REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Hyundai ix35 jakiego wybrać? Poradnik kupjącego

Hyundai ix35 Fot. Moto.wieszjak.pl
Hyundai ix35 Fot. Moto.wieszjak.pl
Czy.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

>Hyundai ix35 występuje z dwoma rodzajami napędu, a w gamie dostępnych silników znalazło się pięć jednostek napędowych. Co więcej ix35 dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia. Podpowiadamy, która konfiguracja jest najbardziej optymalna.

Nadwozie

Ix35 występuje tylko w jednej wersji nadwoziowej, jako pięciodrzwiowy hatchback

REKLAMA

Wersje silnikowe

W gamie jednostek napędowych koreańskiego SUV-a znajdziemy pięć jednostek napędowych. Dwie benzynowe oraz trzy wysokoprężne.
Podstawowym źródłem napędu jest benzynowa jednostka 1.6 GDI/135 KM. Z tym silnikiem dostępna jest tylko wersja ix35 z napędem na przednią oś. Moc maksymalna pozwala na rozpędzenie auta od 0 do 100 km/h w 11,1 s, a średnie zużycie paliwa w ruchu miejskim wynosi 8,2l/100 km.

Jeżeli chcemy kupić ix35 z napędem na obie osie i silnikiem benzynowym, musimy się zdecydować na droższy o ok. 7000 zł silnik 2.0 MPI/163 KM. W przypadku odmiany 4x4 przyspieszenie od 0 do 100 km/h według producenta wynosi 10,7 s (10,4 s 2WD), a średnie spalanie w ruchu miejskim 9,9 l/100 km (9,8 l/100 km 2WD).

Zobacz również: Opinie kierowców o Hyundai ix35

REKLAMA

Najmniejszą jednostką wysokoprężną (jednocześnie droższą o 12 tys. zł od podstawowej jednostki benzynowej) jest silnik 1,7 CRDi/115 KM. Można go zamówić tylko z napędem na jedną oś. Według danych producenta ix35 z w.w. silnikiem Diesla przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,4 s i w cyklu mieszanym spala 5,4 l/100 km.

Mocniejsze, wysokoprężne wersje Hyundaia dostępne są z tym samym silnikiem 2.0 CRDi, ale w dwóch odmianach mocy maksymalnej 136 oraz 184 KM, obie dostępne w specyfikacji z napędem na jedną i na dwie osie.

W porównaniu do silnika 1,7 CRDi, jednostka 2.0 CRDi/136 KM jest droższa o 9 tys. zł, a 2.0 CRDI/184 KM o 12 tys. zł. Przy czym przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi odpowiednio 11,3 s (10,8 s 2WD) dla wersji 136-konnej oraz 10 s (9,4 s 2WD) dla wersji 184-konnej.

Natomiast średnie spalanie w ruchu miejskim kształtuje się na średnim poziomie 6,7 l/100 km (6,6 l/100 km 2WD) dla silnika 2.0 CRDI/136 KM oraz 10 l/100 km (9,4 l/100 KM 2WD) dla silnika 2.0 CRDi/184 KM.

Nasz wybór:

Jeżeli jesteś w stanie zrezygnować w takim aucie z napędu na obie osie, wybierz 1.6 GDI. W przeciwnym razie 2.0 MPI 4x4.

Wersje wyposażeniowe

REKLAMA

Classic – najuboższa wersja wyposażeniowa. Wybierając podstawową opcję Classic w wyposażeniu standardowym dostaniemy m.in. Radioodtwarzacz CD z MP3 ze sterowaniem z koła kierownicy, komputer pokładowy, aluminiowe obręcze kół, manualną klimatyzację, ABS, ESP, system kontroli zjazdu, przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne.

Comfort – wersja droższa o 6000 zł od podstawowej Classic. W ramach pakietu Comfort dostaniemy pełną listę wyposażenia zawartego w Classic, a ponadto m.in.: materiałowo skórzaną tapicerkę siedzeń, dwukolorową tablicę przyrządów, siatkę zabezpieczającą bagaż, relingi dachowe, pełnowymiarowe koło zapasowe, składany kluczyk i alarm z pilotem, regulację podparcia lędźwi fotela kierowcy.

Zobacz również: Test Hyundai ix35: dla aktywnych

Style – droższa o 12 tys. zł od Classic. Wyposażenie Style obejmuje pakiety Classic i Comfort, i dodatkowo m.in.: czujnik parkowania z tyłu, kluczyk zbliżeniowy, podgrzewane siedzenia przednie i tylne, przyciemniane szyby tylne, niebieskie podświetlenie „zegarów” oraz lusterko wsteczne fotochromatyczne z kompasem.

Premium – droższa o 18 tys. zł od Classic. Wyposażenie Premium obejmuje pakiety Classic, Comfort, Style i dodatkowo m.in.: Tempomat, czujnik ciśnienia w oponach, elektryczne, dwupanelowe okno dachowe, szyby termiczne, skórzana tapicerkę siedzeń, kabel do iPod.
Nasz wybór: Wersja Comfort, m.in. ze względu na stosunkowo niedużą dopłatę do podstawowej Classic, lepsze wykończenie wnętrza, dwustrefową klimatyzację i pełnowymiarowe koło zapasowe.

Wybór redakcji:

W takim aucie nie mając napędu 4x4 czulibyśmy pewien niedosyt. Ale jeżeli komuś to nie przeszkadza to warto rozważyć zakup wersji 1.6 GDI Comfort. Naszym zdaniem najbardziej optymalną odmianą jest wersja 2.0 MPI 4WD Comfort.

Hyundai ix35 2.0 CRDI nawet 15% taniej. Sprawdź teraz!

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Gołoledź na drogach. IMGW ostrzega przed czarnym lodem. Jak go rozpoznać?

    Na drogach w Polsce pojawiła się gołoledź. IMGW ostrzega zatem kierowców z 12 województw przed naprawdę trudnymi warunkami. Co oznacza czarny lód na drodze? I jak zachować się podczas jazdy po oblodzonej drodze?

    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    REKLAMA

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    REKLAMA

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    REKLAMA