2,91 metra. W porównaniu z poprzednim modelem nowe A6 jest o kilka milimetrów krótsze i niższe, jednak rozstaw osi zwiększył się o prawie siedem centymetrów.
Slogan reklamowy Audi głosi „Przewaga dzięki technice” i tę technikę da się dostrzec już na pierwszy rzut oka. Wszystko za sprawą dostępnych za dopłatą (8690 zł) reflektorów wykonanych w 100 % w technologii LED. Strumieniem światła poszczególnych diod steruje komputer modelując go w zależności od topografii terenu oraz warunków atmosferycznych. Co więcej, w jednym kloszu reflektora znalazły się również światła doświetlające drogę w trudnych warunkach atmosferycznych. To rozwiązanie zastąpiło w tym przypadku tradycyjne reflektory przeciwmgłowe.

REKLAMA

Zobacz także: Opinie kierowców o Audi A6

Podróż biznes klasą

Wnętrze nowego A6 zostało zaprojektowane zgodnie z doktryną Wrap-around. W efekcie linia kokpitu „obejmuje” kierowcę i pasażera przedniego fotela. Stylizacja tablicy przyrządów jest bardzo zbliżona do tej z bardziej prestiżowego A8. Jakość materiałów wykończeniowych i dokładność spasowania poszczególnych elementów są na najwyższym poziomie.
Podobnie, jak w nowym A8 także w A6 kierowca ma przed oczami ogromny wyświetlacz zajmujący całą przestrzeń pomiędzy prędkościomierzem i obrotomierzem. Na ekranie wysokiej rozdzielczości wyświetlane są setki informacji z komputera pokładowego oraz szeregu systemów, które nabywca zażyczy sobie zamontować w swoim A6. Wspomniany wyświetlacz może na przykład być ekranem kamery na podczerwień połączonej z systemem wykrywającym żywe organizmy na drodze. Koszt takiego Asystenta to ok. 11000 zł.
Jedną z ciekawszych pozycji na liście wyposażenia opcjonalnego nowego A6 jest rozbudowany system nawigacji satelitarnej wykorzystującej Google Earth. Żeby z niego korzystać trzeba wykupić telefon oraz system nawigacji MMI Navigation plus (19 360 zł) z dużym wysuwanym wyświetlaczem umieszczonym na górze środkowej konsoli.
Nowe A6 z tym systemem i telefonem wyposażone jest m.in. w twardy dysk (ok. 20 Gb). Na życzenie kierowcy system może zaciągnąć poprzez sieć komórkową dane z Google Earth i zapisać je na dysku. W efekcie tłem nawigacji są fotografie satelitarne terenu. Wykorzystując to zaawansowane urządzenie warto pamiętać o wykupieniu u operatora komórkowego stałego abonamentu na transfer danych z Internetu. Inaczej podróżowanie z nawigacją wykorzystującą Gogle Earth może nas drogo kosztować, bo komputer ściąga ok. 150 Mb danych na przejechane 100 km. Pocieszeniem niech będzie fakt, że dane są zapisywane na dysku, więc gdy poruszamy się po tym samym terenie komputer nie zaciąga od początku informacji z internetu.
Prawdziwą gratką dla melomanów jest możliwość zamontowania Bang & Olufsen Advanced Sound System. Ten rozbudowany system audio wyposażony jest m.in. w 15 głośników o łącznej mocy 1200 W oraz 10 kanałowy cyfrowy wzmacniacz DSP. Po włączeniu radia z okolic przednich słupków wysuwają się akustyczne soczewki, a możliwości sprzętu są równie piorunujące jak jego cena – 33 180 zł.
Jeżeli chodzi o wygodę foteli, czy przestrzeń we wnętrzu najnowszego Audi A6 to są one więcej niż zadowalające.

Zobacz także: Test Honda CR-V: Dla mieszkańców przedmieść

Szybko i oszczędnie

REKLAMA

W gamie silnikowej A6 znalazło się pięć jednostek napędowych – dwie benzynowe (2.8 FSI/204 KM, 3.0 TFSI/300 KM) oraz trzy wysokoprężne (2.0 TDI/177 KM, 3.0 TDI/204 KM oraz 3.0 TDI/245 KM). Co ciekawe w ofercie znalazły się również trzy skrzynie biegów – manulana, sześciobiegowa, skrzynia automatyczna, ośmiobiegowa Multitronic oraz siedmiobiegowa automatyczna S-Tronic.
Redakcja Moto.wieszjak.pl miała możliwość odbycia pierwszych jazd egzemplarzem z silnikiem wysokoprężnym o mocy 245 KM i skrzynią S-Tronic.
Ten sześciocylindrowy silnik rozwija maksymalny moment obrotowy 500 Nm w zakresie obrotów od 1400 do 3250. Duża moc i potężny moment obrotowy zapewniają świetne osiągi – opisywana wersja A6 przyspiesza według danych producenta od 0 do 100 km/h w 6,1 s.
Silnik pracuje cicho i kulturalnie w każdym zakresie obrotów – szczerze, podczas jazdy nie słychać, że poruszamy się dieslem. Samochód ochoczo przyspiesza, gdy wciśniemy zdecydowanie pedał gazu praktycznie przy każdej prędkości, choć skrzynia po uaktywnieniu funkcji kick down wymuszającej zdecydowaną redukcję biegów mogła by działać nieco szybciej. Przy normalnej jeździe zmian przełożeń praktycznie nie czuć.
A6 jest świetnie wyciszone. Jazda nawet z wysokimi prędkościami autostradowymi nie skutkuje tym, że w rozmowę w aucie zakłóca szum opływającego karoserię powietrza.
Opisywany egzemplarz był wyposażony w zawieszenie typu Active air suspension, które pracuje w zależności od upodobania kierowcy lub automatycznego ustawienie komputera w trybie bardziej sportowym lub bardziej komfortowym.
Ponadto auto wyposażone zostało w napęd 4x4 typu Torsen. To wszystko sprawia, że prowadzenie A6 daje wiele frajdy. Samochód mimo sporych gabarytów zewnętrznych daje się „wyczuć” niemal przy pierwszym kontakcie. Szybkie pokonywanie ciasnych łuków, nie robiło na naszym testowym A6 wrażenia. I to zarówno na równym, jak i mniej równym asfalcie. Jednak bardziej niż ponadprzeciętny komfort jazdy i bardzo dobre osiągi zaskoczyło nas… niskie zużycie paliwa. Podczas bardzo szybkiej i dynamicznej jazdy, średnie spalanie z odcinka – miasto/autostrada wyniosło 10 l/100 km. Biorąc pod uwagę osiągi, gabaryty oraz styl jazdy to świetny wynik.

Cennik nowego Audi A6 otwiera kwota ok. 168 000 zł. Tyle trzeba zapłacić za bazową wersję A6 z silnikiem 2.0 TDI/177 KM. Opisywana przez nas odmiana 3.0 TDI/245 KM quattro bez wyposażenia opcjonalnego kosztuje ok. 238 000 zł. To sporo, a efektowne i kuszące dodatki z listy wyposażenia opcjonalnego także kosztują słono, więc łatwo tę kwotę powiększyć o kolejne kilkadziesiąt tysięcy złotych. Jednak z drugiej strony A6 jest mniej więcej o połowę tańsze od największej limuzyny w stajni Audi – modelu A8, co pozwala spojrzeć na cennik dużo łaskawszym okiem. Konkurencji A6 stylizacją nie pobije, ale przyglądając się z bliska nowatorskim rozwiązaniom zastosowanym w tym modelu, ma szansę zyskać przewagę dzięki technice.

Wysuwane soczewki akustyczne to jeen z elementów zaawansowanego systemu firmy Bang & Olufsen. Fot. Audi
Tylna kanapa nowego A6 idealnie nadaje się na długą biznesową podróż. Fot. Audi
Jedną z ciekawszych opcji w nowym Audi A6 jest możliwośc korzystania z nawigacji Google Earth. Fot. Audi
Wskaźniki nowego Audi A6 są czytelne. Fot. Audi
Do zaawansowanego systemu wykorzystującego połączenie internetowe operatorów sieci komórkowych można podłączyć poprzez WiFi aż osiem urządzeń. Fot. Audi
"Centrum dowodzenia" nowym A6 wykonano z bardzo dużą dbałością o jakość detali. Fot. Audi
Na 6,5 calowym ekranie wyświetlane są m.in. informacje zestawu audio oraz nawigacji satelitarnej. Fot. Audi
Aluminiowe obręcze z oponami w rozmiarze 255/35 R20 kosztują ok. 14 tys. zł. Fot. Audi.
Elegancka i stonowana linia nowego A6 przypadnie do gustu kierowcom, którzy nie lubią zwracać na siebie uwagi. Fot. Audi
Z tej perspektywy linia nadwozia A6 przypomina większy model A8. Fot. Audi.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Nowa benzyna E10 od 1 stycznia 2024 r. na stacjach. Co gdy silnik nie jest dostosowany do nowego PB 95?

    1 stycznia 2024 r. na polskich stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Zastąpi oferowane dotychczas PB 95 E5. A to oznacza jedno. Właściciele starszych samochodów powinni sprawdzić, czy ich samochód jest dostosowany do nowego paliwa.

    Czy można przerobić samochód spalinowy na elektryczny?

    Przerobienie samochodu na napęd elektryczny staje się nośnym hasłem. Nośnym, ale czy realnym? Istnieje taka możliwość. Konwersje pojazdów spalinowych na elektryczne są jak najbardziej wykonalne. Takimi właśnie przeróbkami zajmuje się nawet polska firma.

    Zmiany w Park & Ride Warszawa. Ładowanie elektryków będzie płatne. Zniknie Karta Eko

    Podczas parkowania w ramach Park & Ride Warszawa kierowcy samochodów elektrycznych stracą możliwość bezpłatnego ładowania pojazdu i zniknie wydawana im Karta Eko. A to nie koniec zmian. Kiedy zaczną obowiązywać?

    Jak się produkuje dywaniki samochodowe?

    Dywaniki samochodowe to część wyposażenia aut, na którą kierowcy zwracają coraz większą uwagę. Rzadko jednak zastanawiamy się nad tym, jak dywaniki zostały wyprodukowane. Okazuje się, że to wcale nie taki łatwy proces...

    REKLAMA

    Ekologia transportu drogowego. Ekologiczna flota może oznaczać wydajną flotę

    Dekarbonizacja transportu to temat, który ma coraz większe znaczenie dla osób związanych z branżą TSL. Tu powstaje jednak kluczowe pytanie. Czy transport drogowy może być ekologiczny?

    Czy można jeździć rowerem zimą? Co na to przepisy drogowe?

    Pytanie o to, czy można jeździć rowerem zimą, jest o tyle zasadnicze, że warunki pogodowe stają się coraz trudniejsze. Jaką odpowiedź przynoszą przepisy? I jakie kierującym grożą mandaty?

    Kradzież tablicy rejestracyjnej stała się przestępstwem. Zmiana od 1 października 2023 r.

    1 października 2023 r. w życie weszła cześć nowelizacji Kodeksu karnego. Ta sprawiła, że kradzież tablicy rejestracyjnej stała się przestępstwem. Przestała być wykroczeniem. Jaką karę oznacza ten czyn? I kto właściwie może ją dostać?

    Unia Europejska chce zakazać importu uszkodzonych aut używanych. Biznes wart miliony się skończy?

    Unia Europejska chce zakazać importu uszkodzonych aut używanych? Zdaje się, że przy okazji nowego rozporządzenia Komisja Europejska postanowiła unormować tę kwestię. Zapisy brzmią groźnie. Branża importowa może być zaniepokojona. Kiedy przepisy mogłyby wejść w życie?

    REKLAMA

    Strefy czystego transportu w Polsce startują w 2024 r. Co musisz o nich wiedzieć?

    W 2024 r. w Polsce mogą pojawić się pierwsze strefy czystego transportu. Tylko czy kierowcy wiedzą, jakie zasady wjazdu i ruchu w nich obowiązują? Przypomnijmy zatem wszystkie z nich. Zebraliśmy w jednym punkcie najważniejsze informacje.

    Podatek od samochodu w 2026 r. Kilka tysięcy zł rocznej opłaty jest realne?

    Podatek od samochodu w 2026 r. został zapisany w KPO. Ma dotyczyć wszystkich aut spalinowych i będzie opłacany corocznie. Jaką stawkę będą musieli płacić kierowcy? Czy nowa opłata jest pewnikiem?

    REKLAMA