Odświeżona gama Jaguara: 2012 XF, XFR, XK
REKLAMA
REKLAMA
2012 XF, pełen świeżych pomysłów został zaprezentowany na New York Auto Show. Auto wyposażono w nowe technologie i innowacyjne systemy.
REKLAMA
Opierając się na najnowszych trendach stylizacyjnych model XF posiada nowe, "wąskie" spojrzenie dzięki reflektorom wyposażonym w światła do jazdy dziennej wykonanym w technologii LED. Dolna linia maski wraz z wyraźnie wysuniętym grillem i wypukłości połączone z przetłoczeniami poniżej linii rejestracji nadają mu wyjątkową, bojową postawę podkreślającą nowy wygląd.
Zobacz też: Saab 9-2X
W tylnej części samochodu, reflektory również zostały przeprojektowane na technologię LED i teraz rozciągają się na pokrywę bagażnika, poniżej której znajduje się znaczek Jaguara.
Zmiany we wnętrzu nowego XF są subtelne. Odświeżono kierownicę, zmieniono panele systemów wentylacji i sposób umieszczenia ekranów do nawigacji i rozrywki, przy czym nadano zupełnie nowy kolor konsoli środkowej.
Jednostki napędowe
REKLAMA
Znaczące zmiany zachodzą pod skórą nowego XF, po raz pierwszy dostępnego z czterocylindrowym silnikiem diesla o pojemności 2,2-litra w systemie common-rail, rozwijającego moc 190 KM i 450 Nm momentu obrotowego. Jednostka jest połączona z nową, 8-biegową automatyczną skrzynią biegów oraz systemem Stop-Start. Jaguar po raz pierwszy sięga po to rozwiązanie w swoim samochodzie.
3,0-litrowe silniki diesla V6 pozostają bez zmian. Dysponują mocą odpowiednio 240 KM i 275 KM w odmianie "S", podczas gdy jednostki benzynowe to potężna para V8: 385 konna i doładowana, zwalająca z nóg mocą 510 KM, w wersji XFR.
Nowy model będzie dostępny z usprawnieniami pakietu aerodynamicznego, adaptacyjnego zawieszenia jak i samego wnętrza w sportowej stylizacji "R".
Wersja XFR
Najwyższej jakości XFR ma nowy wygląd przejęty z XF lecz idący o krok dalej. Trio głębokich wlotów powietrza dominuje z przodu samochodu, nowe przetłoczenia progów "spływają" po sylwetce nowego Jaguara, co w połączeniu z potężnymi 20-calowymi kołami daje piorunujący efekt. Nowe tylne lampy współgrają wraz z subtelnym dyfuzorem umieszczonym pod zderzakiem.
Zobacz też: Mercedes CLS CGI. Kolaż klasyki i elegancji
Nowy XF wejdzie do sprzedaży we wrześniu, jego ceny na rynku brytyjskim będą zaczynały się od 30.950 funtów za 2,2-litrową jednostkę diesla i będą kończyły na 65350£ za wersję XFR.
Pierwsze detale: 2012 XK
Nowy XK 2012 ewoluował od czasu zaprezentowania modelu, z którym ma wiele cech wspólnych, czyli XKR-S pokazanego na Geneva Motor Show w marcu.
REKLAMA
Najważniejsze zmiany odbywają się w przedniej części nowego XK. Zestaw zupełnie nowych reflektorów, które są nie tylko szczuplejsze (o 15mm) niż te, które zastępują, ale zostały wzbogacone w LEDowe paski biegnące obok głównej części reflektorów. Te są osadzone na nowym, większym, owalnym zderzaku, oprawionym w chrom, a w przypadku wersji XKR wykończonym w kolorze czarnym. W tylnej części samochodu znajdziemy, tradycyjnie już, światła w technologii LED.
Wnętrze zostało delikatnie odświeżone, a po raz pierwszy klient dostanie możliwość zamówienia spersonalizowanych, skórzanych foteli. Podobnie jak ustępujący model, nowy XK i XKR będą dostępne w formie cabrio.
Wszystkie modele trafią do sprzedaży w Wielkiej Brytanii we wrześniu.
REKLAMA
REKLAMA