REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Et!: auto dla listonosza

Jakub Tujaka
Volkswagen eT! Concept to jeden z najnowszych projektów Volkswagena
Volkswagen eT! Concept to jeden z najnowszych projektów Volkswagena
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen we współpracy z największymi firmami kurierskimi i logistycznymi w Niemczech stworzyli koncept elektrycznego pojazdu, który w przyszłości ma ułatwić pracę kierowców lekkich aut dostawczych.

Prof. dr Jürgen Leohold, szef Działu Badań koncernu Volkswagen przybliżył działalność grupy badawczej, która jest odpowiedzialna za przyszły obraz motoryzacji: „Szczegółowo przeanalizowaliśmy procedury oraz potrzeby klientów i na tej podstawie określiliśmy, jak będzie rozwijał się w przyszłości segment samochodów kurierskich. Szczególną uwagę poświęciliśmy eliminacji szkodliwej emisji podczas jazdy oraz warunkom przestrzennym panującym w centrach miast. Skupiliśmy się także na półautomatycznych funkcjach, które wspierałyby i ułatwiały pracę oraz na integracji nowych technologii komunikacji. Ważnym zadaniem było także stworzenie samochodu użytkowego budzącego emocje.”

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Nowe Audi A5: Systemy multimedialne

Volkswagen eT! mógłby któregoś dnia rzeczywiście zrewolucjonizować segment lekkich samochodów użytkowych. Zaprojektowany został całkowicie od nowa, nie emituje szkodliwych substancji, jest przemyślany w każdym szczególe i w razie potrzeby poruszają się półautomatycznie, można nim także kierować z fotela pasażera używając Drive Stick.

Jak duże znaczenie może mieć ten projekt badawczy dla strategii zrównoważonego rozwoju transportu, świadczy chociażby wsparcie dla projektu eT! ze strony Federalnego Ministerstwa Środowiska, Ochrony Przyrody i Bezpieczeństwa Reaktorów Atomowych. Dr Wolfgang Schreiber, rzecznik Zarządu Volkswagen Samochody Użytkowe wyjaśnia: „eT! łączy w sobie cały szereg innowacyjnych funkcji, które w przyszłości będą stawały się coraz ważniejsze dla firm zajmujących się logistyką. Szczególnie możliwość półautomatycznego i elektrycznego poruszania się pojazdu w centrum miasta w sposób bardziej konsekwentny niż kiedykolwiek łączy aspekty ekonomiczne i ekologiczne. Jako wizja przyszłości eT! prezentuje maksymalny osiągalny poziom technologii, jaki można zastosować obecnie w użytkowych samochodach elektrycznych i dokładnie odpowiada przyszłym potrzebom klientów.”

REKLAMA

Zobacz też: Lancia Thema - mięśniak we włoskich ciuszkach

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„eT! jest autem dostawczym napędzanym elektrycznie, które konsekwentnie przenosi elektryczną mobilność w segment samochodów użytkowych” – podkreślił dr Rudolf Krebs, pełnomocnik koncernu Volskwagen AG ds. napędów elektrycznych. „Jako specjalista od transportu, eT! stanie się motoryzacyjnym elementem innowacyjnej, przyszłościowej koncepcji logistycznej. Dzięki silnikom elektrycznym umieszczonym w piastach kół, będzie poruszał się po centrach miast nie emitując szkodliwych substancji, a odpowiedni układ napędu zagwarantuje mu maksymalną swobodę ruchu i zawracania. Naturalnie eT! nie jest samochodem, który – jak Golf czy up! z silnikiem elektrycznym – pojawi się na rynku już w niedługim czasie, ale już dzisiaj musimy zaplanować, jak mógłby wyglądać w drugiej połowie tego stulecia świat lekkich samochodów użytkowych napędzanych energią elektryczną” – dodał Krebs.

Zobacz też: 40. urodziny auta dla Surferów

Aby ułatwić i uczynić bezpieczniejszą pracę doręczycieli pocztowych i kurierów, zoptymalizować logistykę i czasy doręczeń, eT! może być w określonych sytuacjach napędzany półautomatycznie. Samochód będzie poruszał się za doręczycielem od domu do domu („Follow me”) lub na polecenie podjedzie do doręczyciela („Come to me”) bez kierowcy w środku! Alternatywnie kierowca może kierować samochodem z łatwo dostępnego stojącego miejsca obok fotela kierowcy, korzystając z Drive Stick. Po stronie pasażera, zatem od strony chodnika czyli miejsca, w którym porusza się kurier, znajdują się elektrycznie otwierane, 2-stopniowe drzwi rozsuwane, które umożliwiają bardzo szybki dostęp do samochodu i znajdujących się w nim przesyłek. Wyeliminuje to niepotrzebne obchodzenie samochodu dookoła.

Studyjny eT! został zaprezentowany w Design Center Potsdam jako samochód rozwożący wszelkiego rodzaju przesyłki pocztowe. Teraz rozpoczną się testy tego prototypu, ich wyniki zostaną poddane dalszej analizie. W ramach prac badawczych powstają koncepcje także innych wariantów tego lekkiego pojazdu transportowego.

Zobacz też galerię zdjęć: Volkswagen eT! Concept

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jedziesz na letnich oponach w warunkach zimowych? Ryzykujesz mandat do 3000 zł za jazdę i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

REKLAMA

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA