REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: Audi A6 3.0 TDI - Przewaga dzięki technice?

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

W nowym Audi A6 zastosowano prawie wszystkie najbardziej zaawansowane technologicznie rozwiązania, jakie producent z Ingolstadt ma w tej chwili w ofercie.Więcej można dostać tylko w modelu A8.

Nie wszystkim przypadnie do gustu wygląd najnowszego produktu Audi – modelu A6. Zwłaszcza, gdy zerkniemy w stronę bardzo mocnej pod tym względem konkurencji (chociażby BMW serii 5). Styliści mocno upodobnili model A6 do obecnych już na rynku A4 oraz A8, czyniąc z najnowszej limuzyny auto o bardzo stonowanym wyglądzie.
Typowe cechy wspomnianej serii modeli Audi to m.in. długa maska silnika oraz linia okien nawiązująca do nadwozia typu coupé.
Nowa limuzyna ma 4,92 metra długości, 1,87 metra szerokości i 1,46 metra wysokości. Rozstaw osi wynosi 2,91 metra. W porównaniu z poprzednim modelem nowe A6 jest o kilka milimetrów krótsze i niższe, jednak rozstaw osi zwiększył się o prawie siedem centymetrów.
Slogan reklamowy Audi głosi „Przewaga dzięki technice” i tę technikę da się dostrzec już na pierwszy rzut oka. Wszystko za sprawą dostępnych za dopłatą (8690 zł) reflektorów wykonanych w 100 % w technologii LED. Strumieniem światła poszczególnych diod steruje komputer modelując go w zależności od topografii terenu oraz warunków atmosferycznych. Co więcej, w jednym kloszu reflektora znalazły się również światła doświetlające drogę w trudnych warunkach atmosferycznych. To rozwiązanie zastąpiło w tym przypadku tradycyjne reflektory przeciwmgłowe.

REKLAMA

Zobacz także: Opinie kierowców o Audi A6

Podróż biznes klasą

Wnętrze nowego A6 zostało zaprojektowane zgodnie z doktryną Wrap-around. W efekcie linia kokpitu „obejmuje” kierowcę i pasażera przedniego fotela. Stylizacja tablicy przyrządów jest bardzo zbliżona do tej z bardziej prestiżowego A8. Jakość materiałów wykończeniowych i dokładność spasowania poszczególnych elementów są na najwyższym poziomie.
Podobnie, jak w nowym A8 także w A6 kierowca ma przed oczami ogromny wyświetlacz zajmujący całą przestrzeń pomiędzy prędkościomierzem i obrotomierzem. Na ekranie wysokiej rozdzielczości wyświetlane są setki informacji z komputera pokładowego oraz szeregu systemów, które nabywca zażyczy sobie zamontować w swoim A6. Wspomniany wyświetlacz może na przykład być ekranem kamery na podczerwień połączonej z systemem wykrywającym żywe organizmy na drodze. Koszt takiego Asystenta to ok. 11000 zł.
Jedną z ciekawszych pozycji na liście wyposażenia opcjonalnego nowego A6 jest rozbudowany system nawigacji satelitarnej wykorzystującej Google Earth. Żeby z niego korzystać trzeba wykupić telefon oraz system nawigacji MMI Navigation plus (19 360 zł) z dużym wysuwanym wyświetlaczem umieszczonym na górze środkowej konsoli.
Nowe A6 z tym systemem i telefonem wyposażone jest m.in. w twardy dysk (ok. 20 Gb). Na życzenie kierowcy system może zaciągnąć poprzez sieć komórkową dane z Google Earth i zapisać je na dysku. W efekcie tłem nawigacji są fotografie satelitarne terenu. Wykorzystując to zaawansowane urządzenie warto pamiętać o wykupieniu u operatora komórkowego stałego abonamentu na transfer danych z Internetu. Inaczej podróżowanie z nawigacją wykorzystującą Gogle Earth może nas drogo kosztować, bo komputer ściąga ok. 150 Mb danych na przejechane 100 km. Pocieszeniem niech będzie fakt, że dane są zapisywane na dysku, więc gdy poruszamy się po tym samym terenie komputer nie zaciąga od początku informacji z internetu.
Prawdziwą gratką dla melomanów jest możliwość zamontowania Bang & Olufsen Advanced Sound System. Ten rozbudowany system audio wyposażony jest m.in. w 15 głośników o łącznej mocy 1200 W oraz 10 kanałowy cyfrowy wzmacniacz DSP. Po włączeniu radia z okolic przednich słupków wysuwają się akustyczne soczewki, a możliwości sprzętu są równie piorunujące jak jego cena – 33 180 zł.
Jeżeli chodzi o wygodę foteli, czy przestrzeń we wnętrzu najnowszego Audi A6 to są one więcej niż zadowalające.

Zobacz także: Test Honda CR-V: Dla mieszkańców przedmieść

Szybko i oszczędnie

REKLAMA

W gamie silnikowej A6 znalazło się pięć jednostek napędowych – dwie benzynowe (2.8 FSI/204 KM, 3.0 TFSI/300 KM) oraz trzy wysokoprężne (2.0 TDI/177 KM, 3.0 TDI/204 KM oraz 3.0 TDI/245 KM). Co ciekawe w ofercie znalazły się również trzy skrzynie biegów – manulana, sześciobiegowa, skrzynia automatyczna, ośmiobiegowa Multitronic oraz siedmiobiegowa automatyczna S-Tronic.
Redakcja Moto.wieszjak.pl miała możliwość odbycia pierwszych jazd egzemplarzem z silnikiem wysokoprężnym o mocy 245 KM i skrzynią S-Tronic.
Ten sześciocylindrowy silnik rozwija maksymalny moment obrotowy 500 Nm w zakresie obrotów od 1400 do 3250. Duża moc i potężny moment obrotowy zapewniają świetne osiągi – opisywana wersja A6 przyspiesza według danych producenta od 0 do 100 km/h w 6,1 s.
Silnik pracuje cicho i kulturalnie w każdym zakresie obrotów – szczerze, podczas jazdy nie słychać, że poruszamy się dieslem. Samochód ochoczo przyspiesza, gdy wciśniemy zdecydowanie pedał gazu praktycznie przy każdej prędkości, choć skrzynia po uaktywnieniu funkcji kick down wymuszającej zdecydowaną redukcję biegów mogła by działać nieco szybciej. Przy normalnej jeździe zmian przełożeń praktycznie nie czuć.
A6 jest świetnie wyciszone. Jazda nawet z wysokimi prędkościami autostradowymi nie skutkuje tym, że w rozmowę w aucie zakłóca szum opływającego karoserię powietrza.
Opisywany egzemplarz był wyposażony w zawieszenie typu Active air suspension, które pracuje w zależności od upodobania kierowcy lub automatycznego ustawienie komputera w trybie bardziej sportowym lub bardziej komfortowym.
Ponadto auto wyposażone zostało w napęd 4x4 typu Torsen. To wszystko sprawia, że prowadzenie A6 daje wiele frajdy. Samochód mimo sporych gabarytów zewnętrznych daje się „wyczuć” niemal przy pierwszym kontakcie. Szybkie pokonywanie ciasnych łuków, nie robiło na naszym testowym A6 wrażenia. I to zarówno na równym, jak i mniej równym asfalcie. Jednak bardziej niż ponadprzeciętny komfort jazdy i bardzo dobre osiągi zaskoczyło nas… niskie zużycie paliwa. Podczas bardzo szybkiej i dynamicznej jazdy, średnie spalanie z odcinka – miasto/autostrada wyniosło 10 l/100 km. Biorąc pod uwagę osiągi, gabaryty oraz styl jazdy to świetny wynik.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Cennik nowego Audi A6 otwiera kwota ok. 168 000 zł. Tyle trzeba zapłacić za bazową wersję A6 z silnikiem 2.0 TDI/177 KM. Opisywana przez nas odmiana 3.0 TDI/245 KM quattro bez wyposażenia opcjonalnego kosztuje ok. 238 000 zł. To sporo, a efektowne i kuszące dodatki z listy wyposażenia opcjonalnego także kosztują słono, więc łatwo tę kwotę powiększyć o kolejne kilkadziesiąt tysięcy złotych. Jednak z drugiej strony A6 jest mniej więcej o połowę tańsze od największej limuzyny w stajni Audi – modelu A8, co pozwala spojrzeć na cennik dużo łaskawszym okiem. Konkurencji A6 stylizacją nie pobije, ale przyglądając się z bliska nowatorskim rozwiązaniom zastosowanym w tym modelu, ma szansę zyskać przewagę dzięki technice.

Wysuwane soczewki akustyczne to jeen z elementów zaawansowanego systemu firmy Bang & Olufsen. Fot. Audi
Tylna kanapa nowego A6 idealnie nadaje się na długą biznesową podróż. Fot. Audi
Jedną z ciekawszych opcji w nowym Audi A6 jest możliwośc korzystania z nawigacji Google Earth. Fot. Audi
Wskaźniki nowego Audi A6 są czytelne. Fot. Audi
Do zaawansowanego systemu wykorzystującego połączenie internetowe operatorów sieci komórkowych można podłączyć poprzez WiFi aż osiem urządzeń. Fot. Audi
"Centrum dowodzenia" nowym A6 wykonano z bardzo dużą dbałością o jakość detali. Fot. Audi
Na 6,5 calowym ekranie wyświetlane są m.in. informacje zestawu audio oraz nawigacji satelitarnej. Fot. Audi
Aluminiowe obręcze z oponami w rozmiarze 255/35 R20 kosztują ok. 14 tys. zł. Fot. Audi.
Elegancka i stonowana linia nowego A6 przypadnie do gustu kierowcom, którzy nie lubią zwracać na siebie uwagi. Fot. Audi
Z tej perspektywy linia nadwozia A6 przypomina większy model A8. Fot. Audi.
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

REKLAMA

NaszEauto nie dla wszystkich. Kto nie skorzysta z programu?

Dlaczego program NaszEauto (dawniej „Mój Elektryk 2.0”) mający wspierać elektromobilność w Polsce budzi kontrowersje? Kto, po wprowadzonych w drugiej edycji zmianach, nie ma możliwości skorzystać z dofinasowania?

Jazda pod prąd na S7. 66-latka nie wiedziała, w którym miejscu popełniła błąd

Nietypowe zgłoszenie odebrali policjanci na skrzynkę "Stop agresji drogowej". Na nagraniu, które podesłał kierowca, widać auto jadące drogą ekspresową pod prąd. 66-latka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jechała niezgodnie z przepisami.

Odcinkowy pomiar prędkości, system RedLight i fotoradar [Nowe lokalizacje]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, systemu RedLight w nowej lokalizacji oraz fotoradaru. Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

REKLAMA

Szajka złodziei samochodów rozbita. Łącznie odzyskano 19 pojazdów

Policjanci z Małopolski zatrzymali dwie osoby, które zajmowały się kradzieżą samochodów w województwach małopolskim, podkarpackim i śląskim. W wyniku ich działań odzyskano 19 pojazdów warte około 2 milionów złotych, a także skradzione części samochodowe.

Paraliż na ulicach miast? Samorządowe pułapki planistyczne

Korki w polskich miastach: infrastruktura niedostosowana do potrzeb, uleganie aktywistom miejskim, likwidacja miejsc parkingowych i zwężanie ulic. Czy buspasy są dobrym rozwiązaniem? Samorządowe pułapki planistyczne.

REKLAMA