Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lancia Thema - mięśniak we włoskich ciuszkach

Piotr Czerniakowski
Nowa Lancia ma być konkurencją między innymi dla BMW serii 5, Audi A6 i Mercedes klasy E.
Nowa Lancia ma być konkurencją między innymi dla BMW serii 5, Audi A6 i Mercedes klasy E.
Lancia, obok Alfy Romeo i innych włoskich marek, zawsze uznawana była za synonim stylu i elegancji. W swojej ponad stuletniej karierze, Lancia próbowała swoich sił w różnych niszach rynku motoryzacyjnego – produkowała samochody osobowe, ciężarówki, wystawiała swoje pojazdy do rajdów i wyścigów formuły 1. Jedno jednak zawsze wychodziło im najlepiej – projektowanie pięknych i stylowych limuzyn. Teraz powraca ze swoim flagowym modelem – Lancią Themą.

Nowym modelem, Lancia chce udowodnić, że nie tylko Niemcy mają coś do powiedzenia wśród europejskich samochodów klasy wyższej. Choć..może nie do końca europejskich. Thema powstała bowiem na płycie nowego Chryslera 300, w ramach współpracy koncernu Fiat-Chrysler. Jednak, gdy Chrysler kierowany jest do wielbicieli muskularnych amerykańskich limuzyn, ludzi lubiących się wyróżniać w ‘krzykliwy sposób’, tak Lancia chce przekonać do siebie wielbicieli luksusu, komfortu oraz temperamentu, tak charakterystycznego dla włoskich aut. Thema łączy typowo amerykański komfort, wymiary i zachowanie na drodze, z włoskim luksusem, ciszą we wnętrzu oraz dbałością o szczegóły.

Samochód z zewnątrz prezentuje się okazale, lecz w porównaniu do swojego starszego brata, jest bardziej stonowany, majestatyczny. Z przodu rzuca się w oczy duży, chromowany grill, z poziomymi poprzeczkami i znaczkiem Lancii. Nowoczesne reflektory z diodami LED i funkcją świateł do jazdy dziennej, dają znać, że auto zostało zaprojektowane w zgodzie z najnowszymi trendami. Profil auta jest muskularny, wyrzeźbiony, jak przystało na ‘amerykańskie’ auto. Potężny tył zdobi zintegrowany spojler, pionowa chromowana listwa nad zderzakiem, oraz dwie końcówki układu wydechowego. Całość robi imponującego wrażenie, lecz wygląd auta jest bardziej wyrafinowany, niż brutalny.

Wnętrze wykonane jest ze szlachetnych i ekskluzywnych materiałów. Pozostaję to w dużym kontraście z zimnymi, stonowanymi wystrojami aut niemieckich. Na konsoli centralnej, desce rozdzielczej, kierownicy i boczkach drzwi użyto wstawek z prawdziwego drewna. Tablice przyrządów i panele drzwi zdobi tworzywo imitujące skórę, wykonane w technice Cast Skin. Na desce dojrzymy także dyskretne chromowanie. Ponieważ duży nacisk położono na komfort, przednie fotele posiadają regulację siedziska w czterech położeniach, regulację podparcia odcinka lędźwiowego, oraz regulację twardości.

Zobacz też: Nowości Volkswagena na 2012 rok

W ofercie znajdą się silniki benzynowe - sześciocylindrowe 3.6l o mocy 286 KM osiąganej przy 6.350 obr./min, moment obrotowy - 340 Nm przy 4.650 obr./min, śr. spalanie wg producenta – 9,4l/100 km oraz diesle – sześciocylindrowe 3.0 w wariantach mocy 190 i 239 km. Oba silniki osiągają pełną moc przy 4000 obr./min. Moment obrotowy wynosi kolejno 440 Nm w zakresie 1600-2800 obr/min oraz 550 Nm w zakresie 1800-2800 obr/min. Wg producenta każdy z diesli ma spalać nie więcej jak 7,1l w cyklu mieszanym i emitować 185g/km dwutlenku węgla.  Przyspieszenia do 100km/h mają się wahać między 7,1 sekundy w przypadku silnika benzynowego i  7,8 sekundy i 9,7 sekundy jeśli chodzi o silniki diesla. Automatyczną 8-biegową skrzynie do  silnika benzynowego  dostarcza firma ZF. Z dieslami sprzężony zostanie z 5-biegowy automat.

Lancia posiada nową, bardzo sztywną konstrukcję nadwozia, zaprojektowaną specjalnie do dużych limuzyn z napędem na tylne koła. Ma ona zapewniać dynamikę i pewne prowadzenie, bez względu na sytuację na drodze i panujące warunki atmosferyczne. Lancia w swoim segmencie wiedzie prym, pod względem jakości prowadzenia, zdolności manewrowania i efektywności wspomagania. Tyczy się to także zawieszenia i świetnego układu hamulcowego.

Nową Lancię wyposażono w ponad 70 systemów, czuwających nad bezpieczeństwem pasażerów, w sposób czynny i bierny. Znajdziemy tutaj popularne systemy pomagające w parkowaniu, poprzez system ochrony pieszego, który podnosi maskę w chwili zderzenia auta z człowiekiem, aż po system osuszania (!) hamulców, w momencie gdy czujniki uruchomią wycieraczki w aucie. Oczywiście wiele z tych kilkudziesięciu systemów wchodzi w skład wyposażenia dodatkowego.

Zobacz też: 40. urodziny auta dla Surferów

Lancia, wzorując się na najbardziej ekskluzywnych markach, stworzyła specjalny program usług finansowych. Program Top Care Thema jest przeznaczony dla klientów prywatnych, na najważniejszych rynkach Europy.  Stworzony zespół specjalistów kontaktuje się z klientem od razu po odebraniu auta, później zaś po czterech i dwunastu miesiącach, by spytać o wrażenia z użytkowaniu, udzielić porady, lub zaproponować pomoc. Lancia jest dostępna u wszystkich dealerów w Europie od początku października.

Bez wątpienia, w środku nie będziemy narzekać na brak luksusu.
Patrząc na Lancie, widać podobieństwo do Chryslera 300C.
Samochód prezentuje się dostojnie, z każdej perspektywy.
Reklama
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Jak przygotować się do zmian 2023
Jak przygotować się do zmian 2023
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Jeep Compass 1.5 e-Hybrid w wersji S. Amerykańskiego stylu mu nie brakuje!

    Jeep Compass 1.5 e-Hybrid jest napędzany 130-konnym benzyniakiem i 20-konnym elektrykiem. A do tego naprawdę dobrze wygląda. Iście amerykańsko! Zobaczcie sami.

    Test: Jeep Compass 1.5 MHEV to prawie hybryda. Prawie robi różnicę?

    Jeep dumnie szczerzy się 7-szczelinowym grillem. Tyle że za nim nie ukrywa się tłusta V-ósemka, a małolitrażowy benzyniak wpasowany w prawie hybrydę. To amerykańska profanacja? To ważne pytanie postawione przed testowym Jeepem Compassem 1.5 MHEV.

    Używane Audi A3 8V (2013 - 2020). Awarie, wady, ceny, opinie

    Używane Audi A3 8V to model chętnie wybierany przez polskich kierowców. Tak, cztery koła na grillu i bardziej luksusowy charakter z pewnością stanowią afrodyzjak. A jak wypada awaryjność tego auta? Sprawdźmy to.

    Przejście sugerowane: co to jest, jak wygląda, przepisy

    Pieszy może tu legalnie przejść przez jezdnię, ale punkt ten tak właściwie przejściem dla pieszych nie jest. Przejście sugerowane to dziwna konstrukcja, która nakłada na przechodzącego przez jezdnię nowe obowiązki.

    70 lat temu zbudowano polski samochód Pionier

    70 lat temu powstał prototyp samochodu Pionier. Po wojnie była to jedna z pierwszych prób stworzenia auta rodzimej konstrukcji.

    Na wakacje samochodem po Europie. Gdzie jest najwięcej fotoradarów?

    Wyjazd autem na wakacje za granicę jest coraz bardziej popularny. Polscy kierowcy mogą jednak przeżyć szok w poszczególnych państwach UE. Wszystko za sprawą fotoradarów, których jest znacznie więcej niż w Polsce.

    Jakich samochodów elektrycznych szukają Polacy?

    Dziś mamy listę 20 najbardziej poszukiwanych aut elektrycznych. I choć kluczowym warunkiem zakupu jest uzyskanie dotacji, nabywcy aut elektrycznych mają trudny wybór. Czasami bowiem warunki programu "Mój elektryk" wykluczają mocniejszą baterię.

    Biurowa sieć ładowania aut elektrycznych. Zachęta do zakupu elektryka?

    Budowa biurowej sieci ładowania aut elektrycznych może się stać zachętą do zakupu elektryka, ale i pozapłacowym benefitem dla pracownika. Firmowe sieci ładowania pojazdów elektrycznych natomiast warto planować perspektywicznie. To ogranicza koszty.

    Czy Polacy przesiądą się na rowery elektryczne, jeśli dostaną dotację na ich zakup?

    Rynek rowerów elektrycznych rozwija się w Polsce powoli, głównie z powodu wysokich cen takich pojazdów. To właśnie one są główną przeszkodą w zakupie elektryka – przypominają eksperci Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego przy okazji Światowego Dnia Roweru, przypadającego 3 czerwca. Czy rozwiązaniem mogłoby być wprowadzenie dopłat do zakupu elektrycznych dwóch kółek?

    Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, czyli 510-konna, włoska koniczynka

    Ma 2,9-litrową, podwójnie doładowaną V-szóstkę pod maską. Motor oferuje 510 koni i rozpędza ważącego 1800 kg SUV-a do pierwszej setki w 3,8 sekundy. A do tego robi to przy akompaniamencie wydechu Akrapovica. To musi być Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio.

    Test: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio. Czterolistna koniczyna na szczęście. Dosłownie!

    Czterolistna koniczyna, czyli quadrifoglio, przynosi szczęście. I w tym aucie się to sprawdza. Tyle że nie będzie to szczęście w miłości czy grach losowych. Super-SUV Stelvio sprawi, że podczas jazdy uśmiech nie zniknie z twojej twarzy. Będziesz szczęśliwy. Po prostu!

    Innowacyjna produkcja pyłów gumowych w Polsce. A wszystko przy zakładzie Michelin

    Przy olsztyńskiej fabryce opon Michelin rusza zaawansowany technologicznie zakład produkcji pyłów gumowych wytwarzanych z opon poddanych recyklingowi. Uruchomienie zakładu to znaczący krok w rozwiązywaniu środowiskowego problemu zużytych opon.

    Kara za brak OC w 2024 roku? Kwota mrozi krew w żyłach kierowców

    Kierowcy w Polsce niedługo staną się gatunkiem zagrożonym wyginięciem. Dobija się ich bowiem kolejnymi opłatami. Tym razem mówimy o prostym błędzie i wynikającej z niego karze. Ta po 1 stycznia 2024 roku sięgnie 8,4 tys. zł!

    Z kartą GreenWay naładujesz auto w IONITY. Dotyczy to całej Europy

    Klienci GreenWay będą mogli korzystać ze stacji ładowania IONITY na terenie całej Europy. Do ładowania swojego samochodu elektrycznego kierowcom wystarczy standardowa karta RFID GreenWay.

    Koniec diesla jest bliski? To nie takie proste...

    Udział diesla w rynku w Europie systematycznie maleje. Tylko czy to oznacza, że koniec diesla jest bliski? To chyba zbyt daleko idący wniosek. Jak aktualnie wygląda sytuacja w branży i jaka przyszłość czeka auta z silnikiem wysokoprężnym? Sprawdźmy.

    Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

    W Toyocie Yaris 2024 debiutuje nowa hybryda o mocy 130 KM. Nowy napęd o oznaczeniu Hybrid 130 będzie dostępny w dwóch wersjach. A to nie koniec nowości. Ulepszone są też systemy bezpieczeństwa i ekrany.

    Używany Volkswagen Passat B8 (2014 – 2023). Awarie, wady, ceny, opinie

    Dymiący diesel w Passacie świetnie pasował do białych skarpet i sandałów. Generacja B8 nie jest jednak dymiąca, bywa naprawdę droga na rynku wtórnym, a przez to jest wybierana przez bardziej wysublimowanych klientów. Czy jednak jest tak pancerna jak poprzednicy?

    Opel Corsa 2023. Lifting dodaje do gamy 48-woltową hybrydę

    Opal zaprezentował poliftingowe wydanie Corsy F. Modernizacja kojarzy się z delikatnymi zmianami? Na polu stylistycznym być może i tak. Małego hatchbacka czeka jednak rewolucja technologiczna.

    Jak podróżować autem ze zwierzętami?

    Podróż autem ze zwierzęciem może być prawdziwym wyzwaniem. Co zatem zrobić, aby zadbać o komfort, ale i bezpieczeństwo czworonoga oraz zabezpieczyć auto przed zniszczeniami? Jest kilka porad, które powinniście poznać.

    DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 300. Bo SUV może być... artystyczny!

    Czy DS 7 jest pretensjonalny? W żadnym razie! Czy jest nietuzinkowy? W stu procentach. A lifting jedynie podkreślił wartości tego rodzinnego SUV-a. Chociaż sprawdźcie na własne oczy.

    Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

    Choć jest 5-osobowym SUV-em z 555-litrowym bagażnikiem, oferuje 300 koni i może jeździć... za darmo! A to dopiero początek ciekawostek dotyczących testowego przeze mnie DS 7 po liftingu w wersji E-Tense 4x4 300.

    Sejmowa komisja przeciw poprawkom do projektu zniesienia opłat za państwowe autostrady

    Sejmowa Komisja Infrastruktury nie poparła poprawek zgłoszonych podczas drugiego czytania do projektu dot. zniesienia opłat za państwowe autostrady. Jedna z nich miałby skutkować zdjęciem opłat ze wszystkich autostrad w Polsce.

    Używane Audi A4 B8 (2007 – 2015). Awarie, wady, ceny, opinie

    Używane Audi A4 to marzenie przeciętnego Polaka. Szczególnie gdy mówimy o generacji B8. Auta są przystępne cenowo. Tylko czy z technologicznego punktu widzenia nie stanowią zakupowej miny? Sprawdźmy, co psuje się w używanych sedanach i kombi z Niemiec.

    Tajemnica różnic cenowych samochodów używanych. Co ma największy wpływ?

    Na cenę samochodów używanych najbardziej wpływa przebieg, historia serwisowa i historia szkodowa. Cena dwóch identycznych modeli z tego samego rocznika na rynku wtórnym bywa różna o ponad 20%.

    Używany Opel Astra K (2015 – 2021). Awarie, wady, ceny, opinie

    Kompaktowy Ople starzeje się z godnością. Przynajmniej pod względem stylistyki. Czy to samo można powiedzieć o technologii? Dziś sprawdzimy czy używany Opel Astra K psuje się i jakie ma słabe punkty.