Ford Escort 1.5 Mk5: regeneracja termostatu
REKLAMA
REKLAMA
Przed rozpoczęciem naprawy należy przygotować kilka potrzebnych rzeczy:
REKLAMA
- klucz nasadowy z przedłużką 10mm,
- śrubokręt płaski,
- papier ścierny,
- 5-litrowy pojemnik na zużyty płyn.
Rozpoczynamy od odkręcenia korka zbiornika wyrównawczego i spuszczenia całego płynu przez zawór spustowy, który znajdziemy w dolnej części chłodnicy. Możemy teraz odpiąć czujnik temperatury i odkręcić przewody od termostatu. Kluczem 10mm odkręcamy trzy śruby mocujące jego obudowę. Po kilku latach eksploatacji termostat jak i jego obudowa są zwykle pokryte osadem z kamienia, który powinniśmy usunąć papierem ściernym i mokrą szmatką. Należy też sprawdzić, czy termostat działa prawidłowo. Wkładamy go do garnka z wodą i gotujemy na kuchence, sprawdzając cały czas temperaturę termometrem. Termostat powinien otworzyć się całkowicie przy około 90 stopniach Celsjusza. Jeśli różnica jest duża, należy termostat wymienić.
Zobacz również: Jak działa zasilanie silnika gazem?
REKLAMA
Ważnym elementem przy regeneracji termostatu są króćce – do ich naprawy trzeba się szczególnie przyłożyć, ponieważ zatkanie ich może doprowadzić do przegrzewania się silnika. Po oczyszczeniu termostatu powinno się go jeszcze dobrze wypłukać w gorącej wodzie, aby mieć pewność, że zanieczyszczenia zostały skutecznie usunięte. Należy też sprawdzić
Teraz zakładamy oring i sam termostat, który zabezpieczamy spinką. Następnie zakładamy uszczelkę, wkładamy śruby i smarujemy je smarem technicznym, aby można było je łatwo odkręcać. Na koniec wlewamy nowy płyn. Układ sam się odpowietrza, więc pozostaje nam tylko skręcić wszystkie elementy dostępowe.
Zobacz również: Jakie są negatywne skutki hamowania silnikiem?
REKLAMA
REKLAMA