Nowości Volkswagena na 2012 rok
REKLAMA
REKLAMA
Nils – jednoosobowe auto elektryczne, ważące 460 kg. Uznawane za przyszłość wielkich miast.
REKLAMA
Nowoczesne aluminiowe nadwozie Space - Frame, otwierane w górę drzwi i odsłonięte koła auta świadczą o żywiołowości pojazdu. Jednocześnie auto będzie poruszało się absolutnie bez emisji substancji szkodliwych i hałasu.
REKLAMA
„NILS jest pojazdem przyszłości. Sprawia wrażenie, jakby ktoś przeniósł go z roku 2030 do współczesności. W tym prototypie strategia zrównoważonego rozwoju, design i lifestyle łączą się w nowy, niespotykany sposób. To pojazd elektryczny wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania techniczne Volkswagena” - mówił dr Ulrich Hackenberg, Członek Zarządu ds. Rozwoju Marki Volkswagen.
NILS z zasięgiem 65 kilometrów i prędkością maksymalną 130 km/h to idealny pojazd dla osób dojeżdżających do pracy z przedmieść. Niemiecki Urząd Statystyczny podaje, że 73,9 % osób mieszkających z dala od swoich miejsc pracy pokonuje trasy poniżej 25 kilometrów. Dlatego to auto ma wszelkie predyspozycje, by starać się o miano samochodu przyszłości.
Coraz większa popularność samochodów z elektrycznym napędem ukazuje nam przemianę jaka zachodzi w świadomości firm motoryzacyjnych, jak i klientów. Wiele modeli wyższych klas Volkswagena można nabyć z napędem hybrydowym (silnik elektroniczny wspiera konwencjonalny układ napędowy). Coraz wyraźniej widać, że technologie napędu o zmniejszonym poziomie emisji szkodliwych substancji torują sobie drogę do najpopularniejszych segmentów samochodów. Pierwsze modele z napędem czysto elektrycznym są już prawie gotowe do produkcji seryjnej. Golf, najczęściej kupowany samochód na świecie, zadebiutuje w 2013 roku z napędem elektrycznym (Blue-e-Motion).
Zobacz też: Volkswagen up!
REKLAMA
Długość NILSa to 3,04 m, czyli jest o całe 50 centymetrów krótszy, niż nowy Volkswagen up!. Szerokość od koła do koła to 1,39 m, sama karoseria ma szerokość tylko 0,86 m. Na wysokość prototyp mierzy 1,2 m. Jest zatem niższy od Porsche 911, który ma 1,31 m wysokości.
Kształt nadwozia nawiązuje do bolidów Formuły 1: kierowca na środku, silnik z tyłu, koła na zewnątrz. Na 17-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich nałożone są opony 115/80 (z przodu) i 125/80 (z tyłu).
Auto rozpędza się do 100 km/h w czasie poniżej 11 sekund. Do uzyskania takich osiągów wystarcza 15 kW mocy nominalnej silnika elektrycznego względnie 25 kW krótkotrwałej mocy maksymalnej. Silnik zasilany jest energią z akumulatora litowo-jonowego. W zależności od sposobu jazdy pojemność akumulatora (5,3 kWh) wystarcza na przejechanie 65 kilometrów. Prototyp można ładować na dwa sposoby: z gniazdka 230 V (maksymalny czas ładowania 2 godziny) lub na stacji ładowania pojazdów elektrycznych.
Energią zarządza wysokowydajny falownik impulsowy, który razem z przetwornikiem DC/DC 12-woltowej sieci elektrycznej i urządzeniem ładującym jest połączony w jeden zintegrowany napęd. Siły napędowe przenoszone są na tylną oś. Wszystkie komponenty układu napędowego umieszczone są w elemencie nośnym wykonanym z aluminium, wbudowanym w tylną część NILSa.
NILS został wyposażony w funkcję awaryjnego hamowania w mieście. Stanowi ona rozszerzenie oprogramowania automatycznej regulacji odległości (ACC). System ten mierzy czujnikiem laserowym odległość i prędkość względną jadącego z przodu pojazdu i automatycznie dostosowuje prędkość NILSa. ACC jest obsługiwane przyciskami wielofunkcyjnymi na kierownicy. Z ACC połączony jest również Front Assist. Układ przez cały czas ostrzega kierowcę przed ewentualną kolizją, a przy prędkości do 30 km/h pomaga również uniknąć kolizji przez automatyczne zahamowanie auta.
Samochód wyposażono w 7-calowy wyświetlacz TFT. Na jego środku jest cyfrowo wyświetlana prędkość. Z kolei przepływ energii prezentowany jest w formie diagramów belkowych, a kolejny diagram informuje o pozostałym zasięgu.
Drugi centralny wyświetlacz to Portable Infotainment Device (PID). Umieszcza się go na słupku A, z prawej strony. Kierowca może sterować funkcjami Nawigacja, Radio, Media, Telefon, Komputer pokładowy oraz funkcją Eco w celu określenia zasięgu. Przy uruchomieniu silnika PID oblicza prognozowany zasięg i nie tylko pokazuje trasę na mapie, lecz także rysuje promień i cele, do których można dojechać bez ładowania akumulatora.
Wszystkie części montowane do nadwozia wykonano z tworzywa sztucznego i aluminium. Z odpornego na uderzenia tworzywa sztucznego wykonane są między innymi zderzaki i poszycie progów.
Ciekawym elementem są drzwi tego pojazdu. Ich ramy składają się z 3 elementów: części wewnętrznej, wzmocnienia na wypadek zderzenia i części zewnętrznej. Szyby w drzwiach wykonane są z lekkiego, odpornego za zadrapania powlekanego poliwęglanu. Przednia szyba jest wykonana ze szkła zespolonego.
Zobacz też: Ile kosztuje nowy Volkswagen Tiguan?
Kolejnym modelem jest Beetle R Concept
Beetle R Concept to na razie model studyjnym. Jednak miłośnicy tego typu aut wiedzą, że Beetle R mógłby śmiało konkurować pod względem potencjału mocy z Golfem R i Scirocco R.
Beetle R Concept pokryto lakierem Seriousgrey i wyposażono w 20-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Talladega, jakie montowane są również w Golfie R i Scirocco R. Pod pięcioma potrójnymi ramionami schowane są niebieskie zaciski hamulców w stylu „R”.
Styliści zmodyfikowali zderzaki, które są teraz o 30 mm szersze. Z przodu moduł zderzaka składa się z 3 wlotów powietrza pokrytych kontrastowym, czarnym lakierem. Środkowy wlot powietrza zaopatruje silnik w tlen, dwa zewnętrzne służą do chłodzenia hamulców. Przedni czarny spojler wykonano jak płaski splitter (z chromowaną listwą). W masce silnika z prawej i lewej strony wykonano otwory wentylacyjne.
W tylnym zderzaku widoczne są wyloty powietrza wynikające z aerodynamicznej koncepcji Beetle R Concept, która obejmuje także dyfuzor w dolnej części zderzaka. Dyfuzor wraz z ozdobionym czarną krawędzią tylnym spojlerem, znacznie większym niż w seryjnych modelach o mocy maksymalnie 200 KM, gwarantuje idealny docisk tylnej osi. Układ wydechowy zakończony jest dwoma chromowanymi, podwójnymi końcówkami.
Progi pokryte są czarnym, błyszczącym lakierem i posiadają chromowaną listwę. Takim samym lakierem pokryty jest dach, przylegająca do niego górna część tylnej pokrywy, obudowy lusterek zewnętrznych i klamki w drzwiach.
Wnętrze przypomina sportowe auto. Kubełkowe fotele, z ergonomicznymi wkładkami Ergopads z popielatego nubuku, obszyte są czarną skórą Nappa z wytłoczonym logo R. W aplikacjach na tablicy rozdzielczej oraz na elementach ozdobnych wokół dźwigni zmiany biegów, użyto błyszczącego czarnego lakieru, takiego samego jak na zewnątrz auta. Zegary mają formę typową dla modeli „R”. Na środku umieszczono obrotomierz, a nad konsolą środkową dodatkowe wskaźniki. Listwy progowe zdobi logo R. Na pedałach znajdują się nakładki ze szczotkowanego aluminium.
Beetle Fender jako ukłon w stronę legendarnych amerykańskich gitar
Beetle jest pierwszym samochodem w Europie, który można zamówić z systemem nagłośnieniowym producenta gitar i wzmacniaczy Fender. We Frankfurcie VW zaprezentował model zindywidualizowany wyglądem oraz takimi rozwiązaniami, jak wejście gitarowe do systemu nagłośnieniowego, pozwalające na podłączenie gitary elektrycznej.
Na zewnątrz Beetle Fender pokryto czarnym lakierem o wysokim połysku. Delikatna czerwona linia otacza boczne szyby.
W wyglądzie Beetle Fender dominuje chrom i aluminium. Chromowane części to: osłony lusterek zewnętrznych, klamki w drzwiach, listwa poniżej bocznych okien, aplikacje w progach, znaczek VW i końcówki rur wydechowych, rozmieszczone tak samo, jak kiedyś w Garbusie. Kołpaki i pierścienie 19-calowych obręczy ze stopu metali lekkich Circle wykonano z toczonego na połysk aluminium. Podstawowa konstrukcja obręczy ma kolor czerwony. Felgi są wysunięte o 10 mm na zewnątrz. Na masce silnika umieszczono plakietkę w kształcie kostki gitarowej na masce silnika. Natomiast na tylnej klapie poniżej logo VW umieszczono oryginalne, chromowane logo Fender.
Stylistyka wnętrza jest bardzo ciekawa. W oczy rzuca się Dash Pad w wersji Sunburst - dwukolorowego drewna znanego z wielu gitar marki Fender.
Samochód wyposażono w najwyższej jakości sprzęt audio firmy Fender. W bagażniku jest złącze, do którego można podłączyć gitarę elektryczną, której dźwięk będzie emitowany przez subwoofer wbudowany w bagażniku.
Systemem nagłaśniającym steruje się za pomocą zespołu obsługowego systemu radia i nawigacji RNS 510 (m. in. z ekranem dotykowym i twardym dyskiem 30 GB). Pokrętła RNS 510 mają nowy kształt, podobnie jak regulatory temperatury, klimatyzacji, ogrzewania tylnej szyby i siedzeń – są wykonane z jasnego metalu. Przypominają pokrętła stosowane we wzmacniaczach gitarowych i basowych. Podobnym, metalowym pokrętłem reguluje się lusterk. Z prawej strony dźwigni selekcyjnej DSG znajduje się uchwyt na kostki gitarowe, w którym ułożone są trzy kostki z nadrukowaną sylwetką Beetle.
System nagłośnieniowy składa się z dwóch głośników wysokotonowych umieszczonych koło okien, w miejscach, w których mocowane są lusterka oraz dwóch głośników w poszyciu bocznym. W głośnikach zastosowano magnesy neodymowe i kopułki z tkaniny.
Beetle Fender jest tylko modelem studyjnym, ale model Beetle z systemem nagłaśniającym Fender można zamawiać już teraz.
Zobacz też: Najnowszy Volkswagen Golf Cabrio
Nowe Polo z wyposażeniem R
Zaraz po Golfie i Passacie, Polo jest jednym z najlepiej sprzedających się samochodów w Niemczech. Teraz Volkswagen prezentuje Polo R-Line – nowego członka rodziny R-Line, do której należy już Golf, Scirocco, Passat CC i Touareg. Nowe Polo R-Line można zamawiać z prawie każdym wariantem silnika. Na rynku model ten z nowym pakietem wyposażenia pojawi się pod koniec roku.
Do rozszerzonego wyposażenia seryjnego Polo R-Line należą 16-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich Mallory, światła do jazdy dziennej (w głównych reflektorach, poniżej chromowanej poprzeczki), osłona chłodnicy pokryta czarnym, błyszczącym lakierem (z logo R-Line), reflektory przeciwmgielne (w przednim spojlerze), specjalne sportowe zderzaki R-Line (w kolorze nadwozia, z tyłu z dużym dyfuzorem), chromowane końcówki rur wydechowych, spojler na krawędzi dachu oraz progi R-Line w kolorze nadwozia i diodowe oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Na życzenie klientów dostępne będzie sportowe zawieszenie, obniżające nadwozie o 15 milimetrów.
Wnętrzem Polo R-Line nawiązuje do modeli GTI. Sportowe fotele pokryte są tkaniną Kyalami (opcjonalnie Alcantarą i materiałem skóropodobnym), a wewnętrzne części boków w przednich fotelach wykonane są z mikrofibry San Remo. Kierownicę obito skórą z aluminiową aplikacją i logo R-Line (chromowany napis na czarnym tle).
Polo R-Line dostępne będzie w kolorach: perłowym czarnym Deep Black, metalicznych: srebrnym Reflex, szarym Pepper, niebieskim Shadow, Hot Orang oraz w kolorze białym Candy i czerwonym Flash.
Najpopularniejszy niemiecki SUV z 19-calowymi kołami i sportowymi siedzeniami już w 2012 roku!
Od czasu wprowadzenia Tiguana na rynek motoryzacyjny, jest on niewątpliwie liderem w swoim segmencie. Auto popularność zdobyło na całym świecie, ponieważ łączy w sobie najlepsze cechy kompaktowego samochodu terenowego (wysoka pozycja siedząca, wytrzymała konstrukcja, niepowtarzalny wygląd, przestronne wnętrze) z cechami nowoczesnego samochodu osobowego, czyli z bezpieczeństwem i efektywnymi silnikami TDI i TSI.
Wyposażenie Tiguana R-Line, który będzie dostępny od 2012 roku, opiera się na wersji Sport & Style.
Charakterystycznymi cechami Tiguana R-Line będą 19-calowe obręcze ze stopu metali lekkich, zderzaki w stylistyce „R”, logo R-Line na osłonie chłodnicy, tylnym dyfuzorze z czarnymi żebrami oraz tylnym spojlerze R-Line w kolorze nadwozia.
Ważnym wyposażeniem wszystkich R-line są sportowe fotele. W Tiguanie R-line siedzenia pokryto tkaniną Kyalami (opcjonalnie mogą być zamówione także ze skórą Vienna). LogoR-line umieszczone jest na wielofunkcyjnej kierownicy z aluminiową aplikacją. Każdy Tiguan w wersji R-Line posiada także nakładki na pedały ze stali szlachetnej, przednie listwy na progach z logo R-Line oraz czarną podsufitkę.
Poza tymi modelami Volkswagen ma zamiar pokazać Golfa Cabrioleta - czteroosobowe auto z otwartym nadwoziem, dużym bagażnikiem. Jego premiera jest przewidziana na lato przyszłego roku. Z okazji setnej rocznicy Manufaktury Poltrona Frau powstanie Phaeton Exclusive Concept z najszlachetniejszym wnętrzem. Natomiast Polo R WRC w 2013 roku wystartuje w rajdowych mistrzostwach świata. Silnik (1,6 l TSI) turbo z bezpośrednim wtryskiem i mocą około 300 KM. Silnik z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem rozwija moc około 300 KM.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.