REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lancia Thema - mięśniak we włoskich ciuszkach

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Czerniakowski
Nowa Lancia ma być konkurencją między innymi dla BMW serii 5, Audi A6 i Mercedes klasy E.
Nowa Lancia ma być konkurencją między innymi dla BMW serii 5, Audi A6 i Mercedes klasy E.

REKLAMA

REKLAMA

Lancia, obok Alfy Romeo i innych włoskich marek, zawsze uznawana była za synonim stylu i elegancji. W swojej ponad stuletniej karierze, Lancia próbowała swoich sił w różnych niszach rynku motoryzacyjnego – produkowała samochody osobowe, ciężarówki, wystawiała swoje pojazdy do rajdów i wyścigów formuły 1. Jedno jednak zawsze wychodziło im najlepiej – projektowanie pięknych i stylowych limuzyn. Teraz powraca ze swoim flagowym modelem – Lancią Themą.

REKLAMA

Nowym modelem, Lancia chce udowodnić, że nie tylko Niemcy mają coś do powiedzenia wśród europejskich samochodów klasy wyższej. Choć..może nie do końca europejskich. Thema powstała bowiem na płycie nowego Chryslera 300, w ramach współpracy koncernu Fiat-Chrysler. Jednak, gdy Chrysler kierowany jest do wielbicieli muskularnych amerykańskich limuzyn, ludzi lubiących się wyróżniać w ‘krzykliwy sposób’, tak Lancia chce przekonać do siebie wielbicieli luksusu, komfortu oraz temperamentu, tak charakterystycznego dla włoskich aut. Thema łączy typowo amerykański komfort, wymiary i zachowanie na drodze, z włoskim luksusem, ciszą we wnętrzu oraz dbałością o szczegóły.

REKLAMA

Samochód z zewnątrz prezentuje się okazale, lecz w porównaniu do swojego starszego brata, jest bardziej stonowany, majestatyczny. Z przodu rzuca się w oczy duży, chromowany grill, z poziomymi poprzeczkami i znaczkiem Lancii. Nowoczesne reflektory z diodami LED i funkcją świateł do jazdy dziennej, dają znać, że auto zostało zaprojektowane w zgodzie z najnowszymi trendami. Profil auta jest muskularny, wyrzeźbiony, jak przystało na ‘amerykańskie’ auto. Potężny tył zdobi zintegrowany spojler, pionowa chromowana listwa nad zderzakiem, oraz dwie końcówki układu wydechowego. Całość robi imponującego wrażenie, lecz wygląd auta jest bardziej wyrafinowany, niż brutalny.

Wnętrze wykonane jest ze szlachetnych i ekskluzywnych materiałów. Pozostaję to w dużym kontraście z zimnymi, stonowanymi wystrojami aut niemieckich. Na konsoli centralnej, desce rozdzielczej, kierownicy i boczkach drzwi użyto wstawek z prawdziwego drewna. Tablice przyrządów i panele drzwi zdobi tworzywo imitujące skórę, wykonane w technice Cast Skin. Na desce dojrzymy także dyskretne chromowanie. Ponieważ duży nacisk położono na komfort, przednie fotele posiadają regulację siedziska w czterech położeniach, regulację podparcia odcinka lędźwiowego, oraz regulację twardości.

Zobacz też: Nowości Volkswagena na 2012 rok

REKLAMA

W ofercie znajdą się silniki benzynowe - sześciocylindrowe 3.6l o mocy 286 KM osiąganej przy 6.350 obr./min, moment obrotowy - 340 Nm przy 4.650 obr./min, śr. spalanie wg producenta – 9,4l/100 km oraz diesle – sześciocylindrowe 3.0 w wariantach mocy 190 i 239 km. Oba silniki osiągają pełną moc przy 4000 obr./min. Moment obrotowy wynosi kolejno 440 Nm w zakresie 1600-2800 obr/min oraz 550 Nm w zakresie 1800-2800 obr/min. Wg producenta każdy z diesli ma spalać nie więcej jak 7,1l w cyklu mieszanym i emitować 185g/km dwutlenku węgla.  Przyspieszenia do 100km/h mają się wahać między 7,1 sekundy w przypadku silnika benzynowego i  7,8 sekundy i 9,7 sekundy jeśli chodzi o silniki diesla. Automatyczną 8-biegową skrzynie do  silnika benzynowego  dostarcza firma ZF. Z dieslami sprzężony zostanie z 5-biegowy automat.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Lancia posiada nową, bardzo sztywną konstrukcję nadwozia, zaprojektowaną specjalnie do dużych limuzyn z napędem na tylne koła. Ma ona zapewniać dynamikę i pewne prowadzenie, bez względu na sytuację na drodze i panujące warunki atmosferyczne. Lancia w swoim segmencie wiedzie prym, pod względem jakości prowadzenia, zdolności manewrowania i efektywności wspomagania. Tyczy się to także zawieszenia i świetnego układu hamulcowego.

Nową Lancię wyposażono w ponad 70 systemów, czuwających nad bezpieczeństwem pasażerów, w sposób czynny i bierny. Znajdziemy tutaj popularne systemy pomagające w parkowaniu, poprzez system ochrony pieszego, który podnosi maskę w chwili zderzenia auta z człowiekiem, aż po system osuszania (!) hamulców, w momencie gdy czujniki uruchomią wycieraczki w aucie. Oczywiście wiele z tych kilkudziesięciu systemów wchodzi w skład wyposażenia dodatkowego.

Zobacz też: 40. urodziny auta dla Surferów

Lancia, wzorując się na najbardziej ekskluzywnych markach, stworzyła specjalny program usług finansowych. Program Top Care Thema jest przeznaczony dla klientów prywatnych, na najważniejszych rynkach Europy.  Stworzony zespół specjalistów kontaktuje się z klientem od razu po odebraniu auta, później zaś po czterech i dwunastu miesiącach, by spytać o wrażenia z użytkowaniu, udzielić porady, lub zaproponować pomoc. Lancia jest dostępna u wszystkich dealerów w Europie od początku października.

Bez wątpienia, w środku nie będziemy narzekać na brak luksusu.
Patrząc na Lancie, widać podobieństwo do Chryslera 300C.
Samochód prezentuje się dostojnie, z każdej perspektywy.
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA