REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Hyundai ix35 jakiego wybrać? Poradnik kupjącego

Subskrybuj nas na Youtube
Hyundai ix35 Fot. Moto.wieszjak.pl
Hyundai ix35 Fot. Moto.wieszjak.pl
Czy.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

>Hyundai ix35 występuje z dwoma rodzajami napędu, a w gamie dostępnych silników znalazło się pięć jednostek napędowych. Co więcej ix35 dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia. Podpowiadamy, która konfiguracja jest najbardziej optymalna.

Nadwozie

Ix35 występuje tylko w jednej wersji nadwoziowej, jako pięciodrzwiowy hatchback

REKLAMA

Wersje silnikowe

W gamie jednostek napędowych koreańskiego SUV-a znajdziemy pięć jednostek napędowych. Dwie benzynowe oraz trzy wysokoprężne.
Podstawowym źródłem napędu jest benzynowa jednostka 1.6 GDI/135 KM. Z tym silnikiem dostępna jest tylko wersja ix35 z napędem na przednią oś. Moc maksymalna pozwala na rozpędzenie auta od 0 do 100 km/h w 11,1 s, a średnie zużycie paliwa w ruchu miejskim wynosi 8,2l/100 km.

Jeżeli chcemy kupić ix35 z napędem na obie osie i silnikiem benzynowym, musimy się zdecydować na droższy o ok. 7000 zł silnik 2.0 MPI/163 KM. W przypadku odmiany 4x4 przyspieszenie od 0 do 100 km/h według producenta wynosi 10,7 s (10,4 s 2WD), a średnie spalanie w ruchu miejskim 9,9 l/100 km (9,8 l/100 km 2WD).

Zobacz również: Opinie kierowców o Hyundai ix35

REKLAMA

Najmniejszą jednostką wysokoprężną (jednocześnie droższą o 12 tys. zł od podstawowej jednostki benzynowej) jest silnik 1,7 CRDi/115 KM. Można go zamówić tylko z napędem na jedną oś. Według danych producenta ix35 z w.w. silnikiem Diesla przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,4 s i w cyklu mieszanym spala 5,4 l/100 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mocniejsze, wysokoprężne wersje Hyundaia dostępne są z tym samym silnikiem 2.0 CRDi, ale w dwóch odmianach mocy maksymalnej 136 oraz 184 KM, obie dostępne w specyfikacji z napędem na jedną i na dwie osie.

W porównaniu do silnika 1,7 CRDi, jednostka 2.0 CRDi/136 KM jest droższa o 9 tys. zł, a 2.0 CRDI/184 KM o 12 tys. zł. Przy czym przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi odpowiednio 11,3 s (10,8 s 2WD) dla wersji 136-konnej oraz 10 s (9,4 s 2WD) dla wersji 184-konnej.

Natomiast średnie spalanie w ruchu miejskim kształtuje się na średnim poziomie 6,7 l/100 km (6,6 l/100 km 2WD) dla silnika 2.0 CRDI/136 KM oraz 10 l/100 km (9,4 l/100 KM 2WD) dla silnika 2.0 CRDi/184 KM.

Nasz wybór:

Jeżeli jesteś w stanie zrezygnować w takim aucie z napędu na obie osie, wybierz 1.6 GDI. W przeciwnym razie 2.0 MPI 4x4.

Wersje wyposażeniowe

REKLAMA

Classic – najuboższa wersja wyposażeniowa. Wybierając podstawową opcję Classic w wyposażeniu standardowym dostaniemy m.in. Radioodtwarzacz CD z MP3 ze sterowaniem z koła kierownicy, komputer pokładowy, aluminiowe obręcze kół, manualną klimatyzację, ABS, ESP, system kontroli zjazdu, przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne.

Comfort – wersja droższa o 6000 zł od podstawowej Classic. W ramach pakietu Comfort dostaniemy pełną listę wyposażenia zawartego w Classic, a ponadto m.in.: materiałowo skórzaną tapicerkę siedzeń, dwukolorową tablicę przyrządów, siatkę zabezpieczającą bagaż, relingi dachowe, pełnowymiarowe koło zapasowe, składany kluczyk i alarm z pilotem, regulację podparcia lędźwi fotela kierowcy.

Zobacz również: Test Hyundai ix35: dla aktywnych

Style – droższa o 12 tys. zł od Classic. Wyposażenie Style obejmuje pakiety Classic i Comfort, i dodatkowo m.in.: czujnik parkowania z tyłu, kluczyk zbliżeniowy, podgrzewane siedzenia przednie i tylne, przyciemniane szyby tylne, niebieskie podświetlenie „zegarów” oraz lusterko wsteczne fotochromatyczne z kompasem.

Premium – droższa o 18 tys. zł od Classic. Wyposażenie Premium obejmuje pakiety Classic, Comfort, Style i dodatkowo m.in.: Tempomat, czujnik ciśnienia w oponach, elektryczne, dwupanelowe okno dachowe, szyby termiczne, skórzana tapicerkę siedzeń, kabel do iPod.
Nasz wybór: Wersja Comfort, m.in. ze względu na stosunkowo niedużą dopłatę do podstawowej Classic, lepsze wykończenie wnętrza, dwustrefową klimatyzację i pełnowymiarowe koło zapasowe.

Wybór redakcji:

W takim aucie nie mając napędu 4x4 czulibyśmy pewien niedosyt. Ale jeżeli komuś to nie przeszkadza to warto rozważyć zakup wersji 1.6 GDI Comfort. Naszym zdaniem najbardziej optymalną odmianą jest wersja 2.0 MPI 4WD Comfort.

Hyundai ix35 2.0 CRDI nawet 15% taniej. Sprawdź teraz!

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Prawo jazdy seniorów: Czy możesz je stracić od 1 lipca 2025?

W życie miały wejść nowe przepisy dla kierowców, którzy ukończyli 65 lat. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, seniorzy mieli regularnie przechodzić badania lekarskie kierowców po 65. roku życia, aby zachować ważność prawa jazdy. Dodatkowe obowiązki, w tym częstsze kontrole specjalistyczne (okulistyczne i neurologiczne), czekają również kierowców po 75. roku życia.

Jeden błąd i po egzaminie. Sprawdź nowe zasady egzaminu na prawo jazdy od 1 lipca 2025

Od 1 lipca 2025 roku obowiązują nowe przepisy, które rewolucjonizują sposób przeprowadzania egzaminów na prawo jazdy. Wprowadzenie tzw. błędów krytycznych sprawia, że wystarczy jeden poważny błąd, by zakończyć egzamin wynikiem negatywnym – bez szansy na dokończenie jazdy. Sprawdź, czego unikać, aby nie oblać na pierwszym zakręcie.

R.Kubica: Le Mans to wyścig, który powinien zostać zakazany. Ludzie nie śpią przez dwa dni próbując się zdrzemnąć na krzesełku. Jak spalić 12 tys. kalorii w jedną noc

Robert Kubica uważa, że zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans było jego celem odkąd wystąpił w nim pierwszy raz w 2021 r. "Dało mi to mnóstwo pozytywnych emocji, mimo że był to jeden z trudniejszych momentów w mojej karierze" - powiedział podczas briefingu w Warszawie. Podkreślił wyczerpujący charakter tego wyścigu, a brak snu był jednym z poważniejszych wyzwań.

Do którego momentu dziecko musi jeździć w foteliku? Czy wiek dziecka ma znaczenie? Kto nie musi zapinać pasów bezpieczeństwa? {przepisy}

Nie każdy musi zapinać pasy bezpieczeństwa, ale warto pamiętać, że za nieprzestrzeganie przepisów grożą mandaty. Czy wiesz do którego momentu dziecko musi podróżować w foteliku? Kto jest zwolniony z obowiązku zapinania pasów bezpieczeństwa?

REKLAMA

Rząd otwiera drogi dla pojazdów autonomicznych [projekt przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy umożliwiający testowanie pojazdów autonomicznych na polskich drogach. Nowe regulacje mają wesprzeć innowacje i rozwój branży motoryzacyjnej, dostosowując przepisy do wyzwań współczesnego transportu.

Zmiana zasad rejestracji pojazdów w 2026 r. Nowelizacja Prawa o ruchu drogowym - projekt deregulacyjny

W dniu 17 czerwca 2025 r. opublikowany został projekt ustawy, która ma znowelizować Prawo o ruchu drogowym. Nowelizacja ta ma zrealizować m.in. postulaty deregulacyjne zespołu SprawdzaMy kierowanego przez Rafała Brzoskę - w szczególności w zakresie rejestracji pojazdów. Zmiany mają wejść w życie w większości po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, a więc z pewnością już w 2026 roku.

REKLAMA