Co może być przyczyną nierównej pracy silnika?
REKLAMA
REKLAMA
Zaniepokojeni pierwszymi objawami powinniśmy zainteresować się czy w układzie dolotowym samochodu nie ma nieszczelności, które np. przez sparciały wąż od serwa hamulców wpuszczały tzw. fałszywe powietrze.
REKLAMA
Zobacz również: Jak naprawić falujące obroty?
REKLAMA
Jeżeli układ jest szczelny naszą uwagę powinien skupić korpus przepustnicy. Wielokrotnie dochodzi do zabrudzenia tzw. kanałów obejściowych biegu jałowego. Tu przepływem powietrza steruje precyzyjny silniczek korkowy i to właśnie obecność wszelkich zanieczyszczeń może zakłócać jego działanie. Niestety im nowszy samochód, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że naprawę uda nam się wykonać samodzielnie.
Ten sam problem może dotyczyć również pojazdów z instalacją LPG. W pierwszym etapie diagnozy należy sprawdzić, czy silnik nierówno pracuje zarówno na gazie jak i na benzynie. Jeśli na każdym paliwie są problemy świadczy to, że usterka występuje poza układem paliwowym. Natomiast, jeśli problemy występują tylko przy zasilaniu gazowym, to faktycznie problem może być po stronie instalacji, ale nie zawsze.
Zobacz również: Jak działa zasilanie silnika gazem?
Przyczyną nierównej pracy silnika w większości przypadków są: zaniedbania w obsłudze samochodu, zużyte świece zapłonowe oraz przewody wysokiego napięcia, źle wyregulowana instalacja gazowa, luzy zaworowe czy usterka komputera sterującego pracą silnika lub jednego z czujników, który może podawać błędne informacje do sterownika.
REKLAMA
REKLAMA