REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Hyundai ix35 jakiego wybrać? Poradnik kupjącego

Hyundai ix35 Fot. Moto.wieszjak.pl
Hyundai ix35 Fot. Moto.wieszjak.pl
Czy.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

>Hyundai ix35 występuje z dwoma rodzajami napędu, a w gamie dostępnych silników znalazło się pięć jednostek napędowych. Co więcej ix35 dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia. Podpowiadamy, która konfiguracja jest najbardziej optymalna.

Nadwozie

Ix35 występuje tylko w jednej wersji nadwoziowej, jako pięciodrzwiowy hatchback

REKLAMA

REKLAMA

Wersje silnikowe

W gamie jednostek napędowych koreańskiego SUV-a znajdziemy pięć jednostek napędowych. Dwie benzynowe oraz trzy wysokoprężne.
Podstawowym źródłem napędu jest benzynowa jednostka 1.6 GDI/135 KM. Z tym silnikiem dostępna jest tylko wersja ix35 z napędem na przednią oś. Moc maksymalna pozwala na rozpędzenie auta od 0 do 100 km/h w 11,1 s, a średnie zużycie paliwa w ruchu miejskim wynosi 8,2l/100 km.

Jeżeli chcemy kupić ix35 z napędem na obie osie i silnikiem benzynowym, musimy się zdecydować na droższy o ok. 7000 zł silnik 2.0 MPI/163 KM. W przypadku odmiany 4x4 przyspieszenie od 0 do 100 km/h według producenta wynosi 10,7 s (10,4 s 2WD), a średnie spalanie w ruchu miejskim 9,9 l/100 km (9,8 l/100 km 2WD).

Zobacz również: Opinie kierowców o Hyundai ix35

REKLAMA

Najmniejszą jednostką wysokoprężną (jednocześnie droższą o 12 tys. zł od podstawowej jednostki benzynowej) jest silnik 1,7 CRDi/115 KM. Można go zamówić tylko z napędem na jedną oś. Według danych producenta ix35 z w.w. silnikiem Diesla przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,4 s i w cyklu mieszanym spala 5,4 l/100 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mocniejsze, wysokoprężne wersje Hyundaia dostępne są z tym samym silnikiem 2.0 CRDi, ale w dwóch odmianach mocy maksymalnej 136 oraz 184 KM, obie dostępne w specyfikacji z napędem na jedną i na dwie osie.

W porównaniu do silnika 1,7 CRDi, jednostka 2.0 CRDi/136 KM jest droższa o 9 tys. zł, a 2.0 CRDI/184 KM o 12 tys. zł. Przy czym przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi odpowiednio 11,3 s (10,8 s 2WD) dla wersji 136-konnej oraz 10 s (9,4 s 2WD) dla wersji 184-konnej.

Natomiast średnie spalanie w ruchu miejskim kształtuje się na średnim poziomie 6,7 l/100 km (6,6 l/100 km 2WD) dla silnika 2.0 CRDI/136 KM oraz 10 l/100 km (9,4 l/100 KM 2WD) dla silnika 2.0 CRDi/184 KM.

Nasz wybór:

Jeżeli jesteś w stanie zrezygnować w takim aucie z napędu na obie osie, wybierz 1.6 GDI. W przeciwnym razie 2.0 MPI 4x4.

Wersje wyposażeniowe

Classic – najuboższa wersja wyposażeniowa. Wybierając podstawową opcję Classic w wyposażeniu standardowym dostaniemy m.in. Radioodtwarzacz CD z MP3 ze sterowaniem z koła kierownicy, komputer pokładowy, aluminiowe obręcze kół, manualną klimatyzację, ABS, ESP, system kontroli zjazdu, przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne.

Comfort – wersja droższa o 6000 zł od podstawowej Classic. W ramach pakietu Comfort dostaniemy pełną listę wyposażenia zawartego w Classic, a ponadto m.in.: materiałowo skórzaną tapicerkę siedzeń, dwukolorową tablicę przyrządów, siatkę zabezpieczającą bagaż, relingi dachowe, pełnowymiarowe koło zapasowe, składany kluczyk i alarm z pilotem, regulację podparcia lędźwi fotela kierowcy.

Zobacz również: Test Hyundai ix35: dla aktywnych

Style – droższa o 12 tys. zł od Classic. Wyposażenie Style obejmuje pakiety Classic i Comfort, i dodatkowo m.in.: czujnik parkowania z tyłu, kluczyk zbliżeniowy, podgrzewane siedzenia przednie i tylne, przyciemniane szyby tylne, niebieskie podświetlenie „zegarów” oraz lusterko wsteczne fotochromatyczne z kompasem.

Premium – droższa o 18 tys. zł od Classic. Wyposażenie Premium obejmuje pakiety Classic, Comfort, Style i dodatkowo m.in.: Tempomat, czujnik ciśnienia w oponach, elektryczne, dwupanelowe okno dachowe, szyby termiczne, skórzana tapicerkę siedzeń, kabel do iPod.
Nasz wybór: Wersja Comfort, m.in. ze względu na stosunkowo niedużą dopłatę do podstawowej Classic, lepsze wykończenie wnętrza, dwustrefową klimatyzację i pełnowymiarowe koło zapasowe.

Wybór redakcji:

W takim aucie nie mając napędu 4x4 czulibyśmy pewien niedosyt. Ale jeżeli komuś to nie przeszkadza to warto rozważyć zakup wersji 1.6 GDI Comfort. Naszym zdaniem najbardziej optymalną odmianą jest wersja 2.0 MPI 4WD Comfort.

Hyundai ix35 2.0 CRDI nawet 15% taniej. Sprawdź teraz!

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA