REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ferrari 458 Italia

fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Po modelach 360 Maranello i będącym jego ewolucją 430 Modena przyszła pora na gruntowne odmłodzenie najmniejszego Ferrari. Ubiegłoroczna nowość otrzymała nazwę 458 Italia.

W przypadku Ferrari, najmniejszy wcale nie znaczy najgorszy. Wręcz przeciwnie, 458 Italia gromadzi w sobie bodaj największy ładunek emocjonalny ze wszystkich aktualnie produkowanych przez włoską markę pojazdów. Z poprzednika pozostało ogólne założenie niezbyt dużej, dwumiejscowej „berlinetty” z centralnie umieszczonym silnikiem V8. Italia jest jednak zupełnie nową konstrukcją, łączącą wszystko co najlepsze w Ferrari. Jest niemalże samochodem wyścigowym, którym tylko przy okazji można poruszać się po zwykłych drogach.

REKLAMA

Zobacz również: Zagraniczne mandaty zapłacimy w Polsce

REKLAMA

Do napędu służy zaprojektowana od nowa widlasta ósemka o pojemności skokowej 4499 cm3. Mimo względnie niewielkiej pojemności, konstruktorom z Maranello udało się wykrzesać z niej aż 570 KM, osiąganych przy 9000 obr./min, co daje, godny silników wyczynowych, współczynnik 127KM z jednego litra. Tego typu charakterystyka powoduje zwykle dość wąski zakres użytecznych prędkości obrotowych, jednak konstruktorzy Ferrari poradzili sobie z tym problemem i 80 procent maksymalnego momentu obrotowego silnika, jest dostępne już od 3500 obr./min. Włoscy inżynierowie nie byliby sobą, gdyby nie postarali się o wyjątkowe wrażenia dźwiękowe, serwowane przez ich jednostki napędowe. Nie inaczej jest przypadku Ferrari 458 Italia.

Do przeniesienia mocy na koła służy siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia przekładniowa, znana z modelu California. W Italii ma ona nieco zmienioną charakterystykę, dopasowującą do nowej jednostki napędowej. Miłośnicy ręcznych przekładni muszą się obejść smakiem, ale mając do dyspozycji tak szybko działającą skrzynię zautomatyzowaną trudno znaleźć przewagę bardziej konwencjonalnego rozwiązania. Mimo że dwusprzęgłowa konstrukcja nie należy do najlżejszych, to w stosunku do „430” masa pojazdu została zredukowana. Ważące 1380 kg jest w stanie rozpędzić się do 100 km/h w czasie 3,4 sekundy i pędzić maksymalnie 325 km/h.

Zobacz również: Boss wraca na tor

Dalszy ciąg materiału pod wideo

O pewne prowadzenie dba na nowo zaprojektowane zawieszenie ze stopów lekkich. Zarówno z przodu, jak i z tyłu zastosowano układ wielowahaczowy. Nieco kontrowersji może budzić stylistyka nadwozia, stworzona tradycyjnie przez studio Pininfarina. Wygląd jest oczywiście kwestią gustu, ale nie ma wątpliwości co do pomysłowości konstruktorów Ferrari w kwestii aerodynamiki pojazdu. Przedni zderzak może się odkształcać w zależności od prędkości, z jaką porusza się samochód. Ma to na celu zwiększenie siły docisku przy mniejszych prędkościach i zredukowanie oporu powietrza przy szybszej jeździe. Uwagę przyciąga również tylny zderzak ze sporej wielkości dyfuzorem oraz potrójną końcówką układu wydechowego, będącą żywym nawiązaniem do kultowego modelu F40.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    REKLAMA

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    REKLAMA