REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ferrari 458 Italia

fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Po modelach 360 Maranello i będącym jego ewolucją 430 Modena przyszła pora na gruntowne odmłodzenie najmniejszego Ferrari. Ubiegłoroczna nowość otrzymała nazwę 458 Italia.

W przypadku Ferrari, najmniejszy wcale nie znaczy najgorszy. Wręcz przeciwnie, 458 Italia gromadzi w sobie bodaj największy ładunek emocjonalny ze wszystkich aktualnie produkowanych przez włoską markę pojazdów. Z poprzednika pozostało ogólne założenie niezbyt dużej, dwumiejscowej „berlinetty” z centralnie umieszczonym silnikiem V8. Italia jest jednak zupełnie nową konstrukcją, łączącą wszystko co najlepsze w Ferrari. Jest niemalże samochodem wyścigowym, którym tylko przy okazji można poruszać się po zwykłych drogach.

REKLAMA

Zobacz również: Zagraniczne mandaty zapłacimy w Polsce

REKLAMA

Do napędu służy zaprojektowana od nowa widlasta ósemka o pojemności skokowej 4499 cm3. Mimo względnie niewielkiej pojemności, konstruktorom z Maranello udało się wykrzesać z niej aż 570 KM, osiąganych przy 9000 obr./min, co daje, godny silników wyczynowych, współczynnik 127KM z jednego litra. Tego typu charakterystyka powoduje zwykle dość wąski zakres użytecznych prędkości obrotowych, jednak konstruktorzy Ferrari poradzili sobie z tym problemem i 80 procent maksymalnego momentu obrotowego silnika, jest dostępne już od 3500 obr./min. Włoscy inżynierowie nie byliby sobą, gdyby nie postarali się o wyjątkowe wrażenia dźwiękowe, serwowane przez ich jednostki napędowe. Nie inaczej jest przypadku Ferrari 458 Italia.

Do przeniesienia mocy na koła służy siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia przekładniowa, znana z modelu California. W Italii ma ona nieco zmienioną charakterystykę, dopasowującą do nowej jednostki napędowej. Miłośnicy ręcznych przekładni muszą się obejść smakiem, ale mając do dyspozycji tak szybko działającą skrzynię zautomatyzowaną trudno znaleźć przewagę bardziej konwencjonalnego rozwiązania. Mimo że dwusprzęgłowa konstrukcja nie należy do najlżejszych, to w stosunku do „430” masa pojazdu została zredukowana. Ważące 1380 kg jest w stanie rozpędzić się do 100 km/h w czasie 3,4 sekundy i pędzić maksymalnie 325 km/h.

Zobacz również: Boss wraca na tor

O pewne prowadzenie dba na nowo zaprojektowane zawieszenie ze stopów lekkich. Zarówno z przodu, jak i z tyłu zastosowano układ wielowahaczowy. Nieco kontrowersji może budzić stylistyka nadwozia, stworzona tradycyjnie przez studio Pininfarina. Wygląd jest oczywiście kwestią gustu, ale nie ma wątpliwości co do pomysłowości konstruktorów Ferrari w kwestii aerodynamiki pojazdu. Przedni zderzak może się odkształcać w zależności od prędkości, z jaką porusza się samochód. Ma to na celu zwiększenie siły docisku przy mniejszych prędkościach i zredukowanie oporu powietrza przy szybszej jeździe. Uwagę przyciąga również tylny zderzak ze sporej wielkości dyfuzorem oraz potrójną końcówką układu wydechowego, będącą żywym nawiązaniem do kultowego modelu F40.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    REKLAMA