REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: Audi A6 3.0 TDI - Przewaga dzięki technice?

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

W nowym Audi A6 zastosowano prawie wszystkie najbardziej zaawansowane technologicznie rozwiązania, jakie producent z Ingolstadt ma w tej chwili w ofercie.
Więcej można dostać tylko w modelu A8.

Nie wszystkim przypadnie do gustu wygląd najnowszego produktu Audi – modelu A6. Zwłaszcza, gdy zerkniemy w stronę bardzo mocnej pod tym względem konkurencji (chociażby BMW serii 5). Styliści mocno upodobnili model A6 do obecnych już na rynku A4 oraz A8, czyniąc z najnowszej limuzyny auto o bardzo stonowanym wyglądzie.
Typowe cechy wspomnianej serii modeli Audi to m.in. długa maska silnika oraz linia okien nawiązująca do nadwozia typu coupé.
Nowa limuzyna ma 4,92 metra długości, 1,87 metra szerokości i 1,46 metra wysokości. Rozstaw osi wynosi 2,91 metra. W porównaniu z poprzednim modelem nowe A6 jest o kilka milimetrów krótsze i niższe, jednak rozstaw osi zwiększył się o prawie siedem centymetrów.
Slogan reklamowy Audi głosi „Przewaga dzięki technice” i tę technikę da się dostrzec już na pierwszy rzut oka. Wszystko za sprawą dostępnych za dopłatą (8690 zł) reflektorów wykonanych w 100 % w technologii LED. Strumieniem światła poszczególnych diod steruje komputer modelując go w zależności od topografii terenu oraz warunków atmosferycznych. Co więcej, w jednym kloszu reflektora znalazły się również światła doświetlające drogę w trudnych warunkach atmosferycznych. To rozwiązanie zastąpiło w tym przypadku tradycyjne reflektory przeciwmgłowe.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz także: Opinie kierowców o Audi A6

Podróż biznes klasą

Wnętrze nowego A6 zostało zaprojektowane zgodnie z doktryną Wrap-around. W efekcie linia kokpitu „obejmuje” kierowcę i pasażera przedniego fotela. Stylizacja tablicy przyrządów jest bardzo zbliżona do tej z bardziej prestiżowego A8. Jakość materiałów wykończeniowych i dokładność spasowania poszczególnych elementów są na najwyższym poziomie.
Podobnie, jak w nowym A8 także w A6 kierowca ma przed oczami ogromny wyświetlacz zajmujący całą przestrzeń pomiędzy prędkościomierzem i obrotomierzem. Na ekranie wysokiej rozdzielczości wyświetlane są setki informacji z komputera pokładowego oraz szeregu systemów, które nabywca zażyczy sobie zamontować w swoim A6. Wspomniany wyświetlacz może na przykład być ekranem kamery na podczerwień połączonej z systemem wykrywającym żywe organizmy na drodze. Koszt takiego Asystenta to ok. 11000 zł.
Jedną z ciekawszych pozycji na liście wyposażenia opcjonalnego nowego A6 jest rozbudowany system nawigacji satelitarnej wykorzystującej Google Earth. Żeby z niego korzystać trzeba wykupić telefon oraz system nawigacji MMI Navigation plus (19 360 zł) z dużym wysuwanym wyświetlaczem umieszczonym na górze środkowej konsoli.
Nowe A6 z tym systemem i telefonem wyposażone jest m.in. w twardy dysk (ok. 20 Gb). Na życzenie kierowcy system może zaciągnąć poprzez sieć komórkową dane z Google Earth i zapisać je na dysku. W efekcie tłem nawigacji są fotografie satelitarne terenu. Wykorzystując to zaawansowane urządzenie warto pamiętać o wykupieniu u operatora komórkowego stałego abonamentu na transfer danych z Internetu. Inaczej podróżowanie z nawigacją wykorzystującą Gogle Earth może nas drogo kosztować, bo komputer ściąga ok. 150 Mb danych na przejechane 100 km. Pocieszeniem niech będzie fakt, że dane są zapisywane na dysku, więc gdy poruszamy się po tym samym terenie komputer nie zaciąga od początku informacji z internetu.
Prawdziwą gratką dla melomanów jest możliwość zamontowania Bang & Olufsen Advanced Sound System. Ten rozbudowany system audio wyposażony jest m.in. w 15 głośników o łącznej mocy 1200 W oraz 10 kanałowy cyfrowy wzmacniacz DSP. Po włączeniu radia z okolic przednich słupków wysuwają się akustyczne soczewki, a możliwości sprzętu są równie piorunujące jak jego cena – 33 180 zł.
Jeżeli chodzi o wygodę foteli, czy przestrzeń we wnętrzu najnowszego Audi A6 to są one więcej niż zadowalające.

Zobacz także: Test Honda CR-V: Dla mieszkańców przedmieść

REKLAMA

Szybko i oszczędnie

W gamie silnikowej A6 znalazło się pięć jednostek napędowych – dwie benzynowe (2.8 FSI/204 KM, 3.0 TFSI/300 KM) oraz trzy wysokoprężne (2.0 TDI/177 KM, 3.0 TDI/204 KM oraz 3.0 TDI/245 KM). Co ciekawe w ofercie znalazły się również trzy skrzynie biegów – manulana, sześciobiegowa, skrzynia automatyczna, ośmiobiegowa Multitronic oraz siedmiobiegowa automatyczna S-Tronic.
Redakcja Moto.wieszjak.pl miała możliwość odbycia pierwszych jazd egzemplarzem z silnikiem wysokoprężnym o mocy 245 KM i skrzynią S-Tronic.
Ten sześciocylindrowy silnik rozwija maksymalny moment obrotowy 500 Nm w zakresie obrotów od 1400 do 3250. Duża moc i potężny moment obrotowy zapewniają świetne osiągi – opisywana wersja A6 przyspiesza według danych producenta od 0 do 100 km/h w 6,1 s.
Silnik pracuje cicho i kulturalnie w każdym zakresie obrotów – szczerze, podczas jazdy nie słychać, że poruszamy się dieslem. Samochód ochoczo przyspiesza, gdy wciśniemy zdecydowanie pedał gazu praktycznie przy każdej prędkości, choć skrzynia po uaktywnieniu funkcji kick down wymuszającej zdecydowaną redukcję biegów mogła by działać nieco szybciej. Przy normalnej jeździe zmian przełożeń praktycznie nie czuć.
A6 jest świetnie wyciszone. Jazda nawet z wysokimi prędkościami autostradowymi nie skutkuje tym, że w rozmowę w aucie zakłóca szum opływającego karoserię powietrza.
Opisywany egzemplarz był wyposażony w zawieszenie typu Active air suspension, które pracuje w zależności od upodobania kierowcy lub automatycznego ustawienie komputera w trybie bardziej sportowym lub bardziej komfortowym.
Ponadto auto wyposażone zostało w napęd 4x4 typu Torsen. To wszystko sprawia, że prowadzenie A6 daje wiele frajdy. Samochód mimo sporych gabarytów zewnętrznych daje się „wyczuć” niemal przy pierwszym kontakcie. Szybkie pokonywanie ciasnych łuków, nie robiło na naszym testowym A6 wrażenia. I to zarówno na równym, jak i mniej równym asfalcie. Jednak bardziej niż ponadprzeciętny komfort jazdy i bardzo dobre osiągi zaskoczyło nas… niskie zużycie paliwa. Podczas bardzo szybkiej i dynamicznej jazdy, średnie spalanie z odcinka – miasto/autostrada wyniosło 10 l/100 km. Biorąc pod uwagę osiągi, gabaryty oraz styl jazdy to świetny wynik.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Cennik nowego Audi A6 otwiera kwota ok. 168 000 zł. Tyle trzeba zapłacić za bazową wersję A6 z silnikiem 2.0 TDI/177 KM. Opisywana przez nas odmiana 3.0 TDI/245 KM quattro bez wyposażenia opcjonalnego kosztuje ok. 238 000 zł. To sporo, a efektowne i kuszące dodatki z listy wyposażenia opcjonalnego także kosztują słono, więc łatwo tę kwotę powiększyć o kolejne kilkadziesiąt tysięcy złotych. Jednak z drugiej strony A6 jest mniej więcej o połowę tańsze od największej limuzyny w stajni Audi – modelu A8, co pozwala spojrzeć na cennik dużo łaskawszym okiem. Konkurencji A6 stylizacją nie pobije, ale przyglądając się z bliska nowatorskim rozwiązaniom zastosowanym w tym modelu, ma szansę zyskać przewagę dzięki technice.

Wysuwane soczewki akustyczne to jeen z elementów zaawansowanego systemu firmy Bang & Olufsen. Fot. Audi
Tylna kanapa nowego A6 idealnie nadaje się na długą biznesową podróż. Fot. Audi
Jedną z ciekawszych opcji w nowym Audi A6 jest możliwośc korzystania z nawigacji Google Earth. Fot. Audi
Wskaźniki nowego Audi A6 są czytelne. Fot. Audi
Do zaawansowanego systemu wykorzystującego połączenie internetowe operatorów sieci komórkowych można podłączyć poprzez WiFi aż osiem urządzeń. Fot. Audi
"Centrum dowodzenia" nowym A6 wykonano z bardzo dużą dbałością o jakość detali. Fot. Audi
Na 6,5 calowym ekranie wyświetlane są m.in. informacje zestawu audio oraz nawigacji satelitarnej. Fot. Audi
Aluminiowe obręcze z oponami w rozmiarze 255/35 R20 kosztują ok. 14 tys. zł. Fot. Audi.
Elegancka i stonowana linia nowego A6 przypadnie do gustu kierowcom, którzy nie lubią zwracać na siebie uwagi. Fot. Audi
Z tej perspektywy linia nadwozia A6 przypomina większy model A8. Fot. Audi.
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA