REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lancia Thema - mięśniak we włoskich ciuszkach

Piotr Czerniakowski
Nowa Lancia ma być konkurencją między innymi dla BMW serii 5, Audi A6 i Mercedes klasy E.
Nowa Lancia ma być konkurencją między innymi dla BMW serii 5, Audi A6 i Mercedes klasy E.

REKLAMA

REKLAMA

Lancia, obok Alfy Romeo i innych włoskich marek, zawsze uznawana była za synonim stylu i elegancji. W swojej ponad stuletniej karierze, Lancia próbowała swoich sił w różnych niszach rynku motoryzacyjnego – produkowała samochody osobowe, ciężarówki, wystawiała swoje pojazdy do rajdów i wyścigów formuły 1. Jedno jednak zawsze wychodziło im najlepiej – projektowanie pięknych i stylowych limuzyn. Teraz powraca ze swoim flagowym modelem – Lancią Themą.

Nowym modelem, Lancia chce udowodnić, że nie tylko Niemcy mają coś do powiedzenia wśród europejskich samochodów klasy wyższej. Choć..może nie do końca europejskich. Thema powstała bowiem na płycie nowego Chryslera 300, w ramach współpracy koncernu Fiat-Chrysler. Jednak, gdy Chrysler kierowany jest do wielbicieli muskularnych amerykańskich limuzyn, ludzi lubiących się wyróżniać w ‘krzykliwy sposób’, tak Lancia chce przekonać do siebie wielbicieli luksusu, komfortu oraz temperamentu, tak charakterystycznego dla włoskich aut. Thema łączy typowo amerykański komfort, wymiary i zachowanie na drodze, z włoskim luksusem, ciszą we wnętrzu oraz dbałością o szczegóły.

REKLAMA

REKLAMA

Samochód z zewnątrz prezentuje się okazale, lecz w porównaniu do swojego starszego brata, jest bardziej stonowany, majestatyczny. Z przodu rzuca się w oczy duży, chromowany grill, z poziomymi poprzeczkami i znaczkiem Lancii. Nowoczesne reflektory z diodami LED i funkcją świateł do jazdy dziennej, dają znać, że auto zostało zaprojektowane w zgodzie z najnowszymi trendami. Profil auta jest muskularny, wyrzeźbiony, jak przystało na ‘amerykańskie’ auto. Potężny tył zdobi zintegrowany spojler, pionowa chromowana listwa nad zderzakiem, oraz dwie końcówki układu wydechowego. Całość robi imponującego wrażenie, lecz wygląd auta jest bardziej wyrafinowany, niż brutalny.

Wnętrze wykonane jest ze szlachetnych i ekskluzywnych materiałów. Pozostaję to w dużym kontraście z zimnymi, stonowanymi wystrojami aut niemieckich. Na konsoli centralnej, desce rozdzielczej, kierownicy i boczkach drzwi użyto wstawek z prawdziwego drewna. Tablice przyrządów i panele drzwi zdobi tworzywo imitujące skórę, wykonane w technice Cast Skin. Na desce dojrzymy także dyskretne chromowanie. Ponieważ duży nacisk położono na komfort, przednie fotele posiadają regulację siedziska w czterech położeniach, regulację podparcia odcinka lędźwiowego, oraz regulację twardości.

Zobacz też: Nowości Volkswagena na 2012 rok

REKLAMA

W ofercie znajdą się silniki benzynowe - sześciocylindrowe 3.6l o mocy 286 KM osiąganej przy 6.350 obr./min, moment obrotowy - 340 Nm przy 4.650 obr./min, śr. spalanie wg producenta – 9,4l/100 km oraz diesle – sześciocylindrowe 3.0 w wariantach mocy 190 i 239 km. Oba silniki osiągają pełną moc przy 4000 obr./min. Moment obrotowy wynosi kolejno 440 Nm w zakresie 1600-2800 obr/min oraz 550 Nm w zakresie 1800-2800 obr/min. Wg producenta każdy z diesli ma spalać nie więcej jak 7,1l w cyklu mieszanym i emitować 185g/km dwutlenku węgla.  Przyspieszenia do 100km/h mają się wahać między 7,1 sekundy w przypadku silnika benzynowego i  7,8 sekundy i 9,7 sekundy jeśli chodzi o silniki diesla. Automatyczną 8-biegową skrzynie do  silnika benzynowego  dostarcza firma ZF. Z dieslami sprzężony zostanie z 5-biegowy automat.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Lancia posiada nową, bardzo sztywną konstrukcję nadwozia, zaprojektowaną specjalnie do dużych limuzyn z napędem na tylne koła. Ma ona zapewniać dynamikę i pewne prowadzenie, bez względu na sytuację na drodze i panujące warunki atmosferyczne. Lancia w swoim segmencie wiedzie prym, pod względem jakości prowadzenia, zdolności manewrowania i efektywności wspomagania. Tyczy się to także zawieszenia i świetnego układu hamulcowego.

Nową Lancię wyposażono w ponad 70 systemów, czuwających nad bezpieczeństwem pasażerów, w sposób czynny i bierny. Znajdziemy tutaj popularne systemy pomagające w parkowaniu, poprzez system ochrony pieszego, który podnosi maskę w chwili zderzenia auta z człowiekiem, aż po system osuszania (!) hamulców, w momencie gdy czujniki uruchomią wycieraczki w aucie. Oczywiście wiele z tych kilkudziesięciu systemów wchodzi w skład wyposażenia dodatkowego.

Zobacz też: 40. urodziny auta dla Surferów

Lancia, wzorując się na najbardziej ekskluzywnych markach, stworzyła specjalny program usług finansowych. Program Top Care Thema jest przeznaczony dla klientów prywatnych, na najważniejszych rynkach Europy.  Stworzony zespół specjalistów kontaktuje się z klientem od razu po odebraniu auta, później zaś po czterech i dwunastu miesiącach, by spytać o wrażenia z użytkowaniu, udzielić porady, lub zaproponować pomoc. Lancia jest dostępna u wszystkich dealerów w Europie od początku października.

Bez wątpienia, w środku nie będziemy narzekać na brak luksusu.
Patrząc na Lancie, widać podobieństwo do Chryslera 300C.
Samochód prezentuje się dostojnie, z każdej perspektywy.
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

REKLAMA

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA