REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota Hilux 2012 – nowa twarz nieśmiertelnego pick-upa

Jakub Tujaka
Toyota Hilux przeszła facelifting, auto jest już dostępne w polskich salonach sprzedaży.
Toyota Hilux przeszła facelifting, auto jest już dostępne w polskich salonach sprzedaży.

REKLAMA

REKLAMA

Do polskich salonów sprzedaży wjechała właśnie najnowsza wersja Toyoty Hilux, czyli legendarnego pick-upa o doskonałych możliwościach do jazdy w trudnym terenie. Najważniejsze zmiany modelu 2012 to nowy wygląd zewnętrzny, lepsza jakość wykończenia wnętrza, nowe wyposażenie, oraz większą moc i wytrzymałość zawieszenia w wersjach z silnikiem 2,5 D4D.

Toyota Hilux jest teraz dostępna z dwoma silnikami (2,5 D-4D i 3,0 D-4D), z dwoma wariantami napędu (4x2 i 4x4), oraz w trzech wersjach nadwoziowych (pojedyncza, półtorej, oraz podwójna kabina).

REKLAMA

Największe zmiany z zewnątrz objęły przednią część nadwozia, w której od nowa zaprojektowane zostały elementy od słupka A do samego zderzaka. Obecny wygląd Hiluxa nadal symbolizuje trwałość i najwyższą wytrzymałość w każdych warunkach, a dzięki zmianom przedniej części nadwozie nabrało dodatkowo nowoczesnych linii, przypominających samochody typu SUV.

Z profilu Toyota Hilux zachowuje wygląd, do którego przyzwyczaiły poprzednie generacje modelu. Delikatnym zmianom zostały poddane lusterka boczne oraz spojler przedni i tylny. Nowy wzór otrzymały felgi zarówno 15, jak i 17-calowe.

Zobacz też: Volkswagen Et!: auto dla listonosza

W tylnej części nadwozia zmienione zostały lampy. Hilux 2012 jest oferowany w ośmiu kolorach nadwozia, w tym dwóch nowych: złotym oraz ciemno-stalowym.

REKLAMA

Zmiany we wnętrzu Hiluxa zbliżają jego wygląd do samochodów osobowych. Wśród nowo zaprojektowanych elementów znalazły się kierownica, zegary Optitron wraz z obudową, oraz konsola środkowa. Cała deska rozdzielcza została wykonana z tworzywa o ciemniejszej niż dotychczas barwie.

Najważniejszym nowym elementem wyposażenia wnętrza jest system multimedialny Toyota Touch, będący wyposażeniem standardowym od wersji SR. System integruje za pomocą 6-calowego wyświetlacza dotykowego obsługę radia, telefonu obsługiwanego przez połączenie Bluetooth, oraz muzykę odtwarzaną przez Bluetooth ze źródła zewnętrznego. Jego częścią jest także kamera cofania, której obraz wyświetla się na ekranie po wybraniu biegu wstecznego.

Podobnie jak w innych modelach Toyoty, system można rozbudować o moduł Touch & Go, zawierający nawigację satelitarną i dostęp do Internetu za pomocą telefonu komórkowego.

Dzięki zastosowaniu turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek i nowego rodzaju wtryskiwaczy, moc silnika 2,5 D-4D w wersji z napędem na jedną oś wzrosła o 24 KM. Jednostka rozwija teraz 144 KM przy 3 600 obr./min., oraz 343 Nm przy 2 000 obr./min., czyli tyle ile do tej pory ten sam silnik w wersji z napędem 4x4.

Zobacz też: Nowe Audi A5: Systemy multimedialne

Pomimo wzrostu mocy silnika udało się obniżyć jego średnie zużycie paliwa o 1 litr, do 7,3 l/100 km (według danych producenta).

Hilux 2.5 D-4D 2x4 otrzymał także wzmocnione zawieszenie z wersji 4x4, dzięki czemu poprawiło się jego prowadzenie i wzrosła maksymalna masa ciągniętej przyczepy do 2,5 tony.

Obydwa silniki stosowane w Toyocie Hilux (2,5 D-4D i 3,0 D-4D), zarówno z manualną jak i 5-stopniową automatyczną skrzynią biegów, spełniają normę spalin EURO V.

Ceny modelu Hilux po zmianach rozpoczynają się od kwoty 67 472 zł netto (homologacja ciężarowa).

Zobacz też: 40. urodziny auta dla Surferów

Toyota Hilux:

·         13 milionów sztuk sprzedanych na świecie od 1967 roku;

·          25-procentowy wzrost sprzedaży w 2010 roku;

·         Od trzech lat lider europejskiego rynku pick-upów, z blisko 25-procentowym udziałem w segmencie;

·         Legendarna jakość, trwałość i niezawodność pozwala Hiluxowi do dziś zdobywać najbardziej niedostępne zakątki świata;

·         Nowa Toyota Hilux jest dostępna w 36 krajach europejskich i łącznie ponad 135 na świecie.

Wnętrze najnowszej wersji Toyoty Hilux
Toyota Hilux jest dostępna w trzech wersjach nadwozia.
Toyota Hilux na rynku konkuruje z Volkswagenem Amarokiem, Mitsubishi L200 i Nissanem Navarą.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    REKLAMA

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    REKLAMA

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    Typy ładowarek samochodowych. Moc ważniejsza od liczby punktów! Przynajmniej dla ciężarówek

    Elektryfikacja oznacza konieczność rozbudowy sieci stacji ładowania. Dziś jednak coraz jaśniejsze staje się to, że do tej pory Europa szła w złym kierunku. Bo na mapie nie liczy się wcale ilość punktów, a oferowania przez nie moc.

    REKLAMA