REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Vectra 2.5 V6: wymiana termostatu

Rafał Sztoner
Opel Vectra 2.5 V6: wymiana termostatu fot. Newspress
Opel Vectra 2.5 V6: wymiana termostatu fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzenie termostatu może doprowadzić do przegrzania silnika. Gdy termostat jest niesprawny, może nie załączać głównego obwodu chłodzącego w jednostce napędowej. Oto jak wymienić termostat w Oplu Vectrze 2,5 V6.

Wymianę termostatu w Oplu Vectrze 2,5 V6 Zaczynamy od spuszczenia płynu chłodniczego przez korek spustowy znajdujący się przy chłodnicy. Następnie musimy wyciągnąć akumulator, aby ułatwić sobie dostęp do termostatu. Teraz zdejmujemy kolektor ssący i kolektor dolotowy. Po lewej stronie jest przykręcony na 3 śruby 8mm przewód recyrkulacji spalin, który odkręcamy i odpinamy linkę przepustnicy oraz linkę tempomatu. Dalej odczepiamy osłonę przewodów podciśnieniowych i imbusem odkręcamy przewody.

REKLAMA

Zobacz również: Kiedy wymienić filtr powietrza?

REKLAMA

Odkręcamy przewód podciśnienia i termozawór w tylnej części silnika. Musimy wypiąć z niego wtyczkę i wysunąć wąski przewód podciśnienia oraz wykręcić silniczek krokowy. Teraz odłączamy przewód doprowadzający płyn do przepustnicy i nasadką 10mm odkręcamy 4 śruby główne kolektora ssącego oraz dwie śruby 8mm, podtrzymujące wsporniki listwy.  Zdejmując kolektor zobaczymy cel naszej pracy, czyli termostat. Przy demontażu sztywnego przewodu należy wyciągnąć  ściankę grodziową. W środku znajdują się trzy wiązki kabli pomiędzy, którymi znajduje się wkręt krzyżakowy, który odkręcamy i wyjmujemy ściankę wraz z przewodem sztywnym przykręconym śrubą na klucz 13mm.

Sam termostat  przykręcony jest dwoma śrubami na klucz 8mm. Wyjęcie go nie jest łatwe i trzeba znaleźć odpowiednią pozycję. Do nowego termostatu przyklejamy silikonem nowe oringi i wyciągamy stare ze sztywnego przewodu. Nowe również wklejamy, ale minimalną ilością silikonu. Na koniec możemy zamontować nowy termostat w silniku i powoli rozpocząć składanie pozostałych elementów. Silikon musi dobrze wyschnąć, więc pośpiech nie jest zalecany.

Zobacz również: Wymiana świec zapłonowych

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gdy mamy już złożone wszystkie elementy możemy rozpocząć zalewanie układu nowym płynem. Jeśli zbiornik wyrównawczy zapełni się należy uruchomić silnik i po chwili uzupełnić brakujący płyn do pełna. Następnie włączamy ogrzewanie, włączając przy tym pompę wspomagającą, kontrolując poziom płynu. W momencie kiedy silnik przekroczy temperaturę 90 stopni Celsjusza, otworzy się termostat, górny wąż się nagrzeje i gwałtownie spadnie poziom płynu. Wtedy ostatni raz uzupełniamy płyn i zamykamy zbiornik wyrównawczy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA