Dacia Duster minimalizm za małą cenę
REKLAMA
REKLAMA
Pod maską może znajdować się jeden z trzech silników. Do wyboru mamy benzynowy o pojemności 1,6 litra i mocy 110KM lub turbodiesel dCi o pojemności 1,5 litra w wersji 85- lub 110-konnej. według danych producenta, samochód z silnikiem benzynowym średnio spala, w zależności od napędu 4x4 i 4x2, odpowiednio około 6,8 i 6,3 litra paliwa na 100 kilometrów.
REKLAMA
Zobacz również: Jak zmniejszyć zużycie większości elementów silników samochodowych?
W wersji 4x4 kierowca ma do wyboru trzy tryby napędu (Auto, Lock, 4x2). Pierwszy z nich przenosi napęd na przednią oś, a w razie konieczności dołączana jest tylna. Druga opcja uruchamia stały napęd na obie osie, z rozdziałem mocy w stosunku 50:50. Może być ona wykorzystywana tylko przy małych prędkościach. Ostatni tryb włącza napęd tylko na przednią oś.
Wersja podstawowa zawiera niezbędne minimum: ABS, dwie poduszki powietrzne i wspomaganie kierownicy, a jeśli chcielibyśmy ją doposażyć, nie będziemy mieli zbyt wielu możliwości.
Ze względu na swoje wymiary (długość to 4,31 metra, a szerokość to 1,81 metra) i pojemny bagażnik (475 litry) auto nadaje się do jazdy po mieście. Wysokie krawężniki czy podjazdy nie będą stanowić problemu dla wysokiego zawieszenia (prześwit 210 mm).
Zobacz również: Odmłodzony Chevrolet Captiva
Jak na auto aspirujące do klasy SUV, Duster jest dość tani. Za 39 900 zł możemy mieć podstawową wersję Dacii z napędem 4x2. Za wersję 4x4 z silnikiem 1.6 zapłacimy 49 900zł.
REKLAMA
REKLAMA