REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 206 to ładne i zgrabne francuskie autko, które z jednej strony do dziś zasila szeregi miejskich samochodzików, z drugiej zaś - stało się dawcą karoserii do jednego z najlepszych aut WRC.

Peugeot 206 powstał w roku 1998, jako następca 205 - modelu bardzo udanego i popularnego. Od razu zyskał duże uznanie publiczności - to po prostu bardzo zgrabne, ładne autko.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Peugeocie 206

REKLAMA

Najsłynniejsza wersja Peugeota 206 - GT - to najlepszy "przekręt" w historii rajdów. Przepisy dotyczące aut WRC mówią m.in., że wersja bazowa musi mieć minimum 4 metry długości. Peugeot chciał zaistnieć w klasie WRC właśnie z modelem 206. Problem był jeden - auto ma zaledwie 3822 mm długości. Co zrobili Francuzi? Wypuścili na rynek wersję GT z tak monstrualnie rozdmuchanymi zderzakami i spojlerami, że auto o kilka milimetrów przekroczyło długość 4 metrów. Dzięki niewielkim rozmiarom i wadze, połączonymi z dużą zwrotnością, Peugeot 206 WRC trzykrotnie zdobył dla swojej ekipy mistrzostwo świata konstruktorów (2000, 2001 i 2002). Za kierownicą małego francuza zasiadał Marcus Grönholm. Fin zdobył mistrzowskie laury w roku 2000 i 2002. Po roku 2003 206 WRC na rajdowych trasach zastąpił dużo mniej udany model 307 WRC.

WRaCając do 206 - z zewnątrz po prostu musi się podobać. Krąglutki, zadziorny, proporcjonalny, z wesołymi światełkami. Dobrego wrażenia dopełnia fajna gama kolorów nadwozia. W środku też jest nieźle. Kokpit nie jest nudny, również w nim można znaleźć wesołe kolory. Nie są krzykliwe, po prostu ożywiają wnętrze. Na przednich siedzeniach jest bardzo wygodnie, zgodnie z francuskimi zwyczajami fotele są mięciutkie jak kanapa w salonie. Uciążliwe jest ustawianie położenia oparć, jak i ich składanie w wersji 3-drzwiowej.

Dużo gorzej jest na tylnej kanapie. Dużej, acz nie przerośniętej, osobie trudno znaleźć wygodną pozycję. Albo przedni fotel ciśnie w nogi i stopy, albo podsufitka uwiera w głowę. Symboliczny jest również bagażnik; 245 litrów - Bill Gates ma większy portfel. Nieco więcej (o 70 litrów) zmieści wersja SW, czyli kombi, powiększono w niej jednak nie tylko przestrzeń bagażową, ale i miejsce dla pasażerów tylnej kanapy. Materiały użyte do wykończenia wnętrza są ładne i estetyczne, ale niestety niezbyt trwałe. Z różną skutecznością działa też automatyczna wycieraczka, mały deszcz nie robi na niej wrażenia. W związku z tym raczej nie zareaguje na kilkadziesiąt kropli na szybie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak jeździ 206?

Oczywiście nie jak WRC, ale też mało "francusko". Zawieszenie wcale nie jest za miękkie, wręcz dość twarde, układ kierowniczy precyzyjny a całość prowadzi się bardzo stabilnie. To duży plus dla małego Peugeota. Minusem jest trwałość zawieszenia, szczególnie sworzni wahaczy. A że ta część nie występuje osobno, a tylko pod postacią nowego wahacza, irytacja z powodu naprawy może być podwójna. Zawieszenia wielu aut psują się na polskich drogach dość szybko, 206 nie jest tu wyjątkiem. Niestety, w Peugeocie potrafią niedomagać także układy hamulcowy i kierowniczy.

Zobacz też: Citroën Xsara

REKLAMA

Silniki w Peugeocie 206 są całkiem w porządku. Najmniejszy benzynowy 1.1 o mocy 60 KM raczej nadaje się do kosiarki, ale i z przesuwaniem peugeocika po mieście daje sobie radę. Wart polecenia jest 1.4 w toku produkcji zamieniony z wersji ośmiozaworowej o mocy 75 KM, na szesnastozaworową o mocy 88 KM. Nowsza wersja ma lepsze osiągi, kulturę pracy i zużywa mniej paliwa. Podobnie rzecz ma się z silnikiem 1.6 - najpierw miał 88 KM, po dodaniu dodatkowego zaworka na każdy cylinder, wzrosła do 110 KM.

Na szczycie drabiny jest dwulitrowy silnik, osiągający 136 KM w wersji GT oraz 177 KM w wersji RC. Silniki benzynowe charakteryzują się dość dużym zużyciem paliwa, dużo oszczędniejsze są diesle. Mniej więcej jedna trzecia Peugeotów 206 jest napędzana ropą. Szczególnie warto polecić dwa najmniejsze, nowoczesne HDI - 1.4 (68 KM) i 1.6 o mocy 109 KM. Do wyboru są też 1.9 70 KM (w roku 2003 został wyeliminowany przez 1.4 HDI) oraz... 2.0 HDI - znany z wielu duuużo większych modeli Peugeota o mocy 90 KM. Bolączką benzyniaków jest dość wysokie spalanie, zdarzają się awarie cewki zapłonowej czy wypalenia uszczelki pod głowicą. Wad tych pozbawione są diesle. Ale w nich należy zwrócić szczególną uwagę na filtr cząstek stałych, którego wymiana wymaga czasem zaciągnięcia kredytu.

Jaki model wybrać?

Przede wszystkim zadbany. Nawet drobne zaniedbania mogą w Peugeocie 206 doprowadzić do w miarę poważnych awarii. Natomiast regularnie serwisowane auto, nawet z początkowych roczników, powinno służyć nam bez większych problemów. W razie czego nie będzie problemów z częściami - Peugeot 206 ciągle jest w produkcji. W roku 2009 przeszedł kolejny lifting i nazywa się teraz 206+.

Na rynku wtórnym jest bardzo dużo 206-tek, w różnym stanie technicznym i z różną przeszłością. Warto nie spieszyć się z zakupem i dokładnie obejrzeć wybrane auto. Na egzemplarz z przełomu wieków (ba! tysiącleci!) wystarczy nawet 3500 do 4000 zł, ale auta w porządnym stanie kosztują bliżej 6 000 zł.

Peugeot 206. Foto: Newspress
Peugeot 206. Foto: Newspress
Peugeot 205 i 206. Foto: Newspress
Peugeot 206. Foto: Newspress
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA