REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lancia Thema - mięśniak we włoskich ciuszkach

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Czerniakowski
Nowa Lancia ma być konkurencją między innymi dla BMW serii 5, Audi A6 i Mercedes klasy E.
Nowa Lancia ma być konkurencją między innymi dla BMW serii 5, Audi A6 i Mercedes klasy E.

REKLAMA

REKLAMA

Lancia, obok Alfy Romeo i innych włoskich marek, zawsze uznawana była za synonim stylu i elegancji. W swojej ponad stuletniej karierze, Lancia próbowała swoich sił w różnych niszach rynku motoryzacyjnego – produkowała samochody osobowe, ciężarówki, wystawiała swoje pojazdy do rajdów i wyścigów formuły 1. Jedno jednak zawsze wychodziło im najlepiej – projektowanie pięknych i stylowych limuzyn. Teraz powraca ze swoim flagowym modelem – Lancią Themą.

REKLAMA

Nowym modelem, Lancia chce udowodnić, że nie tylko Niemcy mają coś do powiedzenia wśród europejskich samochodów klasy wyższej. Choć..może nie do końca europejskich. Thema powstała bowiem na płycie nowego Chryslera 300, w ramach współpracy koncernu Fiat-Chrysler. Jednak, gdy Chrysler kierowany jest do wielbicieli muskularnych amerykańskich limuzyn, ludzi lubiących się wyróżniać w ‘krzykliwy sposób’, tak Lancia chce przekonać do siebie wielbicieli luksusu, komfortu oraz temperamentu, tak charakterystycznego dla włoskich aut. Thema łączy typowo amerykański komfort, wymiary i zachowanie na drodze, z włoskim luksusem, ciszą we wnętrzu oraz dbałością o szczegóły.

REKLAMA

Samochód z zewnątrz prezentuje się okazale, lecz w porównaniu do swojego starszego brata, jest bardziej stonowany, majestatyczny. Z przodu rzuca się w oczy duży, chromowany grill, z poziomymi poprzeczkami i znaczkiem Lancii. Nowoczesne reflektory z diodami LED i funkcją świateł do jazdy dziennej, dają znać, że auto zostało zaprojektowane w zgodzie z najnowszymi trendami. Profil auta jest muskularny, wyrzeźbiony, jak przystało na ‘amerykańskie’ auto. Potężny tył zdobi zintegrowany spojler, pionowa chromowana listwa nad zderzakiem, oraz dwie końcówki układu wydechowego. Całość robi imponującego wrażenie, lecz wygląd auta jest bardziej wyrafinowany, niż brutalny.

Wnętrze wykonane jest ze szlachetnych i ekskluzywnych materiałów. Pozostaję to w dużym kontraście z zimnymi, stonowanymi wystrojami aut niemieckich. Na konsoli centralnej, desce rozdzielczej, kierownicy i boczkach drzwi użyto wstawek z prawdziwego drewna. Tablice przyrządów i panele drzwi zdobi tworzywo imitujące skórę, wykonane w technice Cast Skin. Na desce dojrzymy także dyskretne chromowanie. Ponieważ duży nacisk położono na komfort, przednie fotele posiadają regulację siedziska w czterech położeniach, regulację podparcia odcinka lędźwiowego, oraz regulację twardości.

Zobacz też: Nowości Volkswagena na 2012 rok

REKLAMA

W ofercie znajdą się silniki benzynowe - sześciocylindrowe 3.6l o mocy 286 KM osiąganej przy 6.350 obr./min, moment obrotowy - 340 Nm przy 4.650 obr./min, śr. spalanie wg producenta – 9,4l/100 km oraz diesle – sześciocylindrowe 3.0 w wariantach mocy 190 i 239 km. Oba silniki osiągają pełną moc przy 4000 obr./min. Moment obrotowy wynosi kolejno 440 Nm w zakresie 1600-2800 obr/min oraz 550 Nm w zakresie 1800-2800 obr/min. Wg producenta każdy z diesli ma spalać nie więcej jak 7,1l w cyklu mieszanym i emitować 185g/km dwutlenku węgla.  Przyspieszenia do 100km/h mają się wahać między 7,1 sekundy w przypadku silnika benzynowego i  7,8 sekundy i 9,7 sekundy jeśli chodzi o silniki diesla. Automatyczną 8-biegową skrzynie do  silnika benzynowego  dostarcza firma ZF. Z dieslami sprzężony zostanie z 5-biegowy automat.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Lancia posiada nową, bardzo sztywną konstrukcję nadwozia, zaprojektowaną specjalnie do dużych limuzyn z napędem na tylne koła. Ma ona zapewniać dynamikę i pewne prowadzenie, bez względu na sytuację na drodze i panujące warunki atmosferyczne. Lancia w swoim segmencie wiedzie prym, pod względem jakości prowadzenia, zdolności manewrowania i efektywności wspomagania. Tyczy się to także zawieszenia i świetnego układu hamulcowego.

Nową Lancię wyposażono w ponad 70 systemów, czuwających nad bezpieczeństwem pasażerów, w sposób czynny i bierny. Znajdziemy tutaj popularne systemy pomagające w parkowaniu, poprzez system ochrony pieszego, który podnosi maskę w chwili zderzenia auta z człowiekiem, aż po system osuszania (!) hamulców, w momencie gdy czujniki uruchomią wycieraczki w aucie. Oczywiście wiele z tych kilkudziesięciu systemów wchodzi w skład wyposażenia dodatkowego.

Zobacz też: 40. urodziny auta dla Surferów

Lancia, wzorując się na najbardziej ekskluzywnych markach, stworzyła specjalny program usług finansowych. Program Top Care Thema jest przeznaczony dla klientów prywatnych, na najważniejszych rynkach Europy.  Stworzony zespół specjalistów kontaktuje się z klientem od razu po odebraniu auta, później zaś po czterech i dwunastu miesiącach, by spytać o wrażenia z użytkowaniu, udzielić porady, lub zaproponować pomoc. Lancia jest dostępna u wszystkich dealerów w Europie od początku października.

Bez wątpienia, w środku nie będziemy narzekać na brak luksusu.
Patrząc na Lancie, widać podobieństwo do Chryslera 300C.
Samochód prezentuje się dostojnie, z każdej perspektywy.
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA